Gå til innhold

Hvor sliten er du etter en vanlig arbeidsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Lurer på hvor sliten det er vanlig å være etter jobb :fnise: Kanskje et litt merkelig spørsmål!

Jeg er såååå sliten hver dag etter jobb. Får hodepine og ligger på sofaen. Fungerer dårlig og orker sjelden gjøre noe (annet enn å jobbe litt, for det må jeg for å være klar for neste dag).
På kortdag eller i helgene har jeg ikke hodepine og kjenner jeg har masse energi. Jeg spiser sunt, er «frisk, slank og rask» om det har noe å si. 
Føler det har med jobb å gjøre for min del. Tenker det er greit å være sliten av og til eller periodevis, men nå har det vært som dette i årevis. Stor forskjell fra hvordan det var for 5-10 år siden.

Jeg er lærer på barneskole. Trives VELDIG godt med det. Men arbeidsbelastningen blir større og større for hvert år. Jeg har nesten ikke tid til å planlegge undervisning lengre.

Burde jeg «stå i det» eller prøve ut andre jobber? Synes det er vanskelig. Det er jo dette jeg har utdannet meg til og dette jeg egentlig vil holde på med.....

Har også vurdert å gå ned i stilllingsprosent, men føler det er feil å gå ned 100-200 000 i året fordi jobben er for krevende. Da er det vel heller fornuftig å skifte yrke.....?

 

Så på en skala 1-10: hvor sliten blir du av jobben din?

Jeg er vel konstant på 8-9, og av og til opp på 10. 

 

Anonymkode: 7f7a7...ed2

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer egentlig veldig etter hva som skjer på jobb.  Ville tro snittet er et sted rundt 3-4, men kan ha periode dager hvor jeg er på 9-10 eller helt nede på 1-2. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

7.5 mens så stikker jeg å trener, da blir jeg opplagt og energisk igjen. Når jeg kommer hjem vil jeg si 5-6 på en skala til 10🤓

liker å ligge på nivå 6, lett sliten og stimulert men klar for å lage en god middag/vin med kona🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. Jobber i butikk og er sengeliggende fra jeg kommer hjem til jeg må stå opp neste dag for å komme på jobb. Er også veldig redusert i helgene, men da klarer jeg ihvertfall å vær hoppe og gjøre litt huslige sysler. Sosialt liv har jeg ikke hatt på 10 år minst.

Anonymkode: dc1ca...9cf

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

10. Jobber i butikk og er sengeliggende fra jeg kommer hjem til jeg må stå opp neste dag for å komme på jobb. Er også veldig redusert i helgene, men da klarer jeg ihvertfall å vær hoppe og gjøre litt huslige sysler. Sosialt liv har jeg ikke hatt på 10 år minst.

Anonymkode: dc1ca...9cf

Utrolig trist å lese😰 skal ikke være sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer veldig. Jobber på sykehus, så noen dager er rolige andre er helt forferdelige

Anonymkode: d9a41...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lang reisevei, så det gjør fort at jeg blir litt sliten. Men jeg unngår å legge meg på sofaen, og prøver å heller gå meg en tur/ta en treningsøkt. Hvis jeg først begynner å legge meg på sofaen blir det fort en dårlig vane for min del. 

Har du vært til legen å sjekket verdiene dine?

Jeg var mye sliten og ofte syk for en tid tilbake, viste det at årsaken var D-vitamin mangel. Nå når jeg går på tilskudd går det mye bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det vært slik at jeg legger meg en time når jeg kommer hjem og så sitter jeg bare i sofa og ser film og spiser middag resten av kvelden før jeg blir så trett at jeg bare stuper i seng igjen klokken 8... jobber med høylytte maskiner så blir litt sliten i hodet.

Før dette var det slik at jeg la meg nedpå en halvtime og så var jeg klar til moderat aktivitet og så i seng i 10-11 tiden

Anonymkode: 2cce8...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Var en periode sykemeldt 20% og fikk da en "hviledag" midt i uka. Da rakk jeg å hente meg inn og alt ble bedre. Når jeg nå skal ha ny jobb er målet mitt å få tak i en 80% som jeg kan leve greit økonomisk med.

Anonymkode: 7818b...b14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slike dager. For min del handler det mye om å ta vare på meg selv, sørge for hvile når jeg har fri, opprettholde tilstrekkelig væskeinntak, være bevisst på når man stresser, finne et hensiktsmessig verktøy (ut fra det msn har behov for) som gjør at man håndterer arbeidsdagen på en slik måte at man ikke er veldig sliten etter endt arbeidsdag, og fysisk aktivitet i fritiden. Jeg opplevde at det var jeg som måtte ta noen grep, og at det ikke var jobben det var noe feil med, men jeg vet jo ikke detaljene i din jobbhverdag. Også måtte jeg justere mine forventninger i forhold til at de fleste sannsynligvis vil oppleve å være litt sliten etter arbeidsdagen sin. Man leier tross alt bort sin egen arbeidskraft til arbeidsgiver. 

Anonymkode: a2ab6...bc9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt utslitt, ikke pga omgås mennesker. Men hele greia, fra man står opp. Stresser seg til jobb, kommer hjem ca kl 17.

Lørdagen ligger jeg rett ut å hviler, søndagen har jeg litt energi til trening. Er i 40årene, så vet ikke hvor lenge jeg orker dette livet. Drømmer om deltid, men får ikke ned stillingen min.

Anonymkode: 4adbd...1e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen. Var en periode sykemeldt 20% og fikk da en "hviledag" midt i uka. Da rakk jeg å hente meg inn og alt ble bedre. Når jeg nå skal ha ny jobb er målet mitt å få tak i en 80% som jeg kan leve greit økonomisk med.

Anonymkode: 7818b...b14

80% hjelper utrolig mye! Selv ville jeg hatt fri på mandager, da får man 3 dager fri sammenhengende. Så starter man på tirsdag, plutselig er det fredag..

Anonymkode: 4adbd...1e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå jobber jeg kun 50% med 3 "korte"dager, men jeg er på en god 8. Er ikke sosial på arbeidsdager, ligger på sofaen minst ett per tre timer hver ettermiddag og bruker den 4.dagen på å sove/ligge i sengen.

Hadde ikke for alle pengene i verden klart å jobbe en dag mer. 

 

Anonymkode: 1a32b...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 og kjenner at jeg ikke takler stress så godt lengre. Er stresset av selve jobben, men det starter allerede når klokka ringer. Våkner brått med hjertebank. Beregner god tid men det blir alltid en kamp mot klokka. Løper av gårde med maten i vrangstrupen for å være klar på jobb i tide. Føler meg helt døsig gjennom arbeidsdagen, roter og glemmer ting. Kommer hjem og orker ikke støy og mas så holder meg hjemme alene eller går en tur i skogen. Blir liggende på sofaen om kvelden. Sover dårlig på nettene. Greier ikke få gjort særlig med husarbeid i hverdagen annet enn oppvask, så det blir mye i helgene. Etter ferier er jeg normalt sliten i noen uker, sånn at jeg greier å hente meg inn og har litt overskudd til å finne på oppbyggende aktiviteter på fritiden. 

Anonymkode: 1cd61...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt jævlig sliten. Totalt utslitt og det er grusomt, må bytte jobb. Jobber i barnehage.

Anonymkode: e545b...9d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber med svæft krevendr rusmisbrukere. Noen dager er jeg på 5-6, andre dager 9-10. Jobber turnus, og mestrer kveldsvaktene bedre enn dagvaktene. Da går jeg trent før jobb og får med tid til å faktisk prate med folka fremfor det admistrativet. Men noen dagvakter er det kun admistrativt hele vakta,  og det går også veldig bra. Det værste er dagene jeg verken får tid til å gjøre noe skikkelig administrativt og ikke får tid til den gode samtalen med personen. 

Anonymkode: 3aa1b...0b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i hodet, men ikke i kroppen selv om det kan føles sånn. Har bare lyst å parkere meg på sofaen, men kommer meg i stedet på trening rett etter jobb. Noe som gjør underverker. 

Anonymkode: 5b2f9...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Witch24

Da jeg jobbet 100% turnus lå jeg på 10, nå jobber jeg 2 dager ligger på 7:), trener etter jobb så ligger jeg på 5:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% og er 10, ingeniør. må hvile i seng 1-2 timer etter middag i allefall 4 dager i uka. 

Litt trening og lett husarbeid, max 1 time. Resten av tiden går til hvile i sofa.

Anonymkode: 4c768...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...