Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2020


Gaiko

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da har det kommet frem at juryen stemte basert på studioinnspillingene av sangen, og ikke live-opptredene på Lørdag. Med andre ord, alle som hadde jobbet med et tøft sceneshow (deriblant Rein Aleksander) gjorde det for ingen grunn. Det ble ikke tatt i betraktning når juryen skulle stemme. :klaske: :klaske: :klaske: 

MGP/Eurovision for meg handler mest om sceneshowet. Jeg vil gå så langt som å si at 50 % er sceneshow alene. Resten handler om sangstemme, melodi og tekst. Da kan juryen umulig ha representert sånne som meg, da de måtte stemme basert på studioinnspillinger av sangene alene.

Dette blir bare verre og verre. Hadde jeg vært en artist som opptredde igår hadde jeg hudflettet NRK. Helt, helt, uakseptabelt. Nå visste riktignok artistene på forhånd at dette var en plan B-løsning, men sjansen for at en plan B-løsning må tas i bruk skal vel være lik 0. Her virker det mer som at sjansen var svært høy og at NRK visste dette, uten at de orket å legge til rette for en mer ordentlig løsning, som SMS-stemmer.

Anonymkode: f5c07...45a

I alt som skjedde i går er jo dette ikke noe å kritisere, mgp er en låtskriver konkurranse, så det at back up juryen hadde gitt stemmer basert på låta ser jeg ikke noe problem med! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fascinerende at så mange har sterke meninger om dette fesjået. Ræva musikk med kleine kostymer. 

Faktisk en fordel om vi sender det verste vi kan komme på, så slipper vi forhåpentligvis å arrangere skiten i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke dette tallet til å stemme. 38 millioner emojis? Om alle i hele Norge så på MGP og alle sendte emoji, så må hver og en ha sendt nesten 8 millioner emojis? Hæ? Nå føler jeg meg bare teit. :laugh: Jeg så på og sendte ikke en eneste en. Mannen i huset gikk og la seg da han synes hele greia er tøys. 

https://www.vg.no/rampelys/i/1nGqyq/nrk-ser-ut-som-38-millioner-emojis-gjorde-at-det-knakk-sammen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guile skrev:

Fascinerende at så mange har sterke meninger om dette fesjået. Ræva musikk med kleine kostymer. 

Faktisk en fordel om vi sender det verste vi kan komme på, så slipper vi forhåpentligvis å arrangere skiten i Norge. 

Ekstremt enig med deg!  Vi kaster bort mer enn nok penger på tull og vas allerede....

Anonymkode: e4f85...be4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guile skrev:

Fascinerende at så mange har sterke meninger om dette fesjået. Ræva musikk med kleine kostymer. 

Faktisk en fordel om vi sender det verste vi kan komme på, så slipper vi forhåpentligvis å arrangere skiten i Norge. 

Nå får det være nok! Melodi Grand Prix og Eurovision Song Contest er og har vært en viktig bidragsyter til at Europa står samlet og har opplevd svært lite krig så lenge disse konkurransene har eksistert!

Anonymkode: d3fd0...32f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, loffen skrev:

Jeg får ikke dette tallet til å stemme. 38 millioner emojis? Om alle i hele Norge så på MGP og alle sendte emoji, så må hver og en ha sendt nesten 8 millioner emojis? Hæ? Nå føler jeg meg bare teit. :laugh: Jeg så på og sendte ikke en eneste en. Mannen i huset gikk og la seg da han synes hele greia er tøys. 

https://www.vg.no/rampelys/i/1nGqyq/nrk-ser-ut-som-38-millioner-emojis-gjorde-at-det-knakk-sammen

Hæ? Var det bare 4,75 mennesker som så på? 

Anonymkode: d3fd0...32f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristina S.

Jeg synes ikke det dreier seg så mye om hvorvidt det var den dårligste eller beste som vant, men måten det ble gjort på.

Noen avfeier dette som et i-landsproblem, men jeg mener at hele opplegget illustrerer hvordan store virksomheter kan tillate seg å behandle folk. Disse ettergivende holdningene og bagatelliseringene, hos enkelte, gir inntrykk av at her er det bare å komme og valse over oss som en måtte ønske. For vi bryr oss ikke. Og det bør ihvertfall ikke handle om hvem som Nrk liker eller ei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett litt på Eurovision "eksperter" på YouTube og hvordan de reagerer på Attention, så tror jeg vi kommer igjennom til finalen, og jeg tror vi vil plassere ganske høyt. Det er ikke garantert et vinn, men god reklame for Norge at vi pleier å plassere høyt oppe. :enig:

Den der vikingsangen minner meg veldig om Danmark sin "performance" for to år siden. Sangen er annerledes, men veldig sånn "Nordisk viking" type kostyme og fremføring. Skjegg og dårlig kostyme. Det er kleint. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, loffen skrev:

Jeg får ikke dette tallet til å stemme. 38 millioner emojis? Om alle i hele Norge så på MGP og alle sendte emoji, så må hver og en ha sendt nesten 8 millioner emojis? Hæ? Nå føler jeg meg bare teit. :laugh: Jeg så på og sendte ikke en eneste en. Mannen i huset gikk og la seg da han synes hele greia er tøys. 

https://www.vg.no/rampelys/i/1nGqyq/nrk-ser-ut-som-38-millioner-emojis-gjorde-at-det-knakk-sammen

Tror du har kommet inn på feil tankespor her. Hvis 1 million personer så på og hver eneste sendte 38 emojies blir det 38 millioner😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Charminia skrev:

Tror du har kommet inn på feil tankespor her. Hvis 1 million personer så på og hver eneste sendte 38 emojies blir det 38 millioner😉

:klappe: Du er flink i matte.

Jeg sendte ikke emoji i går, men jeg sendte 700 hjerte emojis til "I am gay" sangen. :fnise: Tenk om alle som så på sendte 700 emojis i løpet av en sang. 😮 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Charminia skrev:

Tror du har kommet inn på feil tankespor her. Hvis 1 million personer så på og hver eneste sendte 38 emojies blir det 38 millioner😉

AH! :hoho:  

:flau: Sånn kan det gå. Takk for hjelpen. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Melodi Grand Prix og Eurovision Song Contest er og har vært en viktig bidragsyter til at Europa står samlet og har opplevd svært lite krig så lenge disse konkurransene har eksistert!

Anonymkode: d3fd0...32f

Og overlevde i tiår på tross av kun jury som ikke fikk se sceneshow 👏😅

Anonymkode: 6b73d...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Melodi Grand Prix og Eurovision Song Contest er og har vært en viktig bidragsyter til at Europa står samlet og har opplevd svært lite krig så lenge disse konkurransene har eksistert!

Anonymkode: d3fd0...32f

Ja, tenk om ikke den skjeggete østerrikske transen hadde fått stå på scenen, da hadde vi nok hatt femte verdenskrig allerede. Minst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Guile skrev:

Ja, tenk om ikke den skjeggete østerrikske transen hadde fått stå på scenen, da hadde vi nok hatt femte verdenskrig allerede. Minst! 

Holder en knapp på at Dansevise holdt ro i Europa 🤩😅

 

Anonymkode: 6b73d...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Guile skrev:

Ja, tenk om ikke den skjeggete østerrikske transen hadde fått stå på scenen, da hadde vi nok hatt femte verdenskrig allerede. Minst! 

Han er ikke transe han hadde på seg drag.

Anonymkode: 755bb...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke transe han hadde på seg drag.

Anonymkode: 755bb...bb5

Jamendaså. Det forandrer jo alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Guile skrev:

Ja, tenk om ikke den skjeggete østerrikske transen hadde fått stå på scenen, da hadde vi nok hatt femte verdenskrig allerede. Minst! 

Du har jammen meg god greie på dette opplegget til å være en som misliker det så sterkt! Skap-fan!

Anonymkode: d3fd0...32f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guile skrev:

Fascinerende at så mange har sterke meninger om dette fesjået. Ræva musikk med kleine kostymer. 

Faktisk en fordel om vi sender det verste vi kan komme på, så slipper vi forhåpentligvis å arrangere skiten i Norge. 

Jeg er fascinert jeg også. For en tullete sangkonkurranse, null musikalitet og kvalitet. Kun jalla musikk med show som ligner på pride-parade. Helt forferdelig. Håper Norge aldri vinner, slik at vi slipper å bruke penger på dette tullet, det finnes så mange viktigere ting en kan bruke penger på.

Anonymkode: 5c6ae...544

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekstremt enig med deg!  Vi kaster bort mer enn nok penger på tull og vas allerede....

Anonymkode: e4f85...be4

Og noen krever at vi skal ha en ny avstemning, som om vi ikke har brukt nok penger på tøyset. Det er INGEN ekte artister (med selvrespekt) som melder seg på. 

Anonymkode: 5c6ae...544

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

MGP-sjefen, Stig Karlsen, uttalte til Dagbladet at avstemmingsproblemene, som ikke fungerte før det sto igjen to av ti deltakere, var å anse som en liten ripe i lakken. Noen timer tidligere sa Karlsen dette til Aftenposten: «Vi er veldig opptatt av at dette skal være en rettferdig konkurranse. Alle skal behandles likt, det er hele fundamentet til konkurransen. Likevel har jeg det ganske klart i hodet mitt hvilken låt jeg tror vil gå hele veien. Det har jeg hvert år, og jeg får ofte rett».

https://www.nettavisen.no/livsstil/demokratisk-falitt-av-nrk/3423924343.html

Det er noe med dette sitatet som skurrer noe vanvittig i mine øyne. Rettferdighet er visst hele fundamentet til konkurransen, men konkurransen ble så urettferdig som overhodet mulig i går. Det er forsåvidt ikke det verste med sitatet. MGP-sjefen har på forhånd plukket seg ut en vinner, og dette har han som oftest rett i. Altså, hva er det han sier? Enten må Stig Karlsen være et MGP-orakel ut av en annen verden som hvert år kan forutsi vinneren, eller så gir han oss muligheten til å tro at MGP er litt snuskete. Kanskje stemmer ikke det siste, men som MGP-sjef bør du iallefall i mine øyne forholde deg enhver tid konsekvent nøytral til vinnerdiskusjonen, for å skape en mest mulig rettferdig konkurranse. Jeg ser på det som et problem at MGP-arrangørene har plukket seg ut vinnere på forhånd. Det er tross alt en konkurranse, hvor han som sjef ikke har noen innflytelse på resultatet. Så fremt vinneren blir kåret på rent vis. I går, som tidligere år, ble det ikke rent. Og da får godeste Stig selvfølgelig rett i sine antakelser.......

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...