Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

1 time siden, Coronja skrev:

Synes dere er utrolig egoistiske som prøver å sette flere folk til denne verden, når vi lever i en sånn stor usikkerhet. Er også slemt å overbelaste helsevesenet. Barn fortjener gode og empatiske foreldre. Noe de fleste absolutt ikke er ☺️

Jeg jobber selv i helsevesenet og er fullt klar over hvilken situasjon vi lever i per nå. Min dagbok er ikke lagd for diskusjon om hverken hva du tenker om covid-19 eller mitt forsøk på å starte familie. Det finnes flere tråder på dette forumet der du kan diskutere dette med de som ønsker det. Takk :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gåsemor skrev:

Jeg er også i slutten av 20-årene og førstegangsprøver. Selv har jeg gitt opp el-tester fordi jeg aldri fikk noen positive tester, så nå tar jeg tempereaturen hver morgen og det ser ut til å fungere bedre for meg. Jeg har fulgt med deg siden du opprettet denne dagboken, men har ikke visst hva jeg skulle kommenterer, men følger gjerne med videre og lykke til 😊

Så hyggelig at du følger med😁 Har vært inne på tanken om å måle temp, men siden jeg jobber 3delt turnus (dag, kveld og natt) tror jeg ikke det lar seg gjøre slik jeg har skjønt det? Er vel sånn at man måler til samme tid på morgenen hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Jeg hadde også tenkt til å skrive på en melding her i dag, så det var gøy å se at @vegasus allerede hadde vært innom! 😀

Det kan absolutt være at du har hatt EL, eller at syklusen din ikke er helt i balanse enda. Jeg vil tro at etter neste TR, så vil kroppen være enda mer i rute og enda mer i forventet syklus. Blir spennende å følge med på deg fremover :)  

Stor klem 

 

1 time siden, vegasus skrev:

Det kan hende du har lang og ustabil syklus enda. Jeg fikk jo positiv EL på CD 38 🤪 Det var etter kjemisk da, men syklus var ustabil uansett etter p-piller i 12 år.

Ville fortsatt å teste, og enten så får du EL eller så har du hatt det ja. 😊 

Kroppen trenger nok litt tid enda til normalisere seg. 😊 

Ønsker deg fortsatt lykke til! 🥰🥰

Tusen takk, dere😍 hyggelig at dere tenker på meg😁😍 jeg følger nøye med på dere også, og gleder meg over utviklingen! Blir spennende å se hvordan det går når du begynner testingen @SUPERMIRI
 

Jeg tror nok ikke jeg har hatt EL enda, tenker mer at jeg kanskje kan ha syklus uten EL denne første runden, men som du sier @vegasus kan det fort hende det blir en laaang syklus i en periode😄 

Når jeg nå gikk på do derimot kommer det klart seigt slim på papiret, ikke så voldsomt mye men lar seg strekke én cm ca. Har ikke hatt slik utflod før (utrolig hvor mange former for utflod jeg har opplevd de siste ukene😅). Kan dette være EL-slim tro?🤔 Blir spennende å se🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Noldi skrev:

 

Tusen takk, dere😍 hyggelig at dere tenker på meg😁😍 jeg følger nøye med på dere også, og gleder meg over utviklingen! Blir spennende å se hvordan det går når du begynner testingen @SUPERMIRI
 

Jeg tror nok ikke jeg har hatt EL enda, tenker mer at jeg kanskje kan ha syklus uten EL denne første runden, men som du sier @vegasus kan det fort hende det blir en laaang syklus i en periode😄 

Når jeg nå gikk på do derimot kommer det klart seigt slim på papiret, ikke så voldsomt mye men lar seg strekke én cm ca. Har ikke hatt slik utflod før (utrolig hvor mange former for utflod jeg har opplevd de siste ukene😅). Kan dette være EL-slim tro?🤔 Blir spennende å se🤩

Det høres ut som EL slim ja 😊 

Mitt var ikke voldsomt i mengde men jeg ble nå gravid allikevel ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Noldi skrev:

Så hyggelig at du følger med😁 Har vært inne på tanken om å måle temp, men siden jeg jobber 3delt turnus (dag, kveld og natt) tror jeg ikke det lar seg gjøre slik jeg har skjønt det? Er vel sånn at man måler til samme tid på morgenen hver dag? 

Det stemmer, vanligvis fungerer det ikke for de som jobber 3delt turnus. Jeg måler temp. Hver morgen. Men ikke bli bekymret om du ikke får positive el-tester. Jeg Er sjekket av gynekolog fordi vi har prøvd mer enn et år. Jeg har nok bare vært maks uheldig med teste tidspunkt siden jeg hadde ustabil syklus etter jeg sluttet på p-piller. Jeg testet en gang om dagen, men Gynekolog sa at noen må ta el-tester hver 12. Time for å klare og fange opp EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, GulSitron skrev:

Det høres ut som EL slim ja 😊 

Mitt var ikke voldsomt i mengde men jeg ble nå gravid allikevel ❤️

Det er godt å høre😁😄 Gratulerer med graviditeten!😍

 

10 timer siden, Gåsemor skrev:

Det stemmer, vanligvis fungerer det ikke for de som jobber 3delt turnus. Jeg måler temp. Hver morgen. Men ikke bli bekymret om du ikke får positive el-tester. Jeg Er sjekket av gynekolog fordi vi har prøvd mer enn et år. Jeg har nok bare vært maks uheldig med teste tidspunkt siden jeg hadde ustabil syklus etter jeg sluttet på p-piller. Jeg testet en gang om dagen, men Gynekolog sa at noen må ta el-tester hver 12. Time for å klare og fange opp EL.

Det er godt å høre at jeg ikke nødvendigvis trenger å bekymre meg så mye over negative EL-tester, tusen takk😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 24

EL testene har blitt litt sterkere de siste 4 dagene, og forhåpningene om at det kanskje nærmer seg EL stiger i takt med kurven😅😁 kurven har jo derimot steget tidligere også før den har gått ned igjen, så jeg prøver å holde hodet kaldt. Måtte bestille flere EL tester i dag, da disse går fort når man tester x2 om dagen😅 men, det får gå, har jo veeeeldig lyst på en bekreftelse på at kroppen er i gang igjen🙈Legger ved et bilde av utviklingskurven til EL-testene. Vet ikke om disse små forskjellene er noe å holde fast i, det er vel sånn at nivået varierer litt gjennom hele syklusen slik jeg har skjønt det, men jeg håper jo det er et tegn på noe likevel😍

03A03C20-902E-454A-84F1-CA42E708C17C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2020 den 18.20, Noldi skrev:

CD 24

EL testene har blitt litt sterkere de siste 4 dagene, og forhåpningene om at det kanskje nærmer seg EL stiger i takt med kurven😅😁 kurven har jo derimot steget tidligere også før den har gått ned igjen, så jeg prøver å holde hodet kaldt. Måtte bestille flere EL tester i dag, da disse går fort når man tester x2 om dagen😅 men, det får gå, har jo veeeeldig lyst på en bekreftelse på at kroppen er i gang igjen🙈Legger ved et bilde av utviklingskurven til EL-testene. Vet ikke om disse små forskjellene er noe å holde fast i, det er vel sånn at nivået varierer litt gjennom hele syklusen slik jeg har skjønt det, men jeg håper jo det er et tegn på noe likevel😍

03A03C20-902E-454A-84F1-CA42E708C17C.jpeg

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente å se. Men hvis du har elslim så vil jeg tro du snart får utslag på testene 😊 

Spennende er det nå uansett! 😃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 27

Selvom jeg var forberedt på at syklusen kom til å være litt på bærtur i starten må jeg innrømme at jeg snaaaaart blir sprø av å vente på eggløsning. Testene fortsatte å bli sterkere og sterkere for hver gang jeg testet i 5 dager, før den i dag er noe svakere igjen.  Nå har jeg jobbhelg så dagene går iallfall litt fortere enn de gjør når jeg har hatt fri. Håper bare mensen kommer snart og jeg kan prøve igjen med blanke ark og se om eggløsning bestemmer seg for å dukke opp neste syklus. Gleder meg mer og mer til å få snakket med gynekologen også, som er rundt 2 uker til. Håper tiden går fort frem til det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Noldi skrev:

CD 27

Selvom jeg var forberedt på at syklusen kom til å være litt på bærtur i starten må jeg innrømme at jeg snaaaaart blir sprø av å vente på eggløsning. Testene fortsatte å bli sterkere og sterkere for hver gang jeg testet i 5 dager, før den i dag er noe svakere igjen.  Nå har jeg jobbhelg så dagene går iallfall litt fortere enn de gjør når jeg har hatt fri. Håper bare mensen kommer snart og jeg kan prøve igjen med blanke ark og se om eggløsning bestemmer seg for å dukke opp neste syklus. Gleder meg mer og mer til å få snakket med gynekologen også, som er rundt 2 uker til. Håper tiden går fort frem til det.
 

Kjenner igjen frustrasjonen når positiv EL-test lar vente på seg 🙈 Kan forstå at du rett og slett venter på ny syklus nå, blir egentlig spennende å se om du får TR eller EL først nå 🤔 

Fortsatt lykke til 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Hvordan går det med deg, @Noldi? 😄 

Det går fint med meg, men det skjer jo aaaaaalt for lite på syklusfronten😅 ingen økning eller positivt utslag på EL-testene, men så er det 2 dager jeg ikke har fått testet heller siden det har blitt en del doble vakter på jobb. Har ikke helt trua på at det har vært noen eggløsning de dagene jeg ikke har testet men jeg vet jo ikke helt sikkert. Håper tr kommer innom på besøk igjen snart sånn at jeg kan begynne med blanke ark i ny syklus 😁 Teller også ned dager til jeg kan få snakket med gynekologen og få litt ordentlige svar og ikke bare min egen synsing😁 
Alt bra med deg i ny syklus?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Noldi skrev:

Det går fint med meg, men det skjer jo aaaaaalt for lite på syklusfronten😅 ingen økning eller positivt utslag på EL-testene, men så er det 2 dager jeg ikke har fått testet heller siden det har blitt en del doble vakter på jobb. Har ikke helt trua på at det har vært noen eggløsning de dagene jeg ikke har testet men jeg vet jo ikke helt sikkert. Håper tr kommer innom på besøk igjen snart sånn at jeg kan begynne med blanke ark i ny syklus 😁 Teller også ned dager til jeg kan få snakket med gynekologen og få litt ordentlige svar og ikke bare min egen synsing😁 
Alt bra med deg i ny syklus?☺️

Åh, så frustrerende! 😅 Jeg krysser fingrene for at syklusen kommer i balanse snart 🤞🏻🌸 Blir spennende når du har vært hos gynekologen! Om han/hun har noe ålreit og informere de å si😁 

Alt er bra med meg! 😊

Klem til deg! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 31

I dag har jeg ingen peiling på hva som skjer med meg😅 Har humørsvingninger fra H*******😶 Forstoppet som bare fader er jeg også, så dette er ingen god dag... Forventer at mensen dukker opp snart, men sist syklus hadde jeg løs mage og veldig ømme pupper, så det er ganske ulikt fra sist måned noe som gjør meg litt forvirret😅 Har litt ømme pupper i dag men ikke av samme grad som før. Humørsvingningene har gjort at jeg har skiftet fra kjempeglad til kjempetrist til sinna og til å gråte, alt innenfor samme klokketime. Måtte si unnskyld til mannen akkurat nå og forklarte at jeg ikke helt skjønner hvor alle disse følelsene kommer fra selv, og at han bare fikk lukke ørene rundt meg akkurat i dag🙈 Heldigvis har jeg en ganske forståelsesfull samboer som skjønte at det var noe jeg ikke styrte helt selv, allerede før jeg skjønte at jeg hadde vært gjennom ganske mange forskjellige humør på kort tid. Håper dette er over innen morgendagen😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

CD 31

I dag har jeg ingen peiling på hva som skjer med meg😅 Har humørsvingninger fra H*******😶 Forstoppet som bare fader er jeg også, så dette er ingen god dag... Forventer at mensen dukker opp snart, men sist syklus hadde jeg løs mage og veldig ømme pupper, så det er ganske ulikt fra sist måned noe som gjør meg litt forvirret😅 Har litt ømme pupper i dag men ikke av samme grad som før. Humørsvingningene har gjort at jeg har skiftet fra kjempeglad til kjempetrist til sinna og til å gråte, alt innenfor samme klokketime. Måtte si unnskyld til mannen akkurat nå og forklarte at jeg ikke helt skjønner hvor alle disse følelsene kommer fra selv, og at han bare fikk lukke ørene rundt meg akkurat i dag🙈 Heldigvis har jeg en ganske forståelsesfull samboer som skjønte at det var noe jeg ikke styrte helt selv, allerede før jeg skjønte at jeg hadde vært gjennom ganske mange forskjellige humør på kort tid. Håper dette er over innen morgendagen😅🙈

Oioi! Kanskje du kjenner på skikkelig PMS? Det er litt fascinerende å se hvordan kroppen blir etter man slutter med prevensjon. Kanskje det er sånn du kommer til å bli før hver TR fremover? You'll never know! 😄 Blir spennende å følge med på, hvordan syklusen din kommer til å bli og kjennes ut. Har du forresten tatt en graviditetstest? Sånn just in case? Eller har dere ikke begynt å prøve for fullt enda? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Oioi! Kanskje du kjenner på skikkelig PMS? Det er litt fascinerende å se hvordan kroppen blir etter man slutter med prevensjon. Kanskje det er sånn du kommer til å bli før hver TR fremover? You'll never know! 😄 Blir spennende å følge med på, hvordan syklusen din kommer til å bli og kjennes ut. Har du forresten tatt en graviditetstest? Sånn just in case? Eller har dere ikke begynt å prøve for fullt enda? ☺️

Håper virkelig ikke at det er slik det blir hver gang før tr, da har jeg mye å jobbe med kjenner jeg😂😶 Har ikke tatt en graviditetstest, men har tenkt at jeg kanskje får gjøre det hvis det tar lang tid før tr kommer. Er ganske sikker på at hvis jeg har hatt EL så har det skjedd et stykke ut i syklusen, så hvis jeg ender opp med å ta en graviditetstest denne perioden så gjør jeg nok ikke det før om 7-10 dager. Er ganske innstilt på at kroppen kan være litt treig nå i starten, så tenker jeg ser det an litt😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 36

Ingen spennende nyheter å komme med enda.. Fortsatt ingen tegn til mensen eller EL.. Jeg tvilholder på at @vegasus fikk positiv EL-test på CD 38, og tenker at det er fortsatt to dager til, så da er ikke kroppen min heeeeeeeelt ute å sykle😅 Desto lenger tid det tar for EL og tr, desto mer redd blir jeg for at det skal ta kjempelang tid å komme inn i ny og regelmessig syklus:(.. Er så redd for at det skal ta flere måneder før det skjer noe nytt😶 Det aller beste hadde vært hvis jeg var i gang med ny syklus før jeg har time hos gynekologen, men jeg ser jo at det vinduet lukker seg mer og mer for hver dag. Vurderer å bytte timen slik at jeg kan ha time etter neste mens, men vet ikke om det utgjør noe forskjell.

Håper jeg har noe mer spennende å fortelle om et par dager ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Noldi skrev:

CD 36

Ingen spennende nyheter å komme med enda.. Fortsatt ingen tegn til mensen eller EL.. Jeg tvilholder på at @vegasus fikk positiv EL-test på CD 38, og tenker at det er fortsatt to dager til, så da er ikke kroppen min heeeeeeeelt ute å sykle😅 Desto lenger tid det tar for EL og tr, desto mer redd blir jeg for at det skal ta kjempelang tid å komme inn i ny og regelmessig syklus:(.. Er så redd for at det skal ta flere måneder før det skjer noe nytt😶 Det aller beste hadde vært hvis jeg var i gang med ny syklus før jeg har time hos gynekologen, men jeg ser jo at det vinduet lukker seg mer og mer for hver dag. Vurderer å bytte timen slik at jeg kan ha time etter neste mens, men vet ikke om det utgjør noe forskjell.

Håper jeg har noe mer spennende å fortelle om et par dager ☺️

Det er helt normalt at det tar litt tid etter pilleslutt for kroppen å komme i rytme igjen.  Så jeg ville ikke bekymret meg sånn alt for mye om det enda. 😊 Og selv om første syklus er lang trenger ikke det bety at de neste syklusene blir lange. 😊 

Får håpe gynekologen kan fortelle deg litt om kroppen nærmer seg det ene eller det andre hvis det ikke er skjedd noe i mellomtiden da. 😊 

 Men frustrerende at du ikke har fått eggløsning eller TR enda likevel. 😬 

Vet at det finnes sprøyter man kan ta for å få eggløsning, så hvis det går veldig lang tid så er jo det noe du kan snakke med en lege eller gynekolog om. Jeg vet ikke hvordan de funker, men det kan jo hende at det kan hjelpe på å "starte opp systemet" igjen. 🤷🏼‍♀️ Kan være verdt å ha i bakhodet hvertfall. 
 

klem til deg :klemmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Noldi skrev:

CD 36

Ingen spennende nyheter å komme med enda.. Fortsatt ingen tegn til mensen eller EL.. Jeg tvilholder på at @vegasus fikk positiv EL-test på CD 38, og tenker at det er fortsatt to dager til, så da er ikke kroppen min heeeeeeeelt ute å sykle😅 Desto lenger tid det tar for EL og tr, desto mer redd blir jeg for at det skal ta kjempelang tid å komme inn i ny og regelmessig syklus:(.. Er så redd for at det skal ta flere måneder før det skjer noe nytt😶 Det aller beste hadde vært hvis jeg var i gang med ny syklus før jeg har time hos gynekologen, men jeg ser jo at det vinduet lukker seg mer og mer for hver dag. Vurderer å bytte timen slik at jeg kan ha time etter neste mens, men vet ikke om det utgjør noe forskjell.

Håper jeg har noe mer spennende å fortelle om et par dager ☺️

Så kjedelig at EL og TR lar vente på seg! Selv om denne syklusen er lang, må du huske på at du har akkurat sluttet med prevensjon og at det så absolutt ikke behøver å være sånn i neste syklus. Kroppen trenger tid, og spesielt etter en lang periode med prevensjon. Heldigvis er det som vegasus sier, hjelpemidler som kan være med på å sette i gang prosesser - så jeg har stor tro på at dette ordner seg ganske fort! ❤️ 

Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 38

Eggløsningstesten i dag virker sterkere enn tidligere tester jeg har tatt hittil. Den slår ut litt sterkere i premom appen også, men registreres fortsatt som «low». Uansett om det ender i eggløsning eller ikke, er det deilig bare å se en liten forskjell i nivåene😅🙈 Jeg må dessverre avbestille gynekologtimen min til uken. Jeg er flyttet fra min vanlige arbeidsplass over til å jobbe eksklusivt med covid-19 pasienter. For å være sikker på at jeg ikke smitter andre dersom jeg får viruset selv har jeg valgt å avbestille timen min. Så får jeg heller bestille ny time når alt dette har roet seg😁 
Skal prøve å få tatt en ny EL-test ila kvelden🤩😁 

Legger ved et bilde av testen fra i dag tidlig, hva tenker dere? Jeg tåler både positive og negative tilbakemeldinger altsa😁 (men ja, jeg ser at det fortsatt er negativt🙈)

693388E8-6C41-409D-A4FD-4C2444DF8581.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...