Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2020


Gaiko

Anbefalte innlegg

Velkommen til den store MGP-tråden!

Ja, da er de første delfinaleartistene inkludert alle de forhåndskvalifiserte artistene i årets Melodi Grand Prix presentert. Det er både ukjente og kjente artister, og noen av dem gjør også MGP-comeback, og blant de som deltar igjen er Tone Damli, brødrene Solli-Tangen, Kim Rysstad, Ulrikke Brandstorp og Raylee. Disse deltok i 2009, 2010, 2012, 2013, 2015 og 2017. Låtene fra de forhåndskvalifiserte artistene får vi ikke høre ennå, men alle de 4 låtene fra den første delfinalen kan man høre allerede nå, og her er de:

  • Kim Rysstad - Rainbow
  • Raylee - Wild
  • Geirmund - Come Alive
  • Talking About Us - Lisa Børud

Alle låtene kan dere høre her: https://www.nrk.no/mgp/xl/her-er-de-forste-artistene-i-mgp-2020-1.14832079

Hva synes dere om de første 4 delfinalelåtene? Hvem av dem liker dere best?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte å fortelle at jeg også har lest på diverse MGP-nettaviser og blogger at det går rykter om at Wig Wam, Kjetil Mørland, Rein Alexander, Plumbo, Jahn Teigen, Secret Garden og Alexander Rybak også skal delta i år. Er ryktene sanne, mon tro? Det finner vi ut av på de neste artistlanseringene for de andre delfinalene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: For en ufattelig kjedelig gjeng med artister 😂 Kjetil Mørland? Alexander Rybak? Wig Wam? Jahn Teigen? Vær så snill, spar meg. Så ufattelig oppbrukt! 
 

Har ikke hørt alle sangene, men synes «wild» av Raylee var fengende, så jeg liker den best til nå. Jeg liker den type musikk da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er tone damli med? Hun må jo være den kjedeligste artisten

Anonymkode: 99801...4be

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Wera1 skrev:

For det første: For en ufattelig kjedelig gjeng med artister 😂 Kjetil Mørland? Alexander Rybak? Wig Wam? Jahn Teigen? Vær så snill, spar meg. Så ufattelig oppbrukt! 
 

Har ikke hørt alle sangene, men synes «wild» av Raylee var fengende, så jeg liker den best til nå. Jeg liker den type musikk da. 

Come alive med Geirmund var også ok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er MGP-sirkuset i gang igjen! Elsker det! 

Skjønner ikke helt hvorfor en jury har forhåndsbestemt noen finalister. Håper de valgt ut i fra sanger, og ikke artistene. 

Jeg hørte bare noen sekunder av hver av de fire delfinalistene nå, og likte Rainbow best. Den til Raylee er jo prikk lik en annen sang? Altså sånn at det må være plagiat? 

Gleder meg til lørdag :hoppe: 

Anonymkode: 1f1f6...d74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at Jahn Teigen skal være med, mannen er jo syk og har ikke opptrådt på lenge. Men han er fortsatt kreativ så vidt jeg vet, så at han har vært med å lage en låt er ikke utenkelig. 

Ellers litt skuffa over de deltakerne som er presentert, det hele er veldig forutsigbart og litt traust. Tone, tja. Ulrikke, nja.. hun er jo flink og det kan funke med en god låt.  Raylee sin låt minner vel om Kypros sin Fuego?  Vi burde vært litt ferdig med sånne låter nå syns jeg... At de resirkulerer folk fra Stjernekamp er jo så som så, man skjønner liksom litt tegninga når folk blir med i Stjernekamp. Som et slags forværelse til MGP :P hehe  

Når det er sagt er jeg altså gedigen fan av MGP/ESC og gleder meg til å se alt live og etter hvert få høre og se flere artister :) og så utrolig gøy at de skal ha finalen i Trondheim for en gangs skyld!  Tror dette blir en bra sesong :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎01‎.‎2020 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Den til Raylee er jo prikk lik en annen sang? Altså sånn at det må være plagiat?

Er det den der Fuego du sikter til?

Ts

Anonymkode: 2e4f2...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se Lisa opptre. Syns låta er fengende, om enn litt «vanlig». Men sammen med danseferdighetene hennes, tror jeg (vet jeg) at hun kam lage veldig bra show:) Har ellers bare hørt Raylee sin, og den er fengende, men syns det er i overkant mye «filter» (kommer ikke på det ordentlige ordet):)

Anonymkode: 30ed2...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 15.54, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er tone damli med? Hun må jo være den kjedeligste artisten

Anonymkode: 99801...4be

Trenger antagelig å blåse liv i karrieren sin.

Anonymkode: d3bff...22a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Wera1 skrev:

Mange som ser på første delfinale nå eller?

Ser på. Og hjelpe meg hun raylee virka jo helt fjern?

Anonymkode: 4637c...493

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på! Snakk om å gjøre mye ut av 4 låter😆

Anonymkode: 1f1f6...d74

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ronny er perfekt programleder

Anonymkode: eaec6...998

Enig! Superflink og helt herlig 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi veddemål hvert år om hvor lang tid de bruker på å få kjørt i gang første låt. Allerede passert 19 minutter så jeg vant. 😃

Anonymkode: 49e09...d76

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...