Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

CD 84

Hodet har gått helt i surr etter den nesten-positive EL-testen for 5 dager siden... Klarte kroppen å slippe et egg, eller klarte det ikke? Og ikke minst; klarte en sædcelle å treffe dette hypotetiske egget?

Jeg har fortsatt håp om at kroppen klarte å slippe et egg, men magefølelsen er ikke enig. Svaret får vi vite om 10 dager 😶

En del av meg vurderer veldig sterkt å prøve ut temping. Har funnet en tempmåler fra Make Sure med doble desimaler som jeg tenker å kjøpe dersom det viser seg at det ikke har vært EL denne gangen.

Ellers har jeg hatt ømme pupper, men det har jeg hatt mer eller mindre konstant siden mensen 1.mars. Det går litt opp og ned i styrke, og har holdt seg ganske jevnt en god stund nå. De siste to dagene har jeg hatt voldsomt vondt i korsryggen, og da gikk jeg rett i symptom-modus med en gang😂 men er 98% sikker på at det eneste det var et symptom på er at vi må skaffe oss nye madrasser på hytta😅😂 jeg sov nemlig på hytta natten før korsryggsmertene begynte, og der er det grusomt harde madrasser😶 Nå har smertene gitt seg, og det gir meg bare enda mer grunn til å tro at det var madrassen sin skyld.

Håper jeg har noen morsomme og spennende oppdateringer å komme med snart😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det blir veldig spennende og interessant å se om det ble EL på deg! Kommer du til å ta g-tester, eller venter du til evnt. mensen dukker opp? Jeg heier stort på temping, så anbefaler absolutt det om du ikke skulle bli gravid nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Ja det blir veldig spennende og interessant å se om det ble EL på deg! Kommer du til å ta g-tester, eller venter du til evnt. mensen dukker opp? Jeg heier stort på temping, så anbefaler absolutt det om du ikke skulle bli gravid nå. 

Jeg kommer til å ta en test hvis jeg ikke får mensen. Jeg er nok enn så lenge litt reservert på testingen, så kommer ikke til å teste før dagen etter «forventet» mens, bare sånn at jeg er heeelt sikker på at jeg ikke må tolke testen. Enten er det en strek eller så er det ikke en strek er litt sånn jeg tenker akkurat nå, men det kan fort endre seg hvis jeg blir mer utålmodig utover i denne ventetiden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 88 (og kaaaanskje DPO 8?)

Tempmåleren fra Make Sure dukket opp i postkassa i dag. Håper jeg ikke får bruk for den😅 

Dagene går ganske tregt om dagen. Teller ned til jeg kan teste på tirsdag. Kan egentlig ikke skryte av symptomer på det ene eller det andre akkurat nå da😅 Har hatt en del stikkinger og press i livmorsområdet som jeg er gaaanske sikker på at jeg ikke har hatt noe av tidligere (iallfall ikke siden jeg startet denne dagboken), puppene er fortsatt ømme og jeg har plutselig begynt å få voldsomme kramper i leggene!😶 Har bråvåknet 2 netter den siste uken av kramper. Men jeg aner ikke hva krampene betyr (kanskje et tegn på lavt magnesiumnivå), også er jeg litt redd for å få for høye forhåpninger av ømme pupper og ubehag i livmor, så prøver å tenke at det blir som det blir nå😶🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Noldi skrev:

CD 88 (og kaaaanskje DPO 8?)

Tempmåleren fra Make Sure dukket opp i postkassa i dag. Håper jeg ikke får bruk for den😅 

Dagene går ganske tregt om dagen. Teller ned til jeg kan teste på tirsdag. Kan egentlig ikke skryte av symptomer på det ene eller det andre akkurat nå da😅 Har hatt en del stikkinger og press i livmorsområdet som jeg er gaaanske sikker på at jeg ikke har hatt noe av tidligere (iallfall ikke siden jeg startet denne dagboken), puppene er fortsatt ømme og jeg har plutselig begynt å få voldsomme kramper i leggene!😶 Har bråvåknet 2 netter den siste uken av kramper. Men jeg aner ikke hva krampene betyr (kanskje et tegn på lavt magnesiumnivå), også er jeg litt redd for å få for høye forhåpninger av ømme pupper og ubehag i livmor, så prøver å tenke at det blir som det blir nå😶🙈

 

Blir veldig spennende å se på tirsdag! Håper jo selvfølgelig du får to blå og ikke tante rød. Men jeg tenker at uansett hvis det ene eller andre skjer så må det være litt deilig, siden det endelig skjer noe 😊 

Så jeg krysser fingrene for at du får enten TB eller TR, og slipper å vente noe lenger på at kroppen skal komme i gang igjen 😊

Du må ha ti ganger bedre viljestyrke enn meg som klarer å vente helt til tirsdag 😁 Nysgjerrigheten min tar fullstendig overhånd. Men det lureste er såklart å vente så man slipper unødvendig skuffelse 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Noldi skrev:

CD 88 (og kaaaanskje DPO 8?)

Tempmåleren fra Make Sure dukket opp i postkassa i dag. Håper jeg ikke får bruk for den😅 

Dagene går ganske tregt om dagen. Teller ned til jeg kan teste på tirsdag. Kan egentlig ikke skryte av symptomer på det ene eller det andre akkurat nå da😅 Har hatt en del stikkinger og press i livmorsområdet som jeg er gaaanske sikker på at jeg ikke har hatt noe av tidligere (iallfall ikke siden jeg startet denne dagboken), puppene er fortsatt ømme og jeg har plutselig begynt å få voldsomme kramper i leggene!😶 Har bråvåknet 2 netter den siste uken av kramper. Men jeg aner ikke hva krampene betyr (kanskje et tegn på lavt magnesiumnivå), også er jeg litt redd for å få for høye forhåpninger av ømme pupper og ubehag i livmor, så prøver å tenke at det blir som det blir nå😶🙈

 

Blir spennende med test på tirsdag! Om testen ikke skulle være positiv, så er det som vegasus sier, positivt at mensen eventuelt dukker opp - det tyder jo bare på at eggløsning har vært og du ENDELIG har en syklus i gang 😄 

Unner deg virkelig en syklus i rute nå ❤️ 

Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Blir spennende med test på tirsdag! Om testen ikke skulle være positiv, så er det som vegasus sier, positivt at mensen eventuelt dukker opp - det tyder jo bare på at eggløsning har vært og du ENDELIG har en syklus i gang 😄 

Unner deg virkelig en syklus i rute nå ❤️ 

Klem til deg 

 

43 minutter siden, vegasus skrev:

Blir veldig spennende å se på tirsdag! Håper jo selvfølgelig du får to blå og ikke tante rød. Men jeg tenker at uansett hvis det ene eller andre skjer så må det være litt deilig, siden det endelig skjer noe 😊 

Så jeg krysser fingrene for at du får enten TB eller TR, og slipper å vente noe lenger på at kroppen skal komme i gang igjen 😊

Du må ha ti ganger bedre viljestyrke enn meg som klarer å vente helt til tirsdag 😁 Nysgjerrigheten min tar fullstendig overhånd. Men det lureste er såklart å vente så man slipper unødvendig skuffelse 😊 

Helt enig med dere begge! Uansett om det eventuelt kommer mensen eller to streker på en test hadde jeg blitt overlykkelig!😁 Bare det å få syklus og ny mulighet hadde vært nydelig😍 Har veldig håp om at det går den veien nå, men er jo smertelig redd for at det ikke er noe nytt å fortelle om på tirsdag😖 Krysser alt som krysses kan enn så lenge, en liten uke igjen så får vi se🥳 Hvis TR eller TB dukker opp, så hadde det jo vært veldig morsomt å vite at jeg kan kjenne det på kroppen når det er EL også- det hadde jo vært veldig greit å vite til evt flere runder😁 så det er mange gode ting å ta med meg videre hvis det går min vei på tirsdag😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke skal bli med på testedate med meg og Netteflette på lørdag!? :5:

Men det står respekt av at du vil vente altså, så det forstår jeg. Jeg skal vente og heie deg frem uansett! Enig med de andre, at selv om det ikke skulle gå veien nå så håper jeg på en frisk og god start for deg med ny syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Amatariel skrev:

 

Sikker på at du ikke skal bli med på testedate med meg og Netteflette på lørdag!? :5:

 

Å tro du meg jeg hadde voldsomt lyst til å  hive meg på den testdaten når jeg leste om den!😂😁 Men jeg har så lyst til å få det helt svart på hvitt til tirsdag, positivt eller negativt😶 Etter å ha ventet i snart 3 måneder på ny syklus vet jeg ikke om psyken takler enda et usikkert svar, enten i form av en mulig skyggestrek eller tanken på at «det kanskje fortsatt et håp» siden lørdag fortsatt er litt tidlig. Jeg vil bare se en eller to streker så jeg kan vite enten «yes jeg fikk faktisk eggløsning» eller «nei dessverre, det var ingen eggløsning når jeg trodde det». Hadde nok definitivt hivd meg på daten hvis jeg hadde visst at jeg hadde hatt eggløsning!😁🙈 Da hadde jeg nok ikke klart å holde meg i skinnet🙈 men siden alt er så usikkert i denne «syklusen» ønsker jeg bare å få et så sikkert ja eller nei som mulig😶😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for det altså Noldi *klem* Venter spent til tirsdag sammen med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 91

Tja hva skal man tro nå da?😅

Prøver å ikke la meg rive helt med i denne symptomjakten, kun fordi jeg er redd for å bli skikkelig skuffet hvis det ikke skjer noe som helst til tirsdag. Som tallet over her tilsier har denne «syklusen» faktisk vart i akkurat et kvart år i dag, og det er en ganske kjip tanke😔 Men likevel har jeg skikkelig håp denne gangen, og det er litt skummelt.

Jeg har akkurat spist frokost. Den måtte avbrytes av akutt oppkast midt i matfatet. Håpet stiger jo med én gang! Men det er ikke første gangen dette skjer meg. Jeg har kastet opp på bensinstasjoner, morgenturer, badestranda og matbutikken flere ganger tidligere. Aner ikke hva det kommer av, men det skjer helt plutselig. Det er lenge siden sist dette har skjedd nå.

2 dager igjen, og jeg begynner å kjenne på lysten til å teste, har t.o.m drømt at jeg testet her om dagen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, jeg føler sånn med deg! Vet akkurat hvordan det er med lange sykluser :troest: Første gang jeg var prøver og hadde kastet p-pillene hadde jeg ingen holdepunkter. Lange sykluser, litt spotting her og der, plutselig kom mensen og varte i 20 dager (!). Helt koko. Men kroppen jobber på for å komme i syklus, ikke mist troen på det! Krysser fingrene for at du enten har klart å slippe og befrukte et egg nå, eller at det kommer en helt normal og frisk mensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil egentlig bare gi deg en klem❤️ Ikke noe gøy med en så lang syklus! Håper virkelig at du får svar på noe snart (håper selvfølgelig mest på spire da😉)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode ord og støtte @Amatariel og @Netteflette ❤️
 

Løper bare innom her for en rask oppdatering! Har vært litt rask i avtrekkeren når det kommer til dette før, så vi får se om jeg har rett eller om jeg er for rask denne gangen også😅 MEN JEG TROR JEG FÅR MENSEN! Skulle gjerne hatt en spire, men noe er bedre enn ingenting akkurat nå😅 meeeeen, da håper jeg også at eggløsning var tidligere enn jeg trodde, for en lutealfase på 12 dager er vel litt i korteste laget? Hjeeelp, håper ikke jeg endelig får mer oversikt over syklus, for så å slite med kort lutealfase😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for meeensen :hoppe: rart å si, men du skjønner hva jeg mener ;)

Husk at CD1 ikke regnes før det er tydelig rødt og frisk blod. Så spotting feks inngår i lutealfasen. Og 12 dager er innafor, så ikke bekymre deg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at du har rett 😃

12 dager lutealfase er veldig fint det, så det trenger du absolutt ikke bekymre deg for 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yaaay! Endelig 😍 Rart å juble over mensen, men sånn er det når man venter på den 😂 

Du skal ikke bekymre deg for 12 dagers lutealfase, det er helt innenfor normalen og en bra fase for en eventuell spire å feste seg! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 93
Ja, jeg var for rask i avtrekkeren igjen😶 Ingen mensen enda, så det var bare spotting i går. Var sikker på at det var mensen som dukket opp ettersom det var 12 dager etter det jeg håper var eggløsning. Så nå er jeg tilbake til usikkerheten igjen😅

Har spontant dratt til hytta med familien og blir her til i morgen, noe som gjør det vanskelig å ta graviditetstest. Valgte derfor å ikke ta med test heller, så utsetter testedagen til onsdag. Heldigvis går tiden fort når jeg er her🌞Drømmene mine har de siste 4 dagene kun handlet om graviditet og positive graviditetstester, så hjernen er iallfall klar.

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooi, kan det ha vært en festeblødning da???? Dette her er jo bare superspennende! 

Nyt hytteturen ❤️🌞 Er godt å komme seg litt unna prøving, testing og annet som følger med. Jeg krysser fingrene til du kommer hjem 🤗🤞🏻

Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også festeblødning! Godt du ikke blir borte lenge så du kan teste på onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...