Gå til innhold

Folk som misunner uføre, misunner ikke lidelsene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Facebook synes jeg er det beste alternativet for slikt da det ofte ikke havner på andre steder.

Så vis eksempler fra Facebook da.

Anonymkode: e1156...5bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så vis eksempler fra Facebook da.

Anonymkode: e1156...5bc

De som ønsker billig bolig kan heller legge litt innsats i det selv. Jeg har allerede kjøpt den jeg trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kath H. skrev:

Hvorfor skjønner ikke de umodne menneskene som er misunnelige på mennesker som har mistet det meste i livet at 12.000,- utbetalt i måneden ikke er noe å være misunnelig for?

Det hjelper ikke på diskusjonen at det stadig underdrives hvor mye uføre har utbetalt.

Klassikeren er å bo i dyreste Oslo med 12-13000 utbetalt. Ren svada, men det kommer igjen og igjen.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙈 ja, vi er forskjellig..! 

Anonymkode: e6a2b...cd1

At folk er forskjellige på dette og andre plan er allment kjent fra før

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vis eksempler fra Facebook da.

Anonymkode: e1156...5bc

Dette kan tas i en egen tråd, da det ikke er det som diskuteres her.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Husholdning1 said:

Faktum er at du får minst 17154 kr netto. Ditt skattetrekk er jo noe helt annet enn hva du faktisk betaler i skatt.

Ingen har benektet at det rent teknisk er skatt på uføretrygd.

Du tar feil .Jeg vet da hva jeg får utbetalt.og hvor mye jeg betaler i skatt ..

Anonymkode: c23f0...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende, men er disse med eget bad og kjøkkenkrok? Er det plass til barn der?
Jeg synes faktisk ikke det er greit at kronisk syke mennesker skal være nødt til å bo på små trange hybler og dele bad og kjøkken med andre. Har de barn i tillegg, er det enda mindre akseptabelt. Greit at man må være mindre kresen når man har dårlig råd, men det er drøyt at vi friske, arbeidsføre med grei inntekt skal sitte og mene at kronisk syke skal bo trangt og uten privatliv. Trange hybler er fin løsning for unge studenter, men ikke for voksne, syke mennesker som kanskje til og med har barn.

Anonymkode: e1156...5bc

Ja, disse er mer en store for flere, man må ikke på i et palass.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tar feil .Jeg vet da hva jeg får utbetalt.og hvor mye jeg betaler i skatt ..

Anonymkode: c23f0...51e

Det gjør du neppe. Bruk en skattekalkulator på nettet og legg ut hva du får her.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tar feil .Jeg vet da hva jeg får utbetalt.og hvor mye jeg betaler i skatt ..

Anonymkode: c23f0...51e

Tydeligvis ikke. Da hadde du ikke benektet de reelle tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere vennligst slutte å opprette alle disse uføretrådene. Samme formålet med alle sammen, å sverte uføre. 

Anonymkode: 863db...5c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere vennligst slutte å opprette alle disse uføretrådene. Samme formålet med alle sammen, å sverte uføre. 

Anonymkode: 863db...5c9

Du trenger å lese HI igjen. Som du ser av det, er det snylterne det snakkes om.

Men hos noen går det bare ikke inn.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere vennligst slutte å opprette alle disse uføretrådene. Samme formålet med alle sammen, å sverte uføre. 

Anonymkode: 863db...5c9

Enig. Hvorfor er det aldri noen som mistenker de på sykepenger og dagpenger for å svindle f.eks? Hvorfor går de alltid bare mot de som er uføretrygdet - de syke og de som ikke kan forsvare seg? Bare for å tråkke på dem som allerede ligger nede. 

Om dere skal rette kritikk - så diskuter alle ytelsene eller NAV systemet. Ikke bare en stønad innenfor et helt system. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gorilla skrev:

Enig. Hvorfor er det aldri noen som mistenker de på sykepenger og dagpenger for å svindle f.eks? Hvorfor går de alltid bare mot de som er uføretrygdet - de syke og de som ikke kan forsvare seg? Bare for å tråkke på dem som allerede ligger nede. 

Om dere skal rette kritikk - så diskuter alle ytelsene eller NAV systemet. Ikke bare en stønad innenfor et helt system. 

Om en svindler med uføretrygd, ligger det i kortene at også sykepenger og AAP svindles med. En må som kjent gjennom disse før ufør.

Og msn går heller ikke mot de ekte uføre, men snylterne av ytelsen.

Dette sitter langt inne for mange å forstå, skjønner jeg. 

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Husholdning1 skrev:

De som ønsker billig bolig kan heller legge litt innsats i det selv. Jeg har allerede kjøpt den jeg trenger.

I ene øyeblikket er du så ivrig på å fortelle dem hvor lett det er å finne rimelig bolig, og i neste øyeblikk gidder du ikke hjelpe dem litt. Neivel.

Anonymkode: e1156...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tilsvar til kommentarer jeg har snublet over ved å lese gjennom denne tråden.

«Når du er ufør så har du kronisk dårlig råd.»
Har du dårlig råd på ~20.000+ utbetalt i måneden, så er du elendig med penger. Meld deg på Luksusfellen eller slutt å klag.

«Hvis du er misunnelig på «uføre», hvorfor ikke være misunnelig på Lottomillionærer?»
Selvfølgelig kan man være det også. Man kan være misunnelig på alle som enten har mye penger, eller som bare får relativt mye penger for absolutt ingenting. Forskjellen er at Lottomillionærene har tilegnet seg pengene fair and square. Jeg velger selv om jeg vil finansiere Lottomillionærene eller ikke. Jeg kan ikke velge bort å finansiere «uføre». Dessuten, å snyte seg til uføretrygd er jo faktisk som å bli Lottomillionær omtrent hvert andre-tredje år. Og du vet at du vinner! Gang etter gang. Luksus!

«Er så lei av folk som tror at uføre ikke gjør noe for pengene!»
– Hær jobbe man kuken av sæ. Trur du at trygda hæve sæ sjøll?!

«Om man har familie i Oslo, skal man ikke tvinges til f.eks Finnmark, for å spare kanskje et par tusenlapper i mnd.»
Dette sier mye om hvor bortskjemte man er i dette landet nå. Finnes det noen andre steder i verden, eller noe annet tidspunkt i verdenshistorien, hvor man kan sitte på ræva og gjøre absolutt ingenting, og forvente at det er en menneskerett å få bo akkurat der man vil, om det så er i landets dyreste område, på fellesskapets regning? Vi har det nå i alle fall godt, det er det ingen som helst tvil om. 
Jeg kan informere om at jeg, som 100% arbeidende, har vært nødt til å flytte til rimeligere strøk pga økonomi. Og det forstår og aksepterer jeg fullt ut, ingen klaging. Sånn er det bare!

Anonymkode: 24614...c80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan tas i en egen tråd, da det ikke er det som diskuteres her.

Anonymkode: 68098...467

Bah humbug.

Anonymkode: e1156...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I ene øyeblikket er du så ivrig på å fortelle dem hvor lett det er å finne rimelig bolig, og i neste øyeblikk gidder du ikke hjelpe dem litt. Neivel.

Anonymkode: e1156...5bc

De har fått opplysningen. Om de ikke orker litt egeninnsats må de bare bo seg i hjel for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Thepig skrev:

Ja, disse er mer en store for flere, man må ikke på i et palass.....

Du trenger ikke overdrive heller.

Anonymkode: e1156...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bah humbug.

Anonymkode: e1156...5bc

Nei, ikke humbug. Det hadde imidlertid blitt regnet som avsporing.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg har gjort med denne tråden. Likevel fortsetter folk å gnåle om at de uføre er hetset

Anonymkode: 68098...467

Så lenge folk bruker ordet uføre når de snakker om snyltere, så er det hets av uføre. Uføre er reelt ute av stand til å jobbe. Trygdesnylter og ufør er to forskjellige ting selv om begge får uføretrygd. 

Anonymkode: c96ef...f0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...