Gå til innhold

Hva spiser tynne jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye fett, minimalt med karbo. Nå for tiden går det mye i  ulike typer kjøtt, egg, avokado, ost, gresk/tyrkisk yoghurt og mørk sjokolade. Bruker også mye majones og kokosfett. 

177cm, 60 kilo. Perfekt kolesterol, hvis noen måtte lure på det. Og superstabilt blodsukker.

Anonymkode: d25c3...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har BMI på ca 20.
Typisk frokost er: 1-2 fine rundstykker, med kjøttpålegg og enten rømme, ost eller majones på, og vita hjertego lett eller brelett.
Lunsj er riskake med kjøttpålegg og ost, og vita hjertego lett eller brelett.
Middag varierer, noen ganger svinekjøtt eller kylling i wok med diverse grønnsaker og hjemmelaget woksaus, og nudler eller ris til. Svin/kylling og pasta i fløtesaus
Laks og pasta med rømme og pesto, stekt torsk og potet med grønnsaker og smeltet smør.

I helgen så er det ofte omelett med yoghurt, ost, grønnsaker og kjøtt til frokost, og noe godt til middag, som biff med fløtegratinert potet eller ovnsbakt potet og soppstuing, pizza med flere typer ost og kjøtt, finnbiff eller nachos

Til kvelds er jeg sløv, så da blir det enten en skål potetgull, 50-150g sjokolade, eller en skål med vaniljekesam og bær.
 

Anonymkode: c1d48...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske usunn dessverre. Men jeg spiser lite, så da holder jeg meg slank. 
Jeg hopper gjerne over middagen og spiser sjokolade i steden f.eks. 

Anonymkode: 0e0b5...356

Haha , som å høre om meg selv 😃😃 Lite matlyst, men alltid lyst på en sjokoladebit liksom. 

Anonymkode: 80fe8...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du spiser to store måltider, blir litt som periodisk faste? Trener du mye ? 

Anonymkode: df53a...1f0

Ja, blir egentlig litt som periodisk faste, bare at jeg ikke har noen plan for hvor langt spisevinduet mitt er, jeg har spist få, store måltider hele livet. 

Trener en del ja. Yoga, calisthenics, bryting. 2-5 harde økter i uka, pluss som stort sett 20-40 minutter yoga nesten hver dag, som da kan være alt fra veldig rolig pusteøvelser/meditasjon til armbalanser og sånt.

Anonymkode: 313b9...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg spiser ofte bare lunsj og middag som måltider. Noen ganger frokost. Men har store måltider til lunsj og middag.
-Spiser bare når jeg er sulten, ikke fordi klokka er 11.30 liksom. Og stopper når jeg er mett. Jeg spiser sakte
-Spiser sjokolade til kvelds nesten hver dag. Men ikke en 200gr plate liksom. 3 rader hver dag kanskje. 

Frokost: hvis jeg spiser frokost er det 1-2 skiver/knekkebrød eller en rislunsj/youghurt/yogrøt el.l.

Lunsj: vanligvis 4-5 brødskiver med smør og pålegg som kyllingpåleng, ost, kaviar, nugatti, egg, philadelphia, spekeskinke etc.

Middag er som regel 70% grønnsaker så middagene er magre og sunne selv om de er store porsjoner. Fisk eller kylling med grønnsaker i en eller annen variasjon. Bruker aldri lett-produkter hvis jeg har sauser osv.  Ellers spiser jeg en del gryter og sånt, og de er jo ofte vegetariske med linser f.eks. 

Jeg nekter meg ingenting, men jeg er heldig og elsker grønnsaker, så selv om jeg kan spise mye i løpet av en dag, og også spiser godteri hver dag så er det totalt ganske lite kalorier. 

Anonymkode: 95cd8...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser det jeg vil. Egentlig har jeg til tider et dårlig kosthold, og spiser sjokolade hver dag. Men jeg spiser små mengder. Blir fort mett og kan fort glemme å spise enkelte måltider. 168cm/49 kg.

Anonymkode: 14501...267

Samme her, men er 54 kg da. Trener litt da for å ikke være så bløt. Spiser hva jeg vil, men så lite. Blir så fort mett. 1 barnemeny på mc.Donalds er nok. 

Anonymkode: 208a3...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser normalt, men greia er at vi tynne spiser oss kun passe mett / fravær av sulten.

Normal uke hos meg

Frokost: Havregryn med melk
Lunsj: 2 knekkebrød med avokado/kalkunpålegg eller makrell i tomatsaus + smoothie av bær
Middag: 1/2 potet og masse grønnsaker med fisk eller kyllingfilet, eller fullkornsris med grønnsaker og kylling, gryte med linser, grønnsaker og kylling, byggrynsalat med soltørkede tomater og pesto fra eldorado og fiskfilet
Kvelsmat: Fullkornsskorper
Mellommåltider, banan, mandler og fjordland byggrynlunsj

Anonymkode: 97821...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er sulten spiser jeg det jeg vil, til jeg er passelig mett. Vanskeligere er det ikke.
 

 

Anonymkode: edd35...5f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tynn hele livet frem til jeg i voksen alder fikk en tarmsykdom. Da jeg var tynn kunne jeg spise hva som helst, masse junk food og godteri. Spiste egentlig aldri normal middag med fisk/kylling og grønnsaker, spiste heller pizza, pølser, pasta, burger. Etter at jeg ble syk og måtte kutte ut all drittmaten og begynne på diett la jeg på meg masse, men ifølge legen er det pga. sykdommen og endret metabolisme i kroppen og ikke pga. endringene i kostholdet. Nå spiser jeg veldig strengt, aldri godteri o.l.,  men er likevel lett overvektig. 

Anonymkode: 4c22d...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo i hovedsak. Til hverdags spiser jeg ikke frokost før ved lunsjtider. Da spiser jeg grove knekkebrød med frø. 3-4 stykker med 1 liten boks makrell i tomat  +majones fordelt på 2 knekkebrød (blir mye makrell på hver) og noe annet pålegg på den siste. Til middag spiser jeg noe kjøtt/fisk med diverse grønnsaker. Chili, hvitløk, sopp, løk, brokkoli, erter, paprika, fløte, rømme og ost er mye brukt. Til kvelds blir det 2-4 knekkebrød med diverse pålegg, hjemmelagd granola, smoothie, middagsrester etc. Spiser meg alltid mett. Blir jeg småsulten i mellom spiser jeg nøtter, ost, pølse, feta, oliven eller mørk sjokolade. Spiser aldri godteri eller vanlig kake, spiser nesten ikke frukt (litt i smoothie eller når jeg er på lengre turer), spiser lite potetgull men er svak for ostepopp så blir litt av det i helger, holder meg unna mel, sukker, ris, pasta og potet (spiser litt potet hvis det serveres). Drikker ikke energidrikker (kan skje på ferie), drikker ikke juice eller andre drikker med mye sukker, spiser ikke yoghurt med mindre den er usukkret, spiser ingenting som er fettredusert, spiser ikke posemat eller halvfabrikat. Trener ved å gå tur i skog og mark, og langrenn om vinteren men ingenting intensivt. Bruker veie mellom 50-55kg. Holder ikke på sånn her på grunn av vekta men fordi jeg og magen trives med det. 

Anonymkode: c8cc4...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank. Spiser en hel del (2000-2500 kcal ca) i løpet av en dag, men har en veldig fysisk aktiv jobb og trener i tillegg 3 dager i uka. Har vært veldig avhengig av sukker, men prøver nå å holde meg til å spise sjokolade 1-2 dager i uka og så har jeg sluttet å drikke brus på hverdager og drikker kun 1-2 glass fredag og lørdag. Drikker te med suketter i hver dag dog, for det må jeg bare ha. 

Anonymkode: c4acd...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "tynn"? Selv ser jeg ikke på en person som tynn før man snakker om undervekt, eller i hvert fall en BMI på under 19. Der er jeg ikke lenger, men som tenåring og 20-åring var jeg der og da spiste jeg skikkelig usunt. McDonalds flere ganger i uken, smågodt hver dag. Men jeg spiste veldig uregelmessig, og det var mer typ en bit her og der. Husker jeg alltid hadde en halvspist sjokolade i vesken. 

Nå spiser jeg mye sunnere, og mer regelmessig, men med en BMI på 21 er jeg ikke lenger tynn. 

Anonymkode: 5c061...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært tynn, spiser hva jeg vil men jeg spiser aldri til jeg er mer enn bare akkurat mett, spiser meg med andre ord aldri stappmett. 

Anonymkode: 24a5a...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer som ett spørsmål

jeg spiser 1 skive til frokost, og kaffe

2 timer senere, kanskje enda en kaffekopp

lunsj 2 skiver

rundt klokken 14, frukt(jobber i barnehage😂)

vi spiser middag 18-19 la oss si 2 kjøttkaker, 1 potet, litt saus og grønt

er dette for mye for å bli tynn? 
jeg er ikke tynn😂

Anonymkode: 35c9f...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer som ett spørsmål

jeg spiser 1 skive til frokost, og kaffe

2 timer senere, kanskje enda en kaffekopp

lunsj 2 skiver

rundt klokken 14, frukt(jobber i barnehage😂)

vi spiser middag 18-19 la oss si 2 kjøttkaker, 1 potet, litt saus og grønt

er dette for mye for å bli tynn? 
jeg er ikke tynn😂

Anonymkode: 35c9f...624

Det er umulig å si. Vei maten og logg kalorier :). Hvilket pålegg du velger har jo stor betydning. Men du må passe på å få den næringen kroppen trenger. Leste i dag, spis mer ikke mindre. De siktet da til at man skal spise mye av salat og grønnsaker :) og det ser ikke ut som du har nok proteiner. Begynn å bruk en app også velger du en strategi... Det spiller liten rolle egentlig hva man velger. Uansett om det er lavkarbo eller lav kalori, kan du nesten spise ubegrenset av mye av det sunne. Og det ser ut som alle dietter virker, men vi gir opp. Eller går tilbake til vanlig liv etter den er slutt... Også vil jeg si, å være tynn bør ikke være hovedmålet. Prøv heller " jeg vil ha en sunn vekt og trives i kroppen min". (Eller det som passer deg best) :).

jeg bruker My fitness Pal når jeg logger. Det er enklere en du tror. Ta en digital kjøkkenvekt (billig på Clas Ohlson) sett på fatet og null ut. Så legger du på mat, type etter type og logger etterhvert. Jeg lover du kommer til å få noen aha-opplevelser.

Anonymkode: cee27...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 2.21, AnonymBruker skrev:

Tenkte i dette tilfelle på jenter som f.eks deltagerne på love island, slik som norahaukland på instagram. 

Anonymkode: df53a...1f0

Dominos pizza

 

Screenshot_20200119-221045_Instagram.jpg

Anonymkode: 13e13...6c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alt. Jeg spiser bare veldig lite av det.
Er ikke noe glad i mat. Liker ikke å lage mat. Spiser bare fordi jeg blir sulten, sliten og trøtt hvis jeg ikke spiser. Det er altså av ren nødvendighet.

Anonymkode: ed243...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke mellommåltider  og lite godter. Utover det hva jeg vil. Er ikke så veldig opptatt av mat egentlig. Mye brødskive med smør og ost, og melk.

Anonymkode: 20e01...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...