Gå til innhold

Folk som misunner uføre, misunner ikke lidelsene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man betaler skatt av uførepensjon. Så langt ikke korrigert noe nei. Du nevnte netto

Anonymkode: c23f0...51e

Faktum er at du får minst 17154 kr netto. Ditt skattetrekk er jo noe helt annet enn hva du faktisk betaler i skatt.

Ingen har benektet at det rent teknisk er skatt på uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, men de fleste stedene som er i nærheten av sivilisasjonen har hatt oppadgående boligpriser de siste årene. Det er dessverre ikke lenger sånn at å bosette seg utenfor Oslo betyr rimelig bolig.
Selv her, ute på bygda utenfor en liten by, er leieprisene fra 10.000 og opp. Så kommer de dyre strømprisene i tillegg.

Uansett er det å flytte langt bort fra familie, nettverk og fastlegen sin en ekstra belastning for kronisk syke mennesker. Spesielt de som sliter psykisk. Har de i tillegg barn som går på skolen, er det enda vanskeligere.

Men det er jo ingen problemer som er så lett å løse, som andres problemer. :) 

Anonymkode: e1156...5bc

Selv om prisene går opp de fleste steder er de vesentlig lavere noen steder, helt siviliserte steder, enn andre.

Det å bosette seg utenfor Oslo betyr nesten alltid rimeligere bokostnader for samme standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

Det billigste er jo vanligvis å bo skikkelig avsides til. Og poenget er at det ikke er så fin elt alltid å skulle forlate alt av nettverk. I tillegg til at man ikke har jobb har man her ller ikke noe sosialt liv og ingen å spørre om hjelp i hverdagen. 

Det billigste er å bo avsides til, men det er mye mellom det å bo dyrest mulig og det å bo billigst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Selv her, ute på bygda utenfor en liten by, er leieprisene fra 10.000 og opp. 

Anonymkode: e1156...5bc

Får hybler for 6000-7000 sentralt på Østlandet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske facinert av uttrykket 'reelt' uføre og snyltere. Hvis noen gidder å holde på i åresvis med en fiktiv sykdom for  å få uføretrygd,er det kanskje såpass sykt,at de bør få den. Dårlig humor,jeg vet.

Mange kunne nok ha jobbet 'noe' uansett,men arbeidslivet vil ikke ha inn personer med nedsatt helse,det kan fort bli for dyrt.Billigere og 'enklere' å sette de på uføretrygd?

Jeg skjønner ikke helt at folk som blir uføre,ikke klarer å /forstå/akseptere at livet fra da av og antageligvis for resten av livet,er totalt forandret. Man må omstille seg og sin egen holdning til eget liv. Man må innse at man ikke kan få den samme økonomiske,eller andre  muligheter som yrkesaktive har. Man bør være glad for at man har et såpass bra system her i landet,at man får trygd. Det er ingen selvfølge. Man må senke sine krav,på mange måter. Og man må tåle at yrkesaktive til tider debatterer og setter søkelyset på trygdeordninger. Og før noen spør,ja jeg er ufør.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thepig skrev:

Får hybler for 6000-7000 sentralt på Østlandet

Du får leie hele boliger for det litt mindre sentralt på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis de som regner oppnådd fritid mot penger de trenger i hverdagen.

Anonymkode: 68098...467

Gørrkjedelig å gå hjemme! Elsker å jobbe! Drømmer DAGLIG om å komme meg tilbake i jobb etter 10 år som syk...! 🙏🏻  

Anonymkode: e6a2b...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Du får leie hele boliger for det litt mindre sentralt på Østlandet.

Enig, prøvde bare å modere meg litt. Dog vil fyringsutgifter bli veldig høye, hvertfall mer enn nødvendig når man ikke jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gørrkjedelig å gå hjemme! Elsker å jobbe! Drømmer DAGLIG om å komme meg tilbake i jobb etter 10 år som syk...! 🙏🏻  

Anonymkode: e6a2b...cd1

Synes det finnes lite som er bedre enn å gå hjemme. Gikk hjemme en periode da jeg var ledig for noen år tilbake og skulle gjerne gjort det i 10 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Synes det finnes lite som er bedre enn å gå hjemme. Gikk hjemme en periode da jeg var ledig for noen år tilbake og skulle gjerne gjort det i 10 år.

🙈 ja, vi er forskjellig..! 

Anonymkode: e6a2b...cd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Synes det finnes lite som er bedre enn å gå hjemme. Gikk hjemme en periode da jeg var ledig for noen år tilbake og skulle gjerne gjort det i 10 år.

Troll

Anonymkode: a8eee...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

🙈 ja, vi er forskjellig..! 

Anonymkode: e6a2b...cd1

Vi er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thepig skrev:

Får hybler for 6000-7000 sentralt på Østlandet

Det kan hende, men er disse med eget bad og kjøkkenkrok? Er det plass til barn der?
Jeg synes faktisk ikke det er greit at kronisk syke mennesker skal være nødt til å bo på små trange hybler og dele bad og kjøkken med andre. Har de barn i tillegg, er det enda mindre akseptabelt. Greit at man må være mindre kresen når man har dårlig råd, men det er drøyt at vi friske, arbeidsføre med grei inntekt skal sitte og mene at kronisk syke skal bo trangt og uten privatliv. Trange hybler er fin løsning for unge studenter, men ikke for voksne, syke mennesker som kanskje til og med har barn.

Anonymkode: e1156...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Du får leie hele boliger for det litt mindre sentralt på Østlandet.

Vis gjerne linker, så uføre her inne kan få tips til billig bolig.

Anonymkode: e1156...5bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gørrkjedelig å gå hjemme! Elsker å jobbe! Drømmer DAGLIG om å komme meg tilbake i jobb etter 10 år som syk...! 🙏🏻  

Anonymkode: e6a2b...cd1

Og jeg HATER å jobbe. Hadde glatt gått hjemme og dyrket hobbyene mine istedet hvis det hadde vært en mulighet.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Jaha?

Du skriver så mye oppgulp om uføre at jeg blir dårlig

Anonymkode: a8eee...a65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vis gjerne linker, så uføre her inne kan få tips til billig bolig.

Anonymkode: e1156...5bc

Facebook synes jeg er det beste alternativet for slikt da det ofte ikke havner på andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skriver så mye oppgulp om uføre at jeg blir dårlig

Anonymkode: a8eee...a65

Jeg skriver ikke oppgulp. At du blir dårlig av det får stå for din regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver så mye oppgulp om uføre at jeg blir dårlig

Anonymkode: a8eee...a65

Hva er det som er oppgulp her egentlig? 

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...