Anonymbruker3 Skrevet 26. januar 2020 #521 Skrevet 26. januar 2020 (endret) 23 minutter siden, Alivamale said: Så du mistenker at foreldrene hennes har skyld i det hun har gjort? Tenker du det om alle kriminelle? Ligger forklaringen til «lommemannens» handlinger i hans oppdragelse? Tror du helt seriøst at oppdragelse og det man blir fortalt under oppveksten ikke har noen påvirkning hva man mener som voksen? Ja, det er svært sannsynlig at lommemannens handlinger er en konsekvens av misbruk som liten. Endret 26. januar 2020 av Anonymbruker3 4
Alivamale Skrevet 26. januar 2020 #522 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, The Kitten skrev: Spørsmålet er heller hva regjeringen har lagt til grunnlag for å hente dem hjem. At barnet har en potensielt dødelig sykdom. Det er allerede også hentet ut foreldreløse barn uten mistenkt sykdom. Per nå er det fremdeles tre barn som regjeringen ikke har intensjon om å hente ut uten videre.
The Kitten Skrevet 26. januar 2020 #523 Skrevet 26. januar 2020 3 minutter siden, Alivamale skrev: At barnet har en potensielt dødelig sykdom. Det er allerede også hentet ut foreldreløse barn uten mistenkt sykdom. Per nå er det fremdeles tre barn som regjeringen ikke har intensjon om å hente ut uten videre. At barnet kanskje muligens er dødssykt holder ikke for meg og mange andre til å hente et IS medlem hjem. 7
Alivamale Skrevet 26. januar 2020 #524 Skrevet 26. januar 2020 3 minutter siden, Anonymbruker3 skrev: Tror du helt seriøst at oppdragelse og det man blir fortalt under oppveksten ikke har noen påvirkning hva man mener som voksen? Ja, det er svært sannsynlig at lommemannens handlinger er en konsekvens av misbruk som liten. Selvsagt kan dette være en medvirkende faktor. Det betyr ikke at denne kvinnen har foreldre med ytterliggående religiøse meninger. Hvordan forklarer du alle de etnisk norske konvertittene som ønsket å kjempe for IS? Den ene kvinnen som fremdeles er i AL-Hol, er etnisk norsk, ønsker å komme hjem for medisinsk hjelp, men støtter fremdeles IS. 1
Alivamale Skrevet 26. januar 2020 #525 Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, The Kitten skrev: At barnet kanskje muligens er dødssykt holder ikke for meg og mange andre til å hente et IS medlem hjem. Stoler du ikke på rettssystemet vårt? 1
The Kitten Skrevet 26. januar 2020 #526 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, Alivamale skrev: Stoler du ikke på rettssystemet vårt? Det er ikke rettssystemet som har hentet henne hjem. 9
Gjeste mann Skrevet 26. januar 2020 #527 Skrevet 26. januar 2020 25 minutter siden, The Kitten skrev: At barnet kanskje muligens er dødssykt holder ikke for meg og mange andre til å hente et IS medlem hjem. At barnet muligens er dødssykt holder for meg og mange andre til å hente et IS medlem hjem. 4
Anonymbruker3 Skrevet 26. januar 2020 #528 Skrevet 26. januar 2020 1 hour ago, Alivamale said: Selvsagt kan dette være en medvirkende faktor. Det betyr ikke at denne kvinnen har foreldre med ytterliggående religiøse meninger. Hvordan forklarer du alle de etnisk norske konvertittene som ønsket å kjempe for IS? I overkant av 4 millioner etnisk norske skapte 10 konvertitter som reiste til IS. I underkant av 200 000 muslimer (antakelig færre siden mange av dem var barn på den tiden) skapte 90. Sjansen for at noen ble med i IS var altså rundt 200 ganger større hvis de hadde muslimske foreldre enn hvis de hadde etnisk norske. "Medvirkende faktor" må være århundrets underdrivelse. 5
Elhaym Skrevet 26. januar 2020 #529 Skrevet 26. januar 2020 1 time siden, Gjeste mann skrev: At barnet muligens er dødssykt holder for meg og mange andre til å hente et IS medlem hjem. Holder forsåvidt for meg at det er et barn og.. 3
The Kitten Skrevet 26. januar 2020 #530 Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, Takida skrev: Holder forsåvidt for meg at det er et barn og.. Har ingenting i mot at barnet ble hentet. Han og søsteren er helt uskyldige. 3
Elhaym Skrevet 26. januar 2020 #531 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, The Kitten skrev: Har ingenting i mot at barnet ble hentet. Han og søsteren er helt uskyldige. Men tror du ikke det var litt fint for disse barna at de fikk ha med seg moren sin hit? Om så bare for en kort stund. Selv om disse barna er norske så har de jo aldri vært her, de kjenner ingen her. Kanskje bare prkåte nrkjournalister. Tenker at is-kvinnen vil ha snevre muligheter til normalt liv eller å følge opp terrorvirksomhet her i Norge, altså. 2
The Kitten Skrevet 26. januar 2020 #532 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, Takida skrev: Men tror du ikke det var litt fint for disse barna at de fikk ha med seg moren sin hit? Om så bare for en kort stund. Selv om disse barna er norske så har de jo aldri vært her, de kjenner ingen her. Kanskje bare prkåte nrkjournalister. Tenker at is-kvinnen vil ha snevre muligheter til normalt liv eller å følge opp terrorvirksomhet her i Norge, altså. Nei, det er ikke fint at en mor med så dårlig dømmekraft og omsorgsevne fikk være med dem hit. 6
Elhaym Skrevet 26. januar 2020 #533 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Nei, det er ikke fint at en mor med så dårlig dømmekraft og omsorgsevne fikk være med dem hit. Men det har jo ikke så mye med IS å gjøre, eller at gutten er 'syk' eller syk? Det er jo ikke sikkert barna opplever henne slik som vi ser henne vet du. Er helt enig i at hun har vist dårlig dømmekraft og at det var stygt å sette barna foran seg, men syns det er mye fokus på henne og veldig lite på barna sine følelser her. Barna kanskje ville ha med mor? Barna trengte kanskje moren sin. Praktisk og ok løsning det. 2
Alivamale Skrevet 26. januar 2020 #534 Skrevet 26. januar 2020 18 minutter siden, Anonymbruker3 skrev: I overkant av 4 millioner etnisk norske skapte 10 konvertitter som reiste til IS. I underkant av 200 000 muslimer (antakelig færre siden mange av dem var barn på den tiden) skapte 90. Sjansen for at noen ble med i IS var altså rundt 200 ganger større hvis de hadde muslimske foreldre enn hvis de hadde etnisk norske. "Medvirkende faktor" må være århundrets underdrivelse. Er det religionen alene eller følelsen av utenforskap som gjør at noen blir ekstreme? Derfor er det viktig å se på hvorfor etniske nordmenn velger dette. Noen velger å bli medlem i den franske fremmedlegionen, dette er ikke straffbart i Norge, mens andre land aksepterer ikke at man tilslutter seg en annen stats «geriljahær». Er det greit for deg at mennesker som er forkastet av Norge er soldater for et annet land? Jeg unnskylder ingen, voksne folk er i stand til å ta egne valg, men foreldrene til disse menneskene er ikke nødvendigvis årsaken til at de har tatt de valgene de har gjort. 2
The Kitten Skrevet 26. januar 2020 #535 Skrevet 26. januar 2020 22 minutter siden, Takida skrev: Men det har jo ikke så mye med IS å gjøre, eller at gutten er 'syk' eller syk? Det er jo ikke sikkert barna opplever henne slik som vi ser henne vet du. Er helt enig i at hun har vist dårlig dømmekraft og at det var stygt å sette barna foran seg, men syns det er mye fokus på henne og veldig lite på barna sine følelser her. Barna kanskje ville ha med mor? Barna trengte kanskje moren sin. Praktisk og ok løsning det. Hva barn ønsker og hva som er bra for dem er gjerne to ulike ting. 3
Gjest spinjitzu Skrevet 26. januar 2020 #536 Skrevet 26. januar 2020 3 timer siden, Pawn Hearts skrev: Jo, det er taushetsbelagt. Leste du ikke linken? Det er nok at du leser de første to setningene. Gutten veide 11 kilo i september. Gjennomsnittet for en ett år gammel gutt er 10,4 kilo, mens gjennomsnittet for en femåring er 19,1. Dette kan du google selv. At gutten er i stand til å gå selv, betyr ikke at han ikke er syk. Jeg skulle ønske at folk sluttet å stille diagnoser på et så syltynt grunnlag. Så fortell oss hva normalvekten er for en fem år gammel gutt med pakistanske og chilenske gener. Eller bare gjetter du? Man kan ikke bruke statistikk og gjennomsnitt på denne måten på enkeltindivider. Gjennomsnittsvekten på norske kvinner er mye høyere enn min, men det gjør ikke meg underernært eller syk, eller en gang undervektig. 2 timer siden, The Kitten skrev: Jeg vet ikke om de har rapportert feil. Han ser liten og sped ut, men helt normal. Det var jeg også som barn uten at jeg var dødssyk. underernært kan han også være uten å ha en dødelig sykdom. Dette! Jeg regner med at alle som er i en sånn leir til en viss grad er feilernærte eller underernærte. På bildene som skal vise hvor tynn han er ser han helt normal spe og slank ut. Jeg lurer på hvor høy han er. Datteren min er 6, og har helt normal høyde og vekt. Litt mindre enn de fleste i klassen sin. Et barn vi kjenner er 9 år, er et par cm høyere og et par kilo mindre enn min 6-åring. Dette barnet er helt friskt og supersprekt, tar salto på flatmark, feiler ikke en ting, men han veier altså ca halvparten av hva andre på hans alder gjør. Moren hans er et lite knøtt, faren er et lite knøtt - han er bare liten, og kommer til å være liten. Er det noen grunn til å tro at det samme ikke kan gjelde denne gutten?
Alivamale Skrevet 26. januar 2020 #537 Skrevet 26. januar 2020 25 minutter siden, The Kitten skrev: Nei, det er ikke fint at en mor med så dårlig dømmekraft og omsorgsevne fikk være med dem hit. Mor har jo selvsagt brukt barnet som en «billett» hjem, men hvorfor skulle vi ha rett på å få vite hva barnet feiler? Om så barnet skulle vise seg å være helt friskt, er det ikke slik at moren slipper å forklare seg om sin rolle i IS.
Alivamale Skrevet 26. januar 2020 #538 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, spinjitzu skrev: Man kan ikke bruke statistikk og gjennomsnitt på denne måten på enkeltindivider. Gjennomsnittsvekten på norske kvinner er mye høyere enn min, men det gjør ikke meg underernært eller syk, eller en gang undervektig. Dette! Jeg regner med at alle som er i en sånn leir til en viss grad er feilernærte eller underernærte. På bildene som skal vise hvor tynn han er ser han helt normal spe og slank ut. Jeg lurer på hvor høy han er. Datteren min er 6, og har helt normal høyde og vekt. Litt mindre enn de fleste i klassen sin. Et barn vi kjenner er 9 år, er et par cm høyere og et par kilo mindre enn min 6-åring. Dette barnet er helt friskt og supersprekt, tar salto på flatmark, feiler ikke en ting, men han veier altså ca halvparten av hva andre på hans alder gjør. Moren hans er et lite knøtt, faren er et lite knøtt - han er bare liten, og kommer til å være liten. Er det noen grunn til å tro at det samme ikke kan gjelde denne gutten? Det er neppe alene på grunnlag av vekt denne legen har satt en tentativ diagnose om CF. 2
The Kitten Skrevet 26. januar 2020 #539 Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, Alivamale skrev: Mor har jo selvsagt brukt barnet som en «billett» hjem, men hvorfor skulle vi ha rett på å få vite hva barnet feiler? Om så barnet skulle vise seg å være helt friskt, er det ikke slik at moren slipper å forklare seg om sin rolle i IS. Har jeg sagt jeg vil vite diagnosen til barnet? 2
Elhaym Skrevet 26. januar 2020 #540 Skrevet 26. januar 2020 10 minutter siden, The Kitten skrev: Hva barn ønsker og hva som er bra for dem er gjerne to ulike ting. Tror du selv på det du skriver her i denne settingen? To barn, alene til Norge, med sosialarbeidere og fremmed språk, etter å ha bodd i en leir, at det ville vært bedre for de enn at de hadde denne moren med seg? Jeg tenker at det er helt riktig vurdering å la mor følge med. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå