Gå til innhold

Så mange norske damer bryr seg ikke om utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klesstilen til norske menn er heller ikke noe å skryte av. Danske menn derimot! 😍

Anonymkode: cede4...1b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady

Jeg liker faktisk å pynte meg, men ikke slik som den listen som ble lagt ut tidligere i tråden. 

Jeg går hele uka i ganske stygt arbeidstøy så jeg har i hvert fall et behov for å se litt fin ut når jeg kan. Om jeg ikke skal noe etter jobb så går jeg gjerne i behagelige klær, men om jeg skal noe så tar jeg på meg litt finere klær og sminker meg. Prøver også å pynte meg litt i helgene, gjerne med kjole eller skjørt. Det får meg til å føle meg fin. 

Ser for øvrig ikke at det er noe galt i å pynte seg eller å bruke penger på det selv om det er litt typisk norske kvinner å si at "slikt tull gidder ikke jeg å bruke penger på. Jeg er naturlig og usminket".

Jeg liker det og bruker gjerne penger på frisør, klær og sminke, men jeg er ingen pyntedokke av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

Da regner jeg med at du har sex med kvinner? For jeg bryr meg om hva min mannlige kjæreste liker. På samme måte som han bryr seg om hva jeg liker. 

Og hvorfor skulle dette være anderledes i et forhold med to kvinner enn i et forhold med mann og kvinne? Dette med å pynte seg altså? 

Anonymkode: 207a6...0c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn jeg kjenner foretrekker naturlige kvinner. I hvertfall norske menn. Mulig polakker og russere foretrekker noe annet, men så er vel ikke jeg opptatt av å tiltrekke meg disse mennene heller.

Naturlige kvinner er noe Skandinavia generellt sett er kjent for og beundret for. I vikingetiden så var ikke kvinner like undertrykt som i andre kulturer på den tiden. Selv om kjønnsrollene var ganske strenge, så ble kvinner respektert, de hadde ansvar, de kunne lede. Å være voldelig mot en kvinne var sett ned på som ekstremt skammelig og helt forbudt.
Kanskje derfor norske kvinner i dag ikke gidder å bli behandlet dårlig eller å bli fortalt hva vi skal gjøre?
At vi må pynte oss for mennenes skyld?
Ei heller er vi såpass ufornuftige at dersom det står mellom jeans, støvler og høyhælte sko og miniskjørt - så velger vi det første når vi skal ut i regn, kulde og snyfokk. Det er bare et tegn på at vi ikke er helt uintelligente. Det tror jeg er en egenskap norske menn setter pris på. For norske menn liker kvinner med bein i nesa. Øst-europeere har kanskje et annet syn på femininitet.

Når det er sagt så synes jeg selv at kvinner i Norge er ganske så pene og velkledde. Vi ser sunne og friske ut sånn som vi er og vi er flinke til å ta vare på oss selv. Som et resultat av at vi er født i et land med ganske gode levevilkår. Vi er ikke nødt til å kle oss opp som et sexobjekt for å få en jobb eller tiltrekke oss en bra mann.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes laidback stil er koselig og fint, og signaliserer en behagelig, avslappet personlighet. Det derre østeuropeiske sminketullballet roper drama en lang vei. 

Anonymkode: 07a00...fb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AfricanQueen skrev:

Er det bare meg eller har det vært en del kritikk mot Norske kvinner i det siste? let them be... god damn 😕

Ikke bare deg og ikke bare i det siste. Det er alltid sånn på KG. Noen synes visst at vi trenger å settes på plass og holdes der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Hjertefisk skrev:

Alle menn jeg kjenner foretrekker naturlige kvinner. I hvertfall norske menn. Mulig polakker og russere foretrekker noe annet, men så er vel ikke jeg opptatt av å tiltrekke meg disse mennene heller.

Naturlige kvinner er noe Skandinavia generellt sett er kjent for og beundret for. I vikingetiden så var ikke kvinner like undertrykt som i andre kulturer på den tiden. Selv om kjønnsrollene var ganske strenge, så ble kvinner respektert, de hadde ansvar, de kunne lede. Å være voldelig mot en kvinne var sett ned på som ekstremt skammelig og helt forbudt.
Kanskje derfor norske kvinner i dag ikke gidder å bli behandlet dårlig eller å bli fortalt hva vi skal gjøre?
At vi må pynte oss for mennenes skyld?
Ei heller er vi såpass ufornuftige at dersom det står mellom jeans, støvler og høyhælte sko og miniskjørt - så velger vi det første når vi skal ut i regn, kulde og snyfokk. Det er bare et tegn på at vi ikke er helt uintelligente. Det tror jeg er en egenskap norske menn setter pris på. For norske menn liker kvinner med bein i nesa. Øst-europeere har kanskje et annet syn på femininitet.

Når det er sagt så synes jeg selv at kvinner i Norge er ganske så pene og velkledde. Vi ser sunne og friske ut sånn som vi er og vi er flinke til å ta vare på oss selv. Som et resultat av at vi er født i et land med ganske gode levevilkår. Vi er ikke nødt til å kle oss opp som et sexobjekt for å få en jobb eller tiltrekke oss en bra mann.

Neida, men jeg ønsker gjerne å ha spennende og variert sexliv med mannen. Jeg ønsker å være sexobjekt for ham. Det har vært et problem hos mange norske menn at de sliter med sexlysten. Ikke noe rart i det. Tenning er biologi. Det går ikke an å likestille vekk. Og bare for å nevne det, jeg tenner heller ikke på en mann som dasser rundt i utvaska joggebukse og tøfler 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om generelt .. nå snakker du faktisk dritt om andre når du kaller andre for billige. Jeg snakker ikke om at folk skal gå med utringa klær osv.. jeg snakker om at generelt maaange norske kvinner driter i å sminke seg og ikke engang børste håret. Jeg jobber som frisør , jeg ser dette hele tiden..

Anonymkode: 5b41d...310

Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å herpe huden min ved å dynge den ned med kjemikalier og blokkere den fra å puste.

46 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Neida, men jeg ønsker gjerne å ha spennende og variert sexliv med mannen. Jeg ønsker å være sexobjekt for ham. Det har vært et problem hos mange norske menn at de sliter med sexlysten. Ikke noe rart i det. Tenning er biologi. Det går ikke an å likestille vekk. Og bare for å nevne det, jeg tenner heller ikke på en mann som dasser rundt i utvaska joggebukse og tøfler 24/7. 

Det gjør jeg. Det som gir meg tenning, er det som finnes under klærne - og ikke minst det som sitter mellom ørene. En mann med samme tenningsmønster som meg, vil være langt mer kompatibel med meg enn en mann med samme tenningsmønster som deg. Og omvendt.

Anonymkode: 39db4...4e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at "verdens mest likestilte kvinner" har mer enn nok å henge fingrene i og at en derfor i større grad enn i enkelte andre deler av verden prioriterer ned å bruke tid på klær og sminke, og oftere velger mer praktiske klær. Sikkert ingen dårlig prioritering. Ellers er jeg enig med andre her i at norske kvinner nok i større grad kler seg nøytralt og "sømmelig", mens jeg har inntrykk av at det i deler av Øst-Europa er betraktelig mer kropp og "oppdolling". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

Neida, men jeg ønsker gjerne å ha spennende og variert sexliv med mannen. Jeg ønsker å være sexobjekt for ham. Det har vært et problem hos mange norske menn at de sliter med sexlysten. Ikke noe rart i det. Tenning er biologi. Det går ikke an å likestille vekk. Og bare for å nevne det, jeg tenner heller ikke på en mann som dasser rundt i utvaska joggebukse og tøfler 24/7. 

Jeg elsker når kjæresten min har på seg joggebuksa! Det samme sier han om meg. Jo mer avslappa jeg er/ser ut jo mer får han lyst (hans egne ord). Tror det er noe med at man slapper av, føler seg vel i hverandres selskap og kan nyte/leke framfor å prestere eller anstrenge seg.
Men jeg forstår hva du sier og er enig i at det er viktig å ta vare på seg selv for partnerens skyld. Skitten joggebukse og fett hår vekker ikke akkurat sexlysten - derimot synes jeg ikke dette framstår som et så stort problem akkurat her i Norge - slik TS hinter til, for min oppfatning er jo at kvinner tar vare på seg selv og verdsetter sexlivet sitt.

Det forskers på hvorfor menns fertilitet har synket i Skandinavia. Noe er fortsatt usikkert, men mye tyder på at det har med måten vi lever på. Overvekt påvirker hormoner. Dert samme gjør inaktivitet. Noe alternativ forskning vurderer hvorvidt kjemikalier og avfallstoffer påvirker fertiliteten, bla. fra plast og annet grums som havner i f.eks fisk.
At menn blir mindre fertile og får lavere sexlyst pga kvinner ikke pynter seg nok eller ikke er underdanige nok, virker for meg særdeles tvilsomt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hjertefisk skrev:

Jeg elsker når kjæresten min har på seg joggebuksa! Det samme sier han om meg. Jo mer avslappa jeg er/ser ut jo mer får han lyst (hans egne ord). Tror det er noe med at man slapper av, føler seg vel i hverandres selskap og kan nyte/leke framfor å prestere eller anstrenge seg.
Men jeg forstår hva du sier og er enig i at det er viktig å ta vare på seg selv for partnerens skyld. Skitten joggebukse og fett hår vekker ikke akkurat sexlysten - derimot synes jeg ikke dette framstår som et så stort problem akkurat her i Norge - slik TS hinter til, for min oppfatning er jo at kvinner tar vare på seg selv og verdsetter sexlivet sitt.

Det forskers på hvorfor menns fertilitet har synket i Skandinavia. Noe er fortsatt usikkert, men mye tyder på at det har med måten vi lever på. Overvekt påvirker hormoner. Dert samme gjør inaktivitet. Noe alternativ forskning vurderer hvorvidt kjemikalier og avfallstoffer påvirker fertiliteten, bla. fra plast og annet grums som havner i f.eks fisk.
At menn blir mindre fertile og får lavere sexlyst pga kvinner ikke pynter seg nok eller ikke er underdanige nok, virker for meg særdeles tvilsomt.

Hvorfor likestiller du det å pynte seg for kjæresten og det å være underdanig? Jeg er på ingen måte underdanig, og pynter meg for kjæresten også fordi jeg føler meg mer sexy og pen i lekkert undertøy og høye hæler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å herpe huden min ved å dynge den ned med kjemikalier og blokkere den fra å puste.

Det gjør jeg. Det som gir meg tenning, er det som finnes under klærne - og ikke minst det som sitter mellom ørene. En mann med samme tenningsmønster som meg, vil være langt mer kompatibel med meg enn en mann med samme tenningsmønster som deg. Og omvendt.

Anonymkode: 39db4...4e8

Jeg ser syk ut uten litt sminke. Det er ikke snakk om å dolle seg opp, men å fjerne de mørke ringene under øyne og gjøre vippene lengre, slik at blikket blir mer åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Da regner jeg med at du har sex med kvinner? For jeg bryr meg om hva min mannlige kjæreste liker. På samme måte som han bryr seg om hva jeg liker. 

Jeg har ikke sex med noen. Hva i alle dager har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 0fff5...149

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det å være avslappet og fornøyd med eget utseende er jo en positiv ting. Hvordan noen mener at kvinner er utseende og kropp, noe andre skal forlyste seg me å se på, er for meg en forundring, ja i 2020 burde emkelte kommet lengre. Men evelusjonen har stoppet for noen virker det som.

Anonymkode: cdbdc...1df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi i Norge hatt 30 varmegrader året rundt så ville vi og kunne bodd i kjoler. Her skifter været fra stiv kuling til plaskregn på null komma niks. Asiatiske som flytter til vesten pakker seg inn i varme klær og klager på kulden. Har hørt om de som fyrer på sommeren fordi thaikonen klager. Så ja til å bruke de klærne vi vil. Kvinner er ikke vandrende sexobjekter.

Anonymkode: cdf93...85d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og ikke på let etter en mann, men jeg liker å sminke meg og kle meg pent for det. Jeg har ingen joggebukser i skapet, ei heller allværsjakker. Eller vanlige, blå jeans *grøss*

Jeg synes det er moro å sette sammen antrekk. Noen ganger er det skjørt og strømpebukser, andre ganger litt mer "avslappa" med en tynn genser og stramme bukser

Jeg går ofte på tur - på asfalt - og da har jeg selvfølgelig på meg gode sko.

Ingen ettervekst, dusjer og vasker håret hver dag. Håret henger som oftest løst. Ingen får se meg med slapp og ulekker knute, ikke en gang meg selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil også legge til at klesstilen til en eventuell partner vil ha mye å si for meg. Joggebukse, hullete t-skjorte og null tanke omkring eget utseende ("gidder ikke ta skjegget, er så mye jobb") møtes med "nei takk" hos meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Vel... Regner med at du ønsker at mannen din skal tenne på deg. Ja, det er greit å gå rundt i joggebukse med hår i knute, men noen ganger foretrekker menn at deres kone tar på noe sexy. 

Hva menn synes er sexy varierer jo da. Det er langt ifra alle som går i gang på høye hæler og blondekjoler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...