Gå til innhold

IVF SØSKENFORSØK 2020

VeronicaAmanda

Anbefalte innlegg

Hei,

vi er også i gang med søskenforsøk. Har et barn på 4 år etter fryseforsøk. Begynte med progynova på første menstruasjonsdag og skal snart begynne med Lutinus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Frk.Pøls skrev:

Spennende dager fremover for dere da! 😄 Jeg er også 33 forresten!

hva slags tabletter er letrozol?

Letrozol er noen tabletter som stimulerer eggposene slik at man ganske sikkert får en eggløsning😊🤞🏻🤞🏻🤞🏻💜 

Ja, er spent og håper jeg slipper å gå igjennom ivf igjen. Men må jeg så må jeg... Gir ikke opp🙏🏻💜🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 21.19, Frk.Pøls skrev:

Hei dere!

Så «godt» med denne tråden! Vi har en nydelig ivf gutt på 8 måneder og ønsker å komme i gang med søskenforsøk i år. Det blir ikke før til høsten da jeg må få av meg minst 15 kilo som henger igjen etter et langt, tøft svangerskap og en tøft keisersnitt. Blir nok ikke veldig aktiv her før vi starter prosessen, men kommer til å følge med på tråden ☺️ 

Etter lang tid som prøvene og dessverre en dramatisk exu når vi først fikk det til, ble det ivf på oss. Det klaffet på utrolig nok på første forsøk i 2018 og vi har i tillegg en liten eskimo som venter tålmodig på oss på riksen. 
Hvordan er prosessen med fryseforsøk kontra ferskforsøk? Hvor stor sannsynlighet er det for at embryoet overlever tining?

Vi fikk vårt første barn etter første fryseforsøk. Og skal ha fryseforsøk igjen nå da vi har tre embryo på frys. Syns det er mye lettere med fryseforsøk kontra ferskforsøk. Har ikke kjent på noen bivirkninger fra medisinene(Progynova og Lutinus). Sliper også uttak, var nå veldig lenge siden men husker det som veldig ubehagelig selv om jeg mener å ha høy smerteterskel.

Lurte også på dette med tining og spurte sykepleieren om det er mulig at ingen av våre tre overlever. Hun sa at jeg ikke behøvde å stresse om det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Livet.er.magisk skrev:

Vi fikk vårt første barn etter første fryseforsøk. Og skal ha fryseforsøk igjen nå da vi har tre embryo på frys. Syns det er mye lettere med fryseforsøk kontra ferskforsøk. Har ikke kjent på noen bivirkninger fra medisinene(Progynova og Lutinus). Sliper også uttak, var nå veldig lenge siden men husker det som veldig ubehagelig selv om jeg mener å ha høy smerteterskel.

Lurte også på dette med tining og spurte sykepleieren om det er mulig at ingen av våre tre overlever. Hun sa at jeg ikke behøvde å stresse om det. 

Ikke stress med tine-prosessen💜 må jo ikke ta noen sorger på forskudd 🙏🏻

Når har du innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Ikke stress med tine-prosessen💜 må jo ikke ta noen sorger på forskudd 🙏🏻

Når har du innsett?

Prøver å ikke tenke så mye på det 😊 Innsett neste uka - 30.01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Livet.er.magisk skrev:

Åh, så godt å høre! Får håpe det stemmer for vår del og.  Vi har ett embryo på frys og håper selvfølgelig at vi er heldige denne gangen også, ellers starter vi på nytt.

Hva er gangen i fryseforsøk? Hvilke medisiner får man og hva gjør de? Og ikke minst, hvor lenge går man på de?😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Frk.Pøls skrev:

Åh, så godt å høre! Får håpe det stemmer for vår del og.  Vi har ett embryo på frys og håper selvfølgelig at vi er heldige denne gangen også, ellers starter vi på nytt.

Hva er gangen i fryseforsøk? Hvilke medisiner får man og hva gjør de? Og ikke minst, hvor lenge går man på de?😅

Det er sikkert forskjell fra en til annen. Jeg har det som kalles styrt syklus. Begynte med progynova første menstruasjonsdag(1x3). Neste er ultralyd på dag 12,13 eller 14. Da måler de endometriet og sender resultatene til fertilitetsklinikken(gjorde ultralyden i det nærmeste sykehuset da jeg har lang reisevei til fertilitetsklinikken). Etter det fikk jeg beskjed om å øke dosen progynova til 2x2 og begynne med Lutinus 4 dager før innsett(1x3). Skal fortsette med begge fram til graviditetstesten 14 dager etter tilbakesetting. 

Det er mulig å slippe medisinering hvis dere går for naturlig syklus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten presentasjon tråd? 

Jeg er 33år, blir 34 om en uke🎈

Gift, vært sammen med mannen min i snart 14år

1 barn🥰🎀 vår elskede datter som snart er 8år.

Prøvd aktivt på nr 2 i flere år enn jeg vil tenke på😔 uforklarlig sekundær infertil. Endelig fått søskenforsøk på Riksen. Vært igjennom 1 fersk ivf forsøk, ett egg inn. Ble gravid men mistet😔 ingen på frys. Begynner på medisiner i slutten av Februar🤞🏻💜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg er 38 år, så jeg har valgt å gå privat siden jeg følte det hastet. Har måttet vente med å bli gravid pga tidligere keisersnitt og føflekkreft, men har omtrent vært prøvere siden mai 2018.

Samboer i snart 15 år ❤️

En herlig treåring 💙

Ett ferskforsøk, ICSI, venter på å se om det har vært suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg er 38 år, så jeg har valgt å gå privat siden jeg følte det hastet. Har måttet vente med å bli gravid pga tidligere keisersnitt og føflekkreft, men har omtrent vært prøvere siden mai 2018.

Samboer i snart 15 år ❤️

En herlig treåring 💙

Ett ferskforsøk, ICSI, venter på å se om det har vært suksess.

Huff, vært igjennom mye du❤️ Håper du er 100% frisk🙏🏻💜

Måtte ha keisersnitt vi også så ventet et par år med å prøve på nr to.....

Hvilken privat klinikk bruker dere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Må si det er ganske mange med keisersnitt som sliter med å få flere barn.. 

Det er veldig vanlig det da det kan danne seg mye arrvev i livmor etter keisersnittet

Anonymkode: 80b40...7d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanlig det da det kan danne seg mye arrvev i livmor etter keisersnittet

Det vet jeg, bare synd det er så lite fokus på det. Her trodde vi at mannen var problemet, men hans svømmere har vært "dårlige" når vi har tatt sædprøve, men helt optimale når vi har hatt ivf.. så begynte å lese litt og se at veldig mange andre med ks sliter, ingen lege som har gitt oss noe info om at det sannsynligvis er ett av problemene våre. Skal teste ut akupunktur, få bedre blodsirkulasjon, men skulle gjerne visst dette før de forsøkene vi har hatt.. Det jeg egentlig vil fram til er at det er for lite fokus på sykehusene om hvorfor det ikke går.. Ikke alle som har råd til å gå privat, der det virker som de gjør det lille ekstra for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Naomi1988 skrev:

Det vet jeg, bare synd det er så lite fokus på det. Her trodde vi at mannen var problemet, men hans svømmere har vært "dårlige" når vi har tatt sædprøve, men helt optimale når vi har hatt ivf.. så begynte å lese litt og se at veldig mange andre med ks sliter, ingen lege som har gitt oss noe info om at det sannsynligvis er ett av problemene våre. Skal teste ut akupunktur, få bedre blodsirkulasjon, men skulle gjerne visst dette før de forsøkene vi har hatt.. Det jeg egentlig vil fram til er at det er for lite fokus på sykehusene om hvorfor det ikke går.. Ikke alle som har råd til å gå privat, der det virker som de gjør det lille ekstra for å få det til.

Ja det er utrolig synd. Vi er selv kommet dit at vi har brukt opp alle forsøkene i det offentlige, hos oss er det ingen som vet hvorfor jeg ikke blir gravid. Vi må bruke donor så kvaliteten på den burde være god nok, likevel funker det ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er utrolig synd. Vi er selv kommet dit at vi har brukt opp alle forsøkene i det offentlige, hos oss er det ingen som vet hvorfor jeg ikke blir gravid. Vi må bruke donor så kvaliteten på den burde være god nok, likevel funker det ikke 

Har du sjekka for endo? Eller fått sjekk inni livmoren? Har dere vurdert å sende mensenprøve til Hellas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Naomi1988 skrev:

Har du sjekka for endo? Eller fått sjekk inni livmoren? Har dere vurdert å sende mensenprøve til Hellas?

Har sjekket allt. Hysteroskopi, lapraskopi skjekket for ueaplasma og mykoplasma. Ingenting som sier at det ikke skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sjekket allt. Hysteroskopi, lapraskopi skjekket for ueaplasma og mykoplasma. Ingenting som sier at det ikke skal gå. 

Så utrolig kjedelig, hadde liksom vært deilig om man hadde ett svar på hvorfor, det hjelper litt på psyken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Så utrolig kjedelig, hadde liksom vært deilig om man hadde ett svar på hvorfor, det hjelper litt på psyken..

Ja, helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende vi starter med søskenforsøk i 2020.. vi har ikke helt bestemt oss. Drømmen er jo å slippe, å bare bli spontant gravid før vi rekker å gå i gang 😩 Er det bare meg som synes prosessen med sprøyter, reising, uttak og innsett er stress og vondt? Synes det er noe dritt, og kvier meg for å gå i gang igjen... 

Hvordan starter man prosessen med søskenforsøk egentlig? Hva er gangen og hvor lang tid må man forvente å vente før forsøk? Er det noe krav mtp. mens, amming eller lignende? Lurer på mye jeg 🙊 

Anonymkode: 10475...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende vi starter med søskenforsøk i 2020.. vi har ikke helt bestemt oss. Drømmen er jo å slippe, å bare bli spontant gravid før vi rekker å gå i gang 😩 Er det bare meg som synes prosessen med sprøyter, reising, uttak og innsett er stress og vondt? Synes det er noe dritt, og kvier meg for å gå i gang igjen... 

Hvordan starter man prosessen med søskenforsøk egentlig? Hva er gangen og hvor lang tid må man forvente å vente før forsøk? Er det noe krav mtp. mens, amming eller lignende? Lurer på mye jeg 🙊 

Anonymkode: 10475...0b2

Har ikke alle svar du trenger.... 

Men søkeprosessen er som vanlig ivf - har dere prøvd mere enn ett år? Osv😊 

Vi søkte i Juni. Fikk oppstartssamtale i September og begynte med medisiner i Oktober (RIKSEN) 

Så synes ikke ventetiden er ille😊

Om du ammer har vel ikke syklusene dine blitt normalisert? Kanskje ikke optimalt tidspunkt for oppstart med ivf da... 🤷🏼‍♀️ Bare en tanke😊

Enig med deg, er vondt og tungt hele prosessen😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...