Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2020


Gaiko

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det jeg reagerer litt på er at Ulrikke på intervjuer jeg har hørt og lest, ikke anerkjenner at hun kanskje ikke er den folket hadde valgt å vinne. Det er jo stor sannsynlighet at hun hadde vunnet, men i mgp er man aldri sikker. Kanskje burde hun vise sympati til de andre deltakerne. Hun sier hun har jobbet hardt og lenge for dette, men det tror jeg faktisk de andre deltakerne også har. 

Anonymkode: 93da2...b8e

Hva skal hun si da? Det er ikke hennes feil at det var tekniske problemer. Alle i konkurransen visste om reserveplanen.

Endret av Chiyo
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Chiyo skrev:

Hva skal hun si da? Det er ikke hennes feil at det var tekniske problemer. Alle i konkurransen visste om reserveplanen.

Det er vel ingen som har lagt skyld på henne for parodien av en mgp finale, eller utfallet av denne. 

Det jeg har reagert på er at de andre artistene har gratulert henne med seieren, poengtert at de ser henne som en verdig vinner og ønsket lykke til i Eurovision. Men jeg har ikke hørt et ord fra henne om at hun føler med sine konkurrenter eller synes det er leit at finalen ble avgjort på en slik måte.

Noe av det mest drøye jeg har sett er en Grand prix gruppe på facebook hvor det var postet et innlegg om at de de andre artistene burde gå sammen og offentlig gi sin støtte til Ulrikke. Dette fordi det var så leit for henne og at hun skulle få glede seg over seieren. 

Endret av Oida
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oida skrev:

Det er vel ingen som har lagt skyld på henne for parodien av en mgp finale, eller utfallet av denne. 

Det jeg har reagert på er at de andre artistene har gratulert henne med seieren, poengtert at de ser henne som en verdig vinner og ønsket lykke til i Eurovision. Men jeg har ikke hørt et ord fra henne om at hun føler med sine konkurrenter eller synes det er leit at finalen ble avgjort på en slik måte.

Noe av det mest drøye jeg har sett er en Grand prix gruppe på facebook hvor det var postet et innlegg om at de de andre artistene burde gå sammen å offentlig gi sin støtte til Ulrikke. Dette fordi det var så leit for henne og at hun skulle få glede seg over seieren. 

Sitat

Jeg forstår frustrasjonen rundt stemmeproblemene til NRK, og gårsdagens finale ble ikke sånn alle hadde sett for seg. 

Ulrikkes instagram

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Chiyo skrev:

Hva skal hun si da? Det er ikke hennes feil at det var tekniske problemer. Alle i konkurransen visste om reserveplanen.

Det handler jo ikke om det, og ja det er ikke hennes feil. Skjedd har skjedd, men stemmekaoset gjør også at årets mgp ble spesiell. Folket ble ekstra engasjert når de ikke får være med å bestemme hvem som vant. Så de andre deltakerne ble skuffet, ikke bare fordi de ikke vant, men også fordi de kanskje kunne ha vunnet. 

 

Det handler om å vise respekt og sympati for de andre. Være litt ydmyk som vinner, når du ikke er en sikker vinner.

Anonymkode: 93da2...b8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo ikke om det, og ja det er ikke hennes feil. Skjedd har skjedd, men stemmekaoset gjør også at årets mgp ble spesiell. Folket ble ekstra engasjert når de ikke får være med å bestemme hvem som vant. Så de andre deltakerne ble skuffet, ikke bare fordi de ikke vant, men også fordi de kanskje kunne ha vunnet. 

 

Det handler om å vise respekt og sympati for de andre. Være litt ydmyk som vinner, når du ikke er en sikker vinner.

Anonymkode: 93da2...b8e

Men vinneren ble kåret av stemmene da, fordi denne juryen valgte 4 av 10. Jeg skjønner at det var dumt at ikke de andre fikk muligheten til å bli stemt inn av folket, men heldigvis sviktet ikke teknikken helt. Så når Ulrikke vant så hadde folk stemt på Attention eller Pray for me. 
Jeg syns de var begge to verdige til å være in finalen, men jeg har hele tiden trodd at Ulrikke kom til å vinne. Jeg har en del homofile kamerater som kan så og si alt om Eurovision (de elsker Eurovision!), og de følger med bettinglister og reaksjoner i utlandet. De trodde alle at hun kom til å vinne ganske tidlig i konkurransen. 

Endret av Chiyo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chiyo skrev:

Men vinneren ble kåret av stemmene da, fordi denne jurien valgte 4 av 10. Jeg skjønner at det var dumt at ikke de andre fikk muligheten til å bli stemt inn av folket, men heldigvis sviktet ikke teknikken helt. Så når Ulrikke vant så hadde folk stemt på Attention eller Pray for me. 
Jeg syns de var begge to verdige til å være in finalen, men jeg har hele tiden trodd at Ulrikke kom til å vinne. Jeg har en del homofile kamerater som kan så og si alt om Eurovision (de elsker Eurovision!), og de følger med bettinglister og reaksjoner i utlandet, og de trodde alle at hun kom til å vinne ganske tidlig i konkurransen. 

Så du er 100% sikker på at den hadde vunnet? Og du har aldri blitt overrasket over noen av vinnerne tidligere? 

 

Bettinglister og homofile kamerater har ofte tatt feil av vinnere

Anonymkode: 93da2...b8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Tragisk hvordan det kan ende slik. Stakkars artistene sier nå jeg, å arbeide for dette så lenge og så plutselig har det de gjør på scenen Den kvelden ingenting å si fordi en jury har sittet og bestemt op forhånd hvem som skulle komme videre. Solli-tangen gutta feks hadde brukt masse tid på å endre sceneshowet sitt til finalen, fordi de hadde fått kritikk og ville endre på det. Men det var jo til ingen nytte, når noen allerede har bestemt at det spille ringje rolle hvordan de gjør det fordi vinneren er bestem på forhånd. 

Skjønner heller ikke at vinneren greier å ta imot en slik «seier» heller.. eier verken integritet eller selvrespekt med å ta imot en slik 1.plass. Jeg hadde aldri i verden gjort det. Jenta kan virkelig ikke eie skamvett. Det er bare så respektløst overfor de resterende deltakerne å ta førsteplassen og med det samme støtte noe slikt som dette. 

Hadde boikottet hele møkkakanalen om jeg kunne. 

Anonymkode: 1da07...175

Ulrikke er en verdig vinner. Når systemet kollapset hos Nrk så ble back up planen satt i verk akkurat slik de hadde beskrevet den ii en Mail til alle deltagerne en mnd tidligere. Ingen hadde noen tilbakemeldinger på back up planen. Ja, den var dårlig, og kanskje burde de ventet lenger med å sette den i verk, men kan tenke meg det kokte mye i teknikken i Nrk denne kvelden! Det er ingenting som viser at Ulrikke ikke vant rettferdig ifht slik det utviklet seg. De andre deltagerne har også gratulert Ulrikke som vinner, så hvorfor du skal beskrive henne slik du gjør forstår jeg ikke, det er respektløst! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er 100% sikker på at den hadde vunnet? Og du har aldri blitt overrasket over noen av vinnerne tidligere? 

 

Bettinglister og homofile kamerater har ofte tatt feil av vinnere

Anonymkode: 93da2...b8e

Jeg kan selvfølgelig ikke være 100%. Man må jo ha faktiske tall for å vite helt sikkert, men jeg tror hun kommer til å gjøre det bra i Rotterdam. Hun var definitivt en verdig vinner. 
Samtidig så vet jeg det er flere der ute som mener at Rein ville vunnet hvis det ikke var for juryen, og det kan ikke det vite 100% sikkert. Selv ikke med den pollen enkelte aviser har ute. Jeg vet i alle fall at den ikke ville vunnet i Rotterdam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg kan selvfølgelig ikke være 100%. Man må jo ha faktiske tall for å vite helt sikkert, men jeg tror hun kommer til å gjøre det bra i Rotterdam. Hun var definitivt en verdig vinner. 
Samtidig så vet jeg det er flere der ute som mener at Rein ville vunnet hvis det ikke var for juryen, og det kan ikke det vite 100% sikkert. Selv ikke med den pollen enkelte aviser har ute. Jeg vet i alle fall at den ikke ville vunnet i Rotterdam.

Så da er du jo enig om at vi ikke kan si med sikkerhet at Ulrikke skulle ha vunnet. Dessuten så var det ikke som at hun vant gullfinalen med stor margin heller, og da konkurrerte hun jo kun med en annen deltaker om stemmene fra folket. 

Anonymkode: 93da2...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er du jo enig om at vi ikke kan si med sikkerhet at Ulrikke skulle ha vunnet. Dessuten så var det ikke som at hun vant gullfinalen med stor margin heller, og da konkurrerte hun jo kun med en annen deltaker om stemmene fra folket. 

Anonymkode: 93da2...b8e

Ingen kan ikke si noe med sikkerthet når vi ikke har tallene som kunne gitt oss det. Hvis ikke vi har de tallene, så kan ingen vite noe som helst. Det skjedde en feil som førte til at folk ikke fikk stemt, men det er ikke noe vi kan gjøre noe med. Alle var klar over reserveløsningen.
Men tallene i gullfinalen ga oss en indikasjon på at folk ville sende henne til Rotterdam. Hvis de ikke ville det, så hadde ikke de stemt på henne. De kunne stemt på hun andre, eller de kunne latt være å stemme. Jeg syns det bare er veldig dumt når folk fortsetter å klage på noe som vi ikke kan gjøre noe med. Ulrikke vant MGP, hun skal til Rotterdam. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chiyo skrev:

Ingen kan ikke si noe med sikkerthet når vi ikke har tallene som kunne gitt oss det. Hvis ikke vi har de tallene, så kan ingen vite noe som helst. Det skjedde en feil som førte til at folk ikke fikk stemt, men det er ikke noe vi kan gjøre noe med. Alle var klar over reserveløsningen.
Men tallene i gullfinalen ga oss en indikasjon på at folk ville sende henne til Rotterdam. Hvis de ikke ville det, så hadde ikke de stemt på henne. De kunne stemt på hun andre, eller de kunne latt være å stemme. Jeg syns det bare er veldig dumt når folk fortsetter å klage på noe som vi ikke kan gjøre noe med. Ulrikke vant MGP, hun skal til Rotterdam. 
 

Er ikke opptatt å diskutere det med reserveløsning, er ikke det det handler om. Det er ikke Ulrikke sin skyld at det var stemmerot, er ikke det det heller handler om. Så vi kan slutte å diskutere det. At Ulrikke fikk marginalt flest stemmer i gullfinalen er ikke signifikant til å si at hun hadde vunnet.  Dermed er det ikke sikkert at hun skulle ha vunnet, men det gjorde hun. 

 

Men jeg synes Ulrikke burde være en mer ydmyk vinner enn hvis hun hadde vunnet uten stemmerot og den usikkerheten. Og vise sympati til de andre deltakerne. Omså bare nevne det med noen ord i et intervju

Anonymkode: 93da2...b8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om å vise respekt og sympati for de andre. Være litt ydmyk som vinner, når du ikke er en sikker vinner.

Sikker vinner? Jo, absolutt. Hun vant slik kåringen ble gjennomført, og den ble gjennomført etter «boka» når opprinnelig plan ikke gikk. 
 

Ydmyk? Hun har gitt en uttalelse om det, og må forholde seg til at hun faktisk vant. 
 

Get over it!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chiyo skrev:

 

Å dette sitatet fra hennes instagram mener du viser ydmykhet for hennes konkurrenter? Jeg ser ikke at de er nevnt med et ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Chiyo skrev:

Men vinneren ble kåret av stemmene da, fordi denne juryen valgte 4 av 10. Jeg skjønner at det var dumt at ikke de andre fikk muligheten til å bli stemt inn av folket, men heldigvis sviktet ikke teknikken helt. Så når Ulrikke vant så hadde folk stemt på Attention eller Pray for me. 
Jeg syns de var begge to verdige til å være in finalen, men jeg har hele tiden trodd at Ulrikke kom til å vinne. Jeg har en del homofile kamerater som kan så og si alt om Eurovision (de elsker Eurovision!), og de følger med bettinglister og reaksjoner i utlandet. De trodde alle at hun kom til å vinne ganske tidlig i konkurransen. 

Ikke alle fikk stemt i de to siste rundene. Jeg var sammen med en gjeng og blant dem var det flere som ikke fikk stemt på Pray for me. I og med at det ikke var så mange poeng som skilte dem er det i mitt hode ikke mulig å si at Ulrikke er den riktige vinneren. 

Når det kommer til din konklusjon om homofile kamerater mener det er kåret riktig vinner ut fra bettinglister, så kan jeg opplyse om at min homofile bror og hans kamerater ikke helt deler den oppfatningen.

Endret av Oida
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oida skrev:

Ikke alle fikk stemt i de to siste rundene. Jeg var sammen med en gjeng og blant dem var det flere som ikke fikk stemt på Pray for me. I og med at det ikke var så mange poeng som skilte dem er det i mitt hode ikke mulig å si at Ulrikke er den riktige vinneren. 

Når det kommer til din konklusjon om homofile kamerater mener det er kåret riktig vinner ut fra bettinglister, så kan jeg opplyse om at min homofile bror og hans kamerater ikke helt deler den oppfatningen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Oida skrev:

Når det kommer til din konklusjon om homofile kamerater mener det er kåret riktig vinner ut fra betingelser, så kan jeg opplyse om at min homofile bror og hans kamerater ikke helt deler den oppfatningen.

Jeg mente ikke peke ut at alle homofile menn er eksperter, men jeg kjenner et par stykker som vet så og si alt om MGP. Veldig nyttig å ha med seg en av dem på pub-quiz. :fnise:  De kan finne ut hvilket land som sang hvilken sang i 2008 om de blir spurt.
Som sagt, så kan vi ikke vite hvor mange stemmer alle ville fått hvis det ikke hadde vært tekniske problemer, jeg bare sier at mange som har peiling på MGP forventet at Ulrikke skulle vinne. De, på lik linje som alle oss andre, kunne ikke være 100% sikker, man må alltid se resultatet for å vite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folkens! Dagens kommentator skal gi seg og dèt betyr (så vidt jeg skjønner) at i år blir det en ny en. Synes dere Jostein Pedersen burde gjøre comeback, eller har dere noen andre navn på blokka? Synes Knut Øyvind Hagen eller Jon Marius Hyttebakk er aktuelle :) Sistnevnte er ung men har drøssevis av erfaring backstage i mange år allerede :) :flagg:

 

knut øyvind.jpg

hyttebakk.jpeg

Anonymkode: 2ec02...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Folkens! Dagens kommentator skal gi seg og dèt betyr (så vidt jeg skjønner) at i år blir det en ny en. Synes dere Jostein Pedersen burde gjøre comeback, eller har dere noen andre navn på blokka? Synes Knut Øyvind Hagen eller Jon Marius Hyttebakk er aktuelle :) Sistnevnte er ung men har drøssevis av erfaring backstage i mange år allerede :) :flagg:

 

knut øyvind.jpg

hyttebakk.jpeg

Anonymkode: 2ec02...e8f

Ja, nå foreslår jeg heller at vi fokuserer på dette! Nå er jeg litt lei denne sutringen om stemmeproblematikken. Ulrikke var heller ikke min favoritt, men hun var oddsfavoritt, og hun er en verdig vinner. Nå er det på tide å legge dette bak seg å se fremover!

Veldig leit at han skal gi seg synes jeg! Jeg forbinder stemmen hans med Eurovision, og det vil definitivt bli et savn! Tror jeg hadde foretrukket Per Sundnes faktisk, eventuelt et comeback av Jostein Pedersen.

Anonymkode: 09aab...ab3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at han gir seg! Jeg likte han. Spent på hvem det blir. 

Anonymkode: 1f1f6...d74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som har vokst opp med Grand Prix på 90- og tidlig 2000-tallet syns jeg det hadde vært konge om Jostein Pedersen gjorde comeback😄 Ingen over, ingen ved siden av spør du meg!

Anonymkode: 12b4e...43e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...