Gå til innhold

Så mange norske damer bryr seg ikke om utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig trist å se at så mange rakker ned på østeuropeere. Kan man ikke si at man liker avslappet stil, uten å rakke ned på andre?

Å kalle andre slutty, overstæsja og horete, samtidig si at vi ikke undertrykker damer i Norge, passer ikke i samme setning. Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Ingen av mine venninner fra østauropa er tacky eller horete i stilen når de pynter seg. 

Anonymkode: 573e8...864

Godt sagt !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg synes at veldig mange /de fleste damer fra 30 og oppover ikke pynter seg noe særlig ... og andre damer fra Russland , polen osv er mye mer feminine. Klarer ikke norske damer å pynte seg og være feminine? Jeg selv er en kvinne og har opptatt av dette, men når jeg ser meg rundt så synes jeg at mange ser stusselige ut..som om de ikke bryr seg

Anonymkode: 5b41d...310

Jeg tor du har rett. I noen miljøer er det in å se litt sjuskete ut. Da viser man at man har verdier som stikker dypere enn utseende og overflate.

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en jobb, hvor man må ha håret i hestehale, og bruke genser og bukse, sminke er temmelig bortkasta. Så ser du meg på hverdagen, så ser ikke jeg flott ut. Men skal jeg på restaurant eller lignende, så tar jeg på meg kjole og pynter meg.

Og sånn er det vel for mange av oss, vi har jobber hvor det ikke er praktisk å pynte oss. Og starter man 7.00 på morgningen er det jo veldig deilig å slippe å sminke seg og fikse hår.

Anonymkode: 957d7...8ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg synes at veldig mange /de fleste damer fra 30 og oppover ikke pynter seg noe særlig ... og andre damer fra Russland , polen osv er mye mer feminine. Klarer ikke norske damer å pynte seg og være feminine? Jeg selv er en kvinne og har opptatt av dette, men når jeg ser meg rundt så synes jeg at mange ser stusselige ut..som om de ikke bryr seg

Anonymkode: 5b41d...310

Vær glad for det, da skinner jo du ekstra mye og sterkt. Du og østeuropeerne 😅

Anonymkode: 240e3...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig trist å se at så mange rakker ned på østeuropeere. Kan man ikke si at man liker avslappet stil, uten å rakke ned på andre?

Å kalle andre slutty, overstæsja og horete, samtidig si at vi ikke undertrykker damer i Norge, passer ikke i samme setning. Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Ingen av mine venninner fra østauropa er tacky eller horete i stilen når de pynter seg. 

Anonymkode: 573e8...864

Ingen av mine østeuropeiske venninner heller, de kler seg nemlig ikke østeuropeisk. Når man trekker frem damer fra disse landene, mener man i regelen ikke de vestlig kledte, men de med løsnegler, høye hæler og kilovis med sminke.

Anonymkode: 4e1a2...ab6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det slått deg at noen ikke bryr seg om de drar blikk? Kanskje folk er mer opptatt av å ikke fryse ihjel i 10 minusgrader enn at kåte menn har noe å glo på? 

Anonymkode: 9a029...667

Dette 👆 at man rett og slett ikke bryr seg, og er komfortabel med det. Det vil alltid være en og annen bavian som sikler og glor uansett om man ikke gjør seg fin. Det driter jeg i. Er singel og ikke interessert i å gjøre meg attraktiv for noen. 

Anonymkode: 207a6...0c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg bryr meg ikke spesielt om utseendet. Eller, jeg liker å gå litt pent kledd til hverdags og pynter meg hvis jeg skal noe, men gidder ikke bruke mer enn 5-10 min på sminke og hår hver dag. For meg er det ingenting som er kjedeligere enn å lakke negler, føne håret, bruke timesvis på hudpleie og sminke... Og jeg synes egentlig jeg ser best ut med lite sminke og en litt avslappet stil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje flere årsaker til å ikke ville pynte seg. Noen liker ikke den type oppmerksomhet fra menn. Jeg sluttet helt å pynte meg etter å ha vært utsatt for en voldtekt.

Nesten ikke sminke, ikke høye hæler, skjørt og hvertfall ikke utringning. Før elsket jeg mote og klær. Men ting endrer seg.

Med alderen får noen også andre verdier og interesser enn staffasje. I samfunnet generelt er det også mer populært med minimalisme og å tenke bærekraft fremfor å bruke masse penger på sminke frisør og «sexy» klær. 

 

Anonymkode: 9f9ec...272

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og hvem skal  betale det? 

650 kr hver 2 uke til negler

900 kr hudpleiesalong hver uke

600 pedikyr  annenhver uke

2400 kr hver tredje uke øyevipper

800 kr brow treatment hver tredje uke

500 kr voksing underliv hver måned

500 kr voksing ben hver måned

300 kr voksing armhuler hver måned

3000 kr Frisør hver 3 måned 

3000 kr pr sted botox hver 3 måned (ofte minst 2-3 steder) 

3500 kr fillers pr ml hver 4 måned (2 ml lepper, 1ml under øyne, 3 ml kinn, 1 ml hake, 2 ml kjeveben = 31.500)

Hårextensions 5000 hver 4 måned

Foundation ca hver 6 måned 500 kr 

Annen makeup 1500-5000 kr i året gjennomsnitlig

Klær 10-20.000 i året gjennomsnittlig eller 100.000 merkeklær 

Tjaaa skal vi legge på mere også

50.000 hvert 15 år silikon pupper 

60.000 rumpeoperasjon med risiko for å dø

50.000 nosejob må gjerne ha 2-3 for ønsket resultat 

40.000 øyenbrynsløft hvert tredje år

60.000 fettsuging til timeglass form  ... 

 

Dette er ikke engang overdrivelse. Så legg sammen de summene for årlige utgifter og gang de årlige utgiftene med minst 40 år. Det er mange millioner! Menna vil ha pyntedamer og viser til de øst europeiske som lurer sugardaddies sponsorer fra hele europa, men gidder selv ikke engang punge ut for første date og hater på norske "golddiggers" haha good luck get a reality check gutter :fnise:

Anonymkode: 81bd6...248

Dette er også et viktig poeng. Å bruke 3000kr på frisør Stadig vekk +++ er helt uaktuelt. De pengene bruker jeg heller på økologisk mat og spennende reisemål og aktiviteter. 

Anonymkode: 9f9ec...272

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter meg ikke i hverdagen. Men det vil ikke si at jeg går med fett og ustelt hår og skitne klær, slik enkelte ser ut til å mene. 

Jeg dusjer jevnlig, pusser tenner 2 ganger daglig, trener 2-3 ganger i uka, skifter til rene klær jevnlig og bruker deo daglig

At jeg ikke orker å kline inn ansiktet i sminke, style håret i alskens varianter, eller bruke tusenvis av kroner på klær månedlig, får de av dere som bryr dere om dette bare godta. Jeg er den samme uansett. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som rakker ned på kvinner fra Øst...hvordan ser dere på dere selv når dere tråkker gatelangs i sneakers og ryggsekk i utlandet? Lekkert?

Anonymkode: d6890...382

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes norske og nordiske kvinner er noen av verdens vakreste. 

Hilsen heterofil kvinne

Anonymkode: dad10...6fd

Det er ikke mannlige homser eller heterofile kvinner som burde være de relevante smaksdommerne på dette område. Men man kan ofte få inntrykk av at heterofile kvinner pynter seg mer for andre kvinner enn for menn. Dette spillet styres åpenbart av perverse sosiale mekanismer.

Anonymkode: d6c11...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som rakker ned på kvinner fra Øst...hvordan ser dere på dere selv når dere tråkker gatelangs i sneakers og ryggsekk i utlandet? Lekkert?

Det tenker jeg ikke over i det hele tatt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen synes det er «lekkert»

Anonymkode: 0fff5...149

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke engang overdrivelse. Så legg sammen de summene for årlige utgifter og gang de årlige utgiftene med minst 40 år. Det er mange millioner! Menna vil ha pyntedamer og viser til de øst europeiske som lurer sugardaddies sponsorer fra hele europa, men gidder selv ikke engang punge ut for første date og hater på norske "golddiggers" haha good luck get a reality check gutter :fnise:

Anonymkode: 81bd6...248

Selvfølgelig er det overdrivelse. Og generalisering. Ikke noe nytt under solen altså. Men så er vi på KG da, så det er jo ikke slik at det er sjokkerende, akkurat. :murvegg:

Anonymkode: e1384...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mannlige homser eller heterofile kvinner som burde være de relevante smaksdommerne på dette område. Men man kan ofte få inntrykk av at heterofile kvinner pynter seg mer for andre kvinner enn for menn. Dette spillet styres åpenbart av perverse sosiale mekanismer.

Anonymkode: d6c11...2a1

Dust! 

Anonymkode: 207a6...0c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som rakker ned på kvinner fra Øst...hvordan ser dere på dere selv når dere tråkker gatelangs i sneakers og ryggsekk i utlandet? Lekkert?

Anonymkode: d6890...382

Jeg bruker ikke sekk. Men sneakers er in og brukes til alt om dagen. Spesielt når man skal tråkke gatelangs hele dagen er det idioti å bruke hæler. 

Anonymkode: cede4...1b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi meg én god grunn så skal jeg vurdere det.

Anonymkode: 0fff5...149

Vel... Regner med at du ønsker at mannen din skal tenne på deg. Ja, det er greit å gå rundt i joggebukse med hår i knute, men noen ganger foretrekker menn at deres kone tar på noe sexy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, smilo skrev:

Jeg pynter meg ikke i hverdagen. Men det vil ikke si at jeg går med fett og ustelt hår og skitne klær, slik enkelte ser ut til å mene. 

Jeg dusjer jevnlig, pusser tenner 2 ganger daglig, trener 2-3 ganger i uka, skifter til rene klær jevnlig og bruker deo daglig

At jeg ikke orker å kline inn ansiktet i sminke, style håret i alskens varianter, eller bruke tusenvis av kroner på klær månedlig, får de av dere som bryr dere om dette bare godta. Jeg er den samme uansett. 

Jeg pynter meg ofte på jobb og for kjæresten. Han pynter seg også for meg. Jeg har ikke kjøpt nye plagg i 2019, ikke eier jeg mer enn mascara, øyenskygge og leppestift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som rakker ned på kvinner fra Øst...hvordan ser dere på dere selv når dere tråkker gatelangs i sneakers og ryggsekk i utlandet? Lekkert?

Anonymkode: d6890...382

Da jeg var i Paris, så tenkte jeg over at damer på gata var mye stiligere enn meg, beundret dem. Jeg gikk i jeans og joggesko. Men jeg er ikke villig til å bruke tid, penger, interesse, tap av komfort på å strekke meg dit selv, det er ikke viktig nok for meg. 

Anonymkode: 4fff2...86c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av mine østeuropeiske venninner heller, de kler seg nemlig ikke østeuropeisk. Når man trekker frem damer fra disse landene, mener man i regelen ikke de vestlig kledte, men de med løsnegler, høye hæler og kilovis med sminke.

Anonymkode: 4e1a2...ab6

Jeg bruker ofte høye hæler. Det gir meg bedre holdning og jeg føler meg bedre. Hva er galt med å bruke det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...