Gå til innhold

Så mange norske damer bryr seg ikke om utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at nordmenn er mer opptatt av praktisk enn pent. Selv liker jeg å pynte meg, eller gå pent kledd men uten høye hæler og tonnevis av sminke. Noe har med klima å gjøre. Nå har jeg bodd to år på bygda i snøhaugen, og da begynner jeg automatisk å bare kle meg praktisk. I sentrale strøk og byer blir det noe annet. Og da jeg bodde i utlandet var det mye lettere å pynte deg på grunn av klimaet. 

Anonymkode: cede4...1b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dust! 

Anonymkode: 207a6...0c2

Gikk det over hodet på deg?

Anonymkode: d6c11...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg tor du har rett. I noen miljøer er det in å se litt sjuskete ut. Da viser man at man har verdier som stikker dypere enn utseende og overflate.

Hehe, nei. Det er latskap. Jeg bryr meg ganske mye om andre ting enn overflate. Har en gammel mobil, bryr meg ikke om merker, nye biler osv. Men ønsker å se bra ut for kjæresten og for meg selv. Jeg blir litt lattermild når enkelte damer syter over at mannen ikke lenger ønsker å ha sex, samtidig som de selv går rundt med ettervekst, fornuftige sko, joggebukse og oversize genser. Jepp, rart det der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var i Paris, så tenkte jeg over at damer på gata var mye stiligere enn meg, beundret dem. Jeg gikk i jeans og joggesko. Men jeg er ikke villig til å bruke tid, penger, interesse, tap av komfort på å strekke meg dit selv, det er ikke viktig nok for meg. 

Anonymkode: 4fff2...86c

Poenget er heller ikke at man skal ener seg. For oss er komfort viktig, for kvinner i fleste andre land er pynting viktig og en måte å fremheve det feminine på. Poenget med innlegget var å vise at vi mener alt fra vår vinkel i ytterkanten av verden.

Anonymkode: d6890...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AfricanQueen skrev:

Er det bare meg eller har det vært en del kritikk mot Norske kvinner i det siste? let them be... god damn 😕

Jeg tror faktisk dette er et universalt problem 😂 Ser dette mange steder på nettet, mange som klager over kvinner i et land, også sier dem at er så mye bedre i f.eks *USA, Thailand, Polen, Chile* osv. Grøsset er vel alltid grønnere med andre ord, mennesker blir aldri fornøyd.

 

Anonymkode: 5387b...09a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gikk det over hodet på deg?

Anonymkode: d6c11...2a1

🙄

Anonymkode: 207a6...0c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at nordmenn er mer opptatt av praktisk enn pent. Selv liker jeg å pynte meg, eller gå pent kledd men uten høye hæler og tonnevis av sminke. Noe har med klima å gjøre. Nå har jeg bodd to år på bygda i snøhaugen, og da begynner jeg automatisk å bare kle meg praktisk. I sentrale strøk og byer blir det noe annet. Og da jeg bodde i utlandet var det mye lettere å pynte deg på grunn av klimaet. 

Anonymkode: cede4...1b7

Har DEFINITIVT mye med klima å gjøre, Norge har ræva klima, skiftende vær hver time... Er ikke rart at folk ikke gidder å ta på seg kjole osv.

Anonymkode: 5387b...09a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje flere årsaker til å ikke ville pynte seg. Noen liker ikke den type oppmerksomhet fra menn. Jeg sluttet helt å pynte meg etter å ha vært utsatt for en voldtekt.

Nesten ikke sminke, ikke høye hæler, skjørt og hvertfall ikke utringning. Før elsket jeg mote og klær. Men ting endrer seg.

Med alderen får noen også andre verdier og interesser enn staffasje. I samfunnet generelt er det også mer populært med minimalisme og å tenke bærekraft fremfor å bruke masse penger på sminke frisør og «sexy» klær. 

 

Anonymkode: 9f9ec...272

Huff, jeg tror faktisk også dette kan være grunnen til at mange ikke ønsker å pynte seg, noen liker ikke oppmerksomhet, og da særlig fra menn som tror at man pynter seg for dem hvis man tar på seg en fin kjole...

:(

Anonymkode: 5387b...09a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å dra frem Øst-Europa som et bedre eksempel. Det finnes andre land hvor de kler deg bedre. Har for eksempel blitt imponert over hvor flott kinesere kan kle seg. 

Anonymkode: cede4...1b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager er det et problem at jeg bruker joggebukse og driter i sminke?? Ingen tvinger deg til å gjøre det samme, hvis du vil se ut som en billig russer er det bare å kjøre på.

Anonymkode: 0fff5...149

Jeg snakker om generelt .. nå snakker du faktisk dritt om andre når du kaller andre for billige. Jeg snakker ikke om at folk skal gå med utringa klær osv.. jeg snakker om at generelt maaange norske kvinner driter i å sminke seg og ikke engang børste håret. Jeg jobber som frisør , jeg ser dette hele tiden..

Anonymkode: 5b41d...310

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rart å dra frem Øst-Europa som et bedre eksempel. Det finnes andre land hvor de kler deg bedre. Har for eksempel blitt imponert over hvor flott kinesere kan kle seg. 

Anonymkode: cede4...1b7

Øst-Europa er blitt en klisje på dårlig smak for de med komplekser. Eller Østblokken for de riktig historieløse.

Anonymkode: d6890...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart å dra frem Øst-Europa som et bedre eksempel. Det finnes andre land hvor de kler deg bedre. Har for eksempel blitt imponert over hvor flott kinesere kan kle seg. 

Anonymkode: cede4...1b7

Enig i at Øst-Asiatere vet å kle seg bra, synes dog ikke det samme om Sør-Asia, der kler de seg mye mer tacky synes jeg. : /

Anonymkode: 5387b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at nordmenn er mer opptatt av praktisk enn pent. Selv liker jeg å pynte meg, eller gå pent kledd men uten høye hæler og tonnevis av sminke. Noe har med klima å gjøre. Nå har jeg bodd to år på bygda i snøhaugen, og da begynner jeg automatisk å bare kle meg praktisk. I sentrale strøk og byer blir det noe annet. Og da jeg bodde i utlandet var det mye lettere å pynte deg på grunn av klimaet. 

Anonymkode: cede4...1b7

Kan ikke skylde på klimaet😂.. Jeg snakker ikke om folk som skal gå med gjennomsiktige klær heller.. man kan virkelig pynte seg og se bra ut selvom det er kaldt.. 

Anonymkode: 5b41d...310

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om generelt .. nå snakker du faktisk dritt om andre når du kaller andre for billige. Jeg snakker ikke om at folk skal gå med utringa klær osv.. jeg snakker om at generelt maaange norske kvinner driter i å sminke seg og ikke engang børste håret. Jeg jobber som frisør , jeg ser dette hele tiden..

Anonymkode: 5b41d...310

Hvor bor du?

Anonymkode: cede4...1b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at Øst-Asiatere vet å kle seg bra, synes dog ikke det samme om Sør-Asia, der kler de seg mye mer tacky synes jeg. : /

Anonymkode: 5387b...09a

Tacky? Nei, det synes jeg virkelig ikke!

Anonymkode: cede4...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du?

Anonymkode: cede4...1b7

Oslo, hvordan det?

Anonymkode: 5b41d...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som er greit, er at vi kvinner som faktisk kler oss feminint og pent, får drøss av oppmerksomhet kun fordi vi har tatt på kjole og høye hæler 😂 Vi skiller oss ut i positiv forstand, og det liker gjerne menn. Selv jeg som er 35, altså ingen ungfrøken lenger, får både blikk og kommentarer på hvor bra kledd jeg er, selv om ikke jeg har gjort så mye annet enn å slenge sammen en maxikjole, en skinnjakke og et par pumps. Det hjelper selvsagt at håret og sminken er på plass også, men generelt får jeg flere kommentarer basert på det at jeg går feminint kledd. Også av andre damer, så er det sagt. Når man er en "sjeldenhet", så blir det lagt merke til. I Paris har jeg samme stil som "alle andre", så der får jeg ingen komplimenter 😂

Må forresten legge til at jeg ofte går i tights og joggesko, fordi jeg alltid tar en løpetur i forbindelse med turene i matbutikken. Er flere dager i treningstøy enn i kjoler, men det er fordi jeg trener mye. 

Anonymkode: 16eb8...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oslo, hvordan det?

Anonymkode: 5b41d...310

Nei, hva troooooor du? 

Anonymkode: cede4...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Vel... Regner med at du ønsker at mannen din skal tenne på deg. Ja, det er greit å gå rundt i joggebukse med hår i knute, men noen ganger foretrekker menn at deres kone tar på noe sexy. 

🤣

Nei. Dette er ikke 1950, og hva menn liker bryr meg midt på ryggen.

Anonymkode: 0fff5...149

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣

Nei. Dette er ikke 1950, og hva menn liker bryr meg midt på ryggen.

Anonymkode: 0fff5...149

Da regner jeg med at du har sex med kvinner? For jeg bryr meg om hva min mannlige kjæreste liker. På samme måte som han bryr seg om hva jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...