Noldi Skrevet 21. august 2020 Forfatter #201 Del Skrevet 21. august 2020 (endret) CD 14 I dag mener Flo at jeg skal ha eggløsning, premom mener jeg har det om fire dager. Flo har nok ikke riktig denne gangen, men det er ikke så rart i og med at jeg nettopp har begynt å bruke den ordentlig. Hvis premom får rett skal jeg være veldig fornøyd med eggløsning på CD 18!😁 Jeg har ingen symptomer enda. Sist kjente jeg det pga brystvorter som ble supervonde dagen/to dager før eggløsning. Puppene mine hadde jo vært ømme i lang tid så de vet jeg ikke helt om jeg skal regne som et symptom enda. Jeg hadde også masse stikk i livmoren, og jeg er ganske sikker på at jeg vet akkurat når eggløsning var fordi jeg da hadde vondt i lysken når jeg gikk. Stikk i livmor har jeg heller ikke hatt enda. Også er det jo eggløsningsslimet da, det var det som solgte det hele for meg. Så når det dukker opp igjen er jeg sikker. Jeg tenker å begynne med testing x2 om dagen nå. Jeg har bare testet på morgenen de siste dagene, men jeg har lest flere steder at det lønner seg å teste på ettermiddagen. Nå har til og med premom appen begynt å si at den vil at jeg skal teste senere på dagen hver gang jeg legger inn en ny test om morgenen, så jeg får vel ta et hint da😅 Ellers tar jeg fortsatt Bidronninggele i kapsler, og dong quai hver dag. Vi legger inn aksjer hver andre dag i tillegg, bare for å være på den sikre siden, men jeg skulle så gjerne fått noe tegn og helst en bekreftelse på at eggløsningen kommer snart..! Jeg blir litt gal av denne usikkerheten om hva/når/hvis.. Håper jeg får en nogenlunde mer stabil og regelmessig syklus nå🙈 Endret 21. august 2020 av Noldi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. august 2020 #202 Del Skrevet 21. august 2020 Jeg er enig med ang. det du skrev i min dagbok. Det er en mager trøst at vi er flere i samme båt Jeg kommer reeett bak deg her på jakten etter EL, hehe. Er fint å heie deg frem først! Så satser jeg på at det ikke er mye krøll med min også, og at jeg faktisk får og finner EL. Lurt å teste på ettermiddagen, for LH øker på fra morgenen av, og det er på ettermiddagen at det er på sitt høyeste. Så mange får kun positiv test på den tiden av døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 21. august 2020 #203 Del Skrevet 21. august 2020 Lurt å teste x 2 daglig! Det lure, etter min erfaring, og hvis du har mulighet - er å teste først på formiddagen, og så på kvelden. På den måten har jeg hvertfall kunne finne EL, og den synker fort ned igjen som regel 😄 Håper den kommer fort på plass! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 22. august 2020 Forfatter #204 Del Skrevet 22. august 2020 CD 15 Det er mye jeg ikke blir klok på når jeg prøver å bli kjent med kroppen os syklusen. Jeg har ingen symptomer på eggløsning sånn som jeg hadde sist. Puppene er helt fine, jeg har tilnærmet ingen utflod, og det har ikke vært noe ubehag i livmorsområdet. Men i dag da jeg gikk på do på morgenen ser jeg at jeg har begynt å spotte igjen. Dette skjedde jo sist syklus også, men da leeeenge før eggløsning. Jeg har prøvd å kjenne på livmortappen denne gangen, ettersom den forteller mye om hvor i syklusen man er. Skulle jeg bare gått etter den så ville jeg trodd eggløsning kommer i morgen eller i overimorgen, for den er myk og åpen. Men den er lav, og det står at den vil være høy rett før/under eggløsning, så jeg skjønner det ikke helt. Eggløsningstesten i går kveld var også negativ, samme i dag tidlig. Håper det dukker opp noen symptomer snart så jeg kan få motet opp igjen. Akkurat nå har jeg bare på følelsen av at kroppen ikke helt skjønner hva den skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. august 2020 #205 Del Skrevet 22. august 2020 Åh skjønner usikkerheten din! Jakten på denne EL er altså en tung jakt innimellom. Kan du oppfriske meg på hvilke syklusdager du tidligere har fått EL på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 22. august 2020 #206 Del Skrevet 22. august 2020 Så utrolig tungt å være på pinebenken. Hvorfor kan ikke bare ting skje? 😫 Håper EL dukker opp asap, du fortjener ikke å vente sånn ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 22. august 2020 Forfatter #207 Del Skrevet 22. august 2020 10 minutter siden, Amatariel skrev: Åh skjønner usikkerheten din! Jakten på denne EL er altså en tung jakt innimellom. Kan du oppfriske meg på hvilke syklusdager du tidligere har fått EL på? Har kun oversikt over én gang, og det var sist gang på CD 150. Det som stresser meg litt nå er at jeg ser i premom appen at jeg hadde første blødning/mensen etter p-sprøyta 18.september i fjor. Når jeg blar meg gjennom premom-appen ser jeg at jeg fikk mensen igjen etter 164 dager i mars, noe som også da tilsier at jeg hadde eggløsning på CD 150... Det betyr TO sykluser på 164 dager...! Jeg håper så veldig at det er tilfeldigheter, og at jeg ikke kommer til å ha så lange sykluser i evigheter, det går jo bare ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 22. august 2020 Forfatter #208 Del Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, SUPERMIRI skrev: Så utrolig tungt å være på pinebenken. Hvorfor kan ikke bare ting skje? 😫 Håper EL dukker opp asap, du fortjener ikke å vente sånn ❤️ Tusen takk😭❤️ Jeg håper så inderlig at kroppen spiller på lag med meg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. august 2020 #209 Del Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Noldi skrev: Har kun oversikt over én gang, og det var sist gang på CD 150. Det som stresser meg litt nå er at jeg ser i premom appen at jeg hadde første blødning/mensen etter p-sprøyta 18.september i fjor. Når jeg blar meg gjennom premom-appen ser jeg at jeg fikk mensen igjen etter 164 dager i mars, noe som også da tilsier at jeg hadde eggløsning på CD 150... Det betyr TO sykluser på 164 dager...! Jeg håper så veldig at det er tilfeldigheter, og at jeg ikke kommer til å ha så lange sykluser i evigheter, det går jo bare ikke. Ah, det var bare den ja. Da skjønner jeg du har lite holdepunkter... Men jeg har likevel troen på at EL ikke venter såå lenge igjen. Som du sier, det går bare ikke an. Men kan lett se at det er for tidlig nå også. Jeg har på ingen måte hatt så lang syklus som deg, men jeg har ofte hatt EL nærmere dag 30... Det er sent det også, men myye bedre enn dag 150 liksom. Så jeg vil råde deg til å bare fortsette å ta en test hver ettermiddag så ser vi hva som skjer. Jeg skal forhåpentligvis snart joine deg i EL-testing (som også her kan ta sin tid å få positiv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 22. august 2020 #210 Del Skrevet 22. august 2020 Forstår veldig godt at du sitter med den usikkerheten. Jeg håper så inderlig at de to siste syklusene dine bare har vært påvirket av p-sprøyta, at effekten nå er ute og at denne derfor blir helt annerledes. Og da selvfølgelig mye kortere enn 164 dager! Sånn ca 130 dager kortere 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 22. august 2020 Forfatter #211 Del Skrevet 22. august 2020 4 timer siden, Amatariel skrev: Ah, det var bare den ja. Da skjønner jeg du har lite holdepunkter... Men jeg har likevel troen på at EL ikke venter såå lenge igjen. Som du sier, det går bare ikke an. Men kan lett se at det er for tidlig nå også. Jeg har på ingen måte hatt så lang syklus som deg, men jeg har ofte hatt EL nærmere dag 30... Det er sent det også, men myye bedre enn dag 150 liksom. Så jeg vil råde deg til å bare fortsette å ta en test hver ettermiddag så ser vi hva som skjer. Jeg skal forhåpentligvis snart joine deg i EL-testing (som også her kan ta sin tid å få positiv) 4 timer siden, vegasus skrev: Forstår veldig godt at du sitter med den usikkerheten. Jeg håper så inderlig at de to siste syklusene dine bare har vært påvirket av p-sprøyta, at effekten nå er ute og at denne derfor blir helt annerledes. Og da selvfølgelig mye kortere enn 164 dager! Sånn ca 130 dager kortere 😊 Tusen takk dere! Det er så deilig å kunne blåse ut her når det trengs, sånn at jeg kan få følelsene ut og slipper å føle på det hele dagen😁 føler meg litt bedre allerede. Jeg vet det er tidlig med EL enda, og at jeg fortsatt har en stund igjen å vente, så jeg prøver å forholde meg rolig. Prøver å ikke bli for utålmodig før CD 30, men det kommer sikkert til å være flere dager innen den tid som blir litt tøffe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. august 2020 #212 Del Skrevet 23. august 2020 19 timer siden, Noldi skrev: Prøver å ikke bli for utålmodig før CD 30, men det kommer sikkert til å være flere dager innen den tid som blir litt tøffe. Vi skal være her og holde deg med selskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 23. august 2020 Forfatter #213 Del Skrevet 23. august 2020 CD 2 Helt tydelig at denne kroppen ikke skjønner hvordan den skal fungere etter p-sprøyta! Nå har jeg mensen igjen, etter 14 dager denne gangen😅 Kanskje det er derfor dagen i går var så tung, humørsvingninger før mensen er vel ikke helt unaturlig. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet igjen!🙈 Var litt usikker på starten av dagen i går om det var spotting eller mensen, men det må være mensen. Det er iallfall like mye blod som når jeg har mensen, så kan ikke skjønne noe annet enn at det må være det. Er jo veldig rart at det kommer igjen etter bare 14 dager, men det er vel kanskje bare kroppen som ikke får hormonene helt i balanse enda og at det derfor blir litt kluss i starten? Jeg vet ikke om jeg skal ta det positivt eller negativt at det er kluss med syklusen, men akkurat nå tar jeg det positivt. Da prøver kroppen iallfall mer aktivt nå enn når syklusene er på 160+ dager tenker jeg. Jeg tar det også som et ganske definitivt tegn på at p-sprøyta endelig er ute av kroppen!😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 #214 Del Skrevet 23. august 2020 28 minutter siden, Noldi skrev: CD 2 Helt tydelig at denne kroppen ikke skjønner hvordan den skal fungere etter p-sprøyta! Nå har jeg mensen igjen, etter 14 dager denne gangen😅 Kanskje det er derfor dagen i går var så tung, humørsvingninger før mensen er vel ikke helt unaturlig. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet igjen!🙈 Var litt usikker på starten av dagen i går om det var spotting eller mensen, men det må være mensen. Det er iallfall like mye blod som når jeg har mensen, så kan ikke skjønne noe annet enn at det må være det. Er jo veldig rart at det kommer igjen etter bare 14 dager, men det er vel kanskje bare kroppen som ikke får hormonene helt i balanse enda og at det derfor blir litt kluss i starten? Jeg vet ikke om jeg skal ta det positivt eller negativt at det er kluss med syklusen, men akkurat nå tar jeg det positivt. Da prøver kroppen iallfall mer aktivt nå enn når syklusene er på 160+ dager tenker jeg. Jeg tar det også som et ganske definitivt tegn på at p-sprøyta endelig er ute av kroppen!😍 Det er vel ikke så ofte det skjer, men man kan jo faktisk ha ny eggløsning under menstruasjon også. Så kanskje du rett og slett har hatt veldig tidlig eggløsning denne gangen? 😊 Vil også tro at dette kan bety at sprøyta er ute av systemet 🤩🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 23. august 2020 #215 Del Skrevet 23. august 2020 HURRAA for at p-sprøyta mest sannsynlig er ute av kroppen! 😄 Det liker vi! Gleder meg SÅ til tiden fremover! Håper det er deres tur med bebis snart ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. august 2020 #216 Del Skrevet 23. august 2020 Oi det var spesielt ja! Skjønner godt du ble overrasket over det! Jeg tolker også det som om at kroppen ordner opp nå! Får hormonene på stell Da vil det forthåpentligvis komme en fiiin eggløsning om et par uker! Krysser fingrene for det. (Men anbefaler å bare ta en g-test nå for å få utelukket det. Det er min hovedregel å alltid gjøre det når det oppstår en blødning som er utenom det vanlige) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 24. august 2020 #217 Del Skrevet 24. august 2020 Var så koselig at du la igjen en kommentar i min dagbok - har akkurat lest gjennom hele dagboken din og jeg må bare få sagt at jeg virkelig beundrer tålmodigheten og roen din rundt det hele! Håper virkelig det klaffer for deg snart, og jeg kommer definitivt til å følge med her videre 🥰 Hurra for at psprøyten mest sannsynlig er ute av kroppen, det blir spennende fremover! 😄🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 24. august 2020 Forfatter #218 Del Skrevet 24. august 2020 3 timer siden, Wera1 skrev: Var så koselig at du la igjen en kommentar i min dagbok - har akkurat lest gjennom hele dagboken din og jeg må bare få sagt at jeg virkelig beundrer tålmodigheten og roen din rundt det hele! Håper virkelig det klaffer for deg snart, og jeg kommer definitivt til å følge med her videre 🥰 Hurra for at psprøyten mest sannsynlig er ute av kroppen, det blir spennende fremover! 😄🤞🏼 Åå, så hyggelig sagt av deg!🥰😃 Jeg har prøvd å holde meg rolig gjennom hele prosessen, men har definitivt hatt mine perioder hvor det har vært ekstremt vanskelig. Nå begynner jeg å se lyset i enden av tunellen, så håper jeg bare at det stemmer😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 25. august 2020 #219 Del Skrevet 25. august 2020 Håper for dere at dette betyr p-sprøyta ute av kroppen! Det vil jo sannsynligvis gi en mye mer forutsigbar syklus, som letter hele prøvingen betydelig! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 25. august 2020 Forfatter #220 Del Skrevet 25. august 2020 Tusen takk😁 Vi håper veeeeldig at syklusen blir (mye) kortere og mer regelmessig, så det blir litt enklere å vite hva som skjer med kroppen😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå