Gå til innhold

Sebastian Solberg


Gjest Jegserdeg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 18.2.2020 den 21.45, Rettfralevra skrev:

De mest tafatte og sutrete ungene er gjerne Barn av de som tror at det kun er mor og far (gjerne bare mor) som kan dekke et spedbarns behov.

Dette er tull! Så lenge et spedbarn får kroppskontakt, mat, rene bleier og søvn er behovene dekket. 
 

Vi som tillater andre mennesker nært inn på livet til barna våre får som bonus ofte trygge, utadvendte og sosiale barn.

Du har ikke peiling på hva du snakker om, og det skal ikke forundre meg om det ikke er Sebastian selv som skriver her. 
 

Hvor navlebeskuende er det mulig å være? 
Hvorfor sliter barn som er adoptert? De får da kroppskontakt og mat og alt det der? 
Hvorfor praktiseres kenguru metoden på nyfødt avdelinger? 
 

Det er ikke samme hvem baby får kroppskontakt med! Har barn selv og det var ikke det samme hvem som bar det. Mine barn er ikke sutrete og needy, og NEI, de er ikke unntaket. 
 

Barn ER selektive. Det er slik fra naturen sin side... 

Gud, så jævlig latterlig svar.. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ForumMaria skrev:

Du har ikke peiling på hva du snakker om, og det skal ikke forundre meg om det ikke er Sebastian selv som skriver her. 
 

Hvor navlebeskuende er det mulig å være? 
Hvorfor sliter barn som er adoptert? De får da kroppskontakt og mat og alt det der? 
Hvorfor praktiseres kenguru metoden på nyfødt avdelinger? 
 

Det er ikke samme hvem baby får kroppskontakt med! Har barn selv og det var ikke det samme hvem som bar det. Mine barn er ikke sutrete og needy, og NEI, de er ikke unntaket. 
 

Barn ER selektive. Det er slik fra naturen sin side... 

Gud, så jævlig latterlig svar.. 

Jeg skjønner hva du mener her altså men det er jo ikke så svart hvitt. 
hva med de som mister mor i barsel? De må bli tatt vare på av andre. 
Det er ikke alle som sliter selv om de er adopterte.. 

kenguru metoden kan praktiseres av andre enn mor.... 

mor ser selvsagt best men du skjønner nok hva jeg mener. Det er ikke så svart hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BethD skrev:

Jeg skjønner hva du mener her altså men det er jo ikke så svart hvitt. 
hva med de som mister mor i barsel? De må bli tatt vare på av andre. 
Det er ikke alle som sliter selv om de er adopterte.. 

kenguru metoden kan praktiseres av andre enn mor.... 

mor ser selvsagt best men du skjønner nok hva jeg mener. Det er ikke så svart hvitt. 

Skjønner meget godt hva du mener. 
Det er mange som må bli tatt vare på av andre, og i noen få tilfeller er det best å bli tatt vare på av noen andre. 
Det optimale er at den primære omsorgspersonen tar seg av barnet i starten. Dessverre for de rundt så de det slik. 
Alt er jo ikke skrevet i stein. Det jeg reagerer på, og som gjør meg så forbanna er at de reiser fra denne lille babyen fordi de er så innmari selvopptatte! Og så promotere det som at babyen har godt av det, og at dette er det beste for alle. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, ForumMaria skrev:

Skjønner meget godt hva du mener. 
Det er mange som må bli tatt vare på av andre, og i noen få tilfeller er det best å bli tatt vare på av noen andre. 
Det optimale er at den primære omsorgspersonen tar seg av barnet i starten. Dessverre for de rundt så de det slik. 
Alt er jo ikke skrevet i stein. Det jeg reagerer på, og som gjør meg så forbanna er at de reiser fra denne lille babyen fordi de er så innmari selvopptatte! Og så promotere det som at babyen har godt av det, og at dette er det beste for alle. 

Her er vi helt enige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett videoen N nettopp la ut? Jeg blir direkte provosert av hvor usunt bilde som foreldre de sender ut. Jeg forstår hun prøver å være morsom, men babyen kunne virkelig skadet seg der! Det er så ekstremt uansvarlig, man leker ikke med isen sånn MED en vogn?!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, silikon123 skrev:

Har dere sett videoen N nettopp la ut? Jeg blir direkte provosert av hvor usunt bilde som foreldre de sender ut. Jeg forstår hun prøver å være morsom, men babyen kunne virkelig skadet seg der! Det er så ekstremt uansvarlig, man leker ikke med isen sånn MED en vogn?!

Den videoen har de lagt ut flere ganger og jeg syns det er like vondt å se på hver gang. Barnet kunne seriøst blitt skadet skikkelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BethD skrev:

Den videoen har de lagt ut flere ganger og jeg syns det er like vondt å se på hver gang. Barnet kunne seriøst blitt skadet skikkelig 

De synes videoen er såååå morsom at de har lagt den ut jevnt og trutt i 2 år nå. Finnes ikke morsomt🤮

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hårbølla skrev:

De synes videoen er såååå morsom at de har lagt den ut jevnt og trutt i 2 år nå. Finnes ikke morsomt🤮

Nei 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 6.17, BethD skrev:

Den videoen har de lagt ut flere ganger og jeg syns det er like vondt å se på hver gang. Barnet kunne seriøst blitt skadet skikkelig 

De frammer en ekstremt usunn måte å bli foreldre på. Helt ok med humor men hvordan de hele tiden fokuserer på å «ikke miste seg selv» begynner å bli helt feil. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, silikon123 skrev:

De frammer en ekstremt usunn måte å bli foreldre på. Helt ok med humor men hvordan de hele tiden fokuserer på å «ikke miste seg selv» begynner å bli helt feil. 

Ja jeg syns også det blir for mye... jeg er også veldig opptatt av at vi ikke skal bli innelåst og bare mamma og pappa men jeg hadde aldri i livet reist fra barnet mitt 4 mnd gammelt for å feste i Dubai... og det blir veldig mye fokus på det på kontoene deres og dette sammen med at de syns denne videoen er veldig morsom... Hm. Vel. Har også sett Sebastian si flere ganger at han vil «kaste barna ut vinduet» etc ved anledninger som når alle er syke feks. Jeg forstår hva han mener, og at han seriøst ikke mener det men det blir bare så feil da når fokuset ligger der hvor det ligger hos de.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg skjønner at alle foreldre avogtil ønsker å gjøre ting for seg selv og sier sånne ting som de gjør. Men jeg syns ikke noe om det når det når ut til så mange som hos de. Jeg syns ikke det er kult,morsomt eller underholdende... syns det er ganske umodent og teit egentlig.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BethD skrev:

Ja jeg syns også det blir for mye... jeg er også veldig opptatt av at vi ikke skal bli innelåst og bare mamma og pappa men jeg hadde aldri i livet reist fra barnet mitt 4 mnd gammelt for å feste i Dubai... og det blir veldig mye fokus på det på kontoene deres og dette sammen med at de syns denne videoen er veldig morsom... Hm. Vel. Har også sett Sebastian si flere ganger at han vil «kaste barna ut vinduet» etc ved anledninger som når alle er syke feks. Jeg forstår hva han mener, og at han seriøst ikke mener det men det blir bare så feil da når fokuset ligger der hvor det ligger hos de.... 

Flere ganger, når barna er syke, eller gråter, har han også sagt at han skulle ha brukt kondom. Nok en gang usmakelige forsøk på å være morsom. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hårbølla skrev:

Flere ganger, når barna er syke, eller gråter, har han også sagt at han skulle ha brukt kondom. Nok en gang usmakelige forsøk på å være morsom. 

 

Ja, sånne ting som det! Det blir veldig mye sånt snakk og jeg syns ikke det er morsomt. Overhodet ikke.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest BethD

Avogtil er jeg så uenig med disse menneskene.... 

Hun har lagt ut en story på Instagram hvor hun er enig i utsagnet «du er ikke først og fremst mamma,du er først og fremst ‘navnet ditt’» 

Jeg kjenner jeg blir litt småprovosert... ja, egentid og egenpleie og sånt er viktig men ærlig talt. Har man barn så er man FØRST OG FREMST mamma eller pappa... man setter vel barna før seg selv eller?! 
Jeg blir så matt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, BethD said:

Avogtil er jeg så uenig med disse menneskene.... 

Hun har lagt ut en story på Instagram hvor hun er enig i utsagnet «du er ikke først og fremst mamma,du er først og fremst ‘navnet ditt’» 

Jeg kjenner jeg blir litt småprovosert... ja, egentid og egenpleie og sånt er viktig men ærlig talt. Har man barn så er man FØRST OG FREMST mamma eller pappa... man setter vel barna før seg selv eller?! 
Jeg blir så matt...

Der er jeg helt enig med Nikoline. «Ta på din egen oksygenmaske først»-mentalitet. Vil ikke si at morsrollen og barna dine er noe mindre viktig av den grunn! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...