Gå til innhold

Så mange norske damer bryr seg ikke om utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

Men det er jo rent bedrag jo. Hvis "deg selv" er usminket, joggebukse-elskende lubben dame, hvorfor lure mannfolk med å tro at du er glad i sminke, trening og kosthold? Ikke noe rart menn blir frustrert når dama viser seg å være noe helt annet enn det hun egentlig er. Da er det ikke deg mannen falt for, men en annen - den fantasiversjonen du laget for å tiltrekke deg menn over din liga. Å erstatte joggebukse med jeans eller kjole er ikke å dolle seg opp. 

Da tror jeg ikke du henger helt med her.. de fleste damer bruker maskara på vippene, glatter håret og går med jeans utendørs hver dag. Man ser litt blassere ut når man kommer hjem og tar en dusj og hopper i joggebuksa. Er jo ikke en annen person, med mindre man bruker løsvipper, falskt hår og et tykt lag maling i ansiktet til vanlig, men det er det vel fåtallet som gjør!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg synes at veldig mange /de fleste damer fra 30 og oppover ikke pynter seg noe særlig ... og andre damer fra Russland , polen osv er mye mer feminine. Klarer ikke norske damer å pynte seg og være feminine? Jeg selv er en kvinne og har opptatt av dette, men når jeg ser meg rundt så synes jeg at mange ser stusselige ut..som om de ikke bryr seg

Anonymkode: 5b41d...310

Hvorfor er du så opptatt av andre damer, og så kritisk til utseendet deres?
Kjempefint at du føler deg fin og finner glede i å opprettholde en vakker fasade, men det er særedeles usjarmerende (og stusselig) å være en sånn kvinne som ser ned på andre damers utseende. Hva så om de prioriterer andre ting enn skjønnhet? Jeg regner med at du gjerne vil bli respektert for dine valg i livet, så hvorfor ikke respektere andre kvinners valg også?

Det nytter liksom ikke med et plettfritt utseende hvis du er en vandrende bekreftelse på ordtaket "Kvinner er kvinner verst".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ardwinna skrev:

Hvorfor er du så opptatt av andre damer, og så kritisk til utseendet deres?
Kjempefint at du føler deg fin og finner glede i å opprettholde en vakker fasade, men det er særedeles usjarmerende (og stusselig) å være en sånn kvinne som ser ned på andre damers utseende. Hva så om de prioriterer andre ting enn skjønnhet? Jeg regner med at du gjerne vil bli respektert for dine valg i livet, så hvorfor ikke respektere andre kvinners valg også?

Det nytter liksom ikke med et plettfritt utseende hvis du er en vandrende bekreftelse på ordtaket "Kvinner er kvinner verst".

Det er fordi ts er en mann som hater kvinner. En normal kvinne hadde aldri fått seg til å skrive noe slikt. En kvinne har ikke behov for å skrive noe slikt.

Anonymkode: c3560...e0b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi ts er en mann som hater kvinner. En normal kvinne hadde aldri fått seg til å skrive noe slikt. En kvinne har ikke behov for å skrive noe slikt.

Anonymkode: c3560...e0b

Jepp, mange av disse fake kvinnepostene og fake kvinnebrukerne her inne for tiden som egentlig er menn med en kvinnehatende agenda. Det beste er å ignorere trådene, for de er bare desperate etter oppmerksomhet via forsøk på provosering

Anonymkode: 81bd6...248

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Nei, det er ikke likestillingens skyld. Men likestilling er heller ikke en unnskyldning for å se ut som dass 

En unnskyldning? Jeg kler meg da for pokker akkurat som det måtte passe meg, trenger ikke noen unnskyldning for det.

Anonymkode: 0fff5...149

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk dette er et universalt problem 😂 Ser dette mange steder på nettet, mange som klager over kvinner i et land, også sier dem at er så mye bedre i f.eks *USA, Thailand, Polen, Chile* osv. Grøsset er vel alltid grønnere med andre ord, mennesker blir aldri fornøyd.

 

Anonymkode: 5387b...09a

Dette har jeg opplevd i alle land jeg har bodd i. Mennene mener alltid at kvinner i andre land er mer feminine, vakrere, bedre, mens de selv er stuck med plain janes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi ts er en mann som hater kvinner. En normal kvinne hadde aldri fått seg til å skrive noe slikt. En kvinne har ikke behov for å skrive noe slikt.

Anonymkode: c3560...e0b

Ts er kvinnelig frisør i Oslo. 🤣

Anonymkode: cede4...1b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren er jeg minst mulig ute for det er beinkaldt. På sommeren er jeg mest mulig på fjellet. Skal jeg kjøpe pene klær prioriterer jeg derfor treningstøy/uteklær som ser fine ut fremfor fine vanlige klær som jeg knapt nok bruker. 

Anonymkode: f5eac...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, mange av disse fake kvinnepostene og fake kvinnebrukerne her inne for tiden som egentlig er menn med en kvinnehatende agenda. Det beste er å ignorere trådene, for de er bare desperate etter oppmerksomhet via forsøk på provosering

Anonymkode: 81bd6...248

Muligens , men finnes også de kvinnene som får et kick ut av å føle seg ''bedre enn de vanlige stusselige kvinnene''.

Kanskje TS er fra en rike vestkanten i Oslo og dette er normalen der, å være dolla opp hele tida.

Anonymkode: 5387b...09a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kanel23 skrev:

Dette har jeg opplevd i alle land jeg har bodd i. Mennene mener alltid at kvinner i andre land er mer feminine, vakrere, bedre, mens de selv er stuck med plain janes.

Haha, kalles vel ''grønnere-på-den-andre-siden-syndromet'' 😅

 

Tror faktisk det er en greie i de fleste land, og ihvertfall for de som ikke klarer å finne seg noen fra landet de er i, så vil de si at problemet ligger med hele befolkningen, og f.eks en Briter vil si at Australske er mye bedre, og vica verca.

Anonymkode: 5387b...09a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi ts er en mann som hater kvinner. En normal kvinne hadde aldri fått seg til å skrive noe slikt. En kvinne har ikke behov for å skrive noe slikt.

Anonymkode: c3560...e0b

Kanskje, kanskje ikke.
Det finnes kvinner også som har behov for å rakke ned på andre kvinner for å føle seg bedre selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muligens , men finnes også de kvinnene som får et kick ut av å føle seg ''bedre enn de vanlige stusselige kvinnene''.

Kanskje TS er fra en rike vestkanten i Oslo og dette er normalen der, å være dolla opp hele tida.

Anonymkode: 5387b...09a

Jenter fra østkanten er da like dollet opp m extensions løsnegler og vipper ? 

Anonymkode: 9f9ec...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du på jobb eller i hverdagen? Jeg har en jobb der jeg ikke kan pynte meg. Så om du ser meg på vei til jobb vil du tenke jeg er kjedelig kledd. I jobbene jeg har hatt der man kan gå i hva man vil har alle kledd seg veldig feminint. Flere gikk i skjørt og med mye smykker. Men langt fra alle jobber der det er praktisk å kle seg feminint! 

været i Norge gjør også at man må tenke praktisk. Jeg er utrolig frysen av meg. Velger da en god varm jakke og gode varme sko fremfor tynn kåpe og feminine sko. Men jeg er litt enig med deg- ifjor tok jeg på sommerkjole en dag det var utrolig varmt. Venninnen min var og kledd i kjole. Og vi var de eneste på kafeen som var kledd slik. For min del føles det veldig uvant å ha kjole på i hverdagen siden jeg er så godt innpakket fra sept- mars. Jeg føler meg plutselig så naken. Hadde det vært varmt hele året og alle gikk mer lettkledd hadde det sikkert føltes mer naturlig. 

 

Anonymkode: 7b939...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2020 den 2.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har den rake motsatte oppfatningen, norske damer kler seg og sminker seg pent men nøytralt. Mens kvinner fra Russland og de øvrige slaviske landene er oversminket og klesstilen minner mer om det som var moderne her på 80 og 90 tallet. Det går mye i leopardmønster, boblejakker og generelt kopiklær.

Anonymkode: cbf10...eea

Enig. Lett å spotte russiske kvinner, altfor heavy sminket og klesstilen er ofte ganske harry. Men en sjelden gang ser jeg noen som kler seg veldig bra. 

Anonymkode: 7b939...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 2.09, AnonymBruker skrev:

Enig i det.... har kjennskap til flere nasjoner, og norske damer liker best å se ut som mannfolk, i langbukser og for store gensere. Ingen damer drar vel mer blikk enn ei dame i skjørt og nylonstrømpekledde bein. Østeuropeiske damer er sexy, men dårlige på personlig hygiene......så norske damer som hadde skjønt å kledd seg ville vært perfekt.

Anonymkode: 6e124...e34

Nå er det ikke så mange kvinner som liker å få masse blikk da. Jeg er gift og kler meg ikke for å få blikk, jeg har en mann. Jeg kler meg i det jeg trives med. Noen ganger er det kjole, andre ganger jeans og t-shirt. 

Anonymkode: 7b939...597

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Alle dere som rakker ned på kvinner fra Øst...hvordan ser dere på dere selv når dere tråkker gatelangs i sneakers og ryggsekk i utlandet? Lekkert?

Anonymkode: d6890...382

Bruker ikke ryggsekk når jeg er på ferie. Sneakers er helt vanlig i de fleste land. Går du i høyhælet når du trasker flere timer fra museum til muesum og videre rundt i byen på ferie?😀 Jeg har en rygg som ikke tåler det så da er sneakers helt logisk. 

Anonymkode: 7b939...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...