Gå til innhold

Hvor sliten er du etter en vanlig arbeidsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en lederjobb og jobber 50 timer+ i uken. Utmattende å være øverste leder og den alle kommer til og som skal ta avgjørelser hele tiden. Føler ofte jeg tenker jobb 24/7. Samtidig har jeg det relativt fleksibelt når jeg ikke har planlagte møter, og kan ta korte timeouts i mellom.
 

Orker ikke gjøre veldig mye sosialt utenom jobben, må alltid fungere 100%. Glad jeg ikke lenger har små barn, det hadde ikke fungert med «kondisen» jeg har nå.

Vanlig 37,5 timers uke med en jobb jeg kunne legge fra meg virker i mellom som drømmen. Men elsker den litt for krevende jobben min 😆

Anonymkode: c25b7...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber 37,5 timers uke, og har ganske fleksibel jobb. Arbeidsoppgavene er ikke spesielt krevende eller utfordrende, og det er mye dødtid. De dagen er kanskje de verste for min del. Når det er dager det er litt mer trøkk, føler jeg at jeg har mer energi når jeg kommer hjem.

Dag med mye dødtid: 9-10. Da er det bare å få hivd i seg noe mat når jeg kommer hjem, også slapper jeg av på sofaen, kanskje sovner. Kanskje jeg sitter litt på PC-en, og legger meg for å sove klokka 9.... Tvinger meg selv til å gjøre lett husarbeid.
Dag med mer trøkk: 6-7. Da har jeg litt mer energi, får gjort unna litt husarbeid og får laget en litt bedre middag.  

Anonymkode: bfb22...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utslitt, bare slapper av etter middagen. Legger meg ca kl 22, opp kl7. Sover ok.

Lørdagen også utslitt av hele uka, litt energi på søndagen.

Jeg har ikke noen sykdommer, men er utbrent av arbeidslivet. Det som gir meg energi er fridager, ikke jobb.

Dessverre.

Anonymkode: d8b8e...402

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 80% som sykepleier. Er så sliten at jeg såvidt orker å lage middag etter jobb. Er ellers en frisk og ung dame. 

Anonymkode: 670a7...1ce

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 med mange utropstegn!!!! Enorm arbeidsbelastning, underbemannet konstant og alt for få ansatte. Null energi til sosialt liv, sovner på sofaen på ettermiddagen. Er nå i en fase hvor jeg går skole for å komme meg videre til noe annet. Sykepleier på sengepost er ikke noe å holde på med i lengden..

Anonymkode: 281ad...1a3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 80-100% jobb som renholder. Driver med alle typer renhold, i alle høyder, forskjellig tempo og slikt. Jeg er aldri så sliten at jeg stuper i seng. I perioder har jeg veldig vondt i kroppen som skaper hodepine, men det er alt. Jeg legger meg kl 21 og står opp kl 6 hver dag. Har et lite barn alene så helger eller sykdom med barnet er mer krevende enn jobben. Trives godt både på jobb og som mamma. 

Anonymkode: d104c...b56

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Veldig sliten, jobber i butikk og blir stående hele dagen. Verker i ben og rygg...

Anonymkode: 04e45...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 15.55):

Er stort sett ekstremt sliten. Jobber som lærer, og det er stress og mas hele dagen som aldri stopper. Etter arbeidstid, får jeg hver dag minst 1-2 mailer og/eller meldinger på Teams fra elever og foreldre. De forventer svar raskt!

Skal jeg alltid måtte være tilgjengelig? Aldri helt fri? Jeg har lyst til å slutte og svare på mail og meldinger etter jobb, og heller svare neste dag. Kollegaer, inkludert rektor og andre i ledelsen, sender også ofte ut e-poster på kveldstid og i helger. Hvorfor??

Leger, sykepleiere, nav-saksbehandlere etc. etc., ingen av de svarer vel på henvendelser etter/utenom arbeidstid? Hvorfor dette helt syke presset på oss lærere? Har begynt å lete etter andre jobber.

 

Anonymkode: 7d0d0...ec1

Leger, sykepleiere osv har jo ikke de lange avspaseringene du har. For de er det en drøm å klokke ut to blanke feriemåneder midt på sommeren, fri hele jula, fri hele påska, osv. Tror du skal sette voldsomt pris på de rause ordningene dere har der. Bytter du jobb får du nok et lite sjokk av å få kun tre uker ferie på sommeren, en uke på våren og en på høsten. Jobbe til 12 på julaften og jobbe tredje til sjette juledag. 

Jeg sender noen ganger en melding til mine barns lærere, og da når jeg har tid, altså ettermiddag og helg. Jeg forventer såklart ikke svar på røde rappen, og det er null problem å få det svaret dagen etterpå, i lærerens arbeidstid. Er det noe alvorlig så må det da gå an å svare med en setning om at dette skal jeg se på, når jeg er på jobb? 

Ellers håper jeg du blir i yrket, og at du finner ordninger som gjør at du holder ut. En viktig jobb du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt gåen. Jobber som spesialpedagog med primært vanskeligstilte elever og de suger energien ut av meg. De første årene var det spennende og jeg var giret på å stadig prøve nye ting for å motivere. Etter 10+ år i samme yrket har realiteten inntruffet og jeg innser at ca 2% gidder/orker/klarer gjøre noe. Resten av tiden er man psykolog, klovn eller søppelbøtte for alt hatet de føler mot verden. Jeg burde bytte jobb ja og skal det. Drar hjem fra jobb totalt tappet for energi og hadde det ikke vært for helger og lange ferier hadde jeg vært utbrent for lenge siden. 

Anonymkode: 4194c...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til jobb, ca 45 minutter og tar bussen hjem, for da kan jeg slappe av og feks strikke litt etter middag. Etter det kvikner jeg til og har det helt fint

Anonymkode: d9850...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 0.02):

Veldig sliten, jobber i butikk og blir stående hele dagen. Verker i ben og rygg...

Anonymkode: 04e45...6df

Det finnes stå-stoler, avlastningsmatter til gulv og støttestrømper på markedet. Måtte bare nevne det, hilsen helsepersonell 

Anonymkode: d9850...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...