AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #241 Del Skrevet 12. mai 2021 Praksis plassen i barnehage. Det var første gang jeg i det heletatt prøvde å jobbe. Jeg hadde 0 erfaring med barn og skjønte ikke hva jeg skulle gjøre med verken ungene eller andre arbeidsoppgaver. Fikk ikke noe opplæring i hva jeg skulle gjøre. Så jeg ble sittende å se på barna leke og prøve å leke med de, men føles så unaturlig å hive seg inn en lek med bittesmå barn jeg ikke kjente. Fikk kjeft for at jeg bare satt der... "GJØR NOE, IKKE BARE SITT DER" Fikk jeg beskjed om. Men hva i alle verden skulle jeg liksom gjøre... ? Uten opplæring og uten uten erfaring med verken jobb eller unger var det sykt vanskelig og kjipt. Jeg var der 3 ganger før de ga beskjed til læreren min om at de ikke ville ha meg der lenger fordi jeg gjorde en så elendig jobb og virket sur?? .. (jeg var 16 år, veldig usikker, med masse fremmede folk som krevde at jeg gjorde ting jeg ikke kunne og bare satt å skravlet shitt sammen og fryste meg ut, syns jo også det var de som gjorde en dårlig jobb som forventet at jeg skulle kunne dette fra første time). Jeg gikk heller ikke den linja for å jobbe med barn, men måtte visst gjennom det. Jeg følte meg helt jævlig. Fikk helt sammenbrudd og følte at jeg måtte være tilbakestående eller noe sånt... Fikk så kjeft av læreren og jeg ble satt til spesialundervisning istedenfor ny praksisplass... det føltes skikkelig nedvergende og nesten som mobbing av både barnehagen og læreren. Fikk vurdering til karakter 5 av alle de andre praksisplassene som var på sykehjem, skole for folk med funksjonshemninger, hjemmetjeneste osv... Anonymkode: 5d471...e68 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #242 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg jobbet for en alarmoperatør i 6 år, som nylig har fått enorme bøter for sin råtne moral. Hadde ikke en eneste fraværsdag, ingen advarsler, men ble uten grunn degradert og satt ned i lønn. Jeg sa at det hadde de ikke lov til, og ba de kontakte sin advokat, om de tvilte på meg, så fikk de dette bekreftet. Jeg kontaktet HR-avdelingen for hjelp, og de svarte "Slutt å syt, er ikke du mann da?". Dagen etter ble jeg sparket på dagen. Jeg kunne velge mellom å si opp selv, og få lov til å bruke de som referanse, eller å bli sparket, og miste muligheten til å bruke de som referanse. Jeg signerte på oppsigelsen, og fikk ett års etterlønn. Var jo ikke akkurat som at jeg var interessert i å bruke de som referanse i noen jobb. Det de ikke hadde regnet med var at 3 av lederne som jobbet der stilte opp og ga meg lysende referanser når jeg søkte neste jobb, så det fikk ikke den effekten de ønsket. Anonymkode: 04e80...e98 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #243 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du klaget på han kollega fra McDonalds? Anonymkode: e5d0a...95d Dette er 18 år siden, og jeg var ung og usikker. Var også redd for represalier fra vedkommende om jeg meldte fra til sjefen. Så jeg valgte heller å holde kjeft Anonymkode: 2d3f8...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #244 Del Skrevet 12. mai 2021 Apotek. Sjefen kjeftet og irettesatte oss foran kunder. En måned hadde sjefen glemt å gi meg lønn, men den dagen og de neste dagene hadde han fri. Jeg skulle til å ringe han for å etterspørre lønnen, men da sa en av farmasøytene at jeg måtte gi han fred fordi han hadde jobbet så mye i det siste... Lønnen var forresten 120kr timen. Lunsjpause fikk vi ofte ikke lov å ta før på slutten av arbeidsdagen. Bare fordi vi skulle være tilgjengelige for kunder hele tiden. Ingen av apotekteknikerne fikk lov til å åpne kassen fordi sjefen var redd vi skulle stjele...Så hver gang vi skulle ta i mot betaling og trengte å veksle måtte vi vente til en farmasøyt ble ledig før vi kunne få åpnet kassen. Anonymkode: 5059c...f4d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #245 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen av apotekteknikerne fikk lov til å åpne kassen fordi sjefen var redd vi skulle stjele...Så hver gang vi skulle ta i mot betaling og trengte å veksle måtte vi vente til en farmasøyt ble ledig før vi kunne få åpnet kassen. Anonymkode: 5059c...f4d Dummeste jeg har lest. Sjefen burde vært innlagt på psykiatrien ettersom hen tydeligvis er ekstremt paranoid. Anonymkode: 3cc85...929 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 12. mai 2021 #246 Del Skrevet 12. mai 2021 BP-Bislett. Altså, Det var ikke en dårlig arbeidsplass 99,9% av tiden, men det er noen ekstremt ubehagelige øyeblikk som: -å bli kysset/befølt uten forsvarsel av kunder(av begge kjønn). - Turister som "klikker" Når de ikke får prute, betale med valgfri valuta, eller at man lar hele reisefølget få bruke doen. -Kunder som faktisk nekter å gå før de har fått en forklaring på hvorfor 0,33 l bokser med cola er dyrere en 0,5 liters flakser o.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #247 Del Skrevet 12. mai 2021 Sykehjem.. mer slarv og baksnakking skal du lete lenge etter. hiarki der sykepleieren oppførte seg som guder, mens oss hjelpepleiere var ikke verdt en dritt. sjefen var umenneskelig og drama quin. verste jobben jeg har hatt, holdt ut i 8 år.. sa opp og tok ny utdannelse. Jobber nå med noe helt annet og stortrives med hyggelige kollegaer. Jobbet der i 10 år nå Anonymkode: b0b9d...af0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #248 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Praksis plassen i barnehage. Det var første gang jeg i det heletatt prøvde å jobbe. Jeg hadde 0 erfaring med barn og skjønte ikke hva jeg skulle gjøre med verken ungene eller andre arbeidsoppgaver. Fikk ikke noe opplæring i hva jeg skulle gjøre. Så jeg ble sittende å se på barna leke og prøve å leke med de, men føles så unaturlig å hive seg inn en lek med bittesmå barn jeg ikke kjente. Fikk kjeft for at jeg bare satt der... "GJØR NOE, IKKE BARE SITT DER" Fikk jeg beskjed om. Men hva i alle verden skulle jeg liksom gjøre... ? Uten opplæring og uten uten erfaring med verken jobb eller unger var det sykt vanskelig og kjipt. Jeg var der 3 ganger før de ga beskjed til læreren min om at de ikke ville ha meg der lenger fordi jeg gjorde en så elendig jobb og virket sur?? .. (jeg var 16 år, veldig usikker, med masse fremmede folk som krevde at jeg gjorde ting jeg ikke kunne og bare satt å skravlet shitt sammen og fryste meg ut, syns jo også det var de som gjorde en dårlig jobb som forventet at jeg skulle kunne dette fra første time). Jeg gikk heller ikke den linja for å jobbe med barn, men måtte visst gjennom det. Jeg følte meg helt jævlig. Fikk helt sammenbrudd og følte at jeg måtte være tilbakestående eller noe sånt... Fikk så kjeft av læreren og jeg ble satt til spesialundervisning istedenfor ny praksisplass... det føltes skikkelig nedvergende og nesten som mobbing av både barnehagen og læreren. Fikk vurdering til karakter 5 av alle de andre praksisplassene som var på sykehjem, skole for folk med funksjonshemninger, hjemmetjeneste osv... Anonymkode: 5d471...e68 Herregud... jobber selv i barnehage og elevene skal få god opplæring og observere over tid. Dere er ikke inkludert i bemanningen, men skal gå oppå Anonymkode: b0b9d...af0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #249 Del Skrevet 12. mai 2021 On 1/31/2020 at 8:49 AM, AnonymBruker said: Garnbedrift. Satt på kontor. Stor gjennomtrekk av ansatte. Eier lo godt da han fortalte om besøk fra Arbeidstilsynet som var «så sure». Eier var ekstremt fornøyd med seg selv og ansatte fikk ofte lange taler om hvor flink han var. Han har trakassert kvinnelige ansatte seksuelt opptil flere ganger. Da jeg sa opp og spurte om å få gå på dagen uten lønn brølte han at han skulle sørge for at jeg aldri fikk jobb igjen, jeg var det mest udugelige mennesket han hadde møtt Anonymkode: 63986...1c7 Startet navnet hans på S? Tror jeg har vært på intervju der..gikk etter 5 min. Anonymkode: 91f04...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #250 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud... jobber selv i barnehage og elevene skal få god opplæring og observere over tid. Dere er ikke inkludert i bemanningen, men skal gå oppå Anonymkode: b0b9d...af0 Ja.. her så forventet både barnehagen og tydeligvis læreren også at jeg skulle kunne hoppe rett inn i det å være som en av de ansatte. Ble bare satt til arbeidsoppgaver "gå å kle på han" "gå ut med henne i vogna å få henne til å sove" osv.... spurte jeg f.eks okey.. men hva skal hun ha på seg da? Eller: hvordan får jeg henne til å sove da? Synge? Vogge?... også bare rullet de med øynene osv og bare gjorde det selv ... var ikke noe hyggelige i det heletatt og det føltes ut som ren mobbing. Hvordan kan jeg automatisk vite hva en 1 åring skal ha på seg i det og det været og hvordan en unge jeg ikke kjenner pleier å få sove, eller hvordan jeg aktivt leker med en baby som ikke kan verken gå eller snakke enda...(noe de ba meg om å gjøre, og jeg prøvde med å kjøre sånne biler på gulvet eller tulle med bamser og sånt, men var ikke bra nok. var skikkelig vemmelig arbeidsplass.. Anonymkode: 5d471...e68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma_123 Skrevet 12. mai 2021 #251 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 30.1.2020 den 13.39): Synes synd på kundene når jeg måtte lage 3 retter til dem. Jeg kan ikke lage mat. Wow 😂😂 shit 😅😅😅😨😨😨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma_123 Skrevet 12. mai 2021 #252 Del Skrevet 12. mai 2021 Blueberrymuffin skrev (På 2.5.2021 den 17.45): Ikke arbeidsplassen som var så ille, men arbeidsgiver. Hun skulle tvinge meg til å skrive under et avviksskjema fordi jeg hadde diabetes. Og jeg fikk klar beskjed om at det var upassende av meg å ha diabetes når jeg var på jobb. Det var noe jeg heller kunne «holde på med» når jeg var hjemme. Prøvde å forklare at jeg må ta insulin, men fikk kjennepreken om at jeg da heller fikk unngå å spise om det var så viktig for meg å kombinere mat med slik upassende atferd. Hun ble også sjokkert en gang jeg målte blodsukkeret, fordi hun mente jeg utsatte arbeidsplassen for aids. Tydeligvis trodde hun at alle med diabetes har aids, og at diabetes er en livsstil vi velger å ha (på lik linje med å være veganer). Tror egentlig ikke hun vet hva verken aids eller diabetes er. Skjønner enda ikke hvordan jeg skulle fått aids, fordi det passer ikke helt med livsstilen min (for å si det mildt). Kort sagt, hun var et forjævlig menneske. Jeg sa selvfølgelig opp. Sykeste jeg har hørt 😧😧😧 hva i alle dager 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #253 Del Skrevet 13. mai 2021 Ungdomsskole, 10-20% av elevene lagde et rent helvete. "Hore" mot kvinnelige lærere og "pedo" mot mannlige var hverdagskost Anonymkode: 98aa7...81c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #254 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ungdomsskole, 10-20% av elevene lagde et rent helvete. "Hore" mot kvinnelige lærere og "pedo" mot mannlige var hverdagskost Anonymkode: 98aa7...81c Og lærerne kunne ikke gjøre noe?? Anonymkode: e5d0a...95d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #255 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dummeste jeg har lest. Sjefen burde vært innlagt på psykiatrien ettersom hen tydeligvis er ekstremt paranoid. Anonymkode: 3cc85...929 Sjefen var helt paranoid og merkelig ja. Vi apotekteknikere fikk heller ikke sette på plass legemidler når det kom varer. Dette er en helt vanlig apotekteknikeroppgave, men dette skulle farmasøytene gjøre selv fikk jeg beskjed om. Dette av samme grunn som med kassen: Han skulle ha oversikt og vite hvem som var involvert dersom noe forsvant. Denne arbeidsfordelingen førte til at det tok evigheter, (ofte hele dagen) på å få varene på plass. Måtte ofte jobbe overtid også, ikke mye men 1/2 time her og der. Fikk aldri betalt for det. Dersom kunder kom og ba om vareprøver fikk vi ikke gi dem dette dersom de ikke først hadde kjøpt varer for minst 300 kr i samme serie. Husker vi hadde skuffene fulle av Vichy, Dermalogica og andre merker med vareprøver som vi til slutt bare måtte kaste pga dato. Gud forby at noen kunne fått dem gratis mens de enda var god på dato... Anonymkode: 5059c...f4d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #256 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 21.34): Jeg blir målløs!! I stedet for å støtte noen i en slik situasjon, etter en slik opplevelse, fryser de deg ut, bare gjør vondt verre?! Høres ut som narsissister med NULL empati! Normale mennesker ville inkludert deg i alle mulige aktiviteter, snakket med deg, gjort alt for at du skulle føle deg trygg, passet ekstra godt på deg...😕 Om jeg bare visste hvilket arbeidssted det er snakk om.... Anonymkode: e5d0a...95d Sikkert CreditInform. Bare tipper, altså. Men ledere innen telefonsalg må være nettopp det du sa for å beholde jobben- narsissister uten empati. Det er ikke plass til NOE annet enn fokus på salg i den bransjen. Har vært der, aldri mer. Anonymkode: e8e11...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #257 Del Skrevet 16. juni 2021 Hurtigruten. Elendig miljø, hvor alle sparket nedover, og de som var nederst på rangstigen var vikarene. Til og med lærlingene slengte dritt, sladret og baksnakket. Hovmesteren hadde et enormt kontrollbehov, og kjeftet for hver minste lille ting. Vi servitørene fikk ikke lov til å snakke med hverandre, og ikke med kokkene. Jeg fikk ingen opplæring på kassa, og når jeg hadde tastet inn noe feil, f.eks hvis jeg kom borti knappen for Fanta, ble hun rasende og sa jeg ikke fikk lov til å slette ting (hva skulle jeg ellers gjøre? Ta betalt for noe kunden ikke hadde bestilt?). Når vi skulle åpne tappetårnet for fatøl på kvelden tappet jeg ut "skumpilsen" (=det varme, daue ølet som har stått i rørene) og hev det i vasken. Dette fikk jeg selvfølgelig kjeft for, for det skulle fordeles i gjestenes øl, nemlig... Dette betalte de stakkars gjestene over 100 kr glasset for🙄 En annen ting jeg reagerte på var at hovmesteren var fryktelig nøye med å få gjestene til å bruke håndsprit (dette var lenge før covid), og at bordene skulle desinfiseres, men ikke vaskes med vaskemiddel først. Jeg prøvde å si at bakterier og virus kan overleve under fett og smuss, men fikk ingen gehør. Jeg skulle ikke bruke vaskemiddel, for det slet visstnok ut overflaten på bordene Aldri mer... Anonymkode: 9d6c0...9b9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #258 Del Skrevet 16. juni 2021 Turnuslege i distrikt (den gang det het turnuslege). Fine folk, men knøttlite sted langt borte fra alt, og ingen kjente. Jobb 8-16 mandag-fredag, i tillegg kom legevakt som vi var 3 stk som delte på. Legevakten var ubemannet, slik at jeg måtte låse meg inn og være der alene med pasientene, nesten uansett problemstilling. Vakt hver 3.dag og hver 3.helg (fredag morgen til mandag ettermiddag). Ingen kompensatorisk fri, så siden det tok en dags reise for å komme seg bort (båt...), var det en tung og ensom tid med et enormt ansvar. Skal ALDRI være lege i distrikt igjen. Anonymkode: b298c...cc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. juni 2021 #259 Del Skrevet 16. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 7.34): Har du link? Anonymkode: e5d0a...95d Ikke meg du spurte, men her er en av linkene til saken. Den var lett å finne :- ) https://www.dagbladet.no/spesial/jerniasaken/ Endret 16. juni 2021 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #260 Del Skrevet 16. juni 2021 On 5/2/2021 at 10:29 AM, AnonymBruker said: Lampehuset. Driter i Norges lover og regler. 😠 Anonymkode: 4cf3d...d55 Jobber der selv. Er du også ansatt på 0 timers kontrakt? Anonymkode: b5706...2b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå