Gå til innhold

Hvor sliten er du etter en vanlig arbeidsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En 9-er. Jobber i spesialisthelsetjenesten (ikke sykepleier). Er ødelagt i hodet, såvidt jeg får laget middag til ungene og fulgt opp med lekser og fritidsaktiviteter. Har ikke noe liv selv. S L I T E N. 40 år og jobber 100%

Anonymkode: 38847...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Veldig sliten av å måtte stå hele dagen på jobb... får veldig vondt i ben og rygg og må legge meg på sofa med en gang jeg kommer hjem 😮💨

Anonymkode: 04e45...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig så går det greit, har energi til å gjøre noe etter barna er lagt. Nå er jeg gravid, og kjenner jeg egentlig er utslitt når ettermiddagen er kommet. Når barna er lagt kapitulerer jeg helt, får ikke gjort noe som helst.

Anonymkode: 5ff68...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sliten at jeg må legge med ned med en gang jeg kommer hjem. Nå er jeg sykemeldt med mistanke om utbrenthet. Føler at jeg ikke gjør noe produktivt, men at jeg heller ikke har energi til det. Bruker dagene på små hverdagslige gjøremål, og på å hvile noen timer her og der.

Anonymkode: 77f98...afa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke lov å sitte litt på en stol på jobben, når det allikevel er stille på senteret? Er utnyttelse av arbeidstaker...

Anonymkode: 04e45...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt kaputt etter endt arbeidsdag, både mentalt og fysisk. Derfor liker jeg best å jobbe kveld (jobber turnus), slik at jeg ikke trenger gjøre noe annet enn å legge meg når jeg er ferdig.

Anonymkode: e83a7...307

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avdelingsleder, kontorjobb. Veldig sliten i hodet etter jobb, men det er bare godt. Da kan jeg bruke resten av dagen på ukompliserte brettspill med barna 😆

Anonymkode: 7b1fd...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som sykepleier på sykehus, gjort det en del år. Slitenhet varierer, som oftest 3-4, noen ganger 7-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett ekstremt sliten. Jobber som lærer, og det er stress og mas hele dagen som aldri stopper. Etter arbeidstid, får jeg hver dag minst 1-2 mailer og/eller meldinger på Teams fra elever og foreldre. De forventer svar raskt!

Skal jeg alltid måtte være tilgjengelig? Aldri helt fri? Jeg har lyst til å slutte og svare på mail og meldinger etter jobb, og heller svare neste dag. Kollegaer, inkludert rektor og andre i ledelsen, sender også ofte ut e-poster på kveldstid og i helger. Hvorfor??

Leger, sykepleiere, nav-saksbehandlere etc. etc., ingen av de svarer vel på henvendelser etter/utenom arbeidstid? Hvorfor dette helt syke presset på oss lærere? Har begynt å lete etter andre jobber.

 

Anonymkode: 7d0d0...ec1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2020 den 14.02):

Jeg er helt utslitt, ikke pga omgås mennesker. Men hele greia, fra man står opp. Stresser seg til jobb, kommer hjem ca kl 17.

Lørdagen ligger jeg rett ut å hviler, søndagen har jeg litt energi til trening. Er i 40årene, så vet ikke hvor lenge jeg orker dette livet. Drømmer om deltid, men får ikke ned stillingen min.

Anonymkode: 4adbd...1e1

Har du barn som skal følges opp også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er stort sett ekstremt sliten. Jobber som lærer, og det er stress og mas hele dagen som aldri stopper. Etter arbeidstid, får jeg hver dag minst 1-2 mailer og/eller meldinger på Teams fra elever og foreldre. De forventer svar raskt!

Skal jeg alltid måtte være tilgjengelig? Aldri helt fri? Jeg har lyst til å slutte og svare på mail og meldinger etter jobb, og heller svare neste dag. Kollegaer, inkludert rektor og andre i ledelsen, sender også ofte ut e-poster på kveldstid og i helger. Hvorfor??

Leger, sykepleiere, nav-saksbehandlere etc. etc., ingen av de svarer vel på henvendelser etter/utenom arbeidstid? Hvorfor dette helt syke presset på oss lærere? Har begynt å lete etter andre jobber.

 

Anonymkode: 7d0d0...ec1

Skjønner det er slitsomt, men slik er det for oss i en del andre bransjer også. E-post/sms/teams meldinger osv. kommer hele døgnet, da må man svare. 

Anonymkode: 7043d...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2020 den 19.23):

1-3. Merker knapt at jeg har vært på jobb.

I dag var jeg på kontoret 7, første møte med utenlandskunde på skype kl 8, gjennomgang av status med medarbeidere, holde en presentasjon, rakk ikke lunsj, ut i kundemøte, tilbake for å ferdigstille en presentasjon, 120 mail, 22 telefoner. Kom meg hjem klokken 19, og har akkurat hevet en enkel fiskepakke i ovnen. 

Føler meg opplagt og grei. Tar 30 minutter med PC og mat (mye mat, da jeg har levd på kaffe og knekkebrød i dag), så er planen å ta unna litt i huset mens maten synker, så skal jeg løpe 5 km med ei venninne. 

Anonymkode: a5b4f...38a

Du er nok ekstrovert og bruker lite energi sammen med andre. Regner med du slapper av i de fleste sammenhenger på jobb uten å stresse. Kanskje er du 25 år også, og godt trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest føler jeg meg ganske bra etter en arbeidsdag. Når det er hektiske dager/perioder blir jeg selvsagt sliten i hodet. Foretrekker fortsatt det over fysisk krevende jobber. Men det er stund siden jeg hadde det. All respekt til dere som orker/klarer å jobbe 100% i fysisk jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fibromyalgi og er utslitt etter jobb. Trener 2 dager i uken etter jobb, har mer overskudd etter jobb de dagene 

Anonymkode: 2b0cf...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er stort sett ekstremt sliten. Jobber som lærer, og det er stress og mas hele dagen som aldri stopper. Etter arbeidstid, får jeg hver dag minst 1-2 mailer og/eller meldinger på Teams fra elever og foreldre. De forventer svar raskt!

Skal jeg alltid måtte være tilgjengelig? Aldri helt fri? Jeg har lyst til å slutte og svare på mail og meldinger etter jobb, og heller svare neste dag. Kollegaer, inkludert rektor og andre i ledelsen, sender også ofte ut e-poster på kveldstid og i helger. Hvorfor??

Leger, sykepleiere, nav-saksbehandlere etc. etc., ingen av de svarer vel på henvendelser etter/utenom arbeidstid? Hvorfor dette helt syke presset på oss lærere? Har begynt å lete etter andre jobber.

 

Anonymkode: 7d0d0...ec1

Du må rett og slett slutte å svare uten arbeidstid. Skru av varsler slik at du ikke får det med deg. Dette kan du  stille inn i appen. Jeg tenker at det er innenfor å sende e-brev og slikt på kveld og i helger, men man kan ikke forvente svar utenom normal arbeidstid.

Tar jeg en arbeidsøkt på kvelden, sender jeg gjerne e-post til kolleger, men jeg pleier ikke å svare elever/foresatte utenom vanlig arbeidstid. Tidligere fikk jeg varsler på alt døgnet rundt, og jeg svarte på henvendelser fra elever og foresatte med en gang, og holdt på å gå helt i grøfta. På jobb måtte fagforeninga ta tak i dette for noen år siden, og nå blir det stadig vekk presisert fra ledelsen om at de ikke forventer svar på kvelder og i helger. 

Hilsen lærer

Anonymkode: 4874c...7cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må rett og slett slutte å svare uten arbeidstid. Skru av varsler slik at du ikke får det med deg. Dette kan du  stille inn i appen. Jeg tenker at det er innenfor å sende e-brev og slikt på kveld og i helger, men man kan ikke forvente svar utenom normal arbeidstid.

Tar jeg en arbeidsøkt på kvelden, sender jeg gjerne e-post til kolleger, men jeg pleier ikke å svare elever/foresatte utenom vanlig arbeidstid. Tidligere fikk jeg varsler på alt døgnet rundt, og jeg svarte på henvendelser fra elever og foresatte med en gang, og holdt på å gå helt i grøfta. På jobb måtte fagforeninga ta tak i dette for noen år siden, og nå blir det stadig vekk presisert fra ledelsen om at de ikke forventer svar på kvelder og i helger. 

Hilsen lærer

Anonymkode: 4874c...7cb

Mente selvfølgelig: Du må rett og slett slutte å svare utenfor arbeidstid

Anonymkode: 4874c...7cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2020 den 14.03):

80% hjelper utrolig mye! Selv ville jeg hatt fri på mandager, da får man 3 dager fri sammenhengende. Så starter man på tirsdag, plutselig er det fredag..

Anonymkode: 4adbd...1e1

Hah! Det er også min drøm:)

Er på rundt 8. men det er flere omstendigheter rundt akkurat det. Stress å være midlertidig så lenge, skifte av arbeidssted, ikke vite hva som skjer etter dette, dårlig råd, singel som faan…osv. Sliter på helsa dessverre, og motivasjonen over tid. Og jeg er ikke den som gir meg lett, langt i fra. Men nå, nå vet jeg ikke lenger… 

Anonymkode: 1d72a...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 15.32):

Er helt kaputt etter endt arbeidsdag, både mentalt og fysisk. Derfor liker jeg best å jobbe kveld (jobber turnus), slik at jeg ikke trenger gjøre noe annet enn å legge meg når jeg er ferdig.

Anonymkode: e83a7...307

Jeg er motsatt. Jeg hater at ettermiddager og kvelder forsvinner i jobb. Jeg har mistet oversikten over hvor mange bursdager, konserter og arrangementer jeg har droppet pga kveldsjobbing. Klarte man kan bytte vakt, men det er faktisk ikke alltid man får det til heller. Og jobbhelg. Alltid sjekk turnus for å se om helgeturer, hyttetur, arrangementer og aktiviteter i krasjer med jobbhelg og det gjør det jo titt og ofte. Nei jeg hater å jobbe turnus. Da jeg begynte å jobbe turnus og var ung og full av liv synes jeg det var helt ok å jobbe turnus, men nå hater jeg det som pesten. Jeg er på jakt etter dagjobb, men med utdanning fra helsevesenet er ikke det bare bare 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnehagelærer, snart 40 år, har to barn i barneskolealder. Jeg er utslitt hver dag etter jobb. Det durer i hodet og jeg er så trøtt. Hvis jeg har mulighet så legger jeg meg nedpå 30 minutt-en time etter middag. Det hjelper å få sovet litt, da fungerer jeg bedre resten av kvelden. På en skala fra 1-10 vil jeg si at jeg gjennomsnittlig er på 7-9. 

Anonymkode: b9c06...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...