Gå til innhold

Sebastian Solberg


Gjest Jegserdeg

Anbefalte innlegg

 

 Ikke unnskyld fraværet fra en liten baby med "kjører vår egen greie", "egentid gir bedre foreldre". Gir vond smak i munnen når det er på bekostning av barnets tilknytning. Vent heller med å få barn til du er moden nok til å prioritere barna før et eksepsjonelt stort egentid-behov.

Endret av Ærligtilbakemeldig
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting at de er borte annenhver gang, men at begge omsorgspersonene drar på ferie sammen når minste er 4 mnd og hun ammer???

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig dere var litt harde mot de, helt til jeg tenkte meg om. Har en liten på snart 10 mnd og har flere ganger hatt barnevakt til henne over natta så tenkte at dere var i overkant harde. Helt til jeg kom på at dette er jo mer enn en natt.. hvor lenge skal de være borte? Huff. Hadde aldri klart å reise fra min lille i flere dager så liten.. og hun ammer i tillegg.... nei dette syns jeg ikke noe om.... :( 

har flere ganger lest om at babyer trenger mamma for flere ting enn bare puppen når baby er så liten... at man har samvittighet... så på insta at hun satt å gråt igår for hun savnet ungene... jeg skjønner ikke hvorfor hun drar da.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det er ganske irriterende at influensere fortsetter å benytte seg av sponsede reiser til Dubai... tydelig at disse folkene ikke har lært en dritt av fjorårets Dubai gate 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en tid for alt, også kjærestetur alene uten barn over flere døgn. Jeg synes ikke det bør være en prioritet når ungen er 4 måneder gammel. Egoistisk og flaut at de dokumenterer det som om det er å være «kule» foreldre. Det er å være umodne foreldre! 

Hun får jo «fysiske» bevis på det også ved at hele senga er full av melk når hun våkner. De kommer til å ta denne kritikken som mammapoliti, men alle fagfolk ville sagt det samme til dem. En ting å dra alene bort over flere dager og at den ene omsorgspersonen blir igjen, men ikke begge to over flere døgn når ungen er så liten. 

Og når de kommer hjem kommer de til å tenke at dette gikk helt fint fordi babyen ikke får noen reaksjoner der og da. Hva det har gjort med tilknytningen derimot, vet en ikke før flere år senere.

Endret av Louiah
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært en stille sporadisk tilskuer når det kommer til galskapen her på KG, men nå har jeg behov for å dele min mening. 

Det er så lett å kritisere andre for både det ene og det andre. Jeg for eksempel kan godt kritisere dere som bruker utallige timer inne på dette forumet til å prate ned andre, men hva vinner jeg egentlig på det? Når det er sagt; barna til Sebastian og frua har det helt sikkert fint. De får drøssevis med kjærlighet og har flere nære omsorgspersoner i livet sitt. Så flott. De er ikke dårlige foreldre fordi dem tar seg en kjærestetur og de er langt ifra de eneste som er borte fra barna sine noen dager, enten på grunn av ferie, jobb eller sykdom. DET GÅR FINT!

I stedet for å bruke tid på å prate om dem og de "stakkars" barna deres, så kan dere heller bruke tid og energi på å hjelpe barn som virkelig trenger det. Barn som blir misbrukt i eget hjem. Barn som blir banket av foreldrene sine. Barn som virkelig går gjennom et HELVETE! For hvis du evner å se det store bildet, så forstår selv du med all din "bedrevitenhet" at barna til Sebastian og frua har det fint, er elsket og lider ingen nød. 

Ha en fin dag, og pass på så du kommer deg bort fra skjermen og ut i frisk luft. Det pleier å gjøre godt!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bajshue skrev:

Jeg har vært en stille sporadisk tilskuer når det kommer til galskapen her på KG, men nå har jeg behov for å dele min mening. 

Det er så lett å kritisere andre for både det ene og det andre. Jeg for eksempel kan godt kritisere dere som bruker utallige timer inne på dette forumet til å prate ned andre, men hva vinner jeg egentlig på det? Når det er sagt; barna til Sebastian og frua har det helt sikkert fint. De får drøssevis med kjærlighet og har flere nære omsorgspersoner i livet sitt. Så flott. De er ikke dårlige foreldre fordi dem tar seg en kjærestetur og de er langt ifra de eneste som er borte fra barna sine noen dager, enten på grunn av ferie, jobb eller sykdom. DET GÅR FINT!

I stedet for å bruke tid på å prate om dem og de "stakkars" barna deres, så kan dere heller bruke tid og energi på å hjelpe barn som virkelig trenger det. Barn som blir misbrukt i eget hjem. Barn som blir banket av foreldrene sine. Barn som virkelig går gjennom et HELVETE! For hvis du evner å se det store bildet, så forstår selv du med all din "bedrevitenhet" at barna til Sebastian og frua har det fint, er elsket og lider ingen nød. 

Ha en fin dag, og pass på så du kommer deg bort fra skjermen og ut i frisk luft. Det pleier å gjøre godt!

Fordi en sitter her, så kan en ikke ha en jobb som innebærer nettopp det du beskriver? Det ene utelukker ikke det andre, og mange av oss i slike yrker har turnusarbeid og har derfor fri på dagtid iblant :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Louiah said:

Fordi en sitter her, så kan en ikke ha en jobb som innebærer nettopp det du beskriver? Det ene utelukker ikke det andre, og mange av oss i slike yrker har turnusarbeid og har derfor fri på dagtid iblant :)

Har du en sånn jobb, så forstår du også at barna til Sebastian har det fint - hvertfall ut ifra hva vi ser på sosiale medier. At du velger å bruke fritiden din på å sitte her og diskutere andre er ditt valg. Enkelte ville kanskje hevde at det er bortkastet bruk av tid, men heldigvis lever i et fritt land! Ha en fortsatt fin dag :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bajshue skrev:

Har du en sånn jobb, så forstår du også at barna til Sebastian har det fint - hvertfall ut ifra hva vi ser på sosiale medier. At du velger å bruke fritiden din på å sitte her og diskutere andre er ditt valg. Enkelte ville kanskje hevde at det er bortkastet bruk av tid, men heldigvis lever i et fritt land! Ha en fortsatt fin dag :) 

Vel, jeg har ikke for vane å måle vanlige, ressurssterke foreldre opp mot den foreldregruppen du beskriver ovenfor for å måle om et barn har det «fint» eller ikke. 

De nærmeste omsorgspersonene når barnet er så lite er oftest mor hvis mor ammer, dernest far og det er udiskutabelt. Det er også udiskutabelt at det ikke er anbefalt at begge omsorgspersonene reiser bort fra et så lite barn hvis ikke det er helt nødvendig. 

Ha en fin dag du også!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bare prioritere barn. Må huske å pleie forholdet også, så er det større sannsynlighet for å vokse opp med foreldre som er sammen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Louiah said:

Vel, jeg har ikke for vane å måle vanlige, ressurssterke foreldre opp mot den foreldregruppen du beskriver ovenfor for å måle om et barn har det «fint» eller ikke. 

De nærmeste omsorgspersonene når barnet er så lite er oftest mor hvis mor ammer, dernest far og det er udiskutabelt. Det er også udiskutabelt at det ikke er anbefalt at begge omsorgspersonene reiser bort fra et så lite barn hvis ikke det er helt nødvendig. 

Ha en fin dag du også!

 

Det er vi enig om, men barna deres lider ingen nød. Det som provoserer meg er at barna til influencere blir diskutert opp og ned i mente her inne. "De blir eksponert, de må overnatte hos besteforeldre, kun far er hjemme på kvelden etter de er lagt". Altså; seriøst?? Se det store perspektivet! Det er barn rundt i dette landet som har det helt jævlig. Det er sikkert noen av barna til de aktive her inne som har det jævlig på hjemmebane. Allikevel så formulerer enkelte seg som om det barna til influencerne er en del av er helt forferdelig. Utrolig! Så lenge de får omsorg, kjærlighet, oppdragelse, oppfølging, trygghet og at alle generelle behov blir dekt, så har dem det bra på hjemmebane - til tross for at foreldrene har en annerledes jobb enn "folk flest". Arbeidsmarkedet utvikler seg, og jeg roper høyt hurra over at ikke alle er A4! 

En av de beste gavene du kan gi barna dine er å ta vare på parforholdet. Hvordan man velger å gjøre det, er opp til hver enkelt - og heldigvis ikke opp til hønene på KG! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Louiah skrev:

Det kommer en tid for alt, også kjærestetur alene uten barn over flere døgn. Jeg synes ikke det bør være en prioritet når ungen er 4 måneder gammel. Egoistisk og flaut at de dokumenterer det som om det er å være «kule» foreldre. Det er å være umodne foreldre! 

Hun får jo «fysiske» bevis på det også ved at hele senga er full av melk når hun våkner. De kommer til å ta denne kritikken som mammapoliti, men alle fagfolk ville sagt det samme til dem. En ting å dra alene bort over flere dager og at den ene omsorgspersonen blir igjen, men ikke begge to over flere døgn når ungen er så liten. 

Og når de kommer hjem kommer de til å tenke at dette gikk helt fint fordi babyen ikke får noen reaksjoner der og da. Hva det har gjort med tilknytningen derimot, vet en ikke før flere år senere.

Enig!!!!
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Bajshue skrev:

 

Det er vi enig om, men barna deres lider ingen nød. Det som provoserer meg er at barna til influencere blir diskutert opp og ned i mente her inne. "De blir eksponert, de må overnatte hos besteforeldre, kun far er hjemme på kvelden etter de er lagt". Altså; seriøst?? Se det store perspektivet! Det er barn rundt i dette landet som har det helt jævlig. Det er sikkert noen av barna til de aktive her inne som har det jævlig på hjemmebane. Allikevel så formulerer enkelte seg som om det barna til influencerne er en del av er helt forferdelig. Utrolig! Så lenge de får omsorg, kjærlighet, oppdragelse, oppfølging, trygghet og at alle generelle behov blir dekt, så har dem det bra på hjemmebane - til tross for at foreldrene har en annerledes jobb enn "folk flest". Arbeidsmarkedet utvikler seg, og jeg roper høyt hurra over at ikke alle er A4! 

En av de beste gavene du kan gi barna dine er å ta vare på parforholdet. Hvordan man velger å gjøre det, er opp til hver enkelt - og heldigvis ikke opp til hønene på KG! 

Lider ingen nød skjønner jeg at de ikke gjør-sett i den store sammenhengen. 

Det er allikevel helt utrolig at de i de hele tatt har behov for å reise bort. Helt vanvittig!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sisevt skrev:

Man kan ikke bare prioritere barn. Må huske å pleie forholdet også, så er det større sannsynlighet for å vokse opp med foreldre som er sammen. 

Mann behøver ikke og reise til dubai for det altså. Det er heller ikke normal måte og pleie forholdet på. Hverdagsromantikk, det er en måte og pleie forholdet på. Alle vet at småbarnsforeldre vil ha tøffe tak så mann må bare velge å omstille hverdagen når de kommer. Jeg har 2 barn og vært med mannen min i 10 år. Vet du? Vi har aldri reist alene siden første graviditeten, som oftest får vi til en natt på bryllupsdagen ellers veldig lite resten av året. Vi er avhengig av å bruke tiden godt etter legging og ellers bare se hverandre i hveragen. Gjør mann ikke det hjelper det absolutt ikke og dra til dubai, hverken for forholdet eller barna. Du kommer til og forstå en dag 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marabrah
1 time siden, ForumMaria skrev:

Det er forresten en venninne som passer han og.. 

Hva gjør det? Venner som man har hatt gjennom livet er for mange likestilte med familie, og kjenner kanskje ofte barna mer enn familien. Ikke alle har besteforeldre eller tante&onkel til å passe barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de som endrer livene sine HELT når de får barn, Men de aller fleste tilpasser livet sitt.

Sebastian skal demonstrere at man kan leve som før. Dumt at de ikke ser at det faktisk går utover barna. Man reise ikke bort på tur i dagevis for og feste (Er vel på dag 4 til nå?) når minsten er 4mnd gammel... 

 

Hilsen mammapolitiet;) 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/27/2020 at 7:39 AM, Tuppeluren said:

Er vel vanlig å åpne en bursdagsgave på morgenen, gjerne med frokost eller kake på senga? 🤷🏻‍♀️

Vanlig og vanlig. Så typisk at folk på KG skal diktere hvordan "alle" har det 😛 hva er greia med det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Love2017juni skrev:

Det finnes de som endrer livene sine HELT når de får barn, Men de aller fleste tilpasser livet sitt.

Sebastian skal demonstrere at man kan leve som før. Dumt at de ikke ser at det faktisk går utover barna. Man reise ikke bort på tur i dagevis for og feste (Er vel på dag 4 til nå?) når minsten er 4mnd gammel... 

 

Hilsen mammapolitiet;) 

Er også gjerne mammapoliti når det gjelder slikt. 
Dra fra ei på 2 år er en ting. Noe helt annet med en baby som ikke er halvåret engang. 
 

Helsepersonell som faktisk har utdanning sier at man skal være forsiktige med å reise fra barn som ikke har rundet året. «Selv om barnet blir passet av omsorgsfulle besteforeldre (bare at her er det en venninne!!!), mener Asbjørnsen det er foreldrene som utgjør barnets trygge base. Det kam føles utrygt å bli overlatt til andre, og så små barn vil ikke ha mulighet til å forstå at foreldrene er borte. De kan tro at foreldre er borte for alltid» - Helsesøster Elin Asbjørnsen. 
 

Barnepsykolog Gerhardsen sier at «det kan føles gammeldags og politisk ukorrekt, men foreldre, og særlig den av foreldrene som har vært hjemme det første halve året, bør være forsiktig å reise fra barna det første leveåret. Helgeovernatting bør vente til barnet er halvannet år». 
 

Videre sier hun «den primære omsorgspersonen er spesielt viktig, særlig det første året. Det er forsket mye på tilknytning, og at det stort sett er enighet om at spedbarn har et hierarki i sin tilknyting...»»

Men altså- drit i fagfolk. Drit i de med lang utdanning og de som forsker på dette. Vil mor og far til Dubai, så er det en menneskerett som foreldre. Det er jo viktigere å pleie forhold i stedet for å sørge for at en baby får en trygg tilknytning. Selv om grunnmuren i barnets psykologiske utvikling dannes når de er så små, så er det ikke så farlig. Selv om det er uopprettelig. 
 

Så mammapoliti? Tja..... Vet ikke helt om dette går under det? 
Jeg håper Nikoline leser dette. 
Hun er fullstendig uforsvarlig!! Det er ikke lenge siden hun var på helgetur. Og hun går og jamrer i skiløypa om at de skal lage baby nr 3!!!?? Wtf!!! Ta deg av de barna du har først!!! 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...