Gå til innhold

Folk som misunner uføre, misunner ikke lidelsene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Kath H. skrev:

Tenker det kan være lurt å stole på at uføre vet hva de har utbetalt. Ellers kan vi vel begynne å hevde at dere som ikke er det og tjener 72.000,- i måneden er rimelig utakknemlige, og sannsynligvis gjør en dårlig jobb i tillegg. For det er stigmatisering vi driver med her, ikke sant?

Det viser seg å ikke være lurt, da de rett og slett tar feil her.

En enkel utregning på en skattekalkulator beviser det.

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Kath H. skrev:

Jeg har lyst å rette pekefingeren mot dere som jobber og hever lønn, og som gjør en så dårlig jobb at den lønnen dere får er fullstendig ufortjent! SNYLTERE!

Dette måtte nok hatt mer underbygning, skulle det hatt noen mening. Ellers virker det bare som tøv tatt ut av luften.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Jeg har utbetalt ca 15 i måneden. En venninne har rett under 12.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Da er man ikke enslig 100% uføretrygdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Husholdning1 skrev:

Da er man ikke enslig 100% uføretrygdet. 

Dette er helt riktig.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kath H. skrev:

Du følger dårlig med! Mange tusen mennesker med aap er blitt feilaktig dømt. Folk har mistet hjem, familier, noen har mistet barna sine fordi de var "straffedømte", det har vært selvmord, og knuste mennesker. 
Det er litt mer enn en sak i media.

Ja, jeg følger dårlig med, det skrev jeg jo også. Jeg har bare fått med meg at det ble en stor sak og at det endte med rettssak. Poenget var at det viser at det er kriminelt og straffbart å oppgi uriktig informasjon. Helt forferdelig at alt det du oppgir har skjedd. Veldig trist 😥

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viser seg å ikke være lurt, da de rett og slett tar feil her.

En enkel utregning på en skattekalkulator beviser det.

Anonymkode: 68098...467

Nei, jeg tar ikke feil. Jeg forteller deg hva jeg har utbetalt. Du er rimelig nedlatende som forteller andre hva de har eller ikke har, uten at du vet noe som helst om det du skriver om.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Gorilla skrev:

Ja, jeg følger dårlig med, det skrev jeg jo også. Jeg har bare fått med meg at det ble en stor sak og at det endte med rettssak. Poenget var at det viser at det er kriminelt og straffbart å oppgi uriktig informasjon. Helt forferdelig at alt det du oppgir har skjedd. Veldig trist 😥

Det endte ikke med rettsak. Det er fremdeles en kommisjon, med de samme menneskene som sørget for at dette skjedde, som skal vurdere seg selv. Det er begynt å komme tilbakebetalinger til enkelte av ofrene, de fleste venter ennå. 
Det har vært mange rettsaker, men det var de der mennesker ble feilaktig dømt.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Husholdning1 skrev:

Da er man ikke enslig 100% uføretrygdet. 

jo.

Anonymkode: c8ca7...0e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette måtte nok hatt mer underbygning, skulle det hatt noen mening. Ellers virker det bare som tøv tatt ut av luften.

Anonymkode: 68098...467

Nemlig. Kan dere nå slutte å diskutere uføre på den måten?

Anonymkode: c8ca7...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en annen sak. Moralen til de det gjaldt var ikke stort bedre enn en uføresnylter. Men folk har vært ivrige etter å forsvare dem i etterkant.

Litt det samme som at man skal ikke tro at det er snyltere av uføretrygd.

Anonymkode: 68098...467

De er feilaktig dømt. Litt som om du selv skulle bli dømt fordi du reiste på en ferie sjefen din ikke ville du skulle dra på, selv om det var i din helt lovlige ferie.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk tydeligvis ikke vet er at uføre også kan ha steder å gå til som et aktivitetssenter eller en tilrettelagt jobb for de som klarer det. 

De som ikke vet noe bør ikke si noe heller. Ikke bare-bare å bli ufør. Det må søkes og evalueres om person kan eller ikke kan være aktiv. Og for meg tok det ca ti mnd fra jeg søkte til jeg fikk innvilget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer nok ikke ihh til minstesatsene på uføretrygd.

Anonymkode: 68098...467

15 k utbetalt kan fint stemme for enslig ufør på minstesats jo. Vedkommende snakker om netto, ikke brutto. 12 utbetalt er gjerne samboende eller noe. 

Anonymkode: fc113...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tar ikke feil. Jeg forteller deg hva jeg har utbetalt. Du er rimelig nedlatende som forteller andre hva de har eller ikke har, uten at du vet noe som helst om det du skriver om.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Desverre. Har du enslig ufør tar du feil. Men legg gjerne ut tallene her, så skal du se hvem som har rett.

 

Anonymkode: 68098...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. Kan dere nå slutte å diskutere uføre på den måten?

Anonymkode: c8ca7...0e4

Her diskuteres uføretrygdede som snylter.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jo.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Nei.

Anonymkode: 68098...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 k utbetalt kan fint stemme for enslig ufør på minstesats jo. Vedkommende snakker om netto, ikke brutto. 12 utbetalt er gjerne samboende eller noe. 

Anonymkode: fc113...99a

Da trekkes det for mye skatt. Min bror som er ung ufør og har samboer får 17200 kr pr måned. Differanse mellom vanlig minstesats og ung ufør minstesats er IKKE på rundt 5000 kr.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jo.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Nei. Minstesats er 2,48G.  Det gir minimum nettolønn på 205848 kroner i året. 

205948/12 = 17154. Dette kommer du ikke unna uansett hvor mye du tror det er mindre penger enn det er.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

15 k utbetalt kan fint stemme for enslig ufør på minstesats jo. Vedkommende snakker om netto, ikke brutto. 12 utbetalt er gjerne samboende eller noe. 

Anonymkode: fc113...99a

Nei, det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er feilaktig dømt. Litt som om du selv skulle bli dømt fordi du reiste på en ferie sjefen din ikke ville du skulle dra på, selv om det var i din helt lovlige ferie.

Anonymkode: c8ca7...0e4

Er vel heller sammenlignbart med at man tok ut uberettiget betalt permisjon for å reise på ferie dette. Regelverket for dette var ikke ukjent, selv om det ikke var lovlig i hht EØS-regler.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kath H. skrev:

Jeg har lyst å rette pekefingeren mot dere som jobber og hever lønn, og som gjør en så dårlig jobb at den lønnen dere får er fullstendig ufortjent! SNYLTERE!

En ærlig sak det. Men der har vel ikke så mye i denne tråden å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...