Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Herlighet, klart man blir grinete av mensen hver 14. dag! Det ville enhver blitt :frustrert:
Jeg tenker at det kanskje ikke er så mye å få gjort før du får svar på prøvene nei... men jeg ville kanskje sendt en e-post eller ringt gynekologen du var hos for å opplyse om at du har begynt å blø i dag. Kan jo tenke hun syns det er greit å notere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei er det sant 🥵 Nå får vi virkelig håpe syklusen denne gangen også kommer på 14 dager, så du raskt kan komme i gang med behandling 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. dette var ikke nyhetene jeg håpet å lese når jeg tittet innom her nå. 
Håper inderlig prøvene du har tatt kan gi deg noen svar! Ikke rart du er møkkalei nå akkurat.. det tror jeg alle ville vært i din situasjon. Håper det ordner seg raskt for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6

Bahhh... I dag er det én uke siden jeg tok blodprøver hos gynekologen, og jeg må innrømme at jeg hadde forventet å få svar innen nå, spesielt siden jeg går privat, men ingen har ringt og jeg har ikke fått noen innkallelse til ny time heller. Jeg driver å manner meg opp til å ringe og spørre hvor lang tid det vil ta. Jeg håper jo VELDIG at jeg får komme inn til time neste uke, og får vite hva planen blir, spesielt fordi jeg vet at jeg får mensen igjen om 8 dager (altsa neste helg) så hvis vi ikke legger plan neste uke må jeg vente i 3 uker før jeg får startet på medisiner.. Jeg blir snart gal av all ventingen jeg har holdt på med. 😩

Tar gjerne i mot all hjelp/tips/triks/oppmuntring til å få meg til å manne meg opp å ringe, jeg er så pysete når det kommer til å «mase» at jeg må gå hundre runder med meg selv før jeg tør å ringe, og det er nok en av mine dårligste egenskaper! Jeg jobber jo i helsevesenet selv og gir det ikke en halv tanke når folk ringer og «purrer» på svar, eller når jeg ringer på vegne av pasientene mine og purrer på andre, så skjønner ikke hvorfor jeg skal være så pinglete når det gjelder meg selv?

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at ettersom du går privat så er det enda mer innafor å bare høre om du har fått svar, er man jo hyggelig og bare spør så er det jo som regel ingen som reagerer på det, og det er heller Ingeting å reagere på :) er så mye bedre å ringe å få det unna gjort, da føler du deg så mye lettere etterpå. Jeg har det litt sånn selv når det kommer til å ringe på sånne ting som sykehuset eller legekontoret, blir veldig nervøs i det jeg ringer, men det går over så kjapt de begynner å skal sjekke det opp mens jeg er i tlf 😊 også er det veldig kjekt å få svar på ting for din del å kan planlegge litt👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare trykke nummeret, presentere deg, smil og vær hyggelig. Si at du har tatt prøver og lurer på når det vil komme svar på dem. Personen i den andre enden vil neppe se på dette som mas! Det er en del av jobben der. Og jeg som driver med saksbehandling kan love at ting skjer raskere i de sakene der jeg får telefoner med spørsmål.

Om du ikke klarer dette kan jeg anbefale en e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips er å logge deg inn med bank-ID på furstpasient.no, der ligger prøvene dine og eventuelle svar.

Usikker på om det gjelder hele Norge da, men jeg får i allefall opp alle mine prøver der, så ser svaret lenge før legen rekker å sende meg noe svar.

Skader ikke å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sommerfugl154 skrev:

Et tips er å logge deg inn med bank-ID på furstpasient.no, der ligger prøvene dine og eventuelle svar.

Usikker på om det gjelder hele Norge da, men jeg får i allefall opp alle mine prøver der, så ser svaret lenge før legen rekker å sende meg noe svar.

Skader ikke å sjekke!

Her lærte jeg noe nytt! Har hørt om fürst men visste ikke at det var noe man kunne logge inn på uten beskjed fra lege.

Fikk iallfall ett svar derfra, at jeg ikke har klamydia😂👍🏻 Hadde virkelig begynt å lure hvis jeg hadde hatt det, etter 5 år i fast forhold. Kan hende det hadde satt pause i prøvingen da. Gynekologen ville teste for det også ettersom det er vanlig å blø ofte når man har klamydia, og ettersom jeg blør hver 14. dag var det greit å utelukke.

Blodprøvene ligger ikke inne på siden, men jeg er ganske sikker på at de er sendt til sykehuset for analyse. Endte uansett opp med å ringe ned til klinikken i sta, (etter mange runder med meg selv😅) og resepsjonisten mente jeg høyst sannsynlig ville få beskjed innen uken var over. Har ikke hørt noe i dag, så da er det to dager til å holde ut. Håpet mitt om å rekke oppstart med medisiner til neste syklus blir mindre og mindre for hver dag, og det er ganske kjipt... I denne prøvesituasjonen føler jeg det er ganske stor forskjell på å få begynne om én uke eller tre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/23/2020 at 6:32 PM, Noldi said:

Her lærte jeg noe nytt! Har hørt om fürst men visste ikke at det var noe man kunne logge inn på uten beskjed fra lege.

Fikk iallfall ett svar derfra, at jeg ikke har klamydia😂👍🏻 Hadde virkelig begynt å lure hvis jeg hadde hatt det, etter 5 år i fast forhold. Kan hende det hadde satt pause i prøvingen da. Gynekologen ville teste for det også ettersom det er vanlig å blø ofte når man har klamydia, og ettersom jeg blør hver 14. dag var det greit å utelukke.

Blodprøvene ligger ikke inne på siden, men jeg er ganske sikker på at de er sendt til sykehuset for analyse. Endte uansett opp med å ringe ned til klinikken i sta, (etter mange runder med meg selv😅) og resepsjonisten mente jeg høyst sannsynlig ville få beskjed innen uken var over. Har ikke hørt noe i dag, så da er det to dager til å holde ut. Håpet mitt om å rekke oppstart med medisiner til neste syklus blir mindre og mindre for hver dag, og det er ganske kjipt... I denne prøvesituasjonen føler jeg det er ganske stor forskjell på å få begynne om én uke eller tre.

Kan jo hende at dette er noen spesialprøver som er sendt rett til sykehus ja! Men trodde at selv sykehusene sendte prøver til lab for analyse, men håper uansett at du får svar snart!

Og furstpasient kan du jo nå bruke til alle andre "vanlige" prøver da! 😄 Alle sånne standard blodprøver man tar dukker opp der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 8

Endelig fikk jeg svar på prøvene😁 Ikke positive svar vel og merke, men veldig deilig å ikke måtte lure på hva som skjer med meg. Jeg hadde ikke hatt eggløsning, så el-testene er nok positive kun pga pcos (som jeg da fikk bekreftet at jeg har).

Jeg fikk time mandag etter høstferien, da er jeg sannsynligvis på CD 3, og mest sannsynlig vil jeg kunne starte opp med medisiner allerede da, og det gjør meg veldig positiv! Herregud så deilig å få en opptur igjen😍

Planen er å ta en ny innvendig ultralyd for å se hvordan det ser ut tidlig i syklusen sammenlignet med sist som var sent i syklusen, og oppstart av medisiner. Jeg ble så happy av å høre det at jeg ikke fikk helt med meg om hun sa hormomtabletter eller om det er noe jeg innbiller meg at hun sa, men jeg tror det er noe i den duren vi prøver først.

Nå er jeg så glad at jeg ikke klarer å sette ord på det! Endelig skal vi faktisk prøve! Ikke bare tro at vi prøver, men nå skal vi gjøre noe for å få i gang syklusen, og det er helt fantastisk!❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Noldi skrev:

CD 8

Endelig fikk jeg svar på prøvene😁 Ikke positive svar vel og merke, men veldig deilig å ikke måtte lure på hva som skjer med meg. Jeg hadde ikke hatt eggløsning, så el-testene er nok positive kun pga pcos (som jeg da fikk bekreftet at jeg har).

Jeg fikk time mandag etter høstferien, da er jeg sannsynligvis på CD 3, og mest sannsynlig vil jeg kunne starte opp med medisiner allerede da, og det gjør meg veldig positiv! Herregud så deilig å få en opptur igjen😍

Planen er å ta en ny innvendig ultralyd for å se hvordan det ser ut tidlig i syklusen sammenlignet med sist som var sent i syklusen, og oppstart av medisiner. Jeg ble så happy av å høre det at jeg ikke fikk helt med meg om hun sa hormomtabletter eller om det er noe jeg innbiller meg at hun sa, men jeg tror det er noe i den duren vi prøver først.

Nå er jeg så glad at jeg ikke klarer å sette ord på det! Endelig skal vi faktisk prøve! Ikke bare tro at vi prøver, men nå skal vi gjøre noe for å få i gang syklusen, og det er helt fantastisk!❤️

Så bra at du har fått svar! Det er som du sier, selv om det ikke egentlig er så positive nyheter er det i alle fall godt å vite hva det er, og deretter få riktig behandling. Håper veldig at det hjelper dere raskt 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Herlige nyheter på en fredag :yvonne: Blir kjempebra at du får ordentlig hjelp fremover nå.

Det at EL-tester blir positive uten EL med pcos har jeg faktisk aldri hørt om før. Enn så mye jeg har lest om det, vært i forumgruppe med andre pcos'ere osv. I 2009 da jeg fikk diagnosen slet jeg ekstremt med EL, og der var problemet at jeg ikke fikk det og aaaaaldri fikk positiv EL-test. Herregud så mange hundre tester jeg har tatt, alle sykt svake. Men du er tydeligvis et eksempel på at det kan gå alle veier - når man først har disse hormonproblemene.

Godt at en time er i boks! (når er den? vet ikke når høstferien hos deg er). Gleder meg uansett til rapport etter den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Amatariel skrev:

Godt at en time er i boks! (når er den? vet ikke når høstferien hos deg er). Gleder meg uansett til rapport etter den! :)

Glemmer hele tiden at høstferien ikke er lik landet over. Timen er 5/10, så litt over en uke til, teller dager allerede😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å endelig ha noen svar og få hjelp til prøvinga! 😃 
Blir spennende fremover da, håper det klaffer fort 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele tråden din i dag og er så imponert over deg! Litt av en berg- og dalbane du har hatt de siste månedene, det er beundringsverdig at du klarer å forholde deg så rolig og positiv. Du virker veldig reflektert. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, sluttet selv i sommer og prøver på nr. 1 nå, så vit at du ikke er alene! Følger med her framover og krysser både fingre og tær for deg 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, irrelevant skrev:

Har lest gjennom hele tråden din i dag og er så imponert over deg! Litt av en berg- og dalbane du har hatt de siste månedene, det er beundringsverdig at du klarer å forholde deg så rolig og positiv. Du virker veldig reflektert. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, sluttet selv i sommer og prøver på nr. 1 nå, så vit at du ikke er alene! Følger med her framover og krysser både fingre og tær for deg 🤞🏻❤️

Ååå, for en hyggelig tilbakemelding❤️ Ja, det har blitt en berg- og dalbane, så jeg håper det blir litt mer stabilt for meg nå. Lykke til med prøvingen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 14

Nå er det fire dager igjen til neste time hos gynekolog, og forhåpentligvis oppstart av medisiner😍

Jeg har ikke hatt noen kroppslige symptomer på at jeg har hatt eggløsning selv denne syklusen heller iallfall, men har ikke testet med el-tester heller. Har jo fortsatt en god del tester igjen, så jeg vurderer å prøve testingen igjen når jeg har startet med medisiner og se om det gir mer riktig utslag da.

Ellers forventer jeg mensen i morgen eller lørdag, så nå håper jeg virkelig(!) ikke kroppen tuller det til og plutselig skal vente med å få blødning så jeg ikke får begynt på medisiner neste uke likevel. Har ingen tegn på at mensen kommer, men det har jeg ikke hatt de siste gangene heller så jeg håper bare at kroppen gjør det den har gjort i flere omganger nå. Kjenner jeg er skikkelig nervøs for om kroppen plutselig har tenkt til å vente i evigheter med å få mensen... så jeg krysser fingrene og alt som krysses kan, og håper kroppen spiller på lag med meg for første gang på evigheter, og at alt går som det skal så jeg får begynt med medisiner på mandag🤞🏼😱😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg raskt til timen, det blir spennende! Håper mensen kommer på passelig tidspunkt så du ikke må vente med å starte opp på medisiner. Blir kjekt å høre hvordan det går på timen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 17

Nå er jeg ganske skuffet over kroppen min. Jeg har ikke hatt en syklus på mer enn 14 dager de siste fire syklusene, og nå når jeg trenger en kort syklus får jeg plutselig ikke mensen. Gyn time er i morgen, og meningen var at jeg da skulle være ca CD 2-4. Så nå får jeg vel ikke begynt på medisiner i morgen og det gjør meg gretten og lei meg. Gynekologen ville jo ta en ny undersøkelse for å se hvordan det så ut der nede under disse blødningene som vi ikke vet helt hva er, men da får hun ikke gjort det heller. Fredag begynte jeg å spotte, og spottet til kvelden i går, så jeg vet ikke om vi kan regne det som start på ny syklus eller ikke, men jeg håper virkelig det. Får bare fortelle gyn om miniblødningen og håpe på det beste🤞🏼

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er irriterende! Håper gynekologen kan komme med andre svar og info da. Kanskje hun ser noe, EL på vei eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...