Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

4 timer siden, vegasus skrev:

Skal du teste noe mer i kveld?

Testet nettopp, men testen var defekt🙄😣 Kom bare én strek midt på, og jeg helte ut urinen med en gang jeg hadde dyppet testen😅🤦🏼‍♀️ Prøver igjen i morgen..

4 timer siden, Amatariel skrev:

Og når var det du tok en g-test sist? Ville også tatt det bare for å utelukke.

3 timer siden, Traktorkusken skrev:

Mine eggløsningstester så sånn ut, viste seg at jeg allerede var gravid🙈

😶 jeg har jo fått med meg at EL-tester også slår ut på HCG, men den tanken har utrolig nok ikke slått meg enda. Jeg testet for 10 dager siden, så tenker jeg tar en tidligtest i morgen tidlig😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Noldi skrev:

Testet nettopp, men testen var defekt🙄😣 Kom bare én strek midt på, og jeg helte ut urinen med en gang jeg hadde dyppet testen😅🤦🏼‍♀️ Prøver igjen i morgen..

😶 jeg har jo fått med meg at EL-tester også slår ut på HCG, men den tanken har utrolig nok ikke slått meg enda. Jeg testet for 10 dager siden, så tenker jeg tar en tidligtest i morgen tidlig😁

Så typisk! Derfor heller jeg aldri ut urinen før jeg vet at testen er i orden, og at jeg har brukt riktig test 😋 

Spent på morgendagens oppdatering! 🤞🏻🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12

Ikke gravid iallfall. Det slutter ikke å være skuffende å se den éne streken... Litt negativ start på dagen selvom jeg ikke forventet å få positivt svar. EL testen synes jeg fortsatt er relativt sterk, men symptomene er mildere. Ikke samme smerte i lyske eller korsrygg. Fortsatt ikke fått eggløsningsslim, som er det symptomer jeg ønsker meg aller mest😅😇

 

629375D5-EBE6-4BE5-9C50-F00476FB99B9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få g-testen ut av verden i allefall. Men skjønner hva du mener ang. èn strek! Jeg tok en i dag bare for å dobbeltbekrefte at hcg er ute av min kropp etter MA, så jeg vil jo at den skal være negativ. Men man får et sånt akutt hjertestikk når man ser på testen med èn strek. Vet ikke hva jeg hadde håpet på - et mirakel eller noe 🙄

Men den EL-testen din så jo veldig sterk ut! Hadde det  vært min, med stav og alt - så ville jeg tolket den som positiv. Det er jo ikke sikkert du får EL-slim denne gangen. Hos noen er det helt fraværende, men EL skjer likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner såå godt hva du mener. Er skuffende med den ene streken uansett, selv om man bare skal sjekke 🙈

Jeg har trua på at EL har vært de siste dagene. Krysser såå fingrene for dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13/3 dpo

I dag har det vært et fall i LH, og det er rart å si det men det er nesten litt deilig å få en klart negativ EL-test så jeg ikke trenger å lure på om egget har sluppet, prøver å slippe eller hva som skjer🙈 Så nå går jeg ut ifra hva premom appen sier, 3 dpo, og krysser fingrene for at egget har sluppet🤞🏼
 

 

B6CA0940-E572-481B-8A2F-D9302FDD03BD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja denne prøvingen er skrullete. Først er en positiv EL-test alt vi ønsker å se, men når vi først HAR fått positivt, så vil vi at den skal bli negativ raskest mulig så vi kommer dpo-land ;) Velkjent det ja! Godt å høre at du er "på den andre siden" nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt at det føles greit med en klart negativ test. All spekulasjonen og undringen tar mye energi, så da er det greit når testene bare er helt tydelige 😊 Får håpe det venter en manglende mens nå snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1

... Så dette er det nye? Mensen hver 14.dag? Det er jo så mye som er feil med det. For det første skjønner jeg ikke når eggløsning kan ha vært, så tviler egentlig på at jeg har hatt det i det hele tatt. For det andre, hvis jeg har hatt eggløsning har lutealfasen vært alt for kort!

Dette var skikkelig dritt å våkne til. Hadde en magefølelse som sa at eggløsningen ikke hadde vært hele tiden, men i går hadde jeg voldsomme smerter i korsrygg og i livmorsområdet, så jeg håpet egentlig det var et egg som prøvde å slippe, men den gang ei..

Nå har jeg bestilt privat gynekologtime igjen, til samme gynekologen som jeg var hos sist. Hun er spesialisert innenfor ufrivillig barnløshet og fokuserer mest på problematikk knyttet til ustabile sykluser. Det er jo midt i blinken for meg nå. Har bestilt time til CD 12, vet ikke helt hvorfor jeg valgte akkurat den dagen, mest fordi jeg allerede har flere andre timer andre steder den dagen, så da blir det en «fiks meg» dag😅 Tenkte også det kunne være greit fordi det er rett før neste blødning sannsynligvis kommer, så kanskje man ser hvorfor. Samtidig er det ikke lenge til ny syklus hvis det er da de ønsker å ta blodprøver? Vet ikke så mye om dette merker jeg, eller i hvilken ende vi begynner. Sist ble det jo bare en vanlig undersøkelse, ingen blodprøver eller noe. Håper det iallfall blir noen blodprøver nå.

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig i at dette var rart! Hvor mye blør du da? Er det helt lik mengde, farge og konsistens som du pleier å ha ved mensen? Utrolig frustrerende med blødninger i tide og utide! 😩 Er det ingen håp om at det kan være en liten blødning i forbindelse med eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig forvirrende! Blir godt med time hos gynekolog igjen tenker jeg. Håper du får noen svar på alt du lurer på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig! Og ikke minst forvirrende. Håper gynekolog kan gi deg noen mer svar når den tid kommer. 

Sender deg en stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 3

Endret første syklusdag fra fredag til lørdag, ettersom jeg har lest at det er første dagen med frisk blødning som regnes som første syklusdag, og ettersom fredagen kun var spotting før frisk blødning på lørdag har jeg «satt meg selv» en dag tilbake. Har fortsatt mensen, og hvis den går som de andre syklusene er siste blødningsdag på torsdag.

Denne helgen har ikke vært god. Jeg prøver alltid å holde meg rolig til denne prøvingen, men jeg vil også være ærlig med meg selv om følelsene mine, og denne helgen har vært dritt. Jeg er lei av at det skal være så vanskelig. Kanskje ekstra fordi vi ikke får prøvd engang, jeg har jo ikke vanlige sykluser. Enten har jeg ingenting, eller så får jeg mensen hver 14 dag... Det er ikke plass til prøving i noen av «syklusene» jeg har hatt. Og det er dritt! Jeg vil så gjerne iallfall ha mulighet til å prøve...

Gleder meg ekstremt til timen hos gynekolog, håper på bedre nyheter enn sist. Det er fortsatt lenge til så jeg prøver å holde ut, men dagene kan virkelig ikke gå fort nok. Håpet for timen en 1) gode naturlige nyheter (selvom det virker VELDIG urealistisk akkurat nå). 2) At jeg kan begynne med hormonprøver. 3) hvis jeg skal være helt ærlig håper jeg det er mulig å sette i gang med medisiner for å stabilisere syklusen, men jeg vet ikke hvor interessert gynekologen er i det uten å ha testen både meg og mannen for alt mulig rart?

Håper uken flyr av sted, og at dagene slutter å være så psykisk tunge. Beklager voldsomt nedstemt innlegg, men akkurat nå klarer jeg ikke lyve på meg lykkelige prøvedager😅 Håper jeg kommer sterkere tilbake om et par dager med et lettere sinn😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi det veldig likt Noldi - på tanker og følelser! Jeg kunne nok sitert innlegget ditt. Det er dritt dritt dritt å ikke få muligheten til å prøve en gang! :jolie: Jeg håper ikke gynekologen skal bli vanskelig med deg... kan ikke se helt hvorfor. Jeg fikk iallefall startet på medisin de tidligere prøverundene jeg har hatt, og det eneste jeg har gjort i forkant er en time med samtale med gyneklogen + UL for å se på eggstokker. Mannen har aldri vært i ilden på noe.

Det er veldig lov å ha tunge dager under denne prøvingen altså. Iallefall i sin egen dagbok! Stooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse følelsene har du så absolutt lov å kjenne på - for en forferdelig prøvelse det kan være og for en prøvelse det har vært for deg. Og jeg syns virkelig du har vært så tålmodig nå, du fortjener noe positivt snart ❤️ Håper gynekologen kan hjelpe deg med å få noen svar. Synes det skal være lov til å kreve litt mer enn å bare sku vente på noe godt akkurat nå. Stå på ditt! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 6

Mensen er over, siste blødningsdag var i går, så en dag kortere enn vanlig, det er jeg egentlig ganske fornøyd med😁 Men disse eggløsningstestene blir jeg fortsatt ikke klok på! Begynte å teste allerede i går fordi jeg vil ha med alle målinger så jeg ikke går rundt å lurer, men så lurer jeg likevel😅 Målingen i går var svak, men i dag er den sterkere enn noen gang (igjen)..😅 Føler de blir sterkere og sterkere for hver syklus, selvom det ikke virker som egget klarer å slippe. Har ingen symptomer på eggløsning nå heller, selvom streken er sterk. Legger merke til at selvom jeg har sterke tester blir ikke test-streken like tykk som kontrollstreken, har det noe å si? Kommer uansett til å fortsette å teste til gyn timen.

Det blir utrolig deilig med den timen neste uke! Forhåpentligvis får jeg tatt noen hormonprøver, eller iallfall avtalt å ta det til riktig tid, så kanskje jeg skjønner litt mer😁

 

6A30CB69-8B85-433A-B65D-9A92AB7F2139.jpeg

36ECCEBE-4464-48EC-B9F3-9C6B7B5F6EBD.jpeg

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den der er jo vitterlig tilnærmet positiv! Eller, jeg ville nok kalt den positiv og jeg. Blir spennende å se hva testen din sier i morgen. 

Er såå glad på dine vegne at du skal til gynekolog igjen! Blir godt å (forhåpentligvis) får orden på litt saker, og ikke minst litt mer svar. Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skjeeer med hormonene dine! crazy.gif.bea3bf9c04e2aaf3fb28016ecc6dd800.gif Det der er en positiv EL-test! Sterkere enn min jo. Og så utrolig tidlig! Om du er CD6 da. Kanskje vanskelig å vite om du hadde mensen nå sist, eller hva slags blødning det var... Har ikke noe å si ang. tykkelsen på streken nei, det er styrken som teller.
Hadde vært syyyykt interessant om du hadde tempet og sett hvordan tempecharten din hadde sett ut altså. Men blir spennende å se videre utvikling på EL-testene dine altså. Og hva gynekologen sier. Men tenk om du kommer inn i dpo-land nå!! Whiii! Samtidig som meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

 

Oi, den der er jo vitterlig tilnærmet positiv! Eller, jeg ville nok kalt den positiv og jeg.

 

 

47 minutter siden, Amatariel skrev:

 

Ja hva skjeeer med hormonene dine! crazy.gif.bea3bf9c04e2aaf3fb28016ecc6dd800.gif Det der er en positiv EL-test!

 

Jeg synes også den ser positiv ut, magefølelsen er bare ikke helt enig😅 så det gjenstår å se. Aksjer legger vi som om jeg har positive tester hele tiden da, så det skal ikke stå på det iallfall! Håper fortsatt på EL-slim som bekreftelse da, blir jo helt tullerusk av disse testene og mensen om hverandre🤪🥴

 

50 minutter siden, Amatariel skrev:

Hadde vært syyyykt interessant om du hadde tempet og sett hvordan tempecharten din hadde sett ut altså.

Satt faktisk i går og lurte på om jeg skulle prøve meg på temping igjen eller ikke, hjelper det om jeg begynner med det nå da? Kan jo prøve meg igjen, kanskje jeg blir mer klok på det enn disse testene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...