Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Såvidt jeg forstod så bekreftet Tone at de visste at folkejuryen vurderte ut fra studioinnspilling ja! Det var jo derfor hun fikk spørsmålet om hvorfor de ikke sa i fra om denne dårlige løsningen med en gang! 

Leste innlegget til Tone nå og diskusjonen hun har under. Hun formulerer seg litt knotete, synes jeg, men jeg tolker det som at de ikke visste at folkejuryen stemte ut fra studioinnspilling.

Jeg synes NRK bør avklare dette, da det er en viktig forskjell om artistene visste om kun nødløsning a) en folkejury avgjør ved stemmetrøbbel eller b) en folkejury avgjør på grunnlag av studioinnspilling ved stemmetrøbbel.

Anonymkode: af6b1...51f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke på tide å legge denne død nå? NRK har bekreftet at det ikke blir omstemming. Gjort er gjort. Man bør heller nå se fremover mot Eurovision og støtte Ulrikke.

Anonymkode: 09aab...ab3

• Liker 5
Skrevet

Jaja. De utvalgte fikk vell stemme så en som ikke blir å vinne i Eurovision kom videre fra Norge. Så slepp Norge å bruke masse penger på det til neste år! Ulrikke var ikke i mine tanker om å vinne...

Anonymkode: b3447...647

Skrevet

Om Ulrikke i det hele tatt kommer til finalen (tvilsomt med den kjedelige låten), så kommer hun nok på ca 21.plass tipper jeg..

Anonymkode: 13f61...e08

• Liker 2
Skrevet

Syns det er bra at Tone står opp for seg selv og de andre artistene. De andre som var med tør ikke å gå videre med dette fordi de vil ha et godt forhold med NRK. Liker Tone mye bedre nå.

Anonymkode: b5da8...0dc

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke på tide å legge denne død nå? NRK har bekreftet at det ikke blir omstemming. Gjort er gjort. Man bør heller nå se fremover mot Eurovision og støtte Ulrikke.

Enig. :enig: Jeg er litt partisk da, siden jeg tenke å stemme på henne, men samtidig syns jeg det er dumt å forsette med klagingen når vinneren er kåret og vi vet at det ikke kommer til å bli ny avstemming. Ulrikke skal til Rotterdam, ferdig med den saken. Alle som deltok i konkurransen visste om denne juryen på 30 personer som kom til å være en reserveplan hvis det skjedde noe tekniske feil. 
Og det er latterlig for Tone's manager å kreve penger og si at det var bortkastet. Hun var ikke favoritt, hun hadde aldri vunnet uansett. De får det til å virke som at de pengene de bruke ville garantere henne seier, men det hadde det ikke. At de brukte mye penger er deres valg. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste innlegget til Tone nå og diskusjonen hun har under. Hun formulerer seg litt knotete, synes jeg, men jeg tolker det som at de ikke visste at folkejuryen stemte ut fra studioinnspilling.

Jeg synes NRK bør avklare dette, da det er en viktig forskjell om artistene visste om kun nødløsning a) en folkejury avgjør ved stemmetrøbbel eller b) en folkejury avgjør på grunnlag av studioinnspilling ved stemmetrøbbel.

Anonymkode: af6b1...51f

Noe annet jeg syns er viktig å få med, er at uansett om deltakerne visste om at juryen stemte på forhånd, hadde de neppe fått beskjed om at den ville bli tatt i bruk så raskt ved tekniske problemer. Det var ikke lange tiden NRK ga det før de gikk rett på jury-dommen. Med tanke på at det gikk an å stemme igjen kort tid etterpå, var dette veldig klønete og uprofesjonelt av NRK. Det er i hvert fall det jeg reagerer mest på, at de ikke ga det mer tid. Var de redde for å miste seere?

Anonymkode: 82c9c...7d0

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig :) Gjort er gjort, Ulrikke var oddsfavoritt hele veien og det er bestemt at hun skal til Rotterdam. Er ikke vits å bruke noe mer krefter på dette nå, avgjørelsen er tatt. Viktigere nå å støtte Ulrikke, som er helt uskyldig oppi dette og skal representere oss i Rotterdam :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

https://www.dagbladet.no/kultur/slar-tilbake-mot-pengekrav/72150073

Her bekrefter den ene finalisten at det var sendt ut informasjon fra NRK om back up løsningen, der står det også beskrevet at juryen besto av 30 og at de hadde vurdert sangene fra studioversjonene! De inviterte også artistene til å komme med tilbakemelding, men fikk ingen!

Ja, det var en dårlig backup løsning, og det er noe NRK innrømmer de vil forbedre, men det pengekravet til Tone og co virker jo merkelig ut fra denne informasjonen! Forstår at de er frustrerte, men de ble altså invitert til å mene noe om det for over en mnd siden...

Heia Ulrikke, blir spennende i mai🙌

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 4
Skrevet
På 17.2.2020 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Når sang hun falskt egentlig? Oppriktig nysgjerrig, for du er den eneste jeg har sett nevne det. 

Anonymkode: 24862...0a0

Det er mange som hører at hun synger surt. Hvis man har et snev av gehør så er det slett ikke vanskelig å fange opp:) 

Anonymkode: 1da07...175

• Liker 2
Skrevet

Tragisk hvordan det kan ende slik. Stakkars artistene sier nå jeg, å arbeide for dette så lenge og så plutselig har det de gjør på scenen Den kvelden ingenting å si fordi en jury har sittet og bestemt op forhånd hvem som skulle komme videre. Solli-tangen gutta feks hadde brukt masse tid på å endre sceneshowet sitt til finalen, fordi de hadde fått kritikk og ville endre på det. Men det var jo til ingen nytte, når noen allerede har bestemt at det spille ringje rolle hvordan de gjør det fordi vinneren er bestem på forhånd. 

Skjønner heller ikke at vinneren greier å ta imot en slik «seier» heller.. eier verken integritet eller selvrespekt med å ta imot en slik 1.plass. Jeg hadde aldri i verden gjort det. Jenta kan virkelig ikke eie skamvett. Det er bare så respektløst overfor de resterende deltakerne å ta førsteplassen og med det samme støtte noe slikt som dette. 

Hadde boikottet hele møkkakanalen om jeg kunne. 

Anonymkode: 1da07...175

• Liker 6
Skrevet

Fantastisk respons på Jodel: «hører at NRK har problemer med klokka under dagens langrenn - men de har visst en jury som har sett løperne på trening og skal plukke ut vinneren». 

Anonymkode: 1f1f6...d74

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes Ronny Brede Aase var den programlederen som gjorde det best i finalen 🤩🌟.

Anonymkode: 85da5...434

• Liker 8
Skrevet
23 hours ago, Zenhouse said:

Blir feil å si at artistene ikke fikk noe igjen for alle forberedelser de har gjort for å opptre live. De fikk opptre for 8000 publikummere og vist seg for hele Norge. Det er verdt noe det også. ( selv om det selvfølgelig er dødskjipt å bli vurdert av 30 personer som har kun hørt studio versjonen. ) 

En annen ting- tror ikke noe søksmål når frem iom at artistene selv fikk vite om nødløsningen og godkjente den i forkant...men skjønner jo at ingen hadde trodd at dette kunne skje. 

Joda, de fikk opptre for Norge. Fint det og.

Men det var jo ikke det de satset på. Det var ikke det de valgte å bruke penger/tid/energi på. De valgte jo å satse veldig mye for å prøve å komme helt til Europa. DA får de vist seg frem mer, ikke sant?

La oss si, at de tenkte de hadde en sjanse til å nå helt til Europa, og få vist seg foran maaange mennesker. Da satser de gjerne masse penger/tid/energi. La oss si de satset 100 000 kr, for det var Europa verdt. Det var verdt sjansen.
(Dette er et fiktivt tall jeg tok fra løse lufta for å få frem et poeng, aner ikke hva de faktisk brukte.)

Men hadde de visst på forhånd at de som dømte sangene deres ikke kom til å se sceneshowet, hadde de kanskje bare brukt 50 000. Norge er jo et mye mindre land, og derfor kanskje ikke verdt å satse så mye penger på.

Så dette er jo penger/tid/energi rett ut vinduet for disse artistene. Nei, ikke 100 % av pengene. Men sikkert mye, for mange av de.

Så jeg synes det handler om å få frem at man som artist fortjener bedre enn å, på sett og vis, bli lurt og tape masse penger/tid/energi man aldri får tilbake... Bare fordi NRK hadde valgt tidenes dårligste backupløsning, selv når de visste de hadde problemer med stemmegivningen fra dag 1.

Anonymkode: f5c07...45a

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar dette med stemme trøbbelet ligge nå. Får ikke gjort noe med det uansett. Jeg er enig i at nød løsningen var elendig, men alle artistene hadde fått vite om dette i god tid i forveien. Skulle de klagd på det skulle de gjort det den gang, og ikke nå i ettertid. Nrk har forsåvidt ikke brutt noen kontrakt her, og har fulgt reglene. I utgangspunktet har derfor ikke Tone eller andre artister evt rett til å skulle få noen erstatningskrav.  Jeg kan forstå at de føler seg skuffet. Når det er sagt så gjaldt disse reglene alle 10 bidragene.

Ok, så vant Ulrikke. Dette var noe som mest sannsynlig hadde skjedd uansett med tanke på hvor stor favoritt hun var på forhånd. Det jeg derimot tror er at Rein hadde kommet på andre plass om det tekniske stemmegivningen hadde fungert. Ellers Kristin på 3, og raylee på 4.  Alt dette blir like vel spekulasjon og ikke noe jeg får endret på. Ulrikke vant fullt og helt på lovlig vis, selv om det kan føles urettferdig å ikke få stemt på favorittene sine. Uansett hvem som hadde vunnet, så er det ingen som ville gitt fra seg noen seier for noe de ikke kan noe for. 

Det jeg kan håpe på til neste er at det blir en bedre back up løsning hvis det samme skulle hende et annet år. I mellom tiden så skal jeg støtte det norske bidraget i veien mot den internasjonale finalen og i selve esc uka. Jeg skal høre på andres lands bidrag når de blir lansert, og ikke minst skal øyene mine være rettet mot Rotterdam i mai.  Nå er det nemlig esc framover som gjelder, og ikke mgp 2020. Det får vi ikke lenger gjort noe med.

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, de fikk opptre for Norge. Fint det og.

Men det var jo ikke det de satset på. Det var ikke det de valgte å bruke penger/tid/energi på. De valgte jo å satse veldig mye for å prøve å komme helt til Europa. DA får de vist seg frem mer, ikke sant?

La oss si, at de tenkte de hadde en sjanse til å nå helt til Europa, og få vist seg foran maaange mennesker. Da satser de gjerne masse penger/tid/energi. La oss si de satset 100 000 kr, for det var Europa verdt. Det var verdt sjansen.
(Dette er et fiktivt tall jeg tok fra løse lufta for å få frem et poeng, aner ikke hva de faktisk brukte.)

Men hadde de visst på forhånd at de som dømte sangene deres ikke kom til å se sceneshowet, hadde de kanskje bare brukt 50 000. Norge er jo et mye mindre land, og derfor kanskje ikke verdt å satse så mye penger på.

Så dette er jo penger/tid/energi rett ut vinduet for disse artistene. Nei, ikke 100 % av pengene. Men sikkert mye, for mange av de.

Så jeg synes det handler om å få frem at man som artist fortjener bedre enn å, på sett og vis, bli lurt og tape masse penger/tid/energi man aldri får tilbake... Bare fordi NRK hadde valgt tidenes dårligste backupløsning, selv når de visste de hadde problemer med stemmegivningen fra dag 1.

Anonymkode: f5c07...45a

De ble absolutt ikke lurt. All informasjon om denne back up juryen fikk de informasjon om allerede tidlig i januar. Det ble gitt info om at det var 30 stk som ville vurdere låtene ut i fra studio veriasjon, om det vanlige stemme systemet skulle svikte.

Artistene kunne komme med tilbakemeldinger på dette, noe de ikke gjorde.

Når de da har fått denne informasjonen og godtatt den, så ble de derfor ikke lurt. 

Endret av tussi84
  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, tussi84 skrev:

De ble absolutt ikke lurt. All informasjon om denne back up juryen fikk de informasjon om allerede tidlig i januar. Det ble gitt info om at det var 30 stk som ville vurdere låtene ut i fra studio veriasjon, om det vanlige stemme systemet skulle svikte.

Artistene kunne komme med tilbakemeldinger på dette, noe de ikke gjorde.

Når de da har fått denne informasjonen og godtatt den, så ble de derfor ikke lurt. 

HELT enig! At artistene ikke har valgt å lese kontrakten godt nok, det er ikke NRKs feil.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, tussi84 skrev:

Jeg lar dette med stemme trøbbelet ligge nå. Får ikke gjort noe med det uansett. Jeg er enig i at nød løsningen var elendig, men alle artistene hadde fått vite om dette i god tid i forveien. Skulle de klagd på det skulle de gjort det den gang, og ikke nå i ettertid. Nrk har forsåvidt ikke brutt noen kontrakt her, og har fulgt reglene. I utgangspunktet har derfor ikke Tone eller andre artister evt rett til å skulle få noen erstatningskrav.  Jeg kan forstå at de føler seg skuffet. Når det er sagt så gjaldt disse reglene alle 10 bidragene.

Ok, så vant Ulrikke. Dette var noe som mest sannsynlig hadde skjedd uansett med tanke på hvor stor favoritt hun var på forhånd. Det jeg derimot tror er at Rein hadde kommet på andre plass om det tekniske stemmegivningen hadde fungert. Ellers Kristin på 3, og raylee på 4.  Alt dette blir like vel spekulasjon og ikke noe jeg får endret på. Ulrikke vant fullt og helt på lovlig vis, selv om det kan føles urettferdig å ikke få stemt på favorittene sine. Uansett hvem som hadde vunnet, så er det ingen som ville gitt fra seg noen seier for noe de ikke kan noe for. 

Det jeg kan håpe på til neste er at det blir en bedre back up løsning hvis det samme skulle hende et annet år. I mellom tiden så skal jeg støtte det norske bidraget i veien mot den internasjonale finalen og i selve esc uka. Jeg skal høre på andres lands bidrag når de blir lansert, og ikke minst skal øyene mine være rettet mot Rotterdam i mai.  Nå er det nemlig esc framover som gjelder, og ikke mgp 2020. Det får vi ikke lenger gjort noe med.

Dette var så fornuftig skrevet! Enig i absolutt alt! 👏

Skrevet

Blir nok å se på ESC når mai kommer, fordi jeg elsker det. Men kommer til å være en bismak. Hvis deltakeren hadde blitt valgt ut folket, så hadde jeg respektert det selv om det ikke var min favoritt. Og Ulrikke er flink å synge, selv om låten er litt kjedelig.

Men det jeg reagerer litt på er at Ulrikke på intervjuer jeg har hørt og lest, ikke anerkjenner at hun kanskje ikke er den folket hadde valgt å vinne. Det er jo stor sannsynlighet at hun hadde vunnet, men i mgp er man aldri sikker. Kanskje burde hun vise sympati til de andre deltakerne. Hun sier hun har jobbet hardt og lenge for dette, men det tror jeg faktisk de andre deltakerne også har. 

Anonymkode: 93da2...b8e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...