Gå til innhold

Sebastian Solberg


Gjest Jegserdeg

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, ForumMaria skrev:

Er også gjerne mammapoliti når det gjelder slikt. 
Dra fra ei på 2 år er en ting. Noe helt annet med en baby som ikke er halvåret engang. 
 

Helsepersonell som faktisk har utdanning sier at man skal være forsiktige med å reise fra barn som ikke har rundet året. «Selv om barnet blir passet av omsorgsfulle besteforeldre (bare at her er det en venninne!!!), mener Asbjørnsen det er foreldrene som utgjør barnets trygge base. Det kam føles utrygt å bli overlatt til andre, og så små barn vil ikke ha mulighet til å forstå at foreldrene er borte. De kan tro at foreldre er borte for alltid» - Helsesøster Elin Asbjørnsen. 
 

Barnepsykolog Gerhardsen sier at «det kan føles gammeldags og politisk ukorrekt, men foreldre, og særlig den av foreldrene som har vært hjemme det første halve året, bør være forsiktig å reise fra barna det første leveåret. Helgeovernatting bør vente til barnet er halvannet år». 
 

Videre sier hun «den primære omsorgspersonen er spesielt viktig, særlig det første året. Det er forsket mye på tilknytning, og at det stort sett er enighet om at spedbarn har et hierarki i sin tilknyting...»»

Men altså- drit i fagfolk. Drit i de med lang utdanning og de som forsker på dette. Vil mor og far til Dubai, så er det en menneskerett som foreldre. Det er jo viktigere å pleie forhold i stedet for å sørge for at en baby får en trygg tilknytning. Selv om grunnmuren i barnets psykologiske utvikling dannes når de er så små, så er det ikke så farlig. Selv om det er uopprettelig. 
 

Så mammapoliti? Tja..... Vet ikke helt om dette går under det? 
Jeg håper Nikoline leser dette. 
Hun er fullstendig uforsvarlig!! Det er ikke lenge siden hun var på helgetur. Og hun går og jamrer i skiløypa om at de skal lage baby nr 3!!!?? Wtf!!! Ta deg av de barna du har først!!! 

På under en måned har hun vært på jentetur i Riga, på fashionweek i København og nå i Dubai på kjærestetur. Det er mange døgn vekk fra en så liten baby.. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marabrah
37 minutter siden, blåtimen skrev:

På under en måned har hun vært på jentetur i Riga, på fashionweek i København og nå i Dubai på kjærestetur. Det er mange døgn vekk fra en så liten baby.. 

WOW!! Helt vanvittig at de ikke ser den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ForumMaria skrev:

Er også gjerne mammapoliti når det gjelder slikt. 
Dra fra ei på 2 år er en ting. Noe helt annet med en baby som ikke er halvåret engang. 
 

Helsepersonell som faktisk har utdanning sier at man skal være forsiktige med å reise fra barn som ikke har rundet året. «Selv om barnet blir passet av omsorgsfulle besteforeldre (bare at her er det en venninne!!!), mener Asbjørnsen det er foreldrene som utgjør barnets trygge base. Det kam føles utrygt å bli overlatt til andre, og så små barn vil ikke ha mulighet til å forstå at foreldrene er borte. De kan tro at foreldre er borte for alltid» - Helsesøster Elin Asbjørnsen. 
 

Barnepsykolog Gerhardsen sier at «det kan føles gammeldags og politisk ukorrekt, men foreldre, og særlig den av foreldrene som har vært hjemme det første halve året, bør være forsiktig å reise fra barna det første leveåret. Helgeovernatting bør vente til barnet er halvannet år». 
 

Videre sier hun «den primære omsorgspersonen er spesielt viktig, særlig det første året. Det er forsket mye på tilknytning, og at det stort sett er enighet om at spedbarn har et hierarki i sin tilknyting...»»

Men altså- drit i fagfolk. Drit i de med lang utdanning og de som forsker på dette. Vil mor og far til Dubai, så er det en menneskerett som foreldre. Det er jo viktigere å pleie forhold i stedet for å sørge for at en baby får en trygg tilknytning. Selv om grunnmuren i barnets psykologiske utvikling dannes når de er så små, så er det ikke så farlig. Selv om det er uopprettelig. 
 

Så mammapoliti? Tja..... Vet ikke helt om dette går under det? 
Jeg håper Nikoline leser dette. 
Hun er fullstendig uforsvarlig!! Det er ikke lenge siden hun var på helgetur. Og hun går og jamrer i skiløypa om at de skal lage baby nr 3!!!?? Wtf!!! Ta deg av de barna du har først!!! 

Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Dette er bekymringsverdig. Og for dere som skal sammenligne dette med hvor mange barn som "virkelig" sliter,  Ikke undervurder viktigheten av tilknytning/trygghet hos barn 1 år.  Nikoline og Sebastian bør ta et COS kurs 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/4/2020 at 8:46 PM, Ærligtilbakemeldig said:

 

 Ikke unnskyld fraværet fra en liten baby med "kjører vår egen greie", "egentid gir bedre foreldre". Gir vond smak i munnen når det er på bekostning av barnets tilknytning. Vent heller med å få barn til du er moden nok til å prioritere barna før et eksepsjonelt stort egentid-behov.

Jeg er enig i at egentid gir bedre foreldre, men det er LITT forskjell på en datenight og tur til Dubai uten babyen på 4 mnd

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de fortsatt i Dubai?😱 Kunne de ikke sponset en barnevakt de kunne ta med dit? De har vel råd til det, istedenfor å være borte fra barna så lenge.

Jeg har blokkert begge på IG etter å ha sett innlegg fra Dubai. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Er de fortsatt i Dubai?😱 Kunne de ikke sponset en barnevakt de kunne ta med dit? De har vel råd til det, istedenfor å være borte fra barna så lenge.

Jeg har blokkert begge på IG etter å ha sett innlegg fra Dubai. 

 

Jepp. Det er viktig å ta vare på forholdet. Og babyen har bare godt av det, den kan bli bortskjemt (ref Sebastian). Han sa det ikke om denne turen, men har sagt det før. 
 

De to der er elendige forbilder!!! Skal og slutte å følge de.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reagerer også på de to. Er helt for at foreldre er forskjellige - og at man kan være god omsorgsperson selv om man gjør ting annerledes enn det som er A4. Men å reise fra en liten baby så ofte og lenge.. det gjør vondt å se på, synes jeg. En annen ting jeg reagerer på er at datteren har sitter forovervendt siden hun vokste ut av babybilstolen. Det er ikke å være mammapoliti, det er direkte livsfarlig. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å ikke være A4 = å vise omverdenen at det er greit å vanskjøtte ungene sine? Det er sikkert et marked for en sånn blogg også, for mennesker med elendig dømmekraft. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er ok å reise bort så lenge fra en så liten baby. Det er også voldsom eksponering av barna, Sebastian hadde i story at N sto med datteren mens hun skiftet bleie og man så ALT på datteren. Det er absolutt ikke ok! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettfralevra

Har aldri hatt mer en noen uker mammaperm til våre barn pga jobbsituasjon. De har blitt passet på av venner og familie fra de var noen mnd gamle, både på dagtid og over flere dager. Mine barn har blitt trygge, empatiske og selvstendige voksne nå...så nei, barn trenger ikke å henge i puppen på mor for å bli trygge!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rettfralevra skrev:

Har aldri hatt mer en noen uker mammaperm til våre barn pga jobbsituasjon. De har blitt passet på av venner og familie fra de var noen mnd gamle, både på dagtid og over flere dager. Mine barn har blitt trygge, empatiske og selvstendige voksne nå...så nei, barn trenger ikke å henge i puppen på mor for å bli trygge!

 

Litt forskjell på å være til barnevakt/dagmamma når mamma/pappa er på jobb, å det å bli plasserr til barnevakt i 14-21 døgn i strekk når man er 4 mnd.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettfralevra
3 timer siden, Flettfrid skrev:

Litt forskjell på å være til barnevakt/dagmamma når mamma/pappa er på jobb, å det å bli plasserr til barnevakt i 14-21 døgn i strekk når man er 4 mnd.

Åååå...de har vært på ferie så lenge? Trodde de bare var borte 4-5 døgn, det var nemlig jeg når yngstemann var ca 3 mnd. Hadde nok ikke greid å være borte i 3 uker når mine var så små. Imponerende at hun fortsatt greier å holde ammingen vedlike, husker det var et styr de døgnene jeg var borte med pumping😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Rettfralevra skrev:

Åååå...de har vært på ferie så lenge? Trodde de bare var borte 4-5 døgn, det var nemlig jeg når yngstemann var ca 3 mnd. Hadde nok ikke greid å være borte i 3 uker når mine var så små. Imponerende at hun fortsatt greier å holde ammingen vedlike, husker det var et styr de døgnene jeg var borte med pumping😅

De var borte en liten uke i Dubai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettfralevra
2 timer siden, BethD skrev:

De var borte en liten uke i Dubai :)

Forskjell på det og 3 uker som det ble påstått lengre opp her. Forstår ikke problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rettfralevra skrev:

Forskjell på det og 3 uker som det ble påstått lengre opp her. Forstår ikke problemet?

Det var det jeg rettet på. De var ikke borte i tre uker men en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Rettfralevra said:

Forskjell på det og 3 uker som det ble påstått lengre opp her. Forstår ikke problemet?

De var ikke borte en uke engang. De var borte en langhelg. Så nei, ikke et problem i det hele tatt. Bare enkelte på KG som har et behov for å sitte på sin høye hest og kritisere der de kan! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Flettfrid said:

Litt forskjell på å være til barnevakt/dagmamma når mamma/pappa er på jobb, å det å bli plasserr til barnevakt i 14-21 døgn i strekk når man er 4 mnd.

14-21 døgn i strekk? Asså HÆ? De var borte en langhelg, så ro deg helt ned! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bajshue skrev:

De var ikke borte en uke engang. De var borte en langhelg. Så nei, ikke et problem i det hele tatt. Bare enkelte på KG som har et behov for å sitte på sin høye hest og kritisere der de kan! 

Det er jo forsket og bevist at det er skadelig. Det er jo fagfolk som jobber med dette som fraråder det. 
De reiser fra baby som om det å få en baby ikke endrer livet. 
Sitter gjerne på en høy hest og sier at det er feil. For det må man nesten. 
 

Du hadde reagert om du så en gravid røyke? Eller drikke seg full? Antar svaret er ja. Fordi det er skadelig for barnet? 
Gjett hva!? Det kam være like skadelig for barnet å få problemer med relasjonen til omsorgspersoner. Men da skal man ikke si ifra?? For da er man sjalu, eller da er man dømmende siden mor og far vil ha alenetid?? Spar meg, det er pisspreik!!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettfralevra
1 time siden, ForumMaria skrev:

Det er jo forsket og bevist at det er skadelig. Det er jo fagfolk som jobber med dette som fraråder det. 
De reiser fra baby som om det å få en baby ikke endrer livet. 
Sitter gjerne på en høy hest og sier at det er feil. For det må man nesten. 
 

Du hadde reagert om du så en gravid røyke? Eller drikke seg full? Antar svaret er ja. Fordi det er skadelig for barnet? 
Gjett hva!? Det kam være like skadelig for barnet å få problemer med relasjonen til omsorgspersoner. Men da skal man ikke si ifra?? For da er man sjalu, eller da er man dømmende siden mor og far vil ha alenetid?? Spar meg, det er pisspreik!!

De mest tafatte og sutrete ungene er gjerne Barn av de som tror at det kun er mor og far (gjerne bare mor) som kan dekke et spedbarns behov.

Dette er tull! Så lenge et spedbarn får kroppskontakt, mat, rene bleier og søvn er behovene dekket. 
 

Vi som tillater andre mennesker nært inn på livet til barna våre får som bonus ofte trygge, utadvendte og sosiale barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...