Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2020


Gaiko

Anbefalte innlegg

NRK fikk det altså nøyaktig slik de ville;

1. Bare kvinner til superfinalen
2. Ulrikke vinner

100% rigget.

Anonymkode: eb7aa...42c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rein Alexander. Fordi han er en skitten/bad viking tror jeg de mener. Litt diirty i måten han er på under sangen. 

Anonymkode: 0df57...46d

Nei, er nok heller det at det motsatte av rein  er skitten/dirty.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange stemmer nok på Rein fordi de er forbanna nå, så det er ikke sikkert dette gir et riktig bilde av hvordan det ville vært uten stemmetrøbbel. 

Anonymkode: 82c9c...7d0

Alle som satt hos oss (vi er 43 her) hadde stemt på Rein 

(Måtte inn her i dopausen min)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rein Alexander. Fordi han er en skitten/bad viking tror jeg de mener. Litt diirty i måten han er på under sangen. 

Anonymkode: 0df57...46d

Haha wtf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/norge/stemmetrobbel-under-mgp-finalen-1.14904991

Står at over 700.000 stemte i den siste delen. Men.. Det var jo ikke så mange stemmer ulrikke og Kristin fikk tilsammen en gang???? 

Anonymkode: 0df57...46d

Man kunne stemme inntil tre ganger. Men i den første runden var det altså bare 30 stk som bestemte hvem som gikk videre. Men nå er det vel også sånn i den internasjonale finalen at hvis noe går feil med publikumsstemmene så bestemmer en jury. 

Anonymkode: 49e09...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilfeldigvis stort flertall for Kristin i Trøndelag også 😛 

Anonymkode: 49e09...d76

Det var stort flertall for Kristin fra nord også, så nei ingen tilfeldighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange stemmer nok på Rein fordi de er forbanna nå, så det er ikke sikkert dette gir et riktig bilde av hvordan det ville vært uten stemmetrøbbel. 

Anonymkode: 82c9c...7d0

Selv om Rein var favoritten min og var den jeg så absolutt ville ha stemt på og håpet skulle vinne, er jeg enig med det du sier.

Det er nemlig vi som nå føler oss snytt som roper høyest akkurat nå. Det er vi som har størst sjanse for at vi klikker oss inn og stemmer på den avstemningen. De som fikk det som de ville bryr seg jo kanskje ikke nok til å stemme på akkurat den avstemningen som ikke betyr noe for dem.

Så selv om jeg vet Rein gikk glipp av masse stemmer og også en god mulighet til å vinne ikveld, må vi huske på at det ikke nødvendigvis er den fulle sannheten vi ser i avstemningen. Den vil vi nå aldri få vite.

Anonymkode: f5c07...45a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsdyr/elg Alexander hadde fått masse stemmer her hvor vi satt! Krise!

Anonymkode: d3fd0...32f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA!

Nå bekrefter NRK at juryen består av 30(!!!!) personer som han heveder er REPRESENTATIVT for befolkningen. Dette er noe av det mest latterlige jeg har hørt. Hvordan i svarte granskauen kan 30 personer representere befolkningen?

Det blir bare verre og verre. Og nå gjemmer de seg bak at Urlikke likevel var storfavoritt, så de mener de uansett har fått riktig vinner.

Fuck off!

Anonymkode: eb7aa...42c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som så at Tone ikke stod rundt når Ulrikke sang på slutten??

Anonymkode: 081a1...0eb

Dårlig taper sikkert. Ser jo hvordan manageren hennes driter ut både henne og seg selv i media nå. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til og med Tones manager trodde Rein skulle vinne

Anonymkode: b5da8...0dc

Nei det gjorde han ikke. Både han og Tone og tidligere uttalt at Ulriken var den største konkurrenten. Han sier det bare for å flytte fokuset bort fra den massive klagingen sin på at Tone ikke gikk videre. Og hvis han kan plante fokus på at det ble feil vinner, håper han vel på omkamp. Som om Tone hadde hatt ej sjans uansett... 

Anonymkode: 09aab...ab3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rein Alexander hadde en god sang som skilte seg ut, han hadde sceneshow og høy MGP-faktor. Jeg er sikker på at den ville nådd høyt i selve finalen. Sangen til Ulrikke er en helt ok sang i seg selv, men den kommer til å være en av mange. Den skiller seg ikke ut, den kommer bare til å gli inn i mengden. Den har ikke det lille ekstra, som gjør at den vil være en favoritt i MGP. 
 

Skandale og urettferdig for alle artister som var med i MGP at NRK valgte den løsningen med folkejury, når stemmetrøbbelet var et faktum. 

Anonymkode: 9169e...f73

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser ihvertfall fingrene for omkamp! Og det må være kjipt å vinne på denne måten 

Anonymkode: b5da8...0dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kunne stemme inntil tre ganger. Men i den første runden var det altså bare 30 stk som bestemte hvem som gikk videre. Men nå er det vel også sånn i den internasjonale finalen at hvis noe går feil med publikumsstemmene så bestemmer en jury. 

Anonymkode: 49e09...d76

Ja, men man får 3 stemmer hver, disse skal fordeles mellom artistene. Ca 395.000 ble poengene tilsammen. Hadde det kommet inn 700.000 stemmer burde det vært 700.000 stemmer fordelt på de to, ikke nesten 400.000. Skulle 700.000 stemmer blitt fordelt på de 3 stemmene man fikk så hadde det blitt 233.000 stemmer tilsammen? 

Anonymkode: 0df57...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig taper sikkert. Ser jo hvordan manageren hennes driter ut både henne og seg selv i media nå. 

Nei det gjorde han ikke. Både han og Tone og tidligere uttalt at Ulriken var den største konkurrenten. Han sier det bare for å flytte fokuset bort fra den massive klagingen sin på at Tone ikke gikk videre. Og hvis han kan plante fokus på at det ble feil vinner, håper han vel på omkamp. Som om Tone hadde hatt ej sjans uansett... 

Anonymkode: 09aab...ab3

Jo jeg hørte intervju med han på vgtv nå og han sa at han var helt sikker på at rein skulle vært en av de to gullfinalistene

Anonymkode: 4637c...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krysser ihvertfall fingrene for omkamp! Og det må være kjipt å vinne på denne måten 

Anonymkode: b5da8...0dc

Omkamp skjer nok ikke. Rett og slett fordi NRK går ut og dysser ned betydningen av avstemmingen, fordi folkejuryen på hele 30 personer er representativ nok, og fordi "favoritten" likevel vant. NRK prøver å rettferdiggjøre hele opplegget, selv om det faktisk ikke lar seg gjøre.

Hvem sin favoritt forresten? NRKs favoritt kanskje? 

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig taper sikkert. Ser jo hvordan manageren hennes driter ut både henne og seg selv i media nå. 

Nei det gjorde han ikke. Både han og Tone og tidligere uttalt at Ulriken var den største konkurrenten. Han sier det bare for å flytte fokuset bort fra den massive klagingen sin på at Tone ikke gikk videre. Og hvis han kan plante fokus på at det ble feil vinner, håper han vel på omkamp. Som om Tone hadde hatt ej sjans uansett... 

Anonymkode: 09aab...ab3

Hvordan driter han ut seg og Tone? Han har jo fullstendig rett i det han sier. Dette var en skandale for artistene som har brukt masse tid og penger på MGP.

Anonymkode: 9169e...f73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAHA!

Nå bekrefter NRK at juryen består av 30(!!!!) personer som han heveder er REPRESENTATIVT for befolkningen. Dette er noe av det mest latterlige jeg har hørt. Hvordan i svarte granskauen kan 30 personer representere befolkningen?

Det blir bare verre og verre. Og nå gjemmer de seg bak at Urlikke likevel var storfavoritt, så de mener de uansett har fått riktig vinner.

Fuck off!

Anonymkode: eb7aa...42c

Lurer på hvilke variabler som ble tatt hensyn til, og hvilken utvalgsmetode som ble brukt. Leste flere steder at juryen var folkevalgt. Når og hvor har «folket» valgt denne hemmelige juryen? Uansett er musikksmak så subjektivt at 30 personer aldri kan gjenspeile befolkningen som helhet. Det er for mange usikre variabler.

Anonymkode: 1ee8a...b5b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg krysser ihvertfall fingrene for omkamp! Og det må være kjipt å vinne på denne måten 

Anonymkode: b5da8...0dc

Det vil det aldri bli. Hvis det hadde vært en ørliten sjanse for at det ble omkamp hadde de ikke kåret en vinner, og de hadde heller ikke latt Ulrikke få all den oppmerksomheten hun fikk. Se for deg det da, bli gratulert av alt og alle, også må du gjennom en omkamp? Aldri, uansett hvor mye vi maser og klager, så vil det aldri skje.

Anonymkode: f5c07...45a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men man får 3 stemmer hver, disse skal fordeles mellom artistene. Ca 395.000 ble poengene tilsammen. Hadde det kommet inn 700.000 stemmer burde det vært 700.000 stemmer fordelt på de to, ikke nesten 400.000. Skulle 700.000 stemmer blitt fordelt på de 3 stemmene man fikk så hadde det blitt 233.000 stemmer tilsammen? 

Anonymkode: 0df57...46d

Beklager, meste om igjen.. Den siste delen fra 4 til 2 og så fra 2 til 1 ble 700.000 stemmer tilsammen 🙄 uansett.. 700.000 stemmer mot alle de millionene med emojiene? Skulle man heller benyttet emojiene som stemmeresultat? 

Anonymkode: 0df57...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Juks skrev:

Omkamp skjer nok ikke. Rett og slett fordi NRK går ut og dysser ned betydningen av avstemmingen, fordi folkejuryen på hele 30 personer er representativ nok, og fordi "favoritten" likevel vant. NRK prøver å rettferdiggjøre hele opplegget, selv om det faktisk ikke lar seg gjøre.

Hvem sin favoritt forresten? NRKs favoritt kanskje? 

Det kan forhåpentligvis skje hvis det blir nok press fra publikum og artister.😢😣🙄

Anonymkode: b5da8...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...