Gå til innhold

Så mange norske damer bryr seg ikke om utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg legger ofte merke til at kvinner i 60-70 års alderen og eldre, de er flinke å pynte seg de! Jeg bor i en liten by og det er ofte jeg ser flotte, eldre damer i gatene. Blir noen ganger inspirert til og med! 😄 

Anonymkode: b3e14...732

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og hvem skal  betale det? 

650 kr hver 2 uke til negler

900 kr hudpleiesalong hver uke

600 pedikyr  annenhver uke

2400 kr hver tredje uke øyevipper

800 kr brow treatment hver tredje uke

500 kr voksing underliv hver måned

500 kr voksing ben hver måned

300 kr voksing armhuler hver måned

3000 kr Frisør hver 3 måned 

3000 kr pr sted botox hver 3 måned (ofte minst 2-3 steder) 

3500 kr fillers pr ml hver 4 måned (2 ml lepper, 1ml under øyne, 3 ml kinn, 1 ml hake, 2 ml kjeveben = 31.500)

Hårextensions 5000 hver 4 måned

Foundation ca hver 6 måned 500 kr 

Annen makeup 1500-5000 kr i året gjennomsnitlig

Klær 10-20.000 i året gjennomsnittlig eller 100.000 merkeklær 

Tjaaa skal vi legge på mere også

50.000 hvert 15 år silikon pupper 

60.000 rumpeoperasjon med risiko for å dø

50.000 nosejob må gjerne ha 2-3 for ønsket resultat 

40.000 øyenbrynsløft hvert tredje år

60.000 fettsuging til timeglass form  ... 

 

Dette er ikke engang overdrivelse. Så legg sammen de summene for årlige utgifter og gang de årlige utgiftene med minst 40 år. Det er mange millioner! Menna vil ha pyntedamer og viser til de øst europeiske som lurer sugardaddies sponsorer fra hele europa, men gidder selv ikke engang punge ut for første date og hater på norske "golddiggers" haha good luck get a reality check gutter :fnise:

Anonymkode: 81bd6...248

Enig. Hadde heller investert i bedre kvalitet på mat og klær enn dette unødvendig dyre tullet, hvis jeg hadde hatt råd. Hilsen kvinne som ikke sminker seg engang.

Anonymkode: da23d...359

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvorfor likestiller du det å pynte seg for kjæresten og det å være underdanig? Jeg er på ingen måte underdanig, og pynter meg for kjæresten også fordi jeg føler meg mer sexy og pen i lekkert undertøy og høye hæler. 

Vel det var du som tok opp likestilling vs biologi og sexlyst. Så hva mente du med det?
Slik jeg tolker innlegget ditt så kan det høres ut som at du mener likestilling er skyld i at menn får lavere sexlyst. Det motsatte av likestilling er at et av kjønnene blir undertrykt (som regel kvinner).

Hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du sikkert at jeg ikke er uenig med deg om at man skal ta vare på seg selv for partnerens skyld. De fleste jeg kjenner gjør jo akkurat det. Derfor er jeg uenig med TS. Hva du liker å gjøre er opp til deg, men TS dømte jo omtrent hele den norske befolkning som ufeminine slasker, for å sette det på spissen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg synes at veldig mange /de fleste damer fra 30 og oppover ikke pynter seg noe særlig ... og andre damer fra Russland , polen osv er mye mer feminine. Klarer ikke norske damer å pynte seg og være feminine? Jeg selv er en kvinne og har opptatt av dette, men når jeg ser meg rundt så synes jeg at mange ser stusselige ut..som om de ikke bryr seg

Anonymkode: 5b41d...310

Det er nok mye sant i det du skriver her om en del damer. De gjør ikke stort utav det når de har blitt sammen med en fyr. 

Mange bare "lever livet" hjemme i sofaen. Når de blir single igjen så slankes det, strigles og trenes på som aldri før.

Merkelig fenomen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ginavn skrev:

Jeg er singel og ikke på let etter en mann, men jeg liker å sminke meg og kle meg pent for det. Jeg har ingen joggebukser i skapet, ei heller allværsjakker. Eller vanlige, blå jeans *grøss*

Jeg synes det er moro å sette sammen antrekk. Noen ganger er det skjørt og strømpebukser, andre ganger litt mer "avslappa" med en tynn genser og stramme bukser

Jeg går ofte på tur - på asfalt - og da har jeg selvfølgelig på meg gode sko.

Ingen ettervekst, dusjer og vasker håret hver dag. Håret henger som oftest løst. Ingen får se meg med slapp og ulekker knute, ikke en gang meg selv

Og her er cluet. Det eneste relevante argumentet.

Du liker å pynte deg, derfor gjør du det.

Jeg kan ikke forestille meg noe kjedeligere enn å sette sammen antrekk, sminke meg, farge håret etc - så jeg gjør det ikke. Jeg er ren. Klærne mine er rene,  passer min fasong og er komfortable. Da er jeg mer enn fornøyd. 

Anonymkode: 39db4...4e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg synes at veldig mange /de fleste damer fra 30 og oppover ikke pynter seg noe særlig ... og andre damer fra Russland , polen osv er mye mer feminine. Klarer ikke norske damer å pynte seg og være feminine? Jeg selv er en kvinne og har opptatt av dette, men når jeg ser meg rundt så synes jeg at mange ser stusselige ut..som om de ikke bryr seg

Anonymkode: 5b41d...310

Tror vel heller at det er du som ser dårlig eller ikke forstår at å pynte seg betyr ikke det samme for alle mennesker. Hvem er du som kan bestemme hva som er pyntet eller ikke? 

Anonymkode: c59eb...caf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hjertefisk skrev:

Vel det var du som tok opp likestilling vs biologi og sexlyst. Så hva mente du med det?
Slik jeg tolker innlegget ditt så kan det høres ut som at du mener likestilling er skyld i at menn får lavere sexlyst. Det motsatte av likestilling er at et av kjønnene blir undertrykt (som regel kvinner).

Hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du sikkert at jeg ikke er uenig med deg om at man skal ta vare på seg selv for partnerens skyld. De fleste jeg kjenner gjør jo akkurat det. Derfor er jeg uenig med TS. Hva du liker å gjøre er opp til deg, men TS dømte jo omtrent hele den norske befolkning som ufeminine slasker, for å sette det på spissen.

Nei, det er ikke likestillingens skyld. Men likestilling er heller ikke en unnskyldning for å se ut som dass 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det er nok mye sant i det du skriver her om en del damer. De gjør ikke stort utav det når de har blitt sammen med en fyr. 

Mange bare "lever livet" hjemme i sofaen. Når de blir single igjen så slankes det, strigles og trenes på som aldri før.

Merkelig fenomen.

Har også merket det - med en gang damene blir single så er det ned 10 kilo, nye klær og sminke. Så tilbake til joggebukse to måneder ut i forholdet. Hvorfor ikke se bra ut for partneren sin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Har også merket det - med en gang damene blir single så er det ned 10 kilo, nye klær og sminke. Så tilbake til joggebukse to måneder ut i forholdet. Hvorfor ikke se bra ut for partneren sin?

Hvorfor koble trening til utseende? Jeg trener for min egen del, for å være i form og være frisk. Og dette helt uavhengig av om jeg er i et forhold eller ikke. Men i et forhold er det mindre egentid, og dermed vanskeligere å plassere treningen på timeplanen. Hadde jeg vært singel hadde jeg trent mer. 

Anonymkode: 4e1a2...ab6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig trist å se at så mange rakker ned på østeuropeere. Kan man ikke si at man liker avslappet stil, uten å rakke ned på andre?

Å kalle andre slutty, overstæsja og horete, samtidig si at vi ikke undertrykker damer i Norge, passer ikke i samme setning. Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Ingen av mine venninner fra østauropa er tacky eller horete i stilen når de pynter seg. 

Anonymkode: 573e8...864

Dette 🙏🏼

Anonymkode: a8209...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, youcancallmejune said:

Hva menn synes er sexy varierer jo da. Det er langt ifra alle som går i gang på høye hæler og blondekjoler. 

Det er så sant, syntes kvinner er finest i jeans

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes norske kvinner bryr seg middels om utseende. Verre med norske menn, der virker det ofte som om de ikke klarer å kle på seg skikkelig. 

Anonymkode: 6f5af...0f1

Enig. Norske menn kan ikke å kle seg. Enten kan de ikke noe om mote, eller så prøver de for hardt og greier ikke å eie stilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Har også merket det - med en gang damene blir single så er det ned 10 kilo, nye klær og sminke. Så tilbake til joggebukse to måneder ut i forholdet. Hvorfor ikke se bra ut for partneren sin?

Det er jo ikke så rart da. Man blir jo trygg på partneren sin etter hvert og tør å være seg selv 100%, og godt er vel det?? Mannen må jo forstå at hun er et menneske og ikke en sminkedukke til enhver tid. Man kan heller pynte seg litt ekstra til spesielle anledninger, når man skal ut å spise osv. Jeg hadde ihvertfall ikke orka å sminke meg og dolle meg opp for mannen hver dag, om vi bodde sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å ikke dolle meg opp - fordi jeg er ikke noe dokke. Jeg liker best å se naturlig - og akkurat maskulin nok til å skremme unna sveklinger. Mannfolka som tåler å bryne seg litt på ei hardfør dame er de jeg liker best uansett. Pingler som griner hvis dama ikke bruker sminke og vokser bort alt kroppshår, kan jeg spare meg for.

Anonymkode: d2ba3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Elsker å ikke dolle meg opp - fordi jeg er ikke noe dokke. Jeg liker best å se naturlig - og akkurat maskulin nok til å skremme unna sveklinger. Mannfolka som tåler å bryne seg litt på ei hardfør dame er de jeg liker best uansett. Pingler som griner hvis dama ikke bruker sminke og vokser bort alt kroppshår, kan jeg spare meg for.

Anonymkode: d2ba3...778

Helt enig!! Jeg kan ikke være mindre maskulin enn jeg er, bare for at en svekling av en mann ikke skal føle seg mannlig nok..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, Hundemamma97 skrev:

Det er jo ikke så rart da. Man blir jo trygg på partneren sin etter hvert og tør å være seg selv 100%, og godt er vel det?? Mannen må jo forstå at hun er et menneske og ikke en sminkedukke til enhver tid. Man kan heller pynte seg litt ekstra til spesielle anledninger, når man skal ut å spise osv. Jeg hadde ihvertfall ikke orka å sminke meg og dolle meg opp for mannen hver dag, om vi bodde sammen.

Men det er jo rent bedrag jo. Hvis "deg selv" er usminket, joggebukse-elskende lubben dame, hvorfor lure mannfolk med å tro at du er glad i sminke, trening og kosthold? Ikke noe rart menn blir frustrert når dama viser seg å være noe helt annet enn det hun egentlig er. Da er det ikke deg mannen falt for, men en annen - den fantasiversjonen du laget for å tiltrekke deg menn over din liga. Å erstatte joggebukse med jeans eller kjole er ikke å dolle seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hundemamma97 skrev:

Helt enig!! Jeg kan ikke være mindre maskulin enn jeg er, bare for at en svekling av en mann ikke skal føle seg mannlig nok..!

Jeg er sammen med en veldig sterk mann - både fysisk, psykisk og identitetsmessig. Likevel kan jeg ikke si at jeg er maskulin. Men jeg er bestemt og direkte, og det er det som skremmer svake menn vekk. Ikke joggebukse og uvasket hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig med Ts, sorry.

Jeg kommer selv opprinnelig fra et østeuropeisk land. Elsker klesstilen til norske damer: enkelt og pent. Lite sminke, helst nøytrale farger, naturlig utseende. Veldig feminint og tiltrekker ikke for mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0dbbc...665

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Men det er jo rent bedrag jo. Hvis "deg selv" er usminket, joggebukse-elskende lubben dame, hvorfor lure mannfolk med å tro at du er glad i sminke, trening og kosthold? Ikke noe rart menn blir frustrert når dama viser seg å være noe helt annet enn det hun egentlig er. Da er det ikke deg mannen falt for, men en annen - den fantasiversjonen du laget for å tiltrekke deg menn over din liga. Å erstatte joggebukse med jeans eller kjole er ikke å dolle seg opp. 

Er det slik at de som liker å bruke joggebukse i hverdagen hjemme må være lubne, ikke trene og drite i kosthold ? Hvor har personen du siterte bekreftet at hun er lubben og lurer menn til å tro at hun bryr seg om kosthold og trening? Kan man virkelig ikke være slank, bry seg om kosthold og trening men samtidig ikke være overbegeistra for leppestift og kjoler? 

Da finnes isåfall ikke jeg 🤣😂

Anonymkode: 49324...0c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...