Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2020


Gaiko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Undermann skrev:

Syns bare det virket rart hele greia rundt det med systemsvikten. For det var da voldsomt så travelt de fikk det med å avgjøre hvem som skulle gå videre. Det ble jo plutselig avgjort på notime, mens de etterpå kunne drøye med diverse lange innslag. Og rett etter det igjen så var jo systemet kommet i orden?
Hvorfor i huleste kunne de ikke bare ventet littegrann til det kom på plass? Om det måtte pause en halvtime + så kan jeg ikke begripe at det skulle være en big deal oppi hele det der? Måtte vel vært bedre det.

Ja det var helt merkelig! De ga det ca 3 minutter! Alt gikk så fort og vi satt helt forvirret og skjønte ingenting. Trodde de skulle synge en gang til siden de hadde så hastverk, men så kom DET lange innslaget før noe mer skjedde. Hvorfor sendte de ikke dette før avstemmingen?! 

Igjen, jeg heiet på Ulrikke, men dette var respektløst overfor alle, både artister og seere. 

Anonymkode: 1f1f6...d74

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var helt merkelig! De ga det ca 3 minutter! Alt gikk så fort og vi satt helt forvirret og skjønte ingenting. Trodde de skulle synge en gang til siden de hadde så hastverk, men så kom DET lange innslaget før noe mer skjedde. Hvorfor sendte de ikke dette før avstemmingen?! 

Igjen, jeg heiet på Ulrikke, men dette var respektløst overfor alle, både artister og seere. 

Anonymkode: 1f1f6...d74

Vi vet enda ikke hva som skjedde. Jeg har hørt at de i salen fikk beskjed om tekniske problemer med avstemmingen lenge før vi seerne fikk det. Kan hende så man at ting var så føkked at det ikke var sjans å få det på beina igjen.

Anonymkode: a3218...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Leser nå på VG at Tone Damlis manager vurderer søksmål. Tipper det blir med vurdering. Sangen til Tone var så pregløs at hun kunne faktisk like godt synge gammer. 

Anonymkode: 6901c...565

Jeg synes det er helt irrelevant hva vi synes om sangen hennes, og jeg støtter manageren hennes fullt ut.

Det handler nemlig ikke om hun vant eller ei. Det handler om at de som artister har jobbet for et sceneshow som skulle få folk til å stemme på akkurat de og deres sang. Vinneren av MGP vil jo få vist seg frem for hele Europa. Det er absolutt verdt å jobbe for. De har brukt månedsvis på kostymer, dansing, øving, trening, huske på hvilke kamera man skal se inn i når og på hvilken måte... Hår, sminke, mer og mer øving...

Mener å huske at Rein Aleksander sa han hadde brukt et halvt år. Et halvt år av livet sitt på ingenting, siden det han gjorde live hadde ingenting å si uansett. Han kunne ha spart seg all jobben, og bare stått helt i ro og ikke laget noe show i det hele tatt. Det hadde alle sammen som ikke fikk lov til å motta stemmer basert på kveldens live-fremføringer kunne ha gjort. Da kunne de ha brukt penger, tid og energi på andre prosjekter som faktisk hadde hatt nytte.

Om du liker sangen deres eller ikke har ingenting å si. Det handler om det faktum at de ble rævkjørt av NRK og behandlet som dritt.

Jeg håper flere av artistene tar kontakt med NRK og får ordnet opp i det. Forhåpentligvis blir det en såpass stor smekk på fingrene til NRK at de aldri lar noe sånt skje igjen.

Anonymkode: f5c07...45a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.

Uansett hvem man likte best eller dårligst, så synes ihvertfall jeg at samtlige artister gjorde en bra innsats og laget et flott show. De virket godt forberedt og fortjener bedre enn dette her. Både de og publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge avstemmingen til VG så er 4 av 5 artister på topp de som gikk videre, så da er det vel ikke så hakke gale?

Hakke gale nok da det en av de som "feilaktig" ble topp 4 på bekostning av Rein som fort kunne ha endt opp som vinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort fra avstemningen så synes jeg det var et innmari bra gjennomført show. NRK er gode der.

Anonymkode: 44768...f37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere må roe litt ned nå. Ulrikke var stoooorfavoritt på oddsen og hadde mest sannsynlig vunnet uansett. Om Rein kom som nummer 2 eller 8 spiller i det store og det hele liten rolle.

Anonymkode: 09aab...ab3

Rein hadde trolig fått flere stemmer enn Kristin, og da hadde han trolig fått flere enn Ulrikke også.

Anonymkode: d3fd0...32f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rimelig irritert at NRK prøver å ro seg i land med at de har funnet den riktige vinneren. De har tydeligvis brukt dagen i dag å dobbelsjekke stemmene som faktisk kom inn, altså til sølv- og gullfinalen. Dermed kan de konkludere med at Ulrikke fikk flest stemmer. Jeg fikk forresten ikke stemt på noen av mulighetene...

 

Men når for eksempel Rein allerede var ute før dette, hvordan er det mulig å være så bastant på at de har riktig vinner?! 

Anonymkode: 93da2...b8e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Om Rein kom som nummer 2 eller 8 spiller i det store og det hele liten rolle.

Anonymkode: 09aab...ab3

Kanskje ikke for deg, men han? 

Og alle oss andre som syns rett bør være rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Rein stiller med samme låt i MGP til neste år! Hva skal NRK gjøre - si at han har deltatt med den før? 🤪 Ingen av oss som fikk mulighet til å stemme på den i år, så jeg vil påstå at han ikke var med i år... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir feil å si at artistene ikke fikk noe igjen for alle forberedelser de har gjort for å opptre live. De fikk opptre for 8000 publikummere og vist seg for hele Norge. Det er verdt noe det også. ( selv om det selvfølgelig er dødskjipt å bli vurdert av 30 personer som har kun hørt studio versjonen. ) 

En annen ting- tror ikke noe søksmål når frem iom at artistene selv fikk vite om nødløsningen og godkjente den i forkant...men skjønner jo at ingen hadde trodd at dette kunne skje. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Zenhouse skrev:

Blir feil å si at artistene ikke fikk noe igjen for alle forberedelser de har gjort for å opptre live. De fikk opptre for 8000 publikummere og vist seg for hele Norge. Det er verdt noe det også. ( selv om det selvfølgelig er dødskjipt å bli vurdert av 30 personer som har kun hørt studio versjonen. ) 

En annen ting- tror ikke noe søksmål når frem iom at artistene selv fikk vite om nødløsningen og godkjente den i forkant...men skjønner jo at ingen hadde trodd at dette kunne skje. 

Ja, ser at Tone bekrefter under IG innlegget sitt i går at de visste om nødløsningen, og da får hun et betimelig spørsmål om hvorfor de ikke da reagerte med en gang når de syntes dette var så ille? De første reaksjonene fra managmentene tydet jo også på at de ikke visste om nødløsningen, men det gjorde de altså... Forstår ikke at noe søksmål kan nå frem da. Forstår jo at alle regnet med at det ikke skulle skje noe, men faren er jo alltid til stedet ved et så stort trykk...Det var en dårlig nødløsning, men synes det forandret litt når de nå innrømmer at de visste det...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Ja, ser at Tone bekrefter under IG innlegget sitt i går at de visste om nødløsningen, og da får hun et betimelig spørsmål om hvorfor de ikke da reagerte med en gang når de syntes dette var så ille? De første reaksjonene fra managmentene tydet jo også på at de ikke visste om nødløsningen, men det gjorde de altså... Forstår ikke at noe søksmål kan nå frem da. Forstår jo at alle regnet med at det ikke skulle skje noe, men faren er jo alltid til stedet ved et så stort trykk...Det var en dårlig nødløsning, men synes det forandret litt når de nå innrømmer at de visste det...

Men visste de betingelsene for nødløsningen? At folkejuryen avgjorde på grunnlag av studioinnspilling og ikke live-show? Og at dommen da var falt før de gikk på scenen?

Av de artiklene jeg har lest har jeg kun sett at de var informert i januar om nødløsning med folkejury. Men vet ikke om de fikk vite detaljer om hvordan juryen skulle stemme?

Anonymkode: af6b1...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men visste de betingelsene for nødløsningen? At folkejuryen avgjorde på grunnlag av studioinnspilling og ikke live-show? Og at dommen da var falt før de gikk på scenen?

Av de artiklene jeg har lest har jeg kun sett at de var informert i januar om nødløsning med folkejury. Men vet ikke om de fikk vite detaljer om hvordan juryen skulle stemme?

Anonymkode: af6b1...51f

Såvidt jeg forstod så bekreftet Tone at de visste at folkejuryen vurderte ut fra studioinnspilling ja! Det var jo derfor hun fikk spørsmålet om hvorfor de ikke sa i fra om denne dårlige løsningen med en gang! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Zenhouse skrev:

Blir feil å si at artistene ikke fikk noe igjen for alle forberedelser de har gjort for å opptre live. De fikk opptre for 8000 publikummere og vist seg for hele Norge. Det er verdt noe det også. ( selv om det selvfølgelig er dødskjipt å bli vurdert av 30 personer som har kun hørt studio versjonen. ) 

En annen ting- tror ikke noe søksmål når frem iom at artistene selv fikk vite om nødløsningen og godkjente den i forkant...men skjønner jo at ingen hadde trodd at dette kunne skje. 

Nemlig, de har fått promotert seg selv og musikken sin på statskanalen i beste sendetid. De har fått mye oppmerksomhet og klikk på sosiale medier (noe som betyr alt for b-artister). Det man vanligvis gjør, er å betale for promo, men her har de fått gratis promotering, også er noen av de så frekke at du vurderer å søke om økonomisk kompensasjon. Frekkhetens nådegave, heter det. 

Og helt ærlig dere, tror dere virkelig en hvit man i 50-årene (vet ikke hvor gammel han er, men det ser ut som han er rundt 50) med viking-kostyme har en sjanse til å vinne eurovision? Virkelig?

Anonymkode: 5c6ae...544

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt irrelevant hva vi synes om sangen hennes, og jeg støtter manageren hennes fullt ut.

Det handler nemlig ikke om hun vant eller ei. Det handler om at de som artister har jobbet for et sceneshow som skulle få folk til å stemme på akkurat de og deres sang. Vinneren av MGP vil jo få vist seg frem for hele Europa. Det er absolutt verdt å jobbe for. De har brukt månedsvis på kostymer, dansing, øving, trening, huske på hvilke kamera man skal se inn i når og på hvilken måte... Hår, sminke, mer og mer øving...

Mener å huske at Rein Aleksander sa han hadde brukt et halvt år. Et halvt år av livet sitt på ingenting, siden det han gjorde live hadde ingenting å si uansett. Han kunne ha spart seg all jobben, og bare stått helt i ro og ikke laget noe show i det hele tatt. Det hadde alle sammen som ikke fikk lov til å motta stemmer basert på kveldens live-fremføringer kunne ha gjort. Da kunne de ha brukt penger, tid og energi på andre prosjekter som faktisk hadde hatt nytte.

Anonymkode: f5c07...45a

Husk dette var en reserveløsning. Det skal en del til før en reserveløsning blir brukt, men i slike tilfeller som dette så må det taes i bruk. Er jeg enig i at det var en dårlig reserveløsning? Absolutt, men nå har de lært til neste gang. Artistene øvde fordi showet har mye å si, men så skjedd dette.. Det var ikke ønskelig og ikke noe man trodde kom til å bli brukt, men så skjedde det nå slik. Big deal, slapp av, det er bare en sangkonkurranse (hvor "artister" som ikke gikk videre, fikk vist seg.)

Anonymkode: 5c6ae...544

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig, de har fått promotert seg selv og musikken sin på statskanalen i beste sendetid. De har fått mye oppmerksomhet og klikk på sosiale medier (noe som betyr alt for b-artister). Det man vanligvis gjør, er å betale for promo, men her har de fått gratis promotering, også er noen av de så frekke at du vurderer å søke om økonomisk kompensasjon. Frekkhetens nådegave, heter det. 

Og helt ærlig dere, tror dere virkelig en hvit man i 50-årene (vet ikke hvor gammel han er, men det ser ut som han er rundt 50) med viking-kostyme har en sjanse til å vinne eurovision? Virkelig?

Anonymkode: 5c6ae...544

Ulrikke hadde nok vunnet uansett, men tror at Rein ville stått i gullduellen med henne. Dette får vi aldri vite så det blir bare spekulasjoner.

Anonymkode: a3218...591

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Såvidt jeg forstod så bekreftet Tone at de visste at folkejuryen vurderte ut fra studioinnspilling ja! Det var jo derfor hun fikk spørsmålet om hvorfor de ikke sa i fra om denne dårlige løsningen med en gang! 

Skjønner. Da er det merkelig at enkelte krever kompensasjon fra NRK, ja. 

Men nødløsningen var uansett rævva da, både for artister og for oss som ønsket å stemme. Håper virkelig de som står bak har lært på dette.

Anonymkode: af6b1...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...