Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

Skeiv stork skrev (48 minutter siden):

Ja, vi bytter litt på så da er det ikke så rart at man blir litt forvirret :)

Nettopp! Det er så sykt mye venting.. Privat er definitivt mye bedre sånn sett.. Har ventetiden økt der etter at det åpnet opp for at enslige også fikk gjøre fertilitetsbehandling? 

Hm, det vet jeg ikke, men det virker kanskje logisk at ventetiden øker noe? Enslige skal vel prioriteres på lik linje som par.

Da vi var i kontakt med Riksen nevnte de bare at ventetiden kanskje ble lengre enn vanlig pga. mangel på donorer, men det er en stund siden nå.

Håper uansett at dere får kommet igang så snart som mulig. Sjansen er jo litt større med IVF, så kanskje den sitter da😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mr.popcorn skrev (36 minutter siden):

Å nei ❤️ mange klemmer til dere begge!!!  Krysser fingrene for at dere slipper å vente lenge 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (2 minutter siden):

Hm, det vet jeg ikke, men det virker kanskje logisk at ventetiden øker noe? Enslige skal vel prioriteres på lik linje som par.

Da vi var i kontakt med Riksen nevnte de bare at ventetiden kanskje ble lengre enn vanlig pga. mangel på donorer, men det er en stund siden nå.

Håper uansett at dere får kommet igang så snart som mulig. Sjansen er jo litt større med IVF, så kanskje den sitter da😊

Ja, det er sant! 

Sikkert ikke haugevis som melder seg som donor i disse dager heller😬

Takk, vi satser på det! :) noen preppetips før uttak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (På 7.4.2021 den 15.51):

Ja, det er sant! 

Sikkert ikke haugevis som melder seg som donor i disse dager heller😬

Takk, vi satser på det! :) noen preppetips før uttak? 

 Jeg har ikke hatt egguttak ennå, men kan rapportere tilbake om 2 uker hvordan det er☺️ Gruer meg veldig.

Hold oss gjerne oppdatert om deres vei videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (På 7.4.2021 den 7.13):

Negativ test (14 dpo) her.. 😢 Har hatt så sykt mange symptomer denne gangen at jeg var helt bombesikker på at det gikk. Men det er man vel kanskje hver gang.. 

... Og der kom mensn også😵 

 

Ånei, gode klemmer deres vei. 💔

Er så forvirrende dette med symptomer. De man får på progesteronstøtten er jo så like gravidsymtome. 

Hva er planen videre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (På 7.4.2021 den 15.51):

Ja, det er sant! 

Sikkert ikke haugevis som melder seg som donor i disse dager heller😬

Takk, vi satser på det! :) noen preppetips før uttak? 

Man får som regel en liten cocktail før egguttak. Jeg har hatt egguttak mange ganger. Jeg har ikke syns det har vært vondt. Det går ganske fort. Er ikke noe man kan gjøre forkant. Bare slapp av og prøv å ikke aspen deg. Lykke til  🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaffelarsen skrev (8 timer siden):

 Jeg har ikke hatt egguttak ennå, men kan rapportere tilbake om 2 uker hvordan det er☺️ Gruer meg veldig.

Hold oss gjerne oppdatert om deres vei videre. 

Lykke til!! Krysser fingrene for gode egg🤞😊 

Jepp, dere også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (7 timer siden):

Ånei, gode klemmer deres vei. 💔

Er så forvirrende dette med symptomer. De man får på progesteronstøtten er jo så like gravidsymtome. 

Hva er planen videre?

Takk❤️ ja, det er så dritt med hormoner! Hjernen blir så revet med og håpet forsterker nok hver minste lille rykk.. Men har man symptomer før testen er positiv så er det sannsynligvis mensn.. 

Blir nok IVF nå, ja. Hadde håpet at eggdonasjon var mulig, men det drøyer jo ut i evigheten!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (5 timer siden):

Man får som regel en liten cocktail før egguttak. Jeg har hatt egguttak mange ganger. Jeg har ikke syns det har vært vondt. Det går ganske fort. Er ikke noe man kan gjøre forkant. Bare slapp av og prøv å ikke aspen deg. Lykke til  🌺

Takk for info😊 

Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (På 9.4.2021 den 19.28):

Takk for info😊 

Hvordan går det med deg? 

Jo det går bra her. Rart å være i mammaperm. Frøkna er heldigvis rolig. Selv om ungen er ute er det tidvis litt surrealistisk at barneønsket gikk til slutt. 🌺

 

Ikke gi opp. Plutselig blir det din tur 🙌🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jente_38 skrev (1 time siden):

Hei 😊 

Hvordan går det med dere alle?

 

Hei. Det går bra her. Jeg skal antakeligvis ha innsett neste uke, fryseforsøk i stimulert syklus. Har du noen erfaringer å dele om fryseforsøk? 

Hvordan går det i babybobla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (11 timer siden):

Hei. Det går bra her. Jeg skal antakeligvis ha innsett neste uke, fryseforsøk i stimulert syklus. Har du noen erfaringer å dele om fryseforsøk? 

Hvordan går det i babybobla?

Hei.

Fryseforsøk er ikke noe særlig annerledes. Forskjellen er at det må tines opp. Det er jo alltids en spenning rundt om det vil overleve opptiningen. Er ikke alltid det går bra... Det er delte meninger om hvorvidt det hjelper på å stimulere før et fryseforsøk. Noen behandlere mener det er vel så bra å sette inn i naturlig syklus, men med progesteronstøtte.

Frøkna vår ble til etter fryseforsøk  i naturlig syklus. Kroppene våre er så forskjellige også. Er sikker på at din behandler gjør det som er mest optimalt for deg og kroppen din for at du skal bli gravid. 🙌

Om det er noe konkret du lurer på, så bare spør. Skal svare så godt jeg kan.

Babybobla er fin. Koser meg veldig med frøkna. Håper du får oppleve den gleden. 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Venter på uttak, så må bare få mens først og den er seff forsinket.. 

Følger også med på lovforslaget om å endre loven slik at lesbiske kan donere egg til partner uten medisinsk grunn. Er det noen andre som følger med på det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (8 timer siden):

Hei! Venter på uttak, så må bare få mens først og den er seff forsinket.. 

Følger også med på lovforslaget om å endre loven slik at lesbiske kan donere egg til partner uten medisinsk grunn. Er det noen andre som følger med på det? 

Så spennende! Er det første ivf-runden din? 

Jeg kan forresten melde at egguttaket gikk helt fint. Jeg gruet meg veldig i forkant, men det var ikke vondt, bare litt ubehagelig, og det var over på ca. 10 minutter. I forkant ga jeg beskjed til klinikken at jeg gruet meg veldig, så jeg fikk litt ekstra beroligende. Hadde litt vondt i dagene etterpå, så det var godt med hjemmekontor.

Det er nok bare et spørsmål om tid før eggdonasjon til partner blir lovlig, men umulig å si når det blir mulig i praksis. Den NIPT-testen lar jo virkelig vente på seg (til min store irritasjon). Har du sett denne, forresten: https://www.nrk.no/norge/friere-eggdonasjon-for-lesbiske-1.15487229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (11 timer siden):

Hei.

Fryseforsøk er ikke noe særlig annerledes. Forskjellen er at det må tines opp. Det er jo alltids en spenning rundt om det vil overleve opptiningen. Er ikke alltid det går bra... Det er delte meninger om hvorvidt det hjelper på å stimulere før et fryseforsøk. Noen behandlere mener det er vel så bra å sette inn i naturlig syklus, men med progesteronstøtte.

Frøkna vår ble til etter fryseforsøk  i naturlig syklus. Kroppene våre er så forskjellige også. Er sikker på at din behandler gjør det som er mest optimalt for deg og kroppen din for at du skal bli gravid. 🙌

Om det er noe konkret du lurer på, så bare spør. Skal svare så godt jeg kan.

Babybobla er fin. Koser meg veldig med frøkna. Håper du får oppleve den gleden. 🥰

Tusen takk for at du deler🧡 Og så fantastisk at med den lilla frøkna🥰 Håper jeg får oppleve det en dag.

Ja, jeg har skjønt at det ikke er en klar konsensus om hva som er best av styrt og naturlig syklus. Min klinikk ønsket imidlertid naturlig syklus (kun med progesteronstøtte), men jeg pushet på for styrt. Jeg orket ikke et mulig avbrutt forsøk dersom jeg misset EL-dagen eller ikke fikk EL overhodet (har veldig uregelmessig syklus). Med styrt har man jo en fordel med at man ikke må tracke og vente på EL, slik jeg har forstått det? 

Ved naturlig syklus, hva skjer dersom man får EL slik at innsettdagen faller på en søndag/helligdag? Blir det avbrutt forsøk?

Og dersom man ikke blir gravid, kan man begynne rett på nytt fryseforsøk ved første blødning? Jeg blir nok ikke gravid på dette forsøket, så håper så inderlig at jeg skal rekke et nytt fryseforsøk før klinikken stenger for sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kaffelarsen skrev (20 timer siden):

Så spennende! Er det første ivf-runden din? 

Jeg kan forresten melde at egguttaket gikk helt fint. Jeg gruet meg veldig i forkant, men det var ikke vondt, bare litt ubehagelig, og det var over på ca. 10 minutter. I forkant ga jeg beskjed til klinikken at jeg gruet meg veldig, så jeg fikk litt ekstra beroligende. Hadde litt vondt i dagene etterpå, så det var godt med hjemmekontor.

Det er nok bare et spørsmål om tid før eggdonasjon til partner blir lovlig, men umulig å si når det blir mulig i praksis. Den NIPT-testen lar jo virkelig vente på seg (til min store irritasjon). Har du sett denne, forresten: https://www.nrk.no/norge/friere-eggdonasjon-for-lesbiske-1.15487229

Første for meg, ja. Fikk endelig mens'n, men for første gang i mitt liv var den 4 dager forsinket.. Og det sykeste er jo at man begynner å tenke... "... kan det være.....???" selv om det er 0% sjanse, haha.. Jaja, man blir litt koko av dette!

Takk for at du deler! Godt å høre at det gikk bra og at man kan få litt ekstra beroligende hvis de trengs. 

Jeg følger med på stortinget.no : https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Stortinget/2020-2021/inns-202021-404l/?all=true, så vi feiret med flagg og regnbueøl den 6.mai! Så det er bare å krysse fingrene for at det blir lovendring 😄 

Hvordan går det med deg? Det nærmer seg vel innsett nå? Har du gjort noe prepping? ;) Hehe 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (På 9.5.2021 den 11.07):

Tusen takk for at du deler🧡 Og så fantastisk at med den lilla frøkna🥰 Håper jeg får oppleve det en dag.

Ja, jeg har skjønt at det ikke er en klar konsensus om hva som er best av styrt og naturlig syklus. Min klinikk ønsket imidlertid naturlig syklus (kun med progesteronstøtte), men jeg pushet på for styrt. Jeg orket ikke et mulig avbrutt forsøk dersom jeg misset EL-dagen eller ikke fikk EL overhodet (har veldig uregelmessig syklus). Med styrt har man jo en fordel med at man ikke må tracke og vente på EL, slik jeg har forstått det? 

Ved naturlig syklus, hva skjer dersom man får EL slik at innsettdagen faller på en søndag/helligdag? Blir det avbrutt forsøk?

Og dersom man ikke blir gravid, kan man begynne rett på nytt fryseforsøk ved første blødning? Jeg blir nok ikke gravid på dette forsøket, så håper så inderlig at jeg skal rekke et nytt fryseforsøk før klinikken stenger for sommeren.

Hei igjen.

Det varierer fra klinikk til klinikk hvorvidt de ber deg ta kontakt ila helgen ved eggløsning.

Etter som jeg har forstått så kan man det dersom man har gjort det naturlig syklus, for da er det ikke noen hormoner som må ut av kroppen før neste forsøk. Slik at det ikke forstyrrer forsøket. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (1 time siden):

Vet dere om man får ha med seg partner på egguttak nå? 

Hvilken klinikk er du på?

 

På riksen - nei.

På medicus Oslo får partner være med og vente på hvilerommet, men ikke inn på uttaket.

 

Kan hende det er annerledes i andre byer.

Anonymkode: 098c1...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...