Alivamale Skrevet 17. mars 2020 #3641 Del Skrevet 17. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette ser ikke bra ut, hvis det har med blodgruppe å gjøre. Anonymkode: 6ce93...b91 Hva er poenget med å sitere spekulasjoner om blodgruppers betydning fra Flashback? Sitatene dine inneholder ihvertfall ingen informasjon om hvor disse har kildene sine fra. Har du ikke observert hvor mye vrøvl og oppspinn som generelt skrives på det forumet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 17. mars 2020 #3642 Del Skrevet 17. mars 2020 12 minutter siden, Alivamale skrev: Hva er poenget med å sitere spekulasjoner om blodgruppers betydning fra Flashback? Sitatene dine inneholder ihvertfall ingen informasjon om hvor disse har kildene sine fra. Har du ikke observert hvor mye vrøvl og oppspinn som generelt skrives på det forumet? Jeg har lest dette før. Det er riktig nok preprint, men det er forskning som er gjort... https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.20031096v1.full.pdf Sitat CONCLUSION People with blood group A have a significantly higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O has a significantly lower risk for the infection compared with non-O blood groups. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 17. mars 2020 #3643 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) 19 minutter siden, likestilling skrev: Jeg har lest dette før. Det er riktig nok preprint, men det er forskning som er gjort... https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.20031096v1.full.pdf Men da er det bedre å linke til forskningen, som du har gjort her, ikke til hva tilfeldige sofaeksperter på Flashback tolker og mener. Dokumentet du linker til er en pre-print som ikke er peer reviewed. Artikkelen er ikke antatt og publisert enda, engang. Dessuten skriver forskerne at: « It should be emphasized that due to the imitations discussed above, one should be cautious to use this study to guide clinical practice at this time. This study encourages further studies» Alt i alt kan man ikke si at dette er en «fasit», til det kreves det mer forskning. Endret 17. mars 2020 av Alivamale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 17. mars 2020 #3644 Del Skrevet 17. mars 2020 9 timer siden, likestilling skrev: Jeg har sagt mange ganger at et oksymeter kan være godt å ha... det måler oksygen i blodet. Man skal ikke selvdiagnostisere for mye selvfølgelig, men man kan utelukke at man har alvorlig lungeinfeksjon dersom man ligger på 98-99% metning etter dype pust. Jeg sier ikke at alt du føler er "fantomsmerter" eller psykisk, men det er ofte vanskelig å skille hva som er hva... litt av problemet er som du sier at du ikke får hjelp av helsevesenet nå med mindre du er alvorlig syk, så om du har mulighet til å teste, så gjør det... Takk for svaret! Skal prøve å skaffe meg et oksymeter i dag, hvis det ikke er utsolgt overalt. Forøvrig føler jeg meg bedre i dag. Og jeg (og samboeren min) har også tenkt at disse smertene kan være muskelsmerter som skyldes angst, altså noceboeffekten. Mtp. at smertene omtrent er fraværende (hittil) i dag, vil jeg ikke ringe og overbelaste telefonlinjer som fra før av sikkert er fulle av folk som trenger mer hjelp enn meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3645 Del Skrevet 17. mars 2020 Takk for at dere snakket om oksymeter, jeg har et liggende som jeg hadde glemt. Mistenker å være smittet, så det vil bli brukt dersom jeg blir verre. Anonymkode: 8fc3f...002 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. mars 2020 #3646 Del Skrevet 17. mars 2020 Det står på vg sin smitteside at 21 600 er testet pr idag 11.30. Er ikke det veldig få? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3647 Del Skrevet 17. mars 2020 Da har kvoteringen for behandling startet. Blir spennende å se fremover hvem som få hjelp og ikke 😫 https://www.adressa.no/pluss/nyheter/article21366021.ece Anonymkode: 546bc...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 17. mars 2020 #3648 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg skjønner ikke hva som feiler folk som ikke skjønner: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3649 Del Skrevet 17. mars 2020 2000 nye smittede her i Spania på omtrent ett døgn. Nå er det snakk om å forlenge portforbudet utover 15 dager. Anonymkode: f07f1...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3650 Del Skrevet 17. mars 2020 5 timer siden, Alivamale skrev: Men da er det bedre å linke til forskningen, som du har gjort her, ikke til hva tilfeldige sofaeksperter på Flashback tolker og mener. Dokumentet du linker til er en pre-print som ikke er peer reviewed. Artikkelen er ikke antatt og publisert enda, engang. Dessuten skriver forskerne at: « It should be emphasized that due to the imitations discussed above, one should be cautious to use this study to guide clinical practice at this time. This study encourages further studies» Alt i alt kan man ikke si at dette er en «fasit», til det kreves det mer forskning. 👏🏻👏🏻 Anonymkode: 546bc...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3651 Del Skrevet 17. mars 2020 https://www.elmundo.es/madrid/2020/03/17/5e70d840fdddff84968b45f8.html På et gamlehjem i Madrid er 20 beboere døde av viruset, og 70 andre er smittet. Én lege for alle beboere. Anonymkode: f07f1...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3652 Del Skrevet 17. mars 2020 6 timer siden, likestilling skrev: Jeg har lest dette før. Det er riktig nok preprint, men det er forskning som er gjort... https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.20031096v1.full.pdf 0 er den sterkeste blodtypen ofte, men tror ikke folk vet at virus muterer, de forsvinner aldri Anonymkode: 94d5a...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 17. mars 2020 #3653 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, Peanut skrev: Jeg skjønner ikke hva som feiler folk som ikke skjønner: Hvem er du oppgitt over, den i karantene, eller joggerne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 17. mars 2020 #3654 Del Skrevet 17. mars 2020 Just now, Alivamale said: Hvem er du oppgitt over, den i karantene, eller joggerne? Den i karantene selvfølgelig -_- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 17. mars 2020 #3655 Del Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, Peanut skrev: Den i karantene selvfølgelig -_- Javel? Dette hadde jo ikke vært noe problem om alle holdt god avstand til hverandre. De i karantene har lov til å gå tur med hunden, for eksempel. Jeg personlig ville vært oppgitt over joggeren som driter i å holde avstand til noen. Vedkommende har da null snøring på om h*n kan smitte andre selv, eller bli smittet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3656 Del Skrevet 17. mars 2020 Den spanske avisen El Mundo hevder at antall smittede i Spania er langt høyere enn det som er bekreftet, da det ikke finnes kapasitet til å teste alle med mistanke. Antall døde har økt med 40% på ett døgn. Passert 500 nå. https://elpais.com/sociedad/2020-03-17/espana-retomara-las-pruebas-para-todos-los-que-presenten-sintomas-del-nuevo-coronavirus.html Anonymkode: f07f1...d68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 17. mars 2020 #3657 Del Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Alivamale said: Javel? Dette hadde jo ikke vært noe problem om alle holdt god avstand til hverandre. De i karantene har lov til å gå tur med hunden, for eksempel. Jeg personlig ville vært oppgitt over joggeren som driter i å holde avstand til noen. Vedkommende har da null snøring på om h*n kan smitte andre selv, eller bli smittet. Vel, med tanke på at man blir anbefalt å gå steder med færrest mulig mennesker er det ikke akkurat særlig smart å gå der det går folk eller? Hun er jo potensiell smittebærer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 17. mars 2020 #3658 Del Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, Peanut skrev: Vel, med tanke på at man blir anbefalt å gå steder med færrest mulig mennesker er det ikke akkurat særlig smart å gå der det går folk eller? Hun er jo potensiell smittebærer. Jeg er enig i at vedkommende burde valgt et tidspunkt der det er mindre sannsynlig å møte på andre, men jeg synes likevel joggerne er de mest uansvarlige her. Jeg har observert dette selv, voksne folk går tur fire i bredden og gir ikke møtende de 2 meterne avstand som nå er anbefalt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra70 Skrevet 17. mars 2020 #3659 Del Skrevet 17. mars 2020 Ekstremt gode poeng fra Dr. Wolfgang Wodarg. Er dette Coronaviruset virkelig nytt? Hvor mange dødsfall utgjør viruset i forhold til en vanlig influensaepidemi. Osv. Ifølge Wodarg er det liten grunn til panikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3660 Del Skrevet 17. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vær så god og still deg og din familie og etterkommerne deres på rekke og rad og meld dere frivillig til å dø av denne epidemien Så skal vi se om du og dine rosen røde meninger. Om at dette er en velsignelse vil lenger ha noe å si. Ren egoist er du. Tenk deg to ganger om før du skriver slikt. Ett menneske liv er ETT menneske liv uavhengig av hvor mange og hvem og hva vi er. Anonymkode: 33bce...610 Jeg ønsker ingen død, men kan rent pragmatisk forstå at verden er massivt overbefolket. Ser og skjønner du konsekvensene av overbefolkningen? Hvis ja, hvordan tror du det kommer til å ende? Hvis svar «det kommer til å gå til helvete», så skjønner du kanskje nå meningen med innlegget mitt. Anonymkode: 50f79...b1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg