Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Noldi skrev:

Satt faktisk i går og lurte på om jeg skulle prøve meg på temping igjen eller ikke, hjelper det om jeg begynner med det nå da? Kan jo prøve meg igjen, kanskje jeg blir mer klok på det enn disse testene.

De fleste program trenger vel tre temperaturer før EL for å kunne kartlegge og si sikkert at det har vært. Så om du plutselig slår til og får EL i morgen så rekker du nok ikke det. MEN nå er vi vel enige om at kroppen din ikke heeeelt er å bli klok på ;) Så jeg hadde startet om jeg var deg. Tenk om du ikke få EL nå, men litt senere... da vet du kanskje litt mer enn du gjør nå, uten temping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si at det der er en positiv eggløsningstest jeg da 🤔 

Blir utrolig spennende å se hva gynekologen sier neste uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 7 (eggløsning?!)
Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å oppdatere i dag, fordi det ikke var så mye endring på testene (tok to i dag), de er fortsatt veldig sterke. MEN jeg har hatt smerter igjen i lysken som minner om første gangen jeg hadde EL, og den eneste gangen jeg er hundre prosent sikker på at jeg faktisk hadde EL. De smertene kjente jeg litt på forrige syklus også så la ikke så veldig mye i det. Men nå har jeg eggløsningsslim 😭❤️ Håper det gir meg en større ro i at egget klarer å slippe nå. Beholder uansett gyn timen til neste uke så kan jeg heller si ifra at jeg tror jeg hadde eggløsning i dag. Er det noen av dere som vet om hun kan se at eggløsning har vært når det er så «mange» dager etterpå? Altså fem dager etter eggløsning? Håper ikke kroppen min lurer meg denne gangen😭❤️

 

BDE2BC71-3B79-4066-B4E5-F562D6539BF5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Noldi skrev:

Er det noen av dere som vet om hun kan se at eggløsning har vært når det er så «mange» dager etterpå?

Ja jeg vil egentlig tro det. Gynekologer er gode på UL og tolke ståa der inne. Men uansett så kan vel blodprøve tas. Vet at visse blodprøver må tas etter forventet EL. Jeg tok en gang en blodprøve 5 dager etter forventet EL, og det var for at gynekologen skulle sjekke progeresteronnivået og kunne tolke ut fra det om EL hadde vært eller ikke.

Men WOW - så utrolig kult med så tidlig EL!! Det er uvanlig, men absolutt mulig. Jeg ble godt kjent med ei dame for noen år siden på et prøverforum, og hun fikk plutselig EL på CD7. Den gangen trodde man ikke det var mulig... men så viste det seg at hun ble gravid på den - så det var helt klart mulig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig EL! Kult at det kan være mulig. Håper så inderlig for dere denne perioden (og alle andre perioder forøvrig). Jeg vet at gynekologer kan se når man er i ferd med å ha eggløsning, og om egg er i produksjonsfasen. Blir spennende å høre om gynekologen kan si noe om den har vært! 😄 Håper lutealfasen er lang nok, og at en liten spire er på plass ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11

En liten oppdatering og utblåsning før jeg endelig skal til gynekologen i morgen😍

Premom mener jeg er 4 DPO i dag, men jeg er fortsatt litt tilbakeholden på å tenke at jeg har hatt eggløsning. Av alle gangene jeg har trodd jeg har vært i DPOland så har det bare vært riktig én gang, så jeg har iallfall ikke statistikken på min side helt enda😅 Men jeg er VELDIG spent på hva gynekologen sier i morgen! Hva ser hun? Hva sier hun? Hva har det å si for meg? Får jeg tatt hormonprøver? Ææææ jeg blir nesten gal av å vente😳🙈 EL-testene har iallfall sunket i styrke, så det kan jo være et positivt tegn.

FDD44B0E-D290-44DD-87CF-06DFF93051B0.png

Jeg har prøvd å tenke gjennom hva jeg vil ha ut av timen i morgen, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg glemmer alt jeg har planlagt når jeg er der😅 Så jeg får bare håpe at hun forteller meg alt hun ser og så får jeg ta det derifra. Husker ikke så veldig mye fra sist gang annet enn at hun sa jeg hadde veldig tynn slimhinne, men at eggstokkene/foliklene(?) så fine ut. Er det noe dere tenker jeg bør høre ekstra godt etter eller eventuelt spørre etter?

Håper denne dagen går superraskt og at jeg sitter på venteværelset før jeg aner ordet av det😁

 

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i morgen! Det eneste jeg kommer på som du gjøre i morgen er å ta blodprøve for å få målt progresteron. Er man i dpo-land så kan man få (av)bekreftet det via blodprøve. Og om jeg ikke tar helt feil, så mener jeg at min gynekolog fortalte meg for flere år siden at fem dager etter antatt EL er den beste dagen å gjøre det på, så det er jo helt perfeeekt at du skal dit i morgen.

Syns du skal skrive opp alt du ønsker å ta opp i morgen på en lapp. Er så kjedelig å gå ut derifra når du er ferdig og komme på ting du burde ha spurt om. Man tror man skal klare å huske det man har tenkt på, men det gjør man slettes ikke alltid. Så lag deg en huskelapp med stikkord eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

CD 11

En liten oppdatering og utblåsning før jeg endelig skal til gynekologen i morgen😍

Premom mener jeg er 4 DPO i dag, men jeg er fortsatt litt tilbakeholden på å tenke at jeg har hatt eggløsning. Av alle gangene jeg har trodd jeg har vært i DPOland så har det bare vært riktig én gang, så jeg har iallfall ikke statistikken på min side helt enda😅 Men jeg er VELDIG spent på hva gynekologen sier i morgen! Hva ser hun? Hva sier hun? Hva har det å si for meg? Får jeg tatt hormonprøver? Ææææ jeg blir nesten gal av å vente😳🙈 EL-testene har iallfall sunket i styrke, så det kan jo være et positivt tegn.

FDD44B0E-D290-44DD-87CF-06DFF93051B0.png

Jeg har prøvd å tenke gjennom hva jeg vil ha ut av timen i morgen, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg glemmer alt jeg har planlagt når jeg er der😅 Så jeg får bare håpe at hun forteller meg alt hun ser og så får jeg ta det derifra. Husker ikke så veldig mye fra sist gang annet enn at hun sa jeg hadde veldig tynn slimhinne, men at eggstokkene/foliklene(?) så fine ut. Er det noe dere tenker jeg bør høre ekstra godt etter eller eventuelt spørre etter?

Håper denne dagen går superraskt og at jeg sitter på venteværelset før jeg aner ordet av det😁

 

Hei! 
jeg måtte jo inn å snike på dagboka de! Så tålmodig du er! Masse masse lykke til hos gynekologen🤞🏻 Gleder meg til å følge deg videre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen 🌞 Enig med Amatariel om å skrive huskelapp, det pleier jeg å gjøre når jeg har mange spørsmål, og jeg angrer aldri. Men er det slik at du selv ikke tror EL har vært? Er ikke peak-testen din ganske tydelig positiv? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @Amatariel, @Smiley90, @Godis & @SUPERMIRI😁 Ord klarer ikke beskrive hvor spent jeg er på hva som skjer i morgen! Nå nærmer det seg veldig😶

5 timer siden, Godis skrev:

Men er det slik at du selv ikke tror EL har vært? Er ikke peak-testen din ganske tydelig positiv? 🤩

Jeg er usikker rett og slett😅 Jeg synes også at peak-testen er positiv, men jeg har blitt lurt av sterke tester før så jeg er ambivalent når det kommer til å stole på at kroppen fikk til å slippe egget.. Jeg håper selvfølgelig at kroppen fikk det til, men frem til jeg får vanlige sykluser så er jeg redd for å ta gledene på forskudd. De siste to syklusene har jo bare vart i 14 dager, så jeg slipper ikke jubelen helt løs før lutealfasen er mellom 12-14 dager og gynekologen er fornøyd med alt. Brant meg litt på det forrige syklus når jeg endelig begynte å telle dpo istedenfor cd, også kom mensen to dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos gyn imorgen😃 jeg tenker at du mest sannsynlig har hatt EL, ut ifra hva det ser ut til på EL testene😊 som fr over her skriver! Ta progresteron prøve imorgen for å få svar på om EL har vært😊👍🏻 Grunnen til at slimhinnene sist var tynne kan jo være fordi at EL ikke hadde vært enda 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12

Da har jeg fått vært hos gynekologen. Det ble tatt hormonprøver og jeg blir kalt inn til ny time når svar foreligger. Jeg har ikke veldig gode nyheter å fortelle etter denne timen.. Ikke noe tegn til at eggløsning har vært eller kommer til å være i nærmeste fremtid, heller ikke mensen for den sakens skyld så blir spennende å se om det kommer om tre dager eller ikke. Selve livmoren ser fin ut, men fortsatt tynn slimhinne.

Eggstokkene er polycystiske... Ingen diagnose er satt men det var ganske tydelig. Fikk beskjed om at det kunne være fordi det var egg som «lå i dvale» pga sprøyta, men da tenker jeg det hadde vært sånn forrige gang jeg var der også? Det virket ikke som hun var overbevist over dette selv heller.

Det positive er at jeg mest sannsynlig vil begynne med stimulering fra neste menstruasjon så lenge de har fått tilbake prøvesvarene før mensen starter, så det krysser jeg fingrene for enn så lenge..

Ellers må jeg innrømme at dette var veldig nedslående... Det begynner å bli litt vanskelig å være tålmodig og optimistisk, men jeg vet selv at dagene blir mye lengre og mye vanskeligere hvis jeg skal grave meg ned i negative tanker allerede. Så jeg gir meg selv litt tid hvor jeg kan være lei meg, før jeg vil tenke fremover mot bedre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart overraskende nyheter!! Ingen EL? Testene viser jo klart sterkt LH-nivå. Så om du ikke har hatt EL så er det mystiske hormonforstyrrelser ja :( Kjenner jeg er veldig spent på prøvesvarene der.

Veldig lurt å ikke grave seg ned. Får fokusere på de positive tingene. Nå er prøver tatt og du vil få hjelp når svar der foreligger. Mye medisiner som kan hjelpe til med EL eller hormonforstyrrelser generelt. Kanskje du får metformin du også? Min gynekolog sverger iallefall til det når det gjelder akkurat dette. Bedre dager kommer - jeg lover! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var overhodet ikke som forventet! Synes det er kjemperart at ikke EL har vært, her har det skjedd noe muffens.. 

Så utrolig frustrerende dette må være for deg, Noldi. Jeg kan ikke gjøre annet enn å sende deg en god klem, så håper jeg en liten opptur kommer når prøvesvarene dukker opp. Endelig skal du få litt hjelp, og det var virkelig på tide. Dette ordner seg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det sant 😶 Jeg hadde virkelig forhåpninger til den eltesten på deres vegne. Fint at du nå får oppfølging hos gynekolog i det minste, da får du nok den beste hjelpen du kan få når situasjonen er som den er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, uff, for en lei nyhet 😒 er det derfor du har hatt mye positive/nesten positive over flere dager? Mener å ha lest at pcos kan gi falk positive utslag... 

Heldigvis får du hjelp nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen❤️ Det positive er uten tvil at jeg får hjelp nå, og jeg er veldig glad for at jeg dro til gynekologen «allerede» nå og ikke ventet enda lenger!

25 minutter siden, Neutral90 skrev:

er det derfor du har hatt mye positive/nesten positive over flere dager? Mener å ha lest at pcos kan gi falk positive utslag... 

Hun sa ikke noe på det da hun vil vente på prøvesvarene før hun uttalte seg for mye om hva som kunne være galt og ikke, men jeg leste det selv også så det stemmer nok det ja... Så jeg kommer til å slutte med eggløsningstestene for nå, så kan jeg heller begynne med det igjen etter å ha funnet litt mer ut av hva som skjer i denna kroppen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Noldi skrev:

CD 12

Da har jeg fått vært hos gynekologen. Det ble tatt hormonprøver og jeg blir kalt inn til ny time når svar foreligger. Jeg har ikke veldig gode nyheter å fortelle etter denne timen.. Ikke noe tegn til at eggløsning har vært eller kommer til å være i nærmeste fremtid, heller ikke mensen for den sakens skyld så blir spennende å se om det kommer om tre dager eller ikke. Selve livmoren ser fin ut, men fortsatt tynn slimhinne.

Eggstokkene er polycystiske... Ingen diagnose er satt men det var ganske tydelig. Fikk beskjed om at det kunne være fordi det var egg som «lå i dvale» pga sprøyta, men da tenker jeg det hadde vært sånn forrige gang jeg var der også? Det virket ikke som hun var overbevist over dette selv heller.

Det positive er at jeg mest sannsynlig vil begynne med stimulering fra neste menstruasjon så lenge de har fått tilbake prøvesvarene før mensen starter, så det krysser jeg fingrene for enn så lenge..

Ellers må jeg innrømme at dette var veldig nedslående... Det begynner å bli litt vanskelig å være tålmodig og optimistisk, men jeg vet selv at dagene blir mye lengre og mye vanskeligere hvis jeg skal grave meg ned i negative tanker allerede. Så jeg gir meg selv litt tid hvor jeg kan være lei meg, før jeg vil tenke fremover mot bedre dager.

Forstår virkelig følelsene dine her! Det var virkelig ikke det jeg forventet, jeg var nesten helt sikker på at du har hatt EL mtp eggløsningstestene.. 

Det er fullt lov å være lei seg og det er lurt at du gir deg selv noen dager å være litt lei deg på! 
Det som er fint at nå har du fått det sjekket og kan få litt hjelp 😊

Sender over mange klemmer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1

Er det muuuuuulig! Mensen.. IGJEN.. Jeg vet ikke om jeg skal være glad for at det i det minste er regelmessig? For det er det, det går etter klokka. Uansett tviler jeg sterkt på at det kommer noe som helst positivt ut av en syklus på 14 dager😣

Håper jeg hører noe fra gynekologen i dag ang. prøvene, men det er vel veldig usannsynlig i og med jeg tok prøvene på onsdag? Jeg ser flere her ikke som ringer ned og forteller om utviklingen i syklusen, er det noe jeg burde gjøre? Hun sa ikke noe om det når jeg var der, så jeg vet ikke om det er noe jeg skal gjøre nå eller vente med til hun har fått svar som vi har diskutert. Ååå... Håpte så veldig at mensen iallfall kunne vente til gyn hadde fått svar på prøvene så jeg kunne begynt på medisinering med en gang, men det blir det vel ikke noe av nå. Høres dumt ut men da håper jeg denne syklusen blir på 14 dager også så jeg ikke må vente i evigheter med å starte på medisiner, det hadde jo vært typisk min flaks nå🙄

Sorry for grinete innlegg, men jeg begynner å bli passe oppgitt over all motgang jeg skal oppleve nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...