Gå til innhold

Hva spiser tynne jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, evena skrev:

Jeg er ikke tynn selv (heller på andre siden), men kjæresten min er det. Da vi begynte å date så tenkte jeg at hun var en av disse med superforbrenning som kunne spise masse uten å legge på seg. Vi gikk ut og spiste pizza, vi koste oss med smågodt og chips i helgen, og jeg tenkte at hun var så heldig som kunne spise alt dette uten å legge på seg.

Men nå når vi bor sammen så ser jeg at hun egentlig spiser lite totalt sett. Hun kan svinse og svanse en hel dag uten å tenke på mat, og når jeg foreslår at vi skal lage oss noe digg så blir hun sånn "wow, ja jeg er kjempesulten!" fordi hun ikke har kommet på å spise noe før jeg tar det opp. Hun spiser alltid mye når andre tilbyr henne mat, men glemmer ofte å lage seg et måltid på eget initiativ.

Har skjønt nå hvordan det egentlig står til, for alle perifere mennesker rundt sånne tynne jenter ser bare hva de spiser når de først setter seg ned for å spise. Man må liksom observere hele døgnet for å forstå at de faktisk ikke har den superborbrenningen man tror de har. 

Ja ikke sant! 
Jeg er som kjæresten din. Tenker sjelden på mat (er ikke glad i mat som nevnt tidligere i tråden), og det kan fint gå til langt utpå dagen før jeg bare shit har jo ikke spist i dag. 

Og så dette med at sjokolade/potetgull/whatever gjerne erstatter andre måltider. En overvektig ville kanskje spist middag og så en potetgullpose, men jeg går rett på potetgullet og hopper over middag. Den overvektige ser jo bare da at jeg spiser hel potetgullpose og skjønner ikke hvorfor han/hun går opp i vekt og jeg ikke. Et eksempel bare. 

Det er jo det totale inntaket som teller, og det er det få som ser. Når det er sagt, så er det ikke spesielt sunt å spise slik jeg gjør😅

Anonymkode: 0e0b5...356

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har merka at folk rundt meg som er tynne ete det same kvar dag. Dei ete for å leva, leve ikkje for å eta. Type havregrøt til frukost og eit egg, 2 skiver til lunsj, middag men ikkje masse middag, knekkebrød til kvelds. Ikkje godteri i veka. Mat er ikkje eit stort fokus.

Eigentlig eit gankse kjedelig ensidig kosthold med litt kos i helga

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBC hadde noen programmer om dette for en stund siden, jeg kjente meg igjen i noe av det. For eksempel kunne en dame spise masse til lunsj, men så spiste hun mye mindre til middag, helt ubevisst. Folka i serien satt alltid når de spiste (som gjør at hjernen oppfattet det som et måltid, ikke snacks). En fyr spiste porsjonsbestemt. Det vil si, han tok en liten skål, spiste innholdet, så var han ferdig å spise. Dvs satt ikke med hele chipsposen eller fylte på en ekstra porsjon med frokostblanding osv. En skål var nok, liksom. En annen spiste omtrent det samme hver dag, og holdt seg til det. De spiste også en del grønnsaker og frukt, og ikke så mye junk. 

Anonymkode: 14a37...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, evena said:

Jeg er ikke tynn selv (heller på andre siden), men kjæresten min er det. Da vi begynte å date så tenkte jeg at hun var en av disse med superforbrenning som kunne spise masse uten å legge på seg. Vi gikk ut og spiste pizza, vi koste oss med smågodt og chips i helgen, og jeg tenkte at hun var så heldig som kunne spise alt dette uten å legge på seg.

Men nå når vi bor sammen så ser jeg at hun egentlig spiser lite totalt sett. Hun kan svinse og svanse en hel dag uten å tenke på mat, og når jeg foreslår at vi skal lage oss noe digg så blir hun sånn "wow, ja jeg er kjempesulten!" fordi hun ikke har kommet på å spise noe før jeg tar det opp. Hun spiser alltid mye når andre tilbyr henne mat, men glemmer ofte å lage seg et måltid på eget initiativ.

Har skjønt nå hvordan det egentlig står til, for alle perifere mennesker rundt sånne tynne jenter ser bare hva de spiser når de først setter seg ned for å spise. Man må liksom observere hele døgnet for å forstå at de faktisk ikke har den superborbrenningen man tror de har. 

Dette stemmer 100% med mine observasjoner, også.

Anonymkode: 8ddc8...8ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig vært slank. 51 kg på 165 cm. Jeg er først og fremst tynn fordi jeg er så aktiv. Elsker å trene, og har en aktiv jobb. Jeg foretrekker å gå istede for å ta bussen på morgenen, det er en fin måte å starte dagen på. Så det er 6000 skritt gratis bare der. Ellers spiser jeg ALLTID frokost, og det er jeg helt sikker på hjelper for meg ihvertfall. Spiser musli,havregrøt, grovt brød eller noe annet som holder meg god og mett lenge. Og når jeg har startet dagen sunt er det lettere å velge sunt resten av dagen. Jeg elsker alt av sjokolade, chips osv. Men det er lettere å ikke forspise seg av det når man spiser noe sunt først. Har jeg lyst på noe sånt, er det ofte fordi jeg egentlig er sulten. Med det i bakhodet er det lettere å ta gode valg for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker mat. GOD mat. Og snacks. Og vin. Og øl 😅 Men jeg har ikke unormalt høy forbrenning, samtidig som at jeg alltid har vært liten. Jeg spiser det aller meste, men jeg spiser ikke mye av det. Jeg kan spise leftover pizza til frokost, nudler til lunsj, sushi til middag og litt potetgull til kvelds. Men det sier seg selv at jeg ikke spiser store mengder av det. I tillegg trener jeg jevnlig og er aktiv i hverdagen. For min del så er det nok der det ligger, ikke det at jeg lever på en spesiell diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alt, har aktiv jobb hvor jeg forbrenner mange kcal, har 5 trapper til kantinen/ pauserom jeg løper opp og ned 6 ganger løpet av en arbeidsdag.. en på jobb regnet med at jeg har hvileforbrenning på ca 2200kcal og at jeg forbrenner ca 1000 kcal på jobb, jeg tar utgangspunkt i dette og spiser alt jeg vill! Så lenge jeg ikke går over kaloribudsjett på 3000 , jeg har vedlikeholt 67 kg i 3år nå😁

Anonymkode: 2d32d...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Mye fett, minimalt med karbo. Nå for tiden går det mye i  ulike typer kjøtt, egg, avokado, ost, gresk/tyrkisk yoghurt og mørk sjokolade. Bruker også mye majones og kokosfett. 

177cm, 60 kilo. Perfekt kolesterol, hvis noen måtte lure på det. Og superstabilt blodsukker.

Anonymkode: d25c3...2a3

Jeg har nesten like mål som deg (178 og snaue 61 kg), og spiser helt motsatt :ler: Lite fett og masse carbs; mest grove men også litt snop og sukker hver dag. Jeg spiser lite fett ettersom jeg har en magesykdom som gjør meg dårlig om jeg spiser for mye av det altså, ikke fordi jeg satser på low fat-diett fra nittitallet. Jeg har også eksemplariske verdier med tanke på kolesterol, stoffskifte og visceralt fett. Så vi to er vel kanskje kroneksempelet på at total energimengde er det som teller for at man skal holde seg slank, ikke typen diett ;) 

Anonymkode: 4e24b...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

178cm og 52kg. Er vel kanskje ikke tynn sånn som du tenker. Spiser 2-3 knekkebrød og middag hver dag, typ. Kanskje en yoghurt. Myyye Pepsi Max og kaffe. Lager gelé av zeroh saft og har i kjøleskapet i tilfelle søtsuget melder sin ankomst på kvelden. 

Anonymkode: 959ab...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

178cm og 52kg. Er vel kanskje ikke tynn sånn som du tenker. Spiser 2-3 knekkebrød og middag hver dag, typ. Kanskje en yoghurt. Myyye Pepsi Max og kaffe. Lager gelé av zeroh saft og har i kjøleskapet i tilfelle søtsuget melder sin ankomst på kvelden. 

Anonymkode: 959ab...2ed

 

Du må være ekstremt tynn om du veier 52 kg og er nesten 180 høy jo.

Anonymkode: 7884e...2f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra svarene sålangt så spiser tynne mennesker lite mat!

Anonymkode: 5035a...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra svarene sålangt så spiser tynne mennesker lite mat!

Anonymkode: 5035a...b0c

Bingo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra svarene sålangt så spiser tynne mennesker lite mat!

Anonymkode: 5035a...b0c

Jepp. Og man overvurderer hvor mye mat man egentlig skal ha. 

Anonymkode: f6d0f...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra spørsmål.. hva defineres som tynn? Jeg er 163 og veier 47. Men jeg har da en dissende mage så jeg er langt fra tynn

Anonymkode: 80fe8...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ginavn skrev:

Hva er "tynn" da? Jeg er 169/59-60 kg, og føler meg ikke tynn 😛 

Jeg vet jo ikke hvordan du ser ut, men høres jo ut som du er helt normalt slank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra spørsmål.. hva defineres som tynn? Jeg er 163 og veier 47. Men jeg har da en dissende mage så jeg er langt fra tynn

Anonymkode: 80fe8...8de

Er slank som gjelder nå og ikke tynn som forrige tiårene .

Anonymkode: 5035a...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...