Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

CD 6 og siste mensdag

Jeg er veldig glad for at det ser ut til at jeg får en 6-dagers lang mensen, det er akkurat passe lenge😁 Ser tydelige likheter på denne og forrige mens. De startet begge med veldig lette blødninger i en dag, før de tar seg opp til kraftig blødning med påfølgende mensensmerter i mage og rygg på dag tre, men det går fort over og har vart i halvannen til to døgn. Så er det middels blødning i ett til to døgn før det avtar veldig og kun er et par dråper siste døgnet. Det gjør meg veldig optimistisk at jeg ser likheter allerede, nå gjenstår det bare at resten av syklusen også stabiliserer seg😁 Håper jeg også der kan få like trekk og enkle symptomer å kjenne igjen, og ikke minst håper jeg på stabil eggløsning som ikke lar vente på seg alt for langt ute i syklusen hver måned😁

Sist gang jeg fikk eggløsning var det jo ømme brystvorter og murringer som fikk meg til å lure på om det var noe som var i gang, så det er disse symptomene jeg er spesielt obs på nå. Og for ikke å glemme at jeg hadde en god mengde meg eggløsningsslim som gjorde at jeg ikke var det snev usikker på hva som skjedde. Krysser alt jeg har for at jeg får eggløsning denne gangen og ikke mensen igjen etter en uke😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for alt som er normalt! Satser nå på en heeeelt normal syklus med EL på et normalt tidspunkt og at det er gullegget som kommer :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan syklusen din blir denne gangen da! Skal du teste etter el nå også? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegasus skrev:

Skal du teste etter el nå også? 😊

Ja, tenkte å begynne igjen på CD 10 med mindre det er noen symptomer som får meg til å ville teste tidligere 😊 Har kjøpt eggløsningstest i stav fra babyplan nå, ettersom strimlene er tomme, så får prøve å bli litt kjent med de også😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Noldi skrev:

Ja, tenkte å begynne igjen på CD 10 med mindre det er noen symptomer som får meg til å ville teste tidligere 😊 Har kjøpt eggløsningstest i stav fra babyplan nå, ettersom strimlene er tomme, så får prøve å bli litt kjent med de også😄

Jeg har en del strimler liggende her, både eggløsningstester og g-tester. Send meg en PM hvis du vil ha de så kan jeg sende de til deg 😊 

Men jeg håper du ikke får bruk for flere eggløsningstester enn du allerede har da 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, vegasus skrev:

Jeg har en del strimler liggende her, både eggløsningstester og g-tester. Send meg en PM hvis du vil ha de så kan jeg sende de til deg 😊 

Men jeg håper du ikke får bruk for flere eggløsningstester enn du allerede har da 😃

 

Takk som byr! Kanskje jeg tar i mot senere, men jeg kjøpte en heeeeeel haug rett før mensen igjen😅 Håper ikke jeg rekker gjennom de engang😅😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9

Jeg er fortsatt ikke helt utlært i hverken EL-tester eller symptomer enda, og syklusen er jo ikke stabilisert enda, men i går ettermiddag kjente jeg en del murringer og smerter i korsryggen. Tok derfor en EL-test i går kveld som var negativ. Har ikke hatt vonde bryster eller EL- slim enda, men har smerter i lysken som minner meg VELDIG om siste eggløsning, derfor tok jeg med meg en test som jeg kunne ta på jobben i dag. Den er ikke helt positiv, men det er jaggu ikke langt unna!😍 Skal ta en test til ca kl.19 i kveld også, så er veldig spent på den! Ellers håper jeg at jeg får eggløsningsslim hvis det er eggløsning, så slipper jeg å være usikker😁😇

Øverste bildet er dagens test, nederste bilde er sammenligning av gårsdagens og dagens test😁

F6380D6C-40D0-4A54-A1C3-B148103A72B8.jpeg

4B6A9818-9CA1-4000-B018-07720ED0AA08.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooi den var jo absolutt positiv!! Så herlig om det blir tidlig EL her altså!! Ingenting er som å korte ned ventetiden noe. Jeg er kjempemisunnelig! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si den er så godt som positiv 😁 Hurra for tidlig eggløsning! Krysser fingrene for at denne pp er din pp 🤞🏻🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg føler meg litt dratt mellom to retninger akkurat nå😅 Jeg ser jo at den forrige EL-testen er veldig sterk og fin, samtidig som lyskesmertene stemmer overens med eggløsningssmertene jeg hadde forrige gang, men eggløsningsslimet lar enda vente på seg og det gjør meg usikker på om det er eggløsning eller ikke🤔 Det er jo også veldig tidlig i syklusen, så det er jo litt overraskende hvis det skjer allerede nå, jeg har mentalt forberedt meg på å vente leeenge😂😅 Ny EL-test nå var iallfall negativ, men føler ikke den er 100% reel, da jeg følte urinen var veldig utvannet og jeg klarte ikke holde meg mer enn to timer😅 Premom mener iallfall at testen var positiv og at eggløsning er i morgen! Så da krysser jeg fingrene for det🤞🏼😍 men jeg kommer til å fortsette å EL-teste en liten stund fremover, kun fordi jeg er litt usikker. Håper det kommer EL-slim i morgen. Hadde jo det bare en kort periode forrige gang akkurat når jeg tror egget slapp, så hvis det kommer i morgen er jeg ikke i tvil.

Er usikker på hva jeg gjør akkurat nå med tilskuddene, siden jeg er usikker på om det er eggløsning eller ikke. Jeg tenker egentlig at det tryggeste er å ikke ta noe tilskudd, annet enn vitaminer og mineraler som jeg alltid tar, men å droppe DQ, Bidronning og wild yam akkurat nå, er redd for å gjøre feil der også😅

Her kommer oppdatert bilde av testene. Må innrømme at selvom jeg er usikker var det helt nydelig at premom selv mente at testen var en «peak», forrige gang la jeg det inn manuelt nemlig😅🙈

C27346DB-84E6-4ECF-BE51-718E0DC44B16.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde jo eggløsning tidlig sist syklus, så hvorfor skal den ikke komme tidlig denne gangen også? 😊 

Det er heller ikke alltid man får noe særlig eggløsningsslim rundt eggløsning. Men lurt å teste etter EL videre fremover, har selv opplevd å få peak to ganger ila en syklus. 😊 

Krysser fingrene for at dette er eggløsning og at du snart sitter der med en positiv graviditetstest 🤞🏻😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, vegasus skrev:

 

Du hadde jo eggløsning tidlig sist syklus, så hvorfor skal den ikke komme tidlig denne gangen også? 😊 

 

Nei si det😅🙈 Det er nok en type forsvarsmekanisme som er på plass etter den første syklusen på 160 dager, er litt redd for å få høye forhåpninger for så å bli skuffet igjen.. men det synker mer og mer inn hver gang jeg føler jeg kjenner igjen tegn, at virkestoffet fra p-sprøyta endelig er ute😍 Så da får bare psyken følge etter og stole på at kroppen får til det den skal nå🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Noldi skrev:

Nei si det😅🙈 Det er nok en type forsvarsmekanisme som er på plass etter den første syklusen på 160 dager, er litt redd for å få høye forhåpninger for så å bli skuffet igjen.. men det synker mer og mer inn hver gang jeg føler jeg kjenner igjen tegn, at virkestoffet fra p-sprøyta endelig er ute😍 Så da får bare psyken følge etter og stole på at kroppen får til det den skal nå🥰

Forståelig det altså. 😊 Vi krysser fingrene for at eggløsning skjer i dag og at du er i dpo-land i morgen 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå spennende! Den midterste testen der ville jeg nok sett som positiv jeg 🤩 Synes det ser ut som samme styrke, bare at den ene streken er smalere, det bør kanskje ikke ha så mye å si 🤞🤞 Håper på positiv utvikling her etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 11

Jeg blir egentlig bare mer og mer usikker på om jeg har hatt eggløsning eller ikke. Har fortsatt relativt sterke tester synes jeg, selvom de ikke er like sterke som den på CD 9. Men i dag har jeg så sykt vondt i korsryggen! Og det som kjennes ut som luftbobler ved det jeg antar er livmorsområdet (helt nederst og til høyre mot lysken). I tillegg har jeg ganske vondt/ubehag i høyre lyske. Kjenner det hver gang jeg krysser bena. Alt ubehaget/smertene er lokalisert til høyre side. Vet ikke om jeg er 1 dpo i dag, eller om kroppen fortsatt prøver å slippe et egg, men enn så lenge har jeg ikke gått over til å tenke dpo, selvom begge appene jeg bruker mener jeg er det😅🙈 Legger ved bilde av testene. 

16DFF1C9-C864-4955-90C3-DEB8D805EFD8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo faktisk se ut som at kroppen gjør seg klar til å slippe et egg igjen. Svaret får vi nok ikke før om noen få dager, det blir jo spennende å se! 😊 

Skal du teste noe mer i kveld? Du kan jo få en ny peak hvis du får en enda sterkere test enn den forrige. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja disse var ikke helt enkle å bli klok på. Hadde jeg hatt slike tror jeg at jeg hadde gått over på digitale tester med smil. Litt dyre, men kanskje verdt det når det blir sånn her usikkert. 
Og når var det du tok en g-test sist? Ville også tatt det bare for å utelukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
2 timer siden, Noldi skrev:

CD 11

Jeg blir egentlig bare mer og mer usikker på om jeg har hatt eggløsning eller ikke. Har fortsatt relativt sterke tester synes jeg, selvom de ikke er like sterke som den på CD 9. Men i dag har jeg så sykt vondt i korsryggen! Og det som kjennes ut som luftbobler ved det jeg antar er livmorsområdet (helt nederst og til høyre mot lysken). I tillegg har jeg ganske vondt/ubehag i høyre lyske. Kjenner det hver gang jeg krysser bena. Alt ubehaget/smertene er lokalisert til høyre side. Vet ikke om jeg er 1 dpo i dag, eller om kroppen fortsatt prøver å slippe et egg, men enn så lenge har jeg ikke gått over til å tenke dpo, selvom begge appene jeg bruker mener jeg er det😅🙈 Legger ved bilde av testene. 

16DFF1C9-C864-4955-90C3-DEB8D805EFD8.jpeg

Mine eggløsningstester så sånn ut, viste seg at jeg allerede var gravid🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...