Gjest Kristina S. Skrevet 16. februar 2020 #801 Del Skrevet 16. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er det dere maser om? 1) Dette er NRK sin produksjon. Om NRK vil lage en konkurranse av det, eller om NRK vil si at "dette er den artisten og sangen som skal delta i den internasjonale finalen, for det har vi bestemt oss for", er vel egentlig ett fett. Det er det NRK som bestemmer, det er ikke akkurat et demokratisk problem at stemmegivningen ikke gikk helt som planlagt. 2) Rein Aleksander hadde IKKE den beste sangen. Hva er det med denne massesuggesjonen om at han (eller Tone D., gjesp) var en så veldig sterk kandidat. Det var han ikke. Han hadde uansett ikke noe i topp 4 å gjøre (heller ikke Tone). 3) Ulrikke hadde én av de beste sangene, og er nok den av finalistene som har best sjanse i ESC. 4) Slutt med sytinga, det å stemme i den norske MGP-finalen er ikke akkurat en rettighet. Hurra, en flott representant med en bra sang skal representere Norge i ESC! Anonymkode: 06415...f1e 1) Skremmende at folk har den innstillinga i dette land. Sovjet neste... Dessuten så vi vel på dette programmet nettopp fordi vi kunne stemme på hvem som skulle gå videre. Og skattepengene våre går med til å finansiere den arrogante møkkakanalen (som jeg ikke kommer til å se på lenger). 2) og 3) Det er DIN mening og ikke opp til deg alene å bestemme. 4) MGP og ESC er over for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. februar 2020 #802 Del Skrevet 16. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på åssen folk overlevde alle årene det kun var fagjury. 😏 Dette er så klart en fiasko fra NRK, men tar litt av når enkelte trekker inn demokratiet. Kanskje Erna bør innkalle til folkeavstemning? Denne saken går mest ut over Ulrikke, som nå aldri får vite om hun ville vunnet eller ei. Men det er som sagt helt vanlig, også i den internasjonale finalen, at man har en mindre jury som backup om ting går galt. Anonymkode: 49e09...d76 Den gangen var det premisset. Nå var premisset at folket skulle få bestemme, det evnet de ikke å få til tiltross for at de angivelig visste om problemene allerede etter runde 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #803 Del Skrevet 16. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er det dere maser om? 1) Dette er NRK sin produksjon. Om NRK vil lage en konkurranse av det, eller om NRK vil si at "dette er den artisten og sangen som skal delta i den internasjonale finalen, for det har vi bestemt oss for", er vel egentlig ett fett. Det er det NRK som bestemmer, det er ikke akkurat et demokratisk problem at stemmegivningen ikke gikk helt som planlagt. 2) Rein Aleksander hadde IKKE den beste sangen. Hva er det med denne massesuggesjonen om at han (eller Tone D., gjesp) var en så veldig sterk kandidat. Det var han ikke. Han hadde uansett ikke noe i topp 4 å gjøre (heller ikke Tone). 3) Ulrikke hadde én av de beste sangene, og er nok den av finalistene som har best sjanse i ESC. 4) Slutt med sytinga, det å stemme i den norske MGP-finalen er ikke akkurat en rettighet. Hurra, en flott representant med en bra sang skal representere Norge i ESC! Anonymkode: 06415...f1e 1) NRK er eid av folket så ergo burde folket bestemt 2) Han hadde fortjent en plass i finalen, om han hadde vunnet eller ikke vet vi ikke siden NRK ikke holdt sin del av avtalen. 3) Her får vi være enige om å være uenige. 4) Se punkt 1. Hadde dealen vært at det skulle være en jury som bestemte hadde jeg ikke sett på eller engasjert meg men heller sett hvem som vant etter fesjået var ferdig, men det var ikke det som var dealen. Joda hun synger rent, men resten må vi bare være enig i å være uenige om. Anonymkode: 260f0...a8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #804 Del Skrevet 16. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Flott og fortjent seier til Ulrikke Falch! Anonymkode: d3fd0...32f 🤣 Det er Vilde fra Skam! Hun var absolutt ikke én av deltakerne. Anonymkode: 82c9c...7d0 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #805 Del Skrevet 16. februar 2020 Hvor dumme tror NRK at vi er? Programlederne påsto at Internett var nede. Bare tull. Det var NRKs stemmeløsning som, av ukjente årsaker, var ute av drift. Men programlederne valgte altså å skjule det, ved å skylde på at en avstemning i lille Norge skal ha fått hele Internett til å knele. Sølvfinalistene ble valgt ut av en representativ folkejury. Bare tull. 30 personer, betyr 6 per landsdel. 6 personer, som skal dekke alle aldersgrupper, samfunnslag, begge kjønn, og alle andre kriterier? Det er rett og slett ikke mulig å få et representativt utvalg av en hel befolkning med kun 6 personer. Prosjektlederen påstår de er opptatte av å være så transparente og ordentlige som mulig. Bare tull. Da hadde de vært åpne fra begynnelsen av om at de hadde en jury i bakhånd som skulle avgjøre dersom noe skulle skje. Å skjule identiteten til medlemmene er i seg selv tvilsomt, men de har heller ikke tatt seg bryet med å informere om hvilke kriterier de ble valgt ut etter, hvordan de ble rekruttert, eller hvordan disse få personene skal være representative for hele Norges befolkning. På hvilken måte er det transparent? Dette stinker lang, lang vei. Anonymkode: ac352...1a7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #806 Del Skrevet 16. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på åssen folk overlevde alle årene det kun var fagjury. 😏 Dette er så klart en fiasko fra NRK, men tar litt av når enkelte trekker inn demokratiet. Kanskje Erna bør innkalle til folkeavstemning? Denne saken går mest ut over Ulrikke, som nå aldri får vite om hun ville vunnet eller ei. Men det er som sagt helt vanlig, også i den internasjonale finalen, at man har en mindre jury som backup om ting går galt. Anonymkode: 49e09...d76 Du har virkelig ikke skjønt det.... Når premisset er at det er fagjury, så er det greit. Men nå er det folket som skal stemme, og det er det som er lagt til grunn. Nei, det handler ikke om at dette er en skandale for det norske demokratiet. Hva er poenget med å dra debatten ned i søla på denne måten? Rein Alexander var en av storfavorittene, og ALLE vet at han hadde gått til superfinalen om folket hadde bestemt. Det er derimot ikke sagt at han hadde vunnet, men det er faktisk uvesentlig i denne sammenheng. NRK går nå ut å sier at Ulrikke var "riktig vinner". Hvordan kan de si det? Verdig vinner, absolutt, men riktig? Selvsagt ikke. Anonymkode: eb7aa...42c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #807 Del Skrevet 16. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 🤣 Det er Vilde fra Skam! Hun var absolutt ikke én av deltakerne. Anonymkode: 82c9c...7d0 Det var en spøk skjønner du vel! Anonymkode: d3fd0...32f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #808 Del Skrevet 16. februar 2020 Gledelig med Ulrikke Eikeri! Anonymkode: d3fd0...32f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 16. februar 2020 #809 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) Jeg stemte på Ulrikke. Jeg trodde hele tiden at hun kom til å vinne. En liten del av meg ville at "I am gay" skulle vinne, fordi det hadde vært så dødskult å ha den sangen, selv om jeg ikke tror den ville vunnet. Det er en skikkelig MGP-låt! I tillegg til at alle de homofobe landene som er med hadde fått fnatt! Slik jeg forstår det har Ulrikke sin sang vært en av favorittene blandt alle bettingselskapene. Det er ikke sikkert hun vinner, men jeg tror hun har en god sjanse. Endret 16. februar 2020 av Chiyo 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #810 Del Skrevet 16. februar 2020 https://www.nettavisen.no/livsstil/demokratisk-falitt-av-nrk/3423924343.html Man kan jo begynne å lure litt når man leser om hennes relasjoner til NRK. Anonymkode: 157e0...056 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #811 Del Skrevet 16. februar 2020 Rein sin sang: dårlig engelsk, refreng på repeat, helt ok å nynne etter, men en vinner sang? NEI Anonymkode: 5ae1f...e83 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #812 Del Skrevet 16. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rein sin sang: dårlig engelsk, refreng på repeat, helt ok å nynne etter, men en vinner sang? NEI Anonymkode: 5ae1f...e83 Ingen har sagt at 100 % ville stemt på Dirty Alex! Poenget er at vi aldri får vite hva utfallet ville blitt. At du ikke ville stemt på Rein(sdyret) betyr null og niks. Anonymkode: d3fd0...32f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #813 Del Skrevet 16. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nettavisen.no/livsstil/demokratisk-falitt-av-nrk/3423924343.html Man kan jo begynne å lure litt når man leser om hennes relasjoner til NRK. Anonymkode: 157e0...056 Ja, fy flate, her har sterke krefter prøvd å påvirke folket gjennom å gi fordelaktig publisitet. Typisk NRK, verste eksempler var 2012 da de rigget det til for Tooji, tidenes dårligste MGP-vinner, på bekostning av nydelige Ola Nordmann av Plumbo. Kun fordi de var så PK at de ikke ville taklet Plumbo i finalen etter det famøse Mokkamann-opplegget. Anonymkode: d3fd0...32f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #814 Del Skrevet 16. februar 2020 Midt oppi all stemmekritikken, vil jeg gjerne få dra fram noe annet som også er kritikkverdig. Kun 1 av de 4 gullfinalistene var direkte kvalifisert til finalen (det samme gjelder hvis Rein hadde gått til gullfinalen.) Man kan jo lure på hva i all verden som ble lagt til grunn når man plukket ut Akuvi, Sondrey, Tone Damli og Didrik og Emil (at Ulrikke ble plukket ut er åpenbart greit.) Jeg syns de fire dårligste sangene i finalen kom fra de som var direkte kvalifisert. Akuvi tror jeg kun fikk være med som et kulturelt mangfolds-alibi. Det er flott med mangfold, men det bør ikke gå på bekostning av selve sangen. Alle vet jo at vi ikke har sjans når det synges på norsk, i tillegg var sangen kjempeharry i mine øyne (ører.) Jeg tror Sondrey fikk bli med litt av samme grunn som Akuvi, men også fordi han var veldig aktuell pga Stjernekamp og fordi han representerer en sjanger vi ikke ser så ofte. Vi så også i fjor at et vidt spekter av sjangere gikk på bekostning av kvalitet. Søsteren til Akuvi var jo med i fjor, med en fryktelig dårlig sang. Tone Damli er en av de mektigste i kjendis-Norge, så NRK/MGP gjør vel hva som helst for å få henne med. Emil og Didrik har jeg ikke så mye å utsette på, de er sympatiske og åpenbart dyktige sangere, men sangen ble for kjedelig. Jeg tror NRK er veldig glad i Didrik, så de har vel sendt han direkte til finalen for å få han med. Ulrikke er den eneste som har en så god sang at direktekvalifisering kan forsvares. Anonymkode: 82c9c...7d0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #815 Del Skrevet 16. februar 2020 For meg sto det mellom Rein og Ulrikke. Så jeg er veldig fornøyd med at Ulrikke vant, det er en sterk sang med veldig sterk tekst. Det at sangen i seg selv ikke er «typisk Eurovision» trenger ikke ha noe å si, det er flere eksempler fra tidligere år at sanger som ikke er typiske for Eurovision likevel har gjort det bra. Men det er klart at stemmeproblemene var helt krise, og måten NRK la skylden på internett var rett og slett provoserende. Ta ansvar for deres egne feil! At Kristin var blant de fire som kom videre var et sjokk for hele familien, ingen av oss husker sangen engang. Og så kom hun til og med til gullfinalen... Hun hadde aldri vært blant de fire om ikke det var for juryen tipper jeg, sangen var lite unik og rett og slett kjedelig, samme setning om og om igjen... Burde vært Rein og Ulrikke i gullfinalen! Anonymkode: c43b2...0a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #816 Del Skrevet 16. februar 2020 12 timer siden, Lady Lovelylocks skrev: Syns synd på Ulrikke jeg. Kan ikke føles bra å vinne på denne måten. Håper ikke folk er så teit at de lar dette gå utover henne. Hun kan da ikke noe for at NRK driter seg ut på den måten. Anonymkode: 70bf4...deb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #817 Del Skrevet 16. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er det dere maser om? 1) Dette er NRK sin produksjon. Om NRK vil lage en konkurranse av det, eller om NRK vil si at "dette er den artisten og sangen som skal delta i den internasjonale finalen, for det har vi bestemt oss for", er vel egentlig ett fett. Det er det NRK som bestemmer, det er ikke akkurat et demokratisk problem at stemmegivningen ikke gikk helt som planlagt. 2) Rein Aleksander hadde IKKE den beste sangen. Hva er det med denne massesuggesjonen om at han (eller Tone D., gjesp) var en så veldig sterk kandidat. Det var han ikke. Han hadde uansett ikke noe i topp 4 å gjøre (heller ikke Tone). 3) Ulrikke hadde én av de beste sangene, og er nok den av finalistene som har best sjanse i ESC. 4) Slutt med sytinga, det å stemme i den norske MGP-finalen er ikke akkurat en rettighet. Hurra, en flott representant med en bra sang skal representere Norge i ESC! Anonymkode: 06415...f1e Det handler om ytringsfrihet. Du kan ikke nekte folk å ha meninger som går på tvers av dine. Anonymkode: 51cc9...e1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #818 Del Skrevet 16. februar 2020 Haha! De 30 i juryen som valgte de 4 til superfinalen valgte de ut FØR finalen startet, basert på studioversjonene. Dvs at de som ikke gikk videre var ute av dansen før finalen startet. De var der bare til pynt, uten noen som helst mulighet til å gå videre. Snakk om å bli pissa på..... Dette blir bare mer og mer latterlig. Anonymkode: eb7aa...42c 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #819 Del Skrevet 16. februar 2020 Så da har det kommet frem at juryen stemte basert på studioinnspillingene av sangen, og ikke live-opptredene på Lørdag. Med andre ord, alle som hadde jobbet med et tøft sceneshow (deriblant Rein Aleksander) gjorde det for ingen grunn. Det ble ikke tatt i betraktning når juryen skulle stemme. MGP/Eurovision for meg handler mest om sceneshowet. Jeg vil gå så langt som å si at 50 % er sceneshow alene. Resten handler om sangstemme, melodi og tekst. Da kan juryen umulig ha representert sånne som meg, da de måtte stemme basert på studioinnspillinger av sangene alene. Dette blir bare verre og verre. Hadde jeg vært en artist som opptredde igår hadde jeg hudflettet NRK. Helt, helt, uakseptabelt. Nå visste riktignok artistene på forhånd at dette var en plan B-løsning, men sjansen for at en plan B-løsning må tas i bruk skal vel være lik 0. Her virker det mer som at sjansen var svært høy og at NRK visste dette, uten at de orket å legge til rette for en mer ordentlig løsning, som SMS-stemmer. Anonymkode: f5c07...45a 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #820 Del Skrevet 16. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da har det kommet frem at juryen stemte basert på studioinnspillingene av sangen, og ikke live-opptredene på Lørdag. Med andre ord, alle som hadde jobbet med et tøft sceneshow (deriblant Rein Aleksander) gjorde det for ingen grunn. Det ble ikke tatt i betraktning når juryen skulle stemme. MGP/Eurovision for meg handler mest om sceneshowet. Jeg vil gå så langt som å si at 50 % er sceneshow alene. Resten handler om sangstemme, melodi og tekst. Da kan juryen umulig ha representert sånne som meg, da de måtte stemme basert på studioinnspillinger av sangene alene. Dette blir bare verre og verre. Hadde jeg vært en artist som opptredde igår hadde jeg hudflettet NRK. Helt, helt, uakseptabelt. Nå visste riktignok artistene på forhånd at dette var en plan B-løsning, men sjansen for at en plan B-løsning må tas i bruk skal vel være lik 0. Her virker det mer som at sjansen var svært høy og at NRK visste dette, uten at de orket å legge til rette for en mer ordentlig løsning, som SMS-stemmer. Anonymkode: f5c07...45a Før var det slik at juryene fikk ikke se tv-showet, kun høre musikken. Fordi det er en melodikonkurranse. Utover det spiller det vel ingen rolle hvem som vant. Livet går videre og det er ikke akkurat noen katastrofe som har skjedd😊 Ble en verdig vinner og i morgen er det mandag igjen👍 Anonymkode: 6b73d...6bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå