Gå til innhold

Hvor sliten er du etter en vanlig arbeidsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sliten etter jobb. Orker ingenting. Sovner ofte på sofaen. Jobber som helsesekretær og det er aldri en rolig stund i løpet av arbeidsdagen.

Anonymkode: 80af4...231

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen dager har jeg lite overskudd etter jobb, andre dager mer. Det kommer an på nattesøvnen og hvor krevende oppgaver jeg har på jobben. Overskudd nok til et rikt sosialt liv på hverdager er det vel stort sett bare hjemmeværende og de friskeste uføre som har? Jeg har nok likevel atskillig mer overskudd enn deg. Jeg har nok til å følge opp barn, hjem og trening. Tror ikke det er vanlig å være så sliten etter jobb som du beskriver her, og siden det har vært sånn i lang tid spørs det om du ikke bør se deg om etter noe annet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en periode som lærer. Jobbet ikke en gang fullt, ca 60-70%, men måtte sove 1-2 timer hver dag etter jobb. For meg ble det for mye lyd og bråk, og for intenst. Dette var på barneskole, så jobben var stort sett undervisning 8-14, og deretter hjem (vikar). 

Nå har jeg jobb på kontor. Har mindre overskudd på vinteren, men sover ikke etter jobb. Akkurat nå har vi mye å gjøre og jeg er på 7-8 når jeg kommer hjem. Men normalt sett mer 5-6, og kan klare å trene et par ganger i uka rett etter jobb. Har ikke sosiale avtaler hver uke etter jobb, men i blant 1-2 avtaler på hverdager.

Så det kan handle om at jobben er feil for deg.

Anonymkode: 81cb6...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som 100 % renholder. Må stå opp klokka 0500 hver dag.

Når jeg kommer hjem pleier jeg å ligge på ca. 8. Sliter med søvnproblemer, så sjeldent jeg får mer enn 5 timer søvn.
Sover da en time før middag, og kommer da ned på 6 kanskje.

Når jeg sover nok om natta, ligger jeg på 6 når jeg kommer hjem, men det er svært sjeldent.

Er veldig sliten i helgene, sjeldent jeg orker å gøre annet enn å "lade opp" til ny uke. Har heldigvis en fantastisk mann som stiller opp og gjør det meste i hjemmet. intill jeg/vi kommer i en bedre situasjon iallefall.

Anonymkode: cc263...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som personlig assistent og er aldri sliten etter jobb. 
Men etter en dag på skolen derimot, DA blir det en time eller to såffan. 
 

Så på en skala fra en til ti, så vil jeg si 1 etter jobb, og 5 etter skolen.

Anonymkode: ac034...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig etter hvordan dagen har vært, en gjennomsnittlig dag ligger på ca 7-8. Men så er det dager jeg er på 2-3 og dager det ligger på 10. Sover middag hver dag, noen dager blir det bare sofa og tv etter middag, andre dager har jeg mer overskudd. 

Anonymkode: 22d24...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble du omskolert via nav? Tøft å ta opp nytt studielån ellers ...

Anonymkode: f2c66...0c9

Nei ikke via nav. Tok deltidsstudie, null i studielån. Er yrkesfaglærer. 

Anonymkode: bb999...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søstra mi jobber med 9-10klasse og holder på å jobbe seg ihjel. Det kommer vel an på hvilken stilling man har og hvor mange klasser man ansvar for? 

Anonymkode: 186b4...ef0

Jeg har 100%stilling, har rettefag og er kontaktlærer. Jeg har med andre ord nok å gjøre, men jeg er også svært effektiv, vet akkurat hvordan jeg må jobbe for å ikke miste motivasjonen og vet å koble helt av når jeg kan. Ingen har "ansvar for" mer enn én klasse, hvis du med "ansvar for" mener å være kontaktlærer. De fleste underviser i flere klasser, men den mest krevende oppfølgingen av elevene tar kontaktlærer. Man trenger heller ikke å være kontaktlærer, da blir arbeidsdagen langt enklere. 

Anonymkode: 30e6e...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten hvis det har vært tøft på jobb, savner mest treningen. Rekker ikke både jobb, studie og trening. 

Anonymkode: a51cb...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en skala fra 1-10 ligger jeg nok på 2. Jeg gjør nesten ingenting. På en måte er det drømmejobben, godt betalt for å sitte og kjede meg, men det er jo... kjedelig. Og så er jeg litt redd for at de skal finne ut at jeg ikke trengs, og si meg opp. Men jeg tror ikke helt på det heller, for de andre har ikke tid til å gå ut av arbeidsflyten sin og møtene sine for å gjøre det administrative dillet jeg sitter med. Liten bedrift. 

Men jeg er hvertfall ikke sliten! 

Anonymkode: 3587a...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ble jeg veldig sliten, høyt tempo, mye stress og uberegnelige oppgaver og arbeidstimer. Nå er jeg ikke sliten, har kontorjobb med fleksitid. Gjør masse etter jobb hver dag, og bruker nærmest jobben som avslapning fra fritiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søstra mi jobber med 9-10klasse og holder på å jobbe seg ihjel. Det kommer vel an på hvilken stilling man har og hvor mange klasser man ansvar for? 

Anonymkode: 186b4...ef0

Så kommer det veldig an på klassestørrelse og om du er kontaktlærer! Mye sosiale utfordringer og møtevirksomhet i forhold til elever på u. Trinnet. Om du har som jeg, norsk og engelsk, er rettebyrden større i forhold til andre fag, og "gråtid" strekker ikke til. Arbeid må tas hjem i kvelder, helger og ferier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to deltidsjobber, ene er i butikk og der blir jeg helt utslitt, når jeg kommer hjem fra jobb blir jeg ofte bare sittende i sofaen og stirrer i veggen, får alltid så mye hodepine at selv TV blir slitsomt. Den andre jobben får jeg nesten bare mer energi når jeg kommer hjem fordi jeg føler jeg har gjort mye bra den dagen og blir alltid så glad av å være på den jobben. Dessverre har jeg ikke høy nok stillingsprosent til at jeg kan slutte i butikkjobben da denne utgjør mesteparten av lønna jeg får, men skulle gjerne jobba 100% på den andre, tror livet hadde blitt jævlig mye bedre. Trist at man skal slite seg ut så mye på jobb at man ikke orker å leve livet sitt når man kommer hjem, skal jo ikke være sånn...

Anonymkode: 4aa68...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig sliten etter en lang dag på jobb. Jeg er introvert og innadvendt, og etter en hel dag med interaksjon med kolleger er jeg alltid veldig sliten. Må alltid lade batteriene etter jobb.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber bare 87%, og jobber som renholder på et sted med varierende trafikk. Er aldri fysisk sliten, men mentalt. Liker best å være alene, så kunne fint jobbet 120% hvis jeg hadde sluppet å være rundt folk. 

Anonymkode: 7f31a...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sliten, så jeg jobber nok ikke i nåværende bransje for alltid. Er ikke en 10'er hver dag, men ligger nok på det jevne på 7+, noe som gjør at man ikke får like mye ut av fritiden som man ønsker. 

Anonymkode: 7043d...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er gravid i 5 måned og er så sliten at jeg gråter etter jobb hver dag. Noen dager greier jeg å få låst opp døra før tårene spruter, andre dager ikke. 
 

Når jeg ikke er gravid har jeg greit med energi. 

Anonymkode: 49c52...ad1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykmeldt nå og vil aldri tilbake til læreryrket, men har ligget på 8-10 i årevis. Hadde ikke noe liv utenom jobben, fordi jeg ikke orket det. Mistet venner, hadde 0 overskudd til dating, greide knapt å lage noe lettvint middag. Levde stort sett på Findus i 3 år. For et drittliv!

Anonymkode: 095e3...e56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ekstremt sliten i hvert fall en gang i uka, så sliten at jeg legger meg kl 20. Er i normalt god form med god helse, men blir allikevel totalt utslått noen ganger. Er lærer på barnetrinnet og har en ganske grei klasse i år, men det er veeldig, veldig hektisk til tider. Er sliten både mentalt og fysisk.

Anonymkode: 6cb6a...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som vernepleier på en avlastningsbolig for barn med spesielle behov. Alle barna har 1:1. Kommer altså helt an på hvilket barn jeg er med/ hvem som er på boligen. Kan dra hjem fra jobb med masse energi, eller dra hjem fra jobb og være så utslitt at jeg ikke orker stort annet enn sofaen. Men jeg trives veldig godt 😊

Anonymkode: e6210...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...