Guidet Kvinne Skrevet 14. februar 2020 #101 Del Skrevet 14. februar 2020 3 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Men det er sønnens egen skyld at han ikke har giddet å skaffe seg jobb enda!! Vi har ikke nok informasjon til å vite om det dreier seg om «å gidde». Her trekker du igjen dine egne konklusjoner basert på eget hode. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #102 Del Skrevet 14. februar 2020 37 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Hun skriver at datteren må betale. Hvorfor skal ikke stesønnen måtte det samme? Skal man behandle stebarn bedre enn egne barn? Jeg tror ikke det er dette det handler om. Det handler om at Ts heller vil hjelpe sitt barn. Og at hun er dritt lei stesønn. Mine tanker om dette. Anonymkode: fa96b...eed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 14. februar 2020 #103 Del Skrevet 14. februar 2020 27 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Datteren har jobb og samboer. Hun har penger til å leie leilighet hvor som helst. Sønnen har ikke jobb og ikke samboer. Han har ikke penger til å leie noe sted. Det er heller ikke slik at han har drevet dank i årevis. Han er uønsket hvis han ikke betaler hos ts. Grunnen til at han er uønsket hos sin egen mor vet vi ikke. Husarbeid og rydding har du diktet opp helt selv, det står ikke et eneste ord om dette i HI. Hva slags tull er dette? At han ikke får bo gratis i en utleieenhet som hører til ts, er ikke det samme som å være "uønsket", ts plikter ikke å sponse en voksen mann med egen gratis leilighet/strøm! Ts var dessuten fra starten av soleklar på at a) han måtte betale og b) han kunne kun bo der ut januar, fordi hun c) allerede hadde en avtale med sin egen datter og hennes samboer. Så her er det stesønn og samboer som prøver å bølle til seg utleieleiligheten gratis. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 14. februar 2020 #104 Del Skrevet 14. februar 2020 18 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Ja, det er jeg enig i, men mange mener jo at han skal kastes ut. Hva Ts mener om å bo på et rom i huset aner vi ikke siden hun på mystisk vis har forsvunnet. Men TS selv har ikke sagt at hun vil kaste ham ut, bare at han må flytte ut av leiligheten som han nå okkuperer gratis. Hun ber jo om råd/forslag til hva hun kan gjøre. Vi får se om hun returnerer til tråden etterhvert, 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. februar 2020 #105 Del Skrevet 14. februar 2020 5 minutter siden, Roci skrev: Men TS selv har ikke sagt at hun vil kaste ham ut, bare at han må flytte ut av leiligheten som han nå okkuperer gratis. Hun ber jo om råd/forslag til hva hun kan gjøre. Vi får se om hun returnerer til tråden etterhvert, Det tviler jeg sterkt på. Han «okkuperer» ikke leiligheten, han bor der. Merkelig hvordan Ts sitt negative syn smitter over på alle. Men, ja, som jeg har skrevet gjentatte ganger, jeg tenker det er ganske så rimelig at han flytter inn på et av de gamle barnerommene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #106 Del Skrevet 14. februar 2020 Siden TS ikke svarer antar jeg at gutten akkurat har bikket 18, siden han har nylig avsluttet som lærling og de er jo 16-17 når de går vgs og 18-19 når de er lærling. TS sine egne barn fikk jo bo i leiligheten før hun begynte å leie ut, så antar de fikk bo gratis. Siden de studerer henholdsvis jus og medisin er det å gå ut i fra de bodde der i hvertfall til de var 19 for å avslutte studiespesialiserende, men kanskje lenger om de tok opp fag ol siden datteren måtte finne seg i å studere i utlandet (som kan tyde på karakterene ikke holdt til å studere i Norge). Så da kommer jo spørsmålet om forskjellsbehandling opp, om de fikk bo der lengre (og gratis) enn hva stesønn opplever nå. Man kan jo heller ikke sidestille betalingsevnen til en etablert datter på 25+ med fullført utdanning og skal ut i jobb med en 18+ som nettopp har avsluttet sitt løp og antageligvis er litt usikker på hva han skal gjøre videre. Det er jo kanskje ikke så rart om han føler det Ikke var bra nok, om det blir lagt mye trykk på at dine har valgt prestisjestudier... 2 måneder er jo også veldig kort tid på å finne en jobb i dagens marked mtp han ikke har fullført utdanning. Anonymkode: 910d0...9b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 14. februar 2020 #107 Del Skrevet 14. februar 2020 37 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Vi har ikke nok informasjon til å vite om det dreier seg om «å gidde». Her trekker du igjen dine egne konklusjoner basert på eget hode. Alle voksne mennesker kan skaffe seg jobb hvis de vil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 14. februar 2020 #108 Del Skrevet 14. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siden TS ikke svarer antar jeg at gutten akkurat har bikket 18, siden han har nylig avsluttet som lærling og de er jo 16-17 når de går vgs og 18-19 når de er lærling. TS sine egne barn fikk jo bo i leiligheten før hun begynte å leie ut, så antar de fikk bo gratis. Siden de studerer henholdsvis jus og medisin er det å gå ut i fra de bodde der i hvertfall til de var 19 for å avslutte studiespesialiserende, men kanskje lenger om de tok opp fag ol siden datteren måtte finne seg i å studere i utlandet (som kan tyde på karakterene ikke holdt til å studere i Norge). Så da kommer jo spørsmålet om forskjellsbehandling opp, om de fikk bo der lengre (og gratis) enn hva stesønn opplever nå. Man kan jo heller ikke sidestille betalingsevnen til en etablert datter på 25+ med fullført utdanning og skal ut i jobb med en 18+ som nettopp har avsluttet sitt løp og antageligvis er litt usikker på hva han skal gjøre videre. Det er jo kanskje ikke så rart om han føler det Ikke var bra nok, om det blir lagt mye trykk på at dine har valgt prestisjestudier... 2 måneder er jo også veldig kort tid på å finne en jobb i dagens marked mtp han ikke har fullført utdanning. Anonymkode: 910d0...9b7 Det er forskjell på å studere og å gjøre ingenting. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 14. februar 2020 #109 Del Skrevet 14. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden TS ikke svarer antar jeg at gutten akkurat har bikket 18, siden han har nylig avsluttet som lærling og de er jo 16-17 når de går vgs og 18-19 når de er lærling. TS sine egne barn fikk jo bo i leiligheten før hun begynte å leie ut, så antar de fikk bo gratis. Siden de studerer henholdsvis jus og medisin er det å gå ut i fra de bodde der i hvertfall til de var 19 for å avslutte studiespesialiserende, men kanskje lenger om de tok opp fag ol siden datteren måtte finne seg i å studere i utlandet (som kan tyde på karakterene ikke holdt til å studere i Norge). Så da kommer jo spørsmålet om forskjellsbehandling opp, om de fikk bo der lengre (og gratis) enn hva stesønn opplever nå. Man kan jo heller ikke sidestille betalingsevnen til en etablert datter på 25+ med fullført utdanning og skal ut i jobb med en 18+ som nettopp har avsluttet sitt løp og antageligvis er litt usikker på hva han skal gjøre videre. Det er jo kanskje ikke så rart om han føler det Ikke var bra nok, om det blir lagt mye trykk på at dine har valgt prestisjestudier... 2 måneder er jo også veldig kort tid på å finne en jobb i dagens marked mtp han ikke har fullført utdanning. Anonymkode: 910d0...9b7 Vi er midt i februar. Han flyttet inn i november. Det er adskillig mer enn to måneder. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 14. februar 2020 #110 Del Skrevet 14. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er dette det handler om. Det handler om at Ts heller vil hjelpe sitt barn. Og at hun er dritt lei stesønn. Mine tanker om dette. Anonymkode: fa96b...eed Ts skriver at hun hadde avtale med datteren om at hun skulle leie leiligheten FØR stesønnen flyttet inn midlertidig. Skal hun bare drite i avtalen med datteren? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #111 Del Skrevet 14. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden TS ikke svarer antar jeg at gutten akkurat har bikket 18, siden han har nylig avsluttet som lærling og de er jo 16-17 når de går vgs og 18-19 når de er lærling. TS sine egne barn fikk jo bo i leiligheten før hun begynte å leie ut, så antar de fikk bo gratis. Siden de studerer henholdsvis jus og medisin er det å gå ut i fra de bodde der i hvertfall til de var 19 for å avslutte studiespesialiserende, men kanskje lenger om de tok opp fag ol siden datteren måtte finne seg i å studere i utlandet (som kan tyde på karakterene ikke holdt til å studere i Norge). Så da kommer jo spørsmålet om forskjellsbehandling opp, om de fikk bo der lengre (og gratis) enn hva stesønn opplever nå. Man kan jo heller ikke sidestille betalingsevnen til en etablert datter på 25+ med fullført utdanning og skal ut i jobb med en 18+ som nettopp har avsluttet sitt løp og antageligvis er litt usikker på hva han skal gjøre videre. Det er jo kanskje ikke så rart om han føler det Ikke var bra nok, om det blir lagt mye trykk på at dine har valgt prestisjestudier... 2 måneder er jo også veldig kort tid på å finne en jobb i dagens marked mtp han ikke har fullført utdanning. Anonymkode: 910d0...9b7 Du antar mye som ikke er skrevet. og når stesønnen fikk bo der var det vel fordi leiligheten var ledig en kort periode, før datteren kommer. Avtalen var ut januar. Stesønnen bryter avtalen. Hvis han mener den er urimelig burde han sagt det da han inngikk den. Anonymkode: bd003...a92 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. februar 2020 #112 Del Skrevet 14. februar 2020 15 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Alle voksne mennesker kan skaffe seg jobb hvis de vil. Haha, nei. Det kan i det minste ta tid. Hvilken verden lever du i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 14. februar 2020 #113 Del Skrevet 14. februar 2020 44 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Det tviler jeg sterkt på. Han «okkuperer» ikke leiligheten, han bor der. Merkelig hvordan Ts sitt negative syn smitter over på alle. Men, ja, som jeg har skrevet gjentatte ganger, jeg tenker det er ganske så rimelig at han flytter inn på et av de gamle barnerommene. Tja....når han fortsatt bor der gratis etter avtaletiden og nekter å flytte på seg, så kan man jo nesten påstå at han "okkuperer"....men dette blir flisespikkeri. Jeg er enig med @Kattugla : TS var fra starten av soleklar på at a) han måtte betale og b) han kunne kun bo der ut januar, fordi hun c) allerede hadde en avtale med sin egen datter og hennes samboer. Så her er det stesønn og samboer som prøver å bølle til seg utleieleiligheten gratis. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. februar 2020 #114 Del Skrevet 14. februar 2020 24 minutter siden, Roci skrev: Tja....når han fortsatt bor der gratis etter avtaletiden og nekter å flytte på seg, så kan man jo nesten påstå at han "okkuperer"....men dette blir flisespikkeri. Jeg er enig med @Kattugla : TS var fra starten av soleklar på at a) han måtte betale og b) han kunne kun bo der ut januar, fordi hun c) allerede hadde en avtale med sin egen datter og hennes samboer. Så her er det stesønn og samboer som prøver å bølle til seg utleieleiligheten gratis. Stakkars stesønn. Nå har han blitt bølle også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 14. februar 2020 #115 Del Skrevet 14. februar 2020 Ingen nekter ham tak over hodet såvidt jeg skjønner, han må bare overhode den avtalen han inngikk i november. Nemlig at det var midlertidig at han bodde i utleiedelen fordi datter pluss samboer kom for å bo der. Dette har han tydeligvis sagt ja til. Da er det ingenting å lure på.... Han flytter til et soverom i hovedhuset og disse andre flytter inn som avtalt FØR han flyttet inn... Dette gjelder uansett om det var kongen, statsministeren eller hvem som er forelder til hvem! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. februar 2020 #116 Del Skrevet 14. februar 2020 Er det INGEN som ser at det er bølletråd? Ts får av en eller annen merkelig grunn ingen motbør på at hun tilpasset huset til sin og sin eksmanns familie, inkludert deres felles barn. Og at denne nye samboeren bare må bo i dette huset, tilpasset en eksmann. Uten å ha noe å si. Haha. Jeg har et nytt forslag: den flinke turnuskandidaten (som riktignok ikke var flink nok til å komme inn på medisin i Norge) flytter inn i sokkelleiligheten. Mannen bruker pengene som ellers går til Ts sitt spesialtilpassede hus til å leie en liten leilighet til han og sønnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 14. februar 2020 #117 Del Skrevet 14. februar 2020 2 minutter siden, Ulrikke skrev: Ingen nekter ham tak over hodet såvidt jeg skjønner, han må bare overhode den avtalen han inngikk i november. Nemlig at det var midlertidig at han bodde i utleiedelen fordi datter pluss samboer kom for å bo der. Dette har han tydeligvis sagt ja til. Da er det ingenting å lure på.... Han flytter til et soverom i hovedhuset og disse andre flytter inn som avtalt FØR han flyttet inn... Dette gjelder uansett om det var kongen, statsministeren eller hvem som er forelder til hvem! Litt rart at Ts ikke lanserte dette alternativet da. Wonder why. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 14. februar 2020 #118 Del Skrevet 14. februar 2020 6 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Er det INGEN som ser at det er bølletråd? Ts får av en eller annen merkelig grunn ingen motbør på at hun tilpasset huset til sin og sin eksmanns familie, inkludert deres felles barn. Og at denne nye samboeren bare må bo i dette huset, tilpasset en eksmann. Uten å ha noe å si. Haha. Jeg har et nytt forslag: den flinke turnuskandidaten (som riktignok ikke var flink nok til å komme inn på medisin i Norge) flytter inn i sokkelleiligheten. Mannen bruker pengene som ellers går til Ts sitt spesialtilpassede hus til å leie en liten leilighet til han og sønnen. Hva er en bølletråd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #119 Del Skrevet 14. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Man er da ikke en kjip forelder om man krever husleie av voksne barn, det handler om å forberede dem på voksenlivet slik at det ikke blir et sjokk når de en gang flytter ut. Jeg kommer til å be om «husleie» fra barna mine om de fremdeles bor hjemme når de er voksne og sette pengene på en sparekonto som de får når de skal kjøpe bolig, men de får ikke vite om denne kontoen før de faktisk skal kjøpe bolig. Syntes ikke det gjør meg til en kjip forelder altså. Anonymkode: bab51...f9c Man er ikke voksen, fordi man er ferdig på vgs og holder på med lærlingutdannelse (selv om den er avslutta, så viser det jo at vi ikke snakker om en 30 åring) Anonymkode: c5590...847 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #120 Del Skrevet 14. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar man virkelig husleie av egne barn?? Jeg bor hos mine foreldre av ulike grunner på tredje året, og har ikke betalt en krone. Anonymkode: 310f0...8b7 Ikke jeg heller, til tross for at jeg tjener ganske godt. Men det var en god grunn til hvorfor jeg bodde hjemme(1 år) og foreldrene mine liker veldig godt å ha meg hjemme. Anonymkode: 354cd...547 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå