Gå til innhold

Hvor sliten er du etter en vanlig arbeidsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Lurer på hvor sliten det er vanlig å være etter jobb :fnise: Kanskje et litt merkelig spørsmål!

Jeg er såååå sliten hver dag etter jobb. Får hodepine og ligger på sofaen. Fungerer dårlig og orker sjelden gjøre noe (annet enn å jobbe litt, for det må jeg for å være klar for neste dag).
På kortdag eller i helgene har jeg ikke hodepine og kjenner jeg har masse energi. Jeg spiser sunt, er «frisk, slank og rask» om det har noe å si. 
Føler det har med jobb å gjøre for min del. Tenker det er greit å være sliten av og til eller periodevis, men nå har det vært som dette i årevis. Stor forskjell fra hvordan det var for 5-10 år siden.

Jeg er lærer på barneskole. Trives VELDIG godt med det. Men arbeidsbelastningen blir større og større for hvert år. Jeg har nesten ikke tid til å planlegge undervisning lengre.

Burde jeg «stå i det» eller prøve ut andre jobber? Synes det er vanskelig. Det er jo dette jeg har utdannet meg til og dette jeg egentlig vil holde på med.....

Har også vurdert å gå ned i stilllingsprosent, men føler det er feil å gå ned 100-200 000 i året fordi jobben er for krevende. Da er det vel heller fornuftig å skifte yrke.....?

 

Så på en skala 1-10: hvor sliten blir du av jobben din?

Jeg er vel konstant på 8-9, og av og til opp på 10. 

 

Anonymkode: 7f7a7...ed2

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer egentlig veldig etter hva som skjer på jobb.  Ville tro snittet er et sted rundt 3-4, men kan ha periode dager hvor jeg er på 9-10 eller helt nede på 1-2. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

7.5 mens så stikker jeg å trener, da blir jeg opplagt og energisk igjen. Når jeg kommer hjem vil jeg si 5-6 på en skala til 10🤓

liker å ligge på nivå 6, lett sliten og stimulert men klar for å lage en god middag/vin med kona🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider