Ciara Skrevet 25. november 2005 Forfatter #201 Del Skrevet 25. november 2005 Ja, det var akkurat den boken jeg mente Æsj til edderkopper altså. Hadde fått noia av mange edderkopper inne, de er så ekle! Grøss og gru. Hvem er eldst av Alfa og Pi? Er de søsken? Merkelig med hva slags regler og avtaler de får seg i mellom. Nalle er sjefen her i huset, men Nemi utfordrer ham stadig vekk. Nalle skal sleike på Nemi når han har lyst, men han må være i humør for at hun skal få sleike på ham - heldigvis skjer det oftere og oftere Vi har hatt Nemi i et halvt år nå, og forholdet deres har utviklet seg veldig. Hittil har de sovet inntil hverandre bare noen få ganger, kanskje fem, men det skjer nok oftere og oftere. Men det er tydelig at de er individer og at de må bli ordentlig kjent med hverandre, det nytter IKKE å stappe dem sammen og håpe at de skal elske hverandre. Men er forholdet mellom Alfa og Pi greit ellers? Leker de og koser sammen? Måtte le av den rosa tusjen Pinnekjøtt har jeg spist altfor sjelden. Har ikke familie på Vestlandet, så vi har ribbe til jul, og spiser aldri pinnekjøtt ellers heller. Men jeg synes det er veldig godt, bortsett fra en gang jeg smakte kjøtt som var altfor salt etter min smak. Men skulle altså gjerne spist det flere ganger Leste ut en bok i dag: Arthur Golden: Geisha Har hatt lyst til å lese denne boken lenge, og nå fikk jeg endelig gjort det. Dette er historien om Sayuri, som er geisha i Japan. Ettersom jeg har skjønt er det ikke en "ekte" biografi, men en roman basert på livet til en annen japansk geisha. Så den er historisk korrekt. Jeg syntes denne boka var veldig spennende og fascinerende. Det er et så eksotisk miljø, og jeg lærte masse. Det er ikke så enkelt som at en geisha er en prostituert, det er mange flere sider ved geishaene enn som så. Jeg fikk uansett veldig lyst til å dra til Japan av denne boken Nå er det snart god fredagsmiddag her - rødspette, scampi, poteter og salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 25. november 2005 #202 Del Skrevet 25. november 2005 Alfa er et par måneder eldre enn Pi, og de er ikke i slekt - kommer faktisk fra 2 forskjellige deler av landet Ja, det er rart med reglene de lager. Før, i de første årene jeg hadde dem sov de alltid ved siden av hverandre med potene om hverandre, og vasket hverandre og var verdens beste venner, slik var de i mange år, men så fikk altså Pi plutselig disse nykkene om at det var hun som skulle bestemme her inne, det var veldig rart, og i den første tiden slåss de voldsomt mye. Nå er de gode venner inne hos mine foreldre, men alså ikke inne hos meg. De sover ikke ved siden av hverandre der inne heller da, de har de sluttet helt med. Jeg spiser pinnekjøtt en 3-4 ganger i året, har aldri hatt noen annen Julemiddag en det I år skal jeg også ha pinnekjøtt-fest for noen venner i romjulen, det gleder jeg meg til - kanskje det kan bli en ny tradisjon?? Arthur Golden's "Geisha" høres spennende ut - får vel bare føre den opp på listen... Jeg liker faktisk ikke fisk (det er veldig irriterende, skulle gjerne ønsket at jeg likte det, men får meg bare ikke til å spise det ) Håper du får en fin middag da, og kos deg masse i kveld!! Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. november 2005 #203 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg skjønner ikke hvordan du får tid til å lese så mye Ciara. Hos meg ender det opp med at jeg har ti bøker liggende som jeg har begynt på, men aldri tid til å lese ferdig. Dermed får jeg av alle teite ting dårlig samvittighet for at jeg ikke leser, enda så glad jeg egentlig er i å lese bøker. Jeg synes liksom at jeg burde gjøre det, men samtidig får jeg gjort det alt for lite. Rare greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. november 2005 Forfatter #204 Del Skrevet 25. november 2005 Morsomt å høre om Alfa og Pi Katter er rare dyr Merkelig at Pi plutselig skulle være sjef enda hun er yngst. For da fikk du vel Alfa først? Her har Nalle bestemt at han er sjefen, men så var han jo leilighetens enebarn før Nemi kom. Akkurat nå ligger begge to oppå sambo, Nalle oppå brystkassa og Nemi på lårene hans. Så nå får ikke sambo rørt seg på en stund Fakse - det går litt i perioder hvor mye jeg leser. Men jeg har en fordel fordi jeg leser veldig fort. Bruker ikke mange timene på en bok. Dessuten prioriterer jeg å lese fordi jeg er så glad i det. Blir blant annet lite TV. Men som sagt, det er perioder hvor jeg leser mindre. Også hender det stadig vekk at jeg begynner på bøker som jeg ikke får lest ut I dag har vi leid Million Dollar Baby, og den gleder jeg meg til å se. Liker veldig godt Hillary Swank og Clint Eastwood (særlig som regissør), så håper den er bra God helg, bok-damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. november 2005 #205 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) I dag har vi leid Million Dollar Baby, og den gleder jeg meg til å se. Liker veldig godt Hillary Swank og Clint Eastwood (særlig som regissør), så håper den er bra God helg, bok-damer! ← Den er bra, og jeg tror du kommer til å like den. Jeg og mannen så den på kino, og det var en god del skuffed unggutter der som trodde de skulle se en boksefilm. Men filmen handler ikke mye om boksing, men heller om en kamp med seg selv, og mot å oppnå sine mål. Den er ganske grublende, og man må like å tenke litt. God helg til deg også Endret 25. november 2005 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 26. november 2005 #206 Del Skrevet 26. november 2005 Morsomt å høre om Alfa og Pi Katter er rare dyr Merkelig at Pi plutselig skulle være sjef enda hun er yngst. For da fikk du vel Alfa først? Her har Nalle bestemt at han er sjefen, men så var han jo leilighetens enebarn før Nemi kom. Akkurat nå ligger begge to oppå sambo, Nalle oppå brystkassa og Nemi på lårene hans. Så nå får ikke sambo rørt seg på en stund I dag har vi leid Million Dollar Baby, og den gleder jeg meg til å se. Liker veldig godt Hillary Swank og Clint Eastwood (særlig som regissør), så håper den er bra God helg, bok-damer! ← Katter er absolutt rare dyr ja Det stemmer at jeg fikk Alfa først, fikk henne noen måneder før jeg fikk Pi (eller Pia som hun egentlig heter, men vi kaller henne Pi som oftest ) De var jo, som jeg sa, veldig gode venner i mange år før de begynte å krangle... Vet ikke hva som startet det? Men, slik jeg ser på det nå så tror jeg det var en kamp om hvem som skulle "eie" meg og min leilighet Det er jo synd at det er blitt sånn, for det var så koselig å ha begge her inne hos meg, og jeg savner å ha Alfa her inne. Men, jeg ser jo at Alfa føler seg utrolig usikker og redd når hun er her - så det er ikke riktig å "tvinge" henne til det heller, hun har det jo også fint inne hos mine foreldre Ingen av mine katter vil ligge på fanget, de vil helst holde litt avstand begge to... de liker veldig godt å bli klappet og kost med, men de vil altså ikke ligge på fanget... Jeg har ikke sett "Million Dollar Baby", håper den er god! Du får komme med et lite referat her i morgen kanskje? Jeg har spist masse pinnekjøtt i kveld, det var veldig godt!! Sovnet på sofaen etterpå, så jeg gikk glipp av både "Nytt på Nytt" og "Først og Sist" (Jeg elsker de programmene... *sukk*) Men sånn går det ofte når man legger seg ned med teppe over føttene for å se på tv etter man har spist? Nå sitter jeg og hører på 2 nye CD-er som jeg har kjøpt i dag: Duets ~ Ane Brun Apparently Unaffected ~ Maria Mena De høres veldig bra ut begge to så langt!! Har helt "forelsket" meg i Ane Brun og Madrugada's "Lift Me"... Den er jo såååå nydelig!! God helg til alle bok-damer fra meg også!! Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. november 2005 Forfatter #207 Del Skrevet 26. november 2005 Den er bra, og jeg tror du kommer til å like den. Jeg og mannen så den på kino, og det var en god del skuffed unggutter der som trodde de skulle se en boksefilm. Men filmen handler ikke mye om boksing, men heller om en kamp med seg selv, og mot å oppnå sine mål. Den er ganske grublende, og man må like å tenke litt. God helg til deg også ← Jeg syntes Million Dollar Baby var en helt fantastisk film. Men så utrolig grusom! Det er ikke ofte jeg begynner å gråte av filmer, men klarte ikke å la være i går. Eastwood er en fantastisk regissør, Hillary Swank var strålende (og imponerende muskler!) og historien var rett og slett kjempebra. Den filmen fortjente de fire Oscarene den fikk, synes jeg. Men altså, en veldig vond film likevel. Vil anbefale den filmen til alle, egentlig. Det er bra for selvtilliten å ha to katter som kjemper om en, Anette Synes de høres veldig sjarmerende ut. Nalle skal ligge på fanget hele tiden, men Nemi er ikke så veldig fang-katt. Hun vil helst ligge på gulvet når man koser. Men hun kommer på fanget i blant, og særlig til sambo - det har blitt litt sånn at han er Nemis favoritt, mens Nalle foretrekker meg. Men alle er glade i hverandre likevel, så klart Bra du koste deg med pinnekjøtt! Jeg har også veldig lett for å sovne når jeg er mett, så jeg kan ikke legge meg på sofaen. Det er så ekkelt å sovne, for da føler man seg så groggy når man våkner. I dag skal jeg ta det med ro. Skrive litt på oppgaver og lese, og så skal vi kanskje leie film igjen i kveld. Det er så mange filmer vi har lyst til å se nå, så vi må leie film oftere Tenkte litt på å leie Naboer i kveld, spennende med norsk thriller. :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 26. november 2005 #208 Del Skrevet 26. november 2005 Naboer er helt fantastisk. Jeg tror det er en av de absolutt beste norske filmene. Anbefales virkelig. Men den er sterk da. Jeg liker også Million Dollar Baby veldig godt. Som sagt, veldig trist, men også vakker. Jeg har alltid vært redd katter. Og alle andre slags dyr, foruten edderkopper, hester og hunder. Helt fra jeg var veldig liten. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men jeg bare stivner i hele kroppen og kjenner panikken stige. Og det er jo tåpelig. Jeg vet jo det. Men jeg klarer ikke styre det. Følelsen av redsel bare rammer meg på en måte. Har noen her lest Innocentia Park? Jeg fikk den i posten i går. Snart får jeg også Knut Hamsun biografi. Jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. november 2005 Forfatter #209 Del Skrevet 26. november 2005 Hei Bustetroll Vi leide Naboer, så da gleder meg til å se den Gleder meg ekstra siden du liker den så godt. Dette er tydeligvis helgen for store filmopplevelser! Jeg skjønner godt hvordan du føler det når man er redd. Det er jo mange typer redsel som ikke er rasjonell, og jeg blir alltid provosert hvis andre ikke tar meg alvorlig når jeg er redd. Er litt redd for å fly, feks, enda jeg jo VET at det ikke kommer til å falle ned, og blir ofte sint på samboeren min fordi han skal tulle med det, som å si at kapteinen ser full ut etc. Det med å tulle med alvorlige ting kjenner jeg igjen hos en del menn jeg kjenner, det er som om de prøver å tulle bort alvor, uten å skjønne at det er umulig. Og jeg blir så sint! Moren min har høydeskrekk, og flere i familien har blitt irritert på henne fordi hun unngår høyder av den grunn. Og så sier de: "Det er jo ikke noe å være redd for, det er jo helt trygt", men det vet jo selvfølgelig mamma også. Hun er jo ikke dum. Men det er vel ganske vanlig å ikke forstå andres frykt for ting, hvis man ikke har den samme frykten selv. Det ble et langt sidespor Det jeg ville fram til, var at jeg skjønner deg veldig godt. Noen ganger er man bare uforklarlig redd. Hva annet skal man si til at jeg feks er redd for edderkopper som er to centimenter i diameter Er du redd alle slags dyr? Eller finnes det unntak? Jeg spør og graver, du får bære over med meg Jeg har forresten lest Innocentia Park, og likte den utrolig godt. Bare tittelen er nydelig i seg selv, synes jeg Handlingen strekker seg over en kort periode under et hetebølge i Tyskland, og når jeg tenker på boka husker jeg den varmen. Jeg synes også hovedpersonen er veldig interessant, og Ambjørnsen har en morsom vri på historien etterhvert, uten at jeg skal røpe det. Men du kan i hvert fall glede deg til å lese den. Er det Kolloens biografi du får? Er du med i Bokklubben? Jeg har forresten lest en bok til - dette er nesten flaut Lå lenge i senge og leste før jeg stod opp i dag, og har sneket meg til lesepauser i skolelesingen i dag også. Jeg klarer bare ikke å la være Edy Poppy: Anatomi. Monotoni Edy Poppy har vært masse i media pga denne boken. Hun vant en konkurranse (sammen med to andre) Gyldendal hadde om å skrive den beste kjærlighetsromanen. Boken handler om Vår og Lou som bor i London, og som er et heller utradisjonelt ektepar. Begge har forhold på si i full åpenhet, fordi de ikke vil begrense seg til å ha kun én partner. På en bisarr måte fascineres de av å høre om ektefellens sidesprang. Lou har fått seg en ung kjæreste som Vår er misunnelig på. Og Lou lover Vår at dersom Vår klarer å forelske seg i en annen mann, da skal han avslutte sidespranget sitt. Vår og Lou har en slags bohemsk tanke om at frihet og smerte er utviklende, og sårer hverandre stadig vekk. På et vis syntes jeg denne romanen var fascinerende. Boka skildrer kjærligheten mellom ekteparet samtidig som de stadig leter etter andre på en god måte. Samtidig er det noe håpløst klisjéfylt og pretensiøst over romanen. Trekantforhold har vi hørt om før, og forfatteren har prøvd å skrive seg inn i en litterær tradisjon som på mange måter er ganske oppbrukt i dag hvor vi omtrent vet om alle former for atypiske forhold. Det blir ikke bedre av at hver kapitlene har tittel etter andre bohemske bøker, sanger og plater og at sangen "Venus in Furs" av Velvet Underground siteres flere ganger. Det blir overtydelig for meg, men altså ikke direkte dårlig. Dette ble langt... Nå skal jeg snart lage pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 26. november 2005 #210 Del Skrevet 26. november 2005 Det er nok dyr jeg har et heller likegyldig forhold til, men jeg er veldig redd for mange typer. Ta foreksempel katter. Hvis jeg ser en katt ute går jeg så langt unna som mulig. Eller løper. I vår var det en katt som ofte satt på gelenderet utenfor inngangsdøra til der jeg bor når jeg skulle ut om morningen. Hvis jeg åpnet døren og så det lukket jeg den fort igjen, låste og satt i gangen til noen andre kom og skulle ut. Du aner ikke hvor mange ganger jeg kom forsent! Heldigvis er halv åtte tiden en tid der mange i huset jeg bor i skal ut. Jeg er livredd fugler. Alle slags. Jeg unngår torg med mange duer og sånn, og er det noen nært der jeg er snur jeg ofte for å gå en annen vei. Kaniner, hamster, rotter, mus, marsvin - HJELP. Og elg. Herregud, så redd jeg er for elg. Jeg krashet nesten med en for to år siden. Hvis jeg hadde gjort det (sykkel), så hadde jeg nok ikke sittet her i dag. Men de er jeg mest redd for at de er så store. Jeg vil anta det er mer logisk å være redd en elg enn en hamster... Jeg gleder meg til å lese den. Men først må jeg lese ut "En engel for en tiger". Jeg liker den ikke, så jeg har strevd med den lenge. Men jeg klarer ikke begynne på en ny bok før jeg har lest ut den jeg driver med. Det lar jeg meg ikke få lov til å gjøre. Jeg tror nesten jeg må få lest Anatomi. Monotoni også. Den virker fin. Det er Kolloens biografi jeg får ja. Men jeg har ikke bestilt den fra Bokklubben, men Mao. Er medlem allikevel da. Jeg liker bokklubber Kos deg med pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 26. november 2005 #211 Del Skrevet 26. november 2005 Nå hadde jeg fryktelig lyst til å diskutere litt bøker, musikk og film. Men nei da... det er ingen her. Typisk. Liker dere forresten Linn Ullmann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. november 2005 #212 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har forresten lest Innocentia Park, og likte den utrolig godt. Bare tittelen er nydelig i seg selv, synes jeg Helt enig i at tittelen er ganske flott!! Jeg har ikke lest den ennå, men den står på listen, tror jeg Jeg skal ikke en gang begynne å legge ut om alt jeg frykter (for det er MYE) Jeg kan bare stemme i når Ciara sier at det er mange typer frykt som er irrasjonell, og det har ikke så mye å si hvor irrasjonell den er så lenge man selv opplever det som vanskelig, gjør man det, MÅ man jo ta det på alvor... Liker dere forresten Linn Ullmann? Linn Ullmann er nok ikke en av mine favoritt-forfattere akkurat, men jeg synes både "Nåde" og "Når jeg er hos deg" var ganske gode. Jeg ser frem til å lese "Et velsignet barn" også, men det blir nok ikke aktuelt før den har kommet i pocket-utgave (har ikke verdens beste økonomi, så jeg må som oftest vente på pocket-utgavene ) Her er et lite søndags-dikt fra meg... Søndag grå overkokte broccolitimer sleper meg og dagen etter håret... langsomt trekkes vi over søndagsfylte gulv til vi ligger utslitt på enden av kveldsnytt og smiler... God Natt!! Anette (Som ikke er særlig glad i søndager, og har planer om å sove leeeenge i morgen/ vel i dag egentlig hehe... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. november 2005 Forfatter #213 Del Skrevet 27. november 2005 Herregud, så redd jeg er for elg. Jeg krashet nesten med en for to år siden. Hvis jeg hadde gjort det (sykkel), så hadde jeg nok ikke sittet her i dag. Men de er jeg mest redd for at de er så store. Jeg vil anta det er mer logisk å være redd en elg enn en hamster... ← Elg kan jo faktisk være veldig farlige, da. En jeg kjenner ble faktisk forfulgt av en elgokse som skulle skade henne. Hun måtte klatre opp i et tre for å komme unna Så jeg er også veldig redd for elg. Litt komisk da, for når sambo og jeg går tur i skogen, så kan jeg begynne å spørre ting som "Hva gjør vi hvis det kommer en elg nå?" og så blir sambo oppgitt Han synes bare det er spennende å se elg, han. Ham om det Nå hadde jeg fryktelig lyst til å diskutere litt bøker, musikk og film. Men nei da... det er ingen her. Typisk. Liker dere forresten Linn Ullmann? ← Typisk! Jeg er ikke så glad i Linn Ullmann. Har lest Før du sovner og Når jeg er hos deg, og jeg syntes ikke det var dårlig på noen måte, men jeg ble ikke engasjert heller. Men det kan jo hende de to siste er bedre, kanskje jeg får lest dem en gang Liker du henne da, Bustetroll? (Jeg synes nicket ditt er så kult, forresten ) Flott søndagsdikt, Anette! Jeg er heller ikke særlig glad i søndager, så jeg kjente meg veldig igjen i stemningen i diktet... Søndager er kjedelige og deprimerende fordi man vet man må tidlig opp på mandag. Nedtur. Den beste dagen er selvfølgelig fredag, for da kan man slappe av og nyte at man har hele helga foran seg Vet ikke helt hvorfor jeg merker forskjell på dagene, for pleier å studere i helgene også, men dagene har forskjellig stemning likevel. Så Naboer i går, og likte den veldig godt Veldig bra laget, og Joner var jo suveren som vanlig. Skulle likt å finne ut litt mer om hva som egentlig skjedde, for det var litt forvirrende, så skal søke litt på nettet i stedet for å fabulere om det her og ødelegge spenningen hvis noen ikke har sett den ennå. Men anbefaler filmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 27. november 2005 #214 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg likte ikke "Nåde". Jeg vet ikke hvorfor. "Før du sovner" er helt ok. "Nårjeg er hos deg" derimot er fantastisk. Jeg elsker den boka. Også liker jeg veldig godt måten hun skriver på. Jeg gleder meg til å lese den nyeste boka hennes. Men en favoritt forfatter er hun vel ikke. Jeg skal sende deg en PM om Naboer jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. november 2005 #215 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Elg kan jo faktisk være veldig farlige, da. En jeg kjenner ble faktisk forfulgt av en elgokse som skulle skade henne. Hun måtte klatre opp i et tre for å komme unna Flott søndagsdikt, Anette! Jeg er heller ikke særlig glad i søndager, så jeg kjente meg veldig igjen i stemningen i diktet... Søndager er kjedelige og deprimerende fordi man vet man må tidlig opp på mandag. Nedtur. Den beste dagen er selvfølgelig fredag, for da kan man slappe av og nyte at man har hele helga foran seg Vet ikke helt hvorfor jeg merker forskjell på dagene, for pleier å studere i helgene også, men dagene har forskjellig stemning likevel. Du høres ut som meg - jeg har aldri likt søndager, ikke en gang som barn... og fredag er helt KLART den beste dagen!! Jeg har masse følelser knyttet til dager... det har bare alltid vært sånn Jeg har ingen planer om å se "Naboer", da den ser kjempe-skummel ut og jeg ikke "klarer" slike filmer... *Har fremdeles "traumer" etter å ha sett Malstøm-serien og Twin Peaks for maaaange år siden"* Jeg skal se søndagsfilmen på NRK i kveld, tenkte jeg - Jason Bourne et eller annet?? Jeg husker ikke, men det er den med Matt Damon og den ser ok ut. I natt så jeg en film som het "Oscar and Lucinda", den var ganske trist, men fin og på sin egen måte... Anette Endret 27. november 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. november 2005 Forfatter #216 Del Skrevet 27. november 2005 Jason Bourne er kuuuuul! Og ja, Matt Damon er utrolig sexy i den rollen Liker de filmene kjempegodt! Den andre filmen du så, Anette, har jeg ikke hørt om. Nå tror jeg neste film vi leier blir Sin City, for den MÅ sambo se, så da får vi vel se den da Har hatt en bra og rolig kveld. I morgen blir det travelt igjen, jeg gleder meg ikke... Tror søndags-melankoli er et bra uttrykk for hvordan jeg føler det! Så jeg er rødvins-melankoliker og søndags-melankoliker Skal vi ha noen flere bli-kjent-spørsmål, bokdamer? Er litt nysgjerrig på dere Hvilke andre interesser enn litteratur og musikk har dere, for eksempel? Favoritt-rett? Favoritt-serie på TV? Liker dere å reise? Favoritt-mat? Det er mange spørsmål å stille... Skal svare etterhvert selv, men akkurat nå har jeg ikke tid. Kommer sterkere tilbake med laaaange innlegg God kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. november 2005 #217 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Jason Bourne er kuuuuul! Og ja, Matt Damon er utrolig sexy i den rollen Liker de filmene kjempegodt! Ja!! Matt damon er HOT!! Har ikke sett noen av Jason Bourne filmene før, og ble gledelig overrasket, synes denne var knall-bra!! Har hatt en bra og rolig kveld. I morgen blir det travelt igjen, jeg gleder meg ikke... Tror søndags-melankoli er et bra uttrykk for hvordan jeg føler det! Så jeg er rødvins-melankoliker og søndags-melankoliker Haha.. jeg også!! Skal vi ha noen flere bli-kjent-spørsmål, bokdamer? Er litt nysgjerrig på dere Hvilke andre interesser enn litteratur og musikk har dere, for eksempel? Favoritt-rett? Favoritt-serie på TV? Liker dere å reise? Favoritt-mat? Det er mange spørsmål å stille... Hvilke andre interesser enn litteratur og musikk har dere, for eksempel? - Jeg skriver mye, mest dikt - Jeg liker godt å male, men gjør det ikke ofte nok... må skjerpe meg litt når det gjelder malingen... - Liker å jobbe med Photoshop, lage bilder osv. Scanner ofte inn bilder jeg har malt, og jobber videre på dem i Photoshop, det er en veldig spennende kombinasjon!! Favoritt rett(er)/mat: - Lammelår med masse gode grønnsaker, god saus og fløtegratinerte poteter, er den STORE favoritten!! - Pinnekjøtt (men, spiser det ikke så ofte... 3-4 ganger i året kanskje??) - Alt som er italienskt - Er veldig glad i alt som er søtt, spesielt sjokolade, kaker osv - Spiser nesten alltid ost i forskjellige varianter på brødskivene til frokost og lunsj... - Spiser oftere knekkebrød enn jeg spiser brød... - Drikker juice hver dag til frokost, mye kaffe og en god del te. Ellers er brus-favoritten min 7up-light (som jeg er "litt" avhengig av ) - Ellers er jeg veldig glad i å bake; boller, kaker, brød, horn osv. osv... Favoritt-serie(er) på TV? - Seks fot under - Sopranos - Judging Amy - Seks som oss - Frasier Ellers liker jeg veldig godt: - Nytt på Nytt - Først og sist - David Letterman Liker dere å reise? Jeg liker det veldig godt, og har lyst til å reise MYE mer enn jeg har gjort... Jeg har ikke reist noe særlig på mange år (mye pga. sykdom) Er som oftest på mine foreldres sommerhus ved havet i feriene. Stortrives der Anette Endret 27. november 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 27. november 2005 #218 Del Skrevet 27. november 2005 Sin City er vel god, på en sær måte. Jeg kan ikke si at jeg likte filmen spesielt godt, egentlig. Men den var vakker. Utrolig vakker. Jeg hadde flere ganger tårer i øynene. Jeg liker søndager. De er flotte. Eller, for å si det på en annen måte. Søndag er vel egentlig som en hvilken som helst annen dag, men jeg slipper å ile av gårde til skole og sånn. Dessuten er stort sett alt stengt, så jeg slipper å "måtte" gjøre annet enn ting hjemme. Rødvin drikker jeg ikke. Heller ikke kaffe. Drikker dere kaffe? Kunst. Jeg puster, lever og ånder for kunst. Uten malingsflekkene og penslene i handa er jeg ingenting. Finner stort sett alle formene for kunst spennende, men jeg driver mest med maling,tegning og keramikk. Fotograferer også endel. Ellers er jeg vel rimelig interresert i politikk, men ikke så veldig engasjert. Jeg liker skogen veldig godt, og trasker ofte inne blandt trærne. Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis liker det å reise, men det er mange steder jeg har lyst til å besøke, og noen steder jeg har vært som jeg ønsker meg tilbake til. Har bodd utenlands i tilsammen 1,5 år. Et sted i Europa og et sted utenfor. Det er ikke usannsynlig at hjemstedet mitt etterhvert vil være et annet sted enn i Norge. Jeg ser veldig lite på TV, men hvis det først skulle vært noe måtte det vel bli kunnskapsprogram eller 60 minutes. Selv om det selvfølgelig hender seg jeg ser på annet også. Mat. Jeg aner ikke. Jeg er ikke typen som koser med mat egentlig. Jeg spiser når jeg er sulten, for å bli mett. Men jeg er kanskje mest glad i fisk. Jeg lurer egentlig litt på hvor gamle dere er, sånn omtrent. (Jeg vet jeg ikke skal spørre om en kvinnes alder altså... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. november 2005 #219 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg følger opp Ciara's "bli bedre kjent" tråd med litt flere spørsmål!! - Er du glad i dyr? Hva er ditt/dine favorittdyr og hvorfor? - Hva er favoritt-fargen din? - Hva er favoritt-fargen din på klær? - Hva er favoritt-filmen din? - Hvis du kunne ha hvilket som helst yrke, hva ville du vært og hvorfor? - Hvis du skulle ha skrevet 1 bok som du har lest, hvilken bok skulle det vært? - Hva var den artigste leken du lekte da du var barn? - Hva er ditt beste barndomsminne? - Er du mørkeredd? - Hva er din favorittårstid, og hvorfor? - Hvis du skal anbefale 1 CD til en annen, hvilken CD ville du valgt, og hvorfor? Er du glad i dyr? Hva er ditt/dine favorittdyr og hvorfor? Ja. Katter. Fordi de er så spesielle og har så store personligheter. Og fordi de gjør som de selv vil Hva er favoritt-fargen din? Blå-grønn. Hva er favoritt-fargen din på klær? Over 90 % av klærene mine er svarte Hva er favoritt-filmen din? Den Fabelaktige Amelie Fra Montmartre (selvsagt!!, se avatar ) Hvis du kunne ha hvilket som helst yrke, hva ville du vært og hvorfor? Kunstner eller forfatter hvis jeg skal være helt egoistisk... Lege/ Psykiater eller Sykepleier ville også vært veldig givende og spennende tror jeg... Hvis du skulle ha skrevet 1 bok som du har lest, hvilken bok skulle det vært? Det må bli "En bønn for Owen Meany" av John Irving, fordi jeg er så glad i de forskjellige karakterene i den boken, spesielt Owen... og jeg synes den er helt nydelig skrevet... Hva var den artigste leken du lekte da du var barn? Det er mye å velge mellom, jeg lekte veldig, veldig mye. Men noe av det gøyeste jeg visste, var å rydde kjøkkenbordet, og sette fram masse små glass med vann i og finne frem all slags kjøkkenredskaper som jeg la sirlig i rekkefølge foran glassene. Så tok jeg en håndfull mandler som jeg tok skallet av, delte dem i to (slik som de naturlig kan deles) og så "spikket" jeg tenner ut av hver halvdel. Etter at tennene var helt "perfekte" lå jeg dem oppi et glass med vann. en i hvert glass... Tror kanskje jeg burde blitt tannlege egentlig? Dette kunne jeg holde på med i timesvis!! Hva er ditt beste barndomsminne? Hmmm... har ikke et spesielt som står ut fra de andre. Men jeg var veldig glad i å være sammen med Bestefaren min og høre på historiene han fortalte, gå på tur i fjellet sammen med ham, og så laget han verdens beste pannekaker!! Er du mørkeredd? Nei Hva er din favorittårstid, og hvorfor? Jeg er veldig glad i sommeren, men høsten er min favoritt hvis jeg må velge... Det er en tid for forandring, og luften er klar og kald. Jeg elsker alle høstfargene på trærene... Og jeg liker lange mørke kvelder, helst med regn på ruten og vind i trærene Hvis du skal anbefale 1 CD til en annen, hvilken CD ville du valgt, og hvorfor? Da må det bli "Hymns to the Silence" av Van Morrison. Fordi den CD'en har hatt mest innvirkning på livet mitt. Og jeg er veldig glad i alle sangene på den... (Det er en dobbel-cd, så det gjør den ekstra god ) Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. november 2005 #220 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Drikker dere kaffe? Kunst. Jeg puster, lever og ånder for kunst. Uten malingsflekkene og penslene i handa er jeg ingenting. Finner stort sett alle formene for kunst spennende, men jeg driver mest med maling,tegning og keramikk. Fotograferer også endel. Jeg liker skogen veldig godt, og trasker ofte inne blandt trærne. Jeg lurer egentlig litt på hvor gamle dere er, sånn omtrent. ← Jeg drikker mye kaffe. Helst svart og STERK Jeg er enormt glad i kunst også. Har gått 3 år på tegne/male skole + er utdannet dekoratør og web-designer. Har alltid hatt lyst til å bli keramiker!! Er du kunstner? (Nå ble jeg veldig nysgjerrig) Jeg elsker skog og fjell også (men får ikke gått der så mye som jeg skulle ønske ) Jeg er 32 år. Du da? Anette Endret 27. november 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå