Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gretagarbo
Skrevet
1 time siden, Amatariel skrev:

Hvis jeg tolket det riktig så er det opp til oss (altså Norge, MGP) om vi skal kåre en ny representant neste år eller om vi vil sende den som ble utvalgt i år til utsettelsen. Jeg vil vel TRO at MGP velger å opprettholde Ulrikkes drøm, og ikke vrake henne... Men at hun/de kommer til å lage en ny låt som passer henne. Synd, for Attention var jo bra da. Men betyr ikke at det ikke blir noe bedre... Det som er mest synd er at vi går glipp av neste års folkefest med utvelgelse da. Men, er jo mye som er synd for tiden... Alt korona ødelegger. 

Det vil i så fall være helt latterlig. Hun kan delta i neste års mgp om hun ønsker å prøve seg på nytt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kunne man ikke gjennomført avstemningen (kun folkejuryer) basert på musikkvideoen? Bedre enn ingenting.

Anonymkode: 49e09...d76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så absolutt ikke overrasket. Dette tenkte jeg med en gang land begynte å stenge grenser. Dette viruset går nok neppe over så fort. Og selv om de hadde holdt det uten publikum, som var det jeg håpet på opprinnelig, så ville det vært svært vanskelig å gjennomføre uten å sette alle involverte i fare. Det er jo en del artister som må reise til nederland, som må samles på hotell, i arenaen... For ikke å snakke om alle andre som er involvert i prosessen, bak kameraene.

Så jo, årets høydepunkt når det kommer til underholdning for meg er avlyst og det er veldig trist. Men helt forståelig, og absolutt ikke overraskende.

Synes det er synd på Ulrikke som ikke får opptre med sangen sin. Hun var aldri favoritten min, men jaggu har hun fått gjennomgå fra start til slutt. Dette ble jo maks uflaks. Lurer på om det hadde vært mulighet for henne neste år, at hun stiller med 3-4 sanger som vi kan stemme på? En egen MGP for henne, på en måte. Da får hun opptre i Eurovision, men med en ny sang, som vi (ikke jury!) får stemme frem. Alle vinner liksom litt, iallefall.

Anonymkode: f5c07...45a

• Liker 3
Skrevet

Ulrikke må få stille neste år.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ha nye folk med neste år, både i MGP og esc. Det å skulle se de samme artistene igjen blir bare rart og feil synes jeg. Da vet vi allerede et år i forveien hvem som skal delta. Og det skaper ikke noe spenning for meg. Vet det er kjipt, men sånn er det

Anonymkode: 99801...4be

AnonymBruker
Skrevet

Kommer det til å bli MGP neste år med årets vinnere eller blir det nye runder?

Anonymkode: 69dce...7c4

• Liker 1
Gjest Gretagarbo
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ha nye folk med neste år, både i MGP og esc. Det å skulle se de samme artistene igjen blir bare rart og feil synes jeg. Da vet vi allerede et år i forveien hvem som skal delta. Og det skaper ikke noe spenning for meg. Vet det er kjipt, men sånn er det

Anonymkode: 99801...4be

Enig. Har ikke noe i mot om noen av de som allerede velger låter internt velger å sende samme artist. Men de som kjører nasjonale finaler (mgp, melodifestivalen etc.) bør fortsette med det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, cerruti skrev:

Ulrikke må få stille neste år.

Nei. Hvorfor det?

Anonymkode: d3fd0...32f

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kan de ikke ha dette til høsten?

Det kunne også blitt avviklet nå med en video-finale, der artistene stilte med et videoinnslag av sangene, f eks opptakene fra de nasjonale finalene. Og så kunne sendingen ellers bare foregått fra diverse enkle sikre studioer. Burde være enkelt å få til.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Undermann skrev:

Hvorfor kan de ikke ha dette til høsten?

Det kunne også blitt avviklet nå med en video-finale, der artistene stilte med et videoinnslag av sangene, f eks opptakene fra de nasjonale finalene. Og så kunne sendingen ellers bare foregått fra diverse enkle sikre studioer. Burde være enkelt å få til.

Enig! Vurderte de i det hele tatt andre muligheter enn å avlyse?

Synes det er trist. Europa hadde hatt godt av et felles arrangement nå. 

Anonymkode: 1f1f6...d74

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Vurderte de i det hele tatt andre muligheter enn å avlyse?

Synes det er trist. Europa hadde hatt godt av et felles arrangement nå. 

Anonymkode: 1f1f6...d74

Det sies at de vurderte å kjøre uten publikum i salen, men arrangementet blir jo kjempestort likevel.

Uansett bra de har tatt en avgjørelse på dette nå, istedenfor å halte videre noen uker med kanskje/kanskje ikke, for at det likevel selvfølgelig ville blitt avlyst.  

Anonymkode: b59df...33d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Oida skrev:

Ulrikke fikk tilbud av nrk om å delta i neste års mgp, men hun takket nei. Så hvorfor er det da veldig synd på henne?

Hvis du syns det er vanskelig å forstå så er det litt synd på deg også... tenk så mye hun har jobbet, med denne låten, alt hun har vært igjennom, spesielt med stemmekaoset. Det er jo ikke det samme å skulle "finne på" en ny låt, når du virkelig føler at DETTE er vinnerlåten til kanskje hele ESC.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Amatariel skrev:

Hvis du syns det er vanskelig å forstå så er det litt synd på deg også... tenk så mye hun har jobbet, med denne låten, alt hun har vært igjennom, spesielt med stemmekaoset. Det er jo ikke det samme å skulle "finne på" en ny låt, når du virkelig føler at DETTE er vinnerlåten til kanskje hele ESC.

Hvor mye jobb, tid og penger tror du de andre artistene som deltok i mgp la ned? Var ikke de like mye offer for stemmekaoset som Ulrikke?

Nå var det jo heller ikke Ulrikke som "fant på" låten hun "vant" med. Det er Mørland og Ingebrigtsen som står bak den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje Dirty Alexander stiller opp og vinner neste år? Gleder meg allerede!

Anonymkode: d3fd0...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper Sverige hoster opp sin beste låtskriver til nå og tilbyr Ulrikke en plass i Melodifestivalen :Nikke: 

Argumentet med at Ulrikke nærmest kan ha det så godt, er helt høl i hue. Det var NRK som ikke var rustet til å gjennomføre, men dessverre får det null konsekvenser for de med ansvaret. 

Anonymkode: 2ec02...e8f

• Liker 2
Skrevet

Helt uhørt at det blir slik. Hun burde selvfølgelig få stille neste år, og det kunne ev vært en låtskriver konkurranse til henne.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...