Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, Keikolina skrev:

Fy faen så ræva sang, falskt sang hun også. Kan ikke skjønne at noe sånt kan vinne.

Når sang hun falskt egentlig? Oppriktig nysgjerrig, for du er den eneste jeg har sett nevne det. 

Anonymkode: 24862...0a0

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min favoritt var Rein Alexander. Det var show og effekter, sånt selger godt i Eurovision.

Jeg er ikke så begeistret for vinnersangen, mener den er nærmere gjennomsnittlig. Men det er greit fordi jeg ikke ønsker at Norge vinner og dermed må bruke penger på å være vert neste år. 

Skandale når det gjelder hvordan vinneren ble kåret er veldig mildt sagt. Man kan ikke bare gi stemmer på forhånd FØR selve finalen er gjennomført og basert kun på studioversjoner. NRK gjorde en enorm tabbe. Hvis man skulle bruke folkejury, så burde man iallefall brukt den juryen selve finalekvelden etter at alle har vært på scenen og det ble klart at det er problemer med avstemningen. 

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Amatariel skrev:

Eneste som kan unngå at denne hendelsen forever blir fullstendig krise er at Ulrikke gjør det dritbra i ESC! Helst vinne 😄 Da tilgir vi Nrk alt! Haha! Men skjer det motsatte... f.eks at hun ikke kommer seg igjennom semifinalene i Rotterdam f.eks... ja da blir det bensin på bålet.

Nei, for all del ikke la Norge vinne! Tenk hvor flaut og pinlig og skammen og alt når hele Europa ikke får vinne fordi NRKs systemer krasjet igjen? Jeg håper virkelig at Norge ikke vinner. Av økonomiske grunner også, men også for å unngå slike fadeser i større skala.

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Drizzt said:

Min favoritt var Rein Alexander. Det var show og effekter, sånt selger godt i Eurovision.

Jeg er ikke så begeistret for vinnersangen, mener den er nærmere gjennomsnittlig. Men det er greit fordi jeg ikke ønsker at Norge vinner og dermed må bruke penger på å være vert neste år. 

Sant. Når det er sagt så burde hele konkurransen slankes slik at ingen land får gigantregningen. Det bør ikke være slik at land vegrer seg for å vinne fordi prisen blir for høy. 

Anonymkode: cf081...a19

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant. Når det er sagt så burde hele konkurransen slankes slik at ingen land får gigantregningen. Det bør ikke være slik at land vegrer seg for å vinne fordi prisen blir for høy. 

Anonymkode: cf081...a19

Ja, en rekke land har iallefall kommentert gigaregningen - Hellas, Kypros, noen fra Øst-Europa også. Jeg mener at kostandene må deles mellom deltakerne hvor vertslandet dekker la oss si 40% og resten fordeles mellom de andre. Så er det også slik at Eurovision er blitt til ren politikk (det rimer til og med) og det er ikke lenger en sangkonkurranse, men hvem som har flest naboland som liker en.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at Tone Damli og brødrene Solli-Tangen har gått ut i media og klaget, men er det virkelig noen som tror at de ville ha gått videre til topp 4? To utrolig kjedelige sanger og lite engasjerende show. Mulig Rein Aleksander hadde gått videre, men mest sannsynlig ville Ulrikke ha vunnet uansett.

Personlig heiet jeg på Kristin, men synes ikke Ulrikke var dårlig heller - hun var blant de beste og fortjente absolutt seieren.

Anonymkode: d08aa...980

Det er helt uvesentlig.

Faktum er at superfinalen allerede var klar på fredag. De som ikke gikk videre var ute av konkurransen før de startet, uten å vite om det. Her er det artister og team som har jobbet hundrevisa av timer og brukt store pengesummer for å få til en solid opptreden og sceneshow, så viser det seg at de var sjanseløse før det hele begynte. Det er et hån mot dem.

Når de først har en reserveløsning, velger de altså gjøre denne FØR konkurransen kun basert på studioversjonene. Sceneshowet og liveopptredene var ikke engang grunnlaget. Hadde det i det minste vært basert på liveopptredene, hadde det vært lettere å akseptere.

Det er så useriøst som det er mulig å få det. Det vitner om en gjeng med amatører som ikke har peiling på hva de holder på med. At NRK deretter går ut og sier at det uansett var RIKTIG vinner, gjør saken til en komplett farse. Det er helt umulig å si. De kan si at hun er en VERDIG vinner, men de kan på ingen måte si at det var en RIKTIG vinner.

Må også være veldig synd for Ulrikke. At hun vant, nevnes nå stort sett bare i bisetninger.

Anonymkode: eb7aa...42c

• Liker 16
Skrevet

Huff. Hele MGF finalen var bare flaut! Underholdninga, humoren, rigginga og de dårlige låtene. Flaut å se på.

Rein skulle ha vunnet. Aldri i verden om Ulrikke vinner med den låta si. Det er juks og bedrag av NRK å rigge en finale slik. En skam for Norge.

Anonymkode: e7e45...78e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt uvesentlig.

Faktum er at superfinalen allerede var klar på fredag. De som ikke gikk videre var ute av konkurransen før de startet, uten å vite om det. Her er det artister og team som har jobbet hundrevisa av timer og brukt store pengesummer for å få til en solid opptreden og sceneshow, så viser det seg at de var sjanseløse før det hele begynte. Det er et hån mot dem.

Når de først har en reserveløsning, velger de altså gjøre denne FØR konkurransen kun basert på studioversjonene. Sceneshowet og liveopptredene var ikke engang grunnlaget. Hadde det i det minste vært basert på liveopptredene, hadde det vært lettere å akseptere.

Det er så useriøst som det er mulig å få det. Det vitner om en gjeng med amatører som ikke har peiling på hva de holder på med. At NRK deretter går ut og sier at det uansett var RIKTIG vinner, gjør saken til en komplett farse. Det er helt umulig å si. De kan si at hun er en VERDIG vinner, men de kan på ingen måte si at det var en RIKTIG vinner.

Må også være veldig synd for Ulrikke. At hun vant, nevnes nå stort sett bare i bisetninger.

Anonymkode: eb7aa...42c

Helt enig. Må gi en bitter ettersmak å vinne på en slik måte. Ulrikke er flott, men hadde neppe vunnet med den sangen sin.. 

Ser på God Morgen Norge at han skribenten for ESC bare forsvarer alt. De mister vel ansikt hvis de sier noe annet. 

Anonymkode: e7e45...78e

• Liker 2
Skrevet

Pinlig fra NRK og skjønner godt frustrasjonen til artistene. Showet har mye å si, det ser man i alle finaler.

Anonymkode: a0abd...617

• Liker 2
Skrevet

Jeg må rett og slett le litt av engasjementet, jeg... Joda, man burde fått stemme på de fire som skulle gå videre, men jeg tror resultatet til slutt ville blitt det samme uansett. 
Jeg hadde ikke hørt de fleste låtene fra før og hadde ingen favoritt før programmet begynte, men hadde fått med meg at Ulrikke var utpekt som vinner allerede før helgen. Da jeg hørte sangen hennes kunne jeg ikke skjønne hvorfor. Ulrikke synger veldig bra, men sangen er utrolig kjedelig og det var jo overhodet ikke noe show. 
Rein Aleksander sin låt var også utrolig kjedelig, kun de samme linjene om og om igjen, men der var det show.... selv om jeg syns showet var utrolig flaut og klisjeaktig. 
Jeg likte derimot Kristin sin sang aller best og hadde et håp om at ho skulle gå videre, selv om jeg visste ho ikke kom til å vinne, dessverre... Hadde hørt sangen noen ganger på radio uten å vite at det var en av deltagerne på Grand Prix. Nå håper jeg den blir mye å høre fremover også. Ulrikke sin låt har jeg allerede glemt og jeg tror den forsvinner i Eurovisjonen. Slike låter går det omtrent 14 av på dusinet i Eurovision Song Contest.....(men jeg har tatt feil før, da...)

• Liker 6
Skrevet

Dere må roe litt ned nå. Ulrikke var stoooorfavoritt på oddsen og hadde mest sannsynlig vunnet uansett. Om Rein kom som nummer 2 eller 8 spiller i det store og det hele liten rolle.

Anonymkode: 09aab...ab3

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må roe litt ned nå. Ulrikke var stoooorfavoritt på oddsen og hadde mest sannsynlig vunnet uansett. Om Rein kom som nummer 2 eller 8 spiller i det store og det hele liten rolle.

I følge oddsen skulle Kristin ha hatt nærmere 1/10 av stemmene i gullfinalen mot Ulrikke. Men det var rundt 6000 stemmer som avgjorde det! Så vi kan absolutt ikke vite hvordan det hadde endt om folket fikk stemme opp sine 2 favoritter i gullfinalen!

• Liker 5
Skrevet
20 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

mgp er en låtskriver konkurranse, 

Det er det.  Og dermed er der direkte pinlig for programlederne at de presterte det kunststykket å ignorere 2 av de 3 vinnerne som sto på scenen for å motta prisen for seieren.

(Ikke at det er noe nytt, de har gjort det samme flere ganger, men det gjør det ikke mer rett av den grunn)

Anonymkode: 5e07f...d9a

• Liker 5
Skrevet

Ifølge avstemmingen til VG så er 4 av 5 artister på topp de som gikk videre, så da er det vel ikke så hakke gale?
Ulrikke står uansett igjen som vinner i denne kåringen. Denne viser hvor jevnt det var mellom Kristin og Ulrikke Den viser også at om Rein hadde stått der hadde Ulrikke likevel vært favoritt. Jevnt over viser det at det var veldig tett i toppen, uansett hvem som hadde stått der. Ulrikke er uansett øverst, så det spiller liten rolle.

image.png.dc67d61e42a719cf62b1fe34dd4ba0f0.png

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Malika skrev:

Men nå er det sånn at Ulrikke skal representere Norge i ESC. Og det er en flott låt! Men jeg har noen ønsker:

1) Beveg deg mer, Ulrikke

Det er en ballade, så det er vel begrenset hva hun kan gjøre av bevegelser. Virker litt rart om hun skal løpe rundt på scenen, vifte med armer, etc.  :bolledeig:

• Liker 6
Gjest Keikolina
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når sang hun falskt egentlig? Oppriktig nysgjerrig, for du er den eneste jeg har sett nevne det. 

Anonymkode: 24862...0a0

På musikkvideoen på youtube, det skar i øra. Men er jo typisk gp. sender aldri boen som virkelig kan synge, verre enn idol.

Skrevet

Å si at Ulrikke ikke kan synge 🙄🙄🙄🙄 hun har en fantastisk stemme, helt nydelig....men fantastisk kjedelig låt! Begynte å like mpg igjen men nå gidder jeg ikke engasjere meg mer, selv om favoritten min gikk videre så er det juks og bedrag, og bestemt før finalen, jeg synes synd på alle artistene, også Ulrikke, men hadde jeg vært henne i denne situasjonen hadde jeg trekt meg og krevd ny avstemning så jeg slapp sitte med sur smak i kjeften.

• Liker 3
Skrevet

Leser nå på VG at Tone Damlis manager vurderer søksmål. Tipper det blir med vurdering. Sangen til Tone var så pregløs at hun kunne faktisk like godt synge gammer. 

Anonymkode: 6901c...565

• Liker 7
Skrevet

Syns bare det virket rart hele greia rundt det med systemsvikten. For det var da voldsomt så travelt de fikk det med å avgjøre hvem som skulle gå videre. Det ble jo plutselig avgjort på notime, mens de etterpå kunne drøye med diverse lange innslag. Og rett etter det igjen så var jo systemet kommet i orden?
Hvorfor i huleste kunne de ikke bare ventet littegrann til det kom på plass? Om det måtte pause en halvtime + så kan jeg ikke begripe at det skulle være en big deal oppi hele det der? Måtte vel vært bedre det.

• Liker 9
Gjest Kristina S.
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ulrikke er uansett øverst, så det spiller liten rolle.

Hva spiller liten rolle? At det var en jury på 30 pers. som stemte før finaleopptredenene, og bestemte resultatet, istedenfor folkeavstemning etter showet slik det var annonsert? 

Hvis det er noen der ute som har lyst til å bli diktator i Norge, så er det bare å komme. For her spiller det liten rolle hvem som bestemmer. Blir sikkert det samme uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...