Gå til innhold

I saker om vold og mishandling i Oslo, er sannsynligheten over 12 ganger større for at en somalier enn en nordmann er siktet.


vi har alle vårt

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gab skrev:

Du forstår ikke hva overrepresentasjon betyr.

Den gode nyheten er at du tar feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, terje0 skrev:

Hva med uføre? Handikappede? Psykisk syke? Rusavhengige? Bør vi opprette konsentrasjonsleire for disse? De bidrar jo ikke økonomisk til landet

Hei, stråmann. Hvor i innlegget mitt finner du et ønske om å opprette konsentrasjonsleire? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Drizzt said:

Den gode nyheten er at du tar feil. 

Hvis du viste hva overrepresentasjon var så hadde du ikke formulert deg slik du gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Brunello skrev:

Fyllekjøring er ingen forseelse. Det er flere som drepes av fyllekjørere i året enn ordinære drap.

Her passer det med en kilde. Det var kun 109 trafikkdrepte i 2019. En del var nok fyllekjørere, men hvor mange ble drept av en fyllekjører?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Isambard skrev:

Her passer det med en kilde. Det var kun 109 trafikkdrepte i 2019. En del var nok fyllekjørere, men hvor mange ble drept av en fyllekjører?

Litt sprikende tall, men det hevdes mellom 25 og 50 % av trafikkdrepte skyldes rus. Antall drap i Norge er under 30 i året. Og de fleste av de er familietragedier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De siste 4 årene har det i gjennomsnitt vært 25 % dødsulykker årlig hvor ruspåvirkning har vært en medvirkende faktor til ulykken ifølge Statens vegvesen sine ulykkesanalyser av dødsulykker. Folkehelseinstituttet anslår at tallet trolig er opp mot 30 %.

Av de 40 drepte i rusulykker i 2018 var det kun en person som enten ikke ble obdusert eller tatt blodprøve av. Dette er gledelige tall. Regjeringen har nå fremmet forslag om krav til obduksjon av alle trafikkdrepte; Prop. 124 L (2018–2019).  Dette er viktig, da kunnskap om årsaken til trafikkulykker viser oss hvilke tiltak vi skal iverksette for å nå nullvisjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bag skrev:

Hvis du viste hva overrepresentasjon var så hadde du ikke formulert deg slik du gjorde.

Jeg ser det er behov å komme frem med definisjonen, så dere kan også lære det:

Fra Det Norske Akademis Ordbok:

BETYDNING OG BRUK

som har et uforholdsmessig stort antall forekomster, representanter (i forhold til folketallet, velgertallet e.l.)
 | motsatt underrepresentert
 
Bare hyggelig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut!...  Er så leie av alle denne propagandaen som kommer fra nikket "Vi har alle vårt", og støttes av alltid de samme her på KG. 

At dere gidder! ........ . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zienna skrev:

Kutt ut!...  Er så leie av alle denne propagandaen som kommer fra nikket "Vi har alle vårt", og støttes av alltid de samme her på KG. 

At dere gidder! ........ . 

Kaller du statistikken for propaganda? Wow. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Zienna said:

Kutt ut!...  Er så leie av alle denne propagandaen som kommer fra nikket "Vi har alle vårt", og støttes av alltid de samme her på KG. 

At dere gidder! ........ . 

Jeg gidder siden jeg ønsker ikke at jenter og små gutter skal bli voldtatt i det hele tatt, jeg gjør det jeg gjør siden vi har en demografisk gruppe som voldtar 1600% over normalen. Du for en eller annen syk grunn ønsker dette eller ønsker å stoppe diskusjonen om dette.

Å stoppe folk å snakke om dette ved å kalle rasister eller antyde at de bruker propaganda eller at de er slemme folk har skapt disse problemene. Dette har vært helt klart siden 2005 og helt soleklart i 2011-2013 der rapporter ifra politiet som viste nøyaktig dette. At dette forsetter er på grunn av folk som deg i maktposisjoner og feminister som fornekter dette. 

La meg si det klart ut dagens feminister bryr seg ikke en døyt om disse voldtektene siden det er feil demografisk gruppe, om det hadde vært hvite menn som gjorde dette så hadde det vært andre boller. Rasjonelle feminister er redde å si ifra og ekstreme feminister dominerer, derfor har vi denne helt sinnssyke situasjonen som vi har i dag.                 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (På 13.2.2020 den 11.12):

FrP drar frem den statistikken som passer best til sin rasistiske profil. En stor del av deres velgere er jo nettopp lavutdannede, «uføre», kunnskapsløse rasister.

Nå er dette statestikk som er lagt frem så da undres jeg 

På hvilken måte mener du statestikken er manipulert slik at den fremstår som rasistisk, i dine øyne?

Ok omformulerer spørsmålet til flere spørsmål så :

Hvordan /på hvilken måte drar FrP frem den statestikker som passer best til deres (i dine øyne) rasistiske profil?

Hva er det i FrP sin politikk som gjør at du føler at du kan stemple dem som rasistiske?

Hvor stor del av deres velgere er lavutdannede?

Uføre?

Kunnskapsløse rasister?

 

(Btw https://snl.no/manipulere slik at du vet det til en annen gang....)

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 18.12, mia90 skrev:

Dette framstiller ikke innvandrere dårlig, men politiet. Dette vil si at du med hvit hud ikke blir arrestert. Ferdig snakka. Idioter. 

Har du linker som kan underbygge disse påstandene? Eller er det ren synsing fra din side?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 23.33, mia90 skrev:

Joda. Det gjør mange. Tro meg :) statistikk fra USA støtter også det jeg sier. 

Du kan ikke sammenligne USA og Norge, så har du statestikk fra Norge?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Jeg gidder siden jeg ønsker ikke at jenter og små gutter skal bli voldtatt i det hele tatt, jeg gjør det jeg gjør siden vi har en demografisk gruppe som voldtar 1600% over normalen. Du for en eller annen syk grunn ønsker dette eller ønsker å stoppe diskusjonen om dette.

Å stoppe folk å snakke om dette ved å kalle rasister eller antyde at de bruker propaganda eller at de er slemme folk har skapt disse problemene. Dette har vært helt klart siden 2005 og helt soleklart i 2011-2013 der rapporter ifra politiet som viste nøyaktig dette. At dette forsetter er på grunn av folk som deg i maktposisjoner og feminister som fornekter dette. 

La meg si det klart ut dagens feminister bryr seg ikke en døyt om disse voldtektene siden det er feil demografisk gruppe, om det hadde vært hvite menn som gjorde dette så hadde det vært andre boller. Rasjonelle feminister er redde å si ifra og ekstreme feminister dominerer, derfor har vi denne helt sinnssyke situasjonen som vi har i dag.                 

Nettopp!

Debatten blir kvalt hele tiden av folk som bruker "rasisme" som hersketeknikk for å tie meninger de ikke liker.

Det er blitt noe religiøst over hele greia. De har ingen argumenter for "rasisme" enn føleri. Og bruker enhver anledning til å bortforklare voldtekter, grov vold og drap for at det skal passe inn den rosa boblen deres. Og på den måten tilrettelegger de for at problemet bare vokser og vokser.

Godt hjulpet av media som er med på å skjule og bortforklare alt negativt som har med innvandring å gjøre.

Media er pålagt å ikke dokumentere de negative effektene av innvandring ifølge migrasjonsavtalen (en lignende regel fulgte MSM før også) 

Folk sitter igjen med et meget skjevt bilde av hva som foregår. Ikke rart egentlig at mange da tror det dreier seg om rasisme. De fleste liker å tro det de blir fortalt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 23.46, terje0 skrev:

Hva med uføre? Handikappede? Psykisk syke? Rusavhengige? Bør vi opprette konsentrasjonsleire for disse? De bidrar jo ikke økonomisk til landet

Du kan ikke sammenligne syke mennesker med de som har vondt i viljen.

Syke mennesker skal en ta vare på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Brunello skrev:

For å ta det mest påfallende, er nordmenn overrepresentert i forhold til innvandrere når det gjelder fyllekjøring. Noe som tar og ødelegger mange liv hvert år. Her er FrP ikke spesielt aktive i sin politikk.

IRIS-rapport 2010-079 (1).pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Brunello skrev:

Litt sprikende tall, men det hevdes mellom 25 og 50 % av trafikkdrepte skyldes rus. Antall drap i Norge er under 30 i året. Og de fleste av de er familietragedier.

Har du linker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Brunello skrev:
 

De siste 4 årene har det i gjennomsnitt vært 25 % dødsulykker årlig hvor ruspåvirkning har vært en medvirkende faktor til ulykken ifølge Statens vegvesen sine ulykkesanalyser av dødsulykker. Folkehelseinstituttet anslår at tallet trolig er opp mot 30 %.

Av de 40 drepte i rusulykker i 2018 var det kun en person som enten ikke ble obdusert eller tatt blodprøve av. Dette er gledelige tall. Regjeringen har nå fremmet forslag om krav til obduksjon av alle trafikkdrepte; Prop. 124 L (2018–2019).  Dette er viktig, da kunnskap om årsaken til trafikkulykker viser oss hvilke tiltak vi skal iverksette for å nå nullvisjonen

Ok, så det dør omtrent like mange i rusrelaterte ulykker som drap (25-30 i året) 

Påstanden din var at det er større sjanse for å bli drept av en fyllekjører enn i drap. Statistikken din inkluderer fyllekjøreren selv, så vi kan trygt si at din påstand er debunket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 11.12, Rotemor skrev:

FrP drar frem den statistikken som passer best til sin rasistiske profil. En stor del av deres velgere er jo nettopp lavutdannede, «uføre», kunnskapsløse rasister.

Selvfølgelig mener du bare å tråkke på de som er Frp-medlemmer, men du bruker ufør og lav utdanning som negative betegnelser så tråkker du på mange flere.

Så mitt råd til venstresiden: Slutt med det! (Til info stemmer jeg Venstre, som er for en liberal innvandringspolitikk.)

Forresten har tiden gått ut for å benekte klare fakta eller rote inn trafikkulykker for å tåkelegge. Man overbeviser ingen ved å holde for ørene og rope. AP med Jan Bøhler i spissen har snakket om dette i mange år, uten å være rasister av den grunn. Det gir troverdighet. 

Hvis man lar det skure går det aller mest ut over innvandrerne selv. Hva med lovlydige innvandrere som bor i områder som terroriseres av gjenger?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Drizzt said:

Jeg ser det er behov å komme frem med definisjonen, så dere kan også lære det:

Fra Det Norske Akademis Ordbok:

BETYDNING OG BRUK

som har et uforholdsmessig stort antall forekomster, representanter (i forhold til folketallet, velgertallet e.l.)
 | motsatt underrepresentert
 
Bare hyggelig.

Ut fra hva du skrev tidligere så forstår du åpenbart ikke hva overrepresentasjon betyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...