Gå til innhold

Folk som misunner uføre, misunner ikke lidelsene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så forbanna vanskelig å forstå at de som rakker ned på uføre i diverse poster her, rakker ned på en hel gruppe mennesker, og siler sjeldent ut "de som har snyltet til seg trygd". Det skjer nesten aldri. De skriver stort sett bare at "du kan jobbe!" og så en eller annen prosentsats de mener er passe. 

Anonymkode: 0a241...3b3

Nei, de gjør ikke det. Men du er en av de som ikke forstår det. 

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nå er ikke 17154 kr netto i mnd spesielt lite. Det finnes selvsagt unntakstilfeller der en har titusener i medisinutgifter, men det er så få at det er irrelevant når vi snakker om hvilket nivå uføretrygd bør ligge på. 

Ganske mye for en singel. Leie hybel, mat, klær osv koster mye mindre enn dette pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo uføre selv som burde blitt forbanna på de som lyver seg til "gratis penger" for det er de som skaper dette inntrykket av uføre.

Å gå på NAV skal jo ikke være en skam, men det er ingen hemmelighet at mange snylter. Vær sint på snylterne og ikke oss som setter spørsmål ved misbruket av velferdsstaten.

Anonymkode: 50d6e...14d

Dette er helt sant. Desverre nekter de ekte uføre å ta innover seg dette og står hardnakket på at de blir hetset. De skjønner fortsatt ikke at det er snylterne det snakkes om.

Selv i tråder som dette, der det blir presisert, fortsetter de å messe om det samme.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:) Hvorfor er du heller ikke sykelig sjalu på lottomillionærer da?

Anonymkode: 0664c...022

Det er frivillig å betale inn til lottopotten. Det er ikke frivillig å betale store deler av lønna si til AS Norge for å finansiere de som ikke jobber i tillegg til sin egen velferd og fremtidige pensjon. Hver måned forsvinner mer enn 15 000,- fra lønna mi inn i den store potten som skal deles av alle, også de som ikke bidrar. Derfor synes jeg at jeg har rett til å mene noe om hvordan pengene brukes. Lottogevinster er noe helt annet.

Anonymkode: af191...254

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er virkelig ikke relevant i det hele tatt og uansett er den ikke så liten. 1-5 nordmenn vinner i lotto hver eneste lørdag. Dere finner bare på dårlige unnskyldninger for å trykke ned syke mennesker.

 

Du opprettet denne tråden, med et sykelig fokus på sjalusi mot syke mennesker.

Anonymkode: 0664c...022

Feil. Jeg opprettet tråden, med fokus på akkurat det motsatte.

Men dere vil fortsatt ikke høre.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til for å snylte til seg trygd nå.

Folk kan jo reise, ha forskjellige hobbyer og interessert selv om de er uføretrygded.

 

Anonymkode: 32c12...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange som får uføre fordi de nødvendigvis ikke er syk eller har mye vondt, men de er psykisk så ødelagt fra barndommen at de ikke kan noe annet. De har avvik i personligheten.

Anonymkode: 9734b...fda

Da er de jo syke og har mye vondt psykisk. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen som tror. Men folk som ønsker seg «friheten» de uføre har, ser bort fra denne siden/vil ikke se den.

Anonymkode: b3631...abe

Joda. Bare her i tråden får jeg beskjed om at tråden er opprettet for å finne en måte å trykke ned syke mennesker på. Og slik er det hver gang.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga at lottomillionærer ikke tærer utettmessig på fellesskapets midler.

Burde være åpenbart.

Anonymkode: 68098...467

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fokuset er heller her ikke på "syke uføre" noe som fremgår av HI.

Anonymkode: 68098...467

Urettmessig? Jo, fokuset er på syke uføre.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er frivillig å betale inn til lottopotten. Det er ikke frivillig å betale store deler av lønna si til AS Norge for å finansiere de som ikke jobber i tillegg til sin egen velferd og fremtidige pensjon. Hver måned forsvinner mer enn 15 000,- fra lønna mi inn i den store potten som skal deles av alle, også de som ikke bidrar. Derfor synes jeg at jeg har rett til å mene noe om hvordan pengene brukes. Lottogevinster er noe helt annet.

Anonymkode: af191...254

Det er ikke frivillig å bli syk og ufør heller :)

Anonymkode: 0664c...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal mye til for å snylte til seg trygd nå.

Folk kan jo reise, ha forskjellige hobbyer og interessert selv om de er uføretrygded.

 

Anonymkode: 32c12...931

Neida, kriteriene for uføretrygd er uforandret.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Urettmessig? Jo, fokuset er på syke uføre.

Det er ikke frivillig å bli syk og ufør heller :)

Anonymkode: 0664c...022

Om du leser HI ser du at fokuset ikke er det.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Det er ikke frivillig å bli syk og ufør heller :)

Anonymkode: 0664c...022

Nei, men det er frivillig om man som frisk svindler til seg trygd fordi de syns det er mer lukrativt og lønnsomt enn å være i jobb.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du leser HI ser du at fokuset ikke er det.

Anonymkode: 68098...467

Fokuset er nettopp det, og det blir alltid det i slike tråder. De som er sjalu på uføretrygdete er nok den folkegruppen som har aller lavest arbeidsmoral i samfunnet, og de hadde nok garantert vært de første til å snylte på staten selv, dersom de så en mulighet for det! Hvor ironisk er ikke det?

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er frivillig om man som frisk svindler til seg trygd fordi de syns det er mer lukrativt og lønnsomt enn å være i jobb.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

Hvorfor skal noen få svindlere alltid ødelegge for en hel gruppe som ikke gjør det? I slike tråder blir alle uføre satt i denne båsen. 80% svindler, 20% får rettmessig uføretrygd. Det er jo e som svindler vi reagerer på!

Anonymkode: 0664c...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Urettmessig? Jo, fokuset er på syke uføre.

Det er ikke frivillig å bli syk og ufør heller :)

Anonymkode: 0664c...022

Det er sant, men jeg personlig ville vært mye mer tilfreds hvis jeg heller kunne brukt de 15 000,- hver måned på pensjonssparing, privat helseforsikring og slikt. Jeg blir faen så sur av å subsidiere alle som ikke bidrar med noe. 

Anonymkode: af191...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, kriteriene for uføretrygd er uforandret.

Anonymkode: 68098...467

Det er mye man må gå gjennom av Diverse. behandlinger speialsiter Osv. I flere år..noe friske folk neppe hadde holdt ut. Det er ikke bare å gå til legen og si at man skal bli uføretrygded 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 32c12...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, men jeg personlig ville vært mye mer tilfreds hvis jeg heller kunne brukt de 15 000,- hver måned på pensjonssparing, privat helseforsikring og slikt. Jeg blir faen så sur av å subsidiere alle som ikke bidrar med noe. 

Anonymkode: af191...254

Sur på de som er syke og ikke har andre valg enn å ta livet sitt, eller få trygd?

Anonymkode: 0664c...022

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fokuset er nettopp det, og det blir alltid det i slike tråder. De som er sjalu på uføretrygdete er nok den folkegruppen som har aller lavest arbeidsmoral i samfunnet, og de hadde nok garantert vært de første til å snylte på staten selv, dersom de så en mulighet for det! Hvor ironisk er ikke det?

 

Hvorfor skal noen få svindlere alltid ødelegge for en hel gruppe som ikke gjør det? I slike tråder blir alle uføre satt i denne båsen. 80% svindler, 20% får rettmessig uføretrygd. Det er jo e som svindler vi reagerer på!

Anonymkode: 0664c...022

Vel, jeg har ikke satt dem i samme bås. Jeg har familiemedlemmer og nære venner som er uføre på sykdom og jeg ser overhodet ikke ned på dem eller misunner dem plagene og det isolerte livet de lever. Hvor er det sagt at hele 80% svindler?

Anonymkode: 4d4a5...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sur på de som er syke og ikke har andre valg enn å ta livet sitt, eller få trygd?

Anonymkode: 0664c...022

Jeg stiller meg sterkt tvilende til av 1 av 10 i Norge faktisk er så syke at de ikke kan forsørge seg selv. Det sier seg selv at mange av disse ikke er virkelig syke. 

Anonymkode: af191...254

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har ikke satt dem i samme bås. Jeg har familiemedlemmer og nære venner som er uføre på sykdom og jeg ser overhodet ikke ned på dem eller misunner dem plagene og det isolerte livet de lever. Hvor er det sagt at hele 80% svindler?

Anonymkode: 4d4a5...4d7

Det er slik det fremstår og da var jeg generøs. I slike tråder blir 99% av uføre stemplet som svindlere.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller meg sterkt tvilende til av 1 av 10 i Norge faktisk er så syke at de ikke kan forsørge seg selv. Det sier seg selv at mange av disse ikke er virkelig syke. 

Anonymkode: af191...254

Det må være leit å være deg :(

Anonymkode: 0664c...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye man må gå gjennom av Diverse. behandlinger speialsiter Osv. I flere år..noe friske folk neppe hadde holdt ut. Det er ikke bare å gå til legen og si at man skal bli uføretrygded 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 32c12...931

Selvsagt finnes det de som lyver og er villige til å holde på i årevis for å snylte og lure systemet. De finnes både på dagpenger, AAP, uføretrygd og de fleste andre ordninger.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...