Gå til innhold

Førstegangsprøvere


Noldi

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått vært hos gynekologen. Alt så bra ut i den forstand at det ikke er snakk om noe sykdom eller lignende, men hun sa også at det dessverre ikke vil skje noe i nærmeste fremtid. Slimhinnen er tynn og det ser ut til at virkningen av p-sprøyten fortsatt sitter i kroppen. Det var ingen tegn på mensen eller eggløsning, og hun forklarte at det fortsatt kan ta flere måneder før jeg kommer i syklus igjen. Sannsynligvis vil jeg få eggløsning før jeg får mensen igjen, men det er nok lenge til. 

Så ja.. hva skal man si. Gode nyheter å høre at det er plenty av egg/folikler og at det nok ikke blir noe problem når jeg først får syklus igjen, men dårlig nyhet at det kommer til å være lang ventetid.. 

Akkurat nå tror jeg ikke at jeg kommer til å fortsette å teste etter EL siden det kommer til å ta lang tid før den dukker opp. 

Gynekologen ønsket ikke å ta blodprøver for å sjekke hormoner o.l. eller sette meg på medisiner for å få i gang syklus, da det mest sannsynlig vil skje av seg selv, bare ikke enda. Har fått beskjed om å ta kontakt på nytt om 6 måneder dersom jeg fortsatt ikke har fått syklus.

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Noldi skrev:

Da har jeg fått vært hos gynekologen. Alt så bra ut i den forstand at det ikke er snakk om noe sykdom eller lignende, men hun sa også at det dessverre ikke vil skje noe i nærmeste fremtid. Slimhinnen er tynn og det ser ut til at virkningen av p-sprøyten fortsatt sitter i kroppen. Det var ingen tegn på mensen eller eggløsning, og hun forklarte at det fortsatt kan ta flere måneder før jeg kommer i syklus igjen. Sannsynligvis vil jeg få eggløsning før jeg får mensen igjen, men det er nok lenge til. 

Så ja.. hva skal man si. Gode nyheter å høre at det er plenty av egg/folikler og at det nok ikke blir noe problem når jeg først får syklus igjen, men dårlig nyhet at det kommer til å være lang ventetid.. 

Akkurat nå tror jeg ikke at jeg kommer til å fortsette å teste etter EL siden det kommer til å ta lang tid før den dukker opp. 

Gynekologen ønsket ikke å ta blodprøver for å sjekke hormoner o.l. eller sette meg på medisiner for å få i gang syklus, da det mest sannsynlig vil skje av seg selv, bare ikke enda. Har fått beskjed om å ta kontakt på nytt om 6 måneder derfor jeg fortsatt ikke har fått syklus.

Så bra at ingenting ser galt ut! Men så utrolig kjedelig at det ikke kommer til å skje noe nå med det første da! 😩 

Er nok ikke noen vits å fortsette å teste etter EL nå da nei. Bedre å begynne etter en eller to sykluser da. 

Får nå inderlig håpe at du slipper å bestille ny time om et halvt år! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Noldi skrev:

Da har jeg fått vært hos gynekologen. Alt så bra ut i den forstand at det ikke er snakk om noe sykdom eller lignende, men hun sa også at det dessverre ikke vil skje noe i nærmeste fremtid. Slimhinnen er tynn og det ser ut til at virkningen av p-sprøyten fortsatt sitter i kroppen. Det var ingen tegn på mensen eller eggløsning, og hun forklarte at det fortsatt kan ta flere måneder før jeg kommer i syklus igjen. Sannsynligvis vil jeg få eggløsning før jeg får mensen igjen, men det er nok lenge til. 

Så ja.. hva skal man si. Gode nyheter å høre at det er plenty av egg/folikler og at det nok ikke blir noe problem når jeg først får syklus igjen, men dårlig nyhet at det kommer til å være lang ventetid.. 

Akkurat nå tror jeg ikke at jeg kommer til å fortsette å teste etter EL siden det kommer til å ta lang tid før den dukker opp. 

Gynekologen ønsket ikke å ta blodprøver for å sjekke hormoner o.l. eller sette meg på medisiner for å få i gang syklus, da det mest sannsynlig vil skje av seg selv, bare ikke enda. Har fått beskjed om å ta kontakt på nytt om 6 måneder dersom jeg fortsatt ikke har fått syklus.

Så bra at alt står bra til "der nede", men så utrolig frustrerende svar fra gynekologen på samme tid. Håper så inderlig at mensen kommer før enn om 6 måneder, slik at du vet at syklusen er i gang. Jeg unner deg virkelig ikke denne lange ventetiden ❤️ 

Godt å se at du er ved tilsynelatende godt mot. Det er absolutt fornuftig å la være og teste etter EL nå, det vil bare være bortkastede penger. 

Husk at det er lov å synes at dette er skikkelig dritt! Håper at du unner deg noe godt i kveld, og koser deg med mannen. 

Stor klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg behov for å blåse ut litt, og siden jeg ikke har noen andre enn mannen å snakke med dette om blir det dere som må høre på/lese om klagingen min😅🙈 

Det er to uker siden jeg var hos gynekologen og fikk beskjed om at det vil ta lang tid før det skjer noe, og jeg er allerede utålmodig. Jeg var så klar for at alt skulle klaffe med en gang, og det er bare kjedelig når det ikke går som man ønsker. Jeg ser jo i ettertid at jeg var litt vel optimistisk, men det kunne vært litt enklere enn det er nå vel😅 Hadde jeg bare hatt en syklus jeg kunne fulgt med på, istedenfor å ikke ane noe som helst.

Enn så lenge passer jeg på at forholdene ligger tilrette for en graviditet. Jeg tar vitamin og mineraltilskudd, jeg spiser variert og sunt, passer på å få i meg nok fisk, og trener jevnlig. Men jeg må jo innrømme at jeg er såpass utålmodig at jeg flere ganger har googlet kjerringråd om hvordan jeg kan få i gang syklusen igjen, uten at det gir særlig med resultater.

Håper virkelig at det ikke tar 6 måneder før noe skjer. Vet ikke hvor langt «frem i tid» gynekologen klarer å lese tegnene fra ultralyden? Aller mest håper jeg jo at mensen dukker opp allerede nå og at jeg bare kan starte, men jeg skjønner at det er urealistisk.. I dag er bare en sånn dag hvor det rett og slett er litt dritt. Håper det går bedre i morgen og at jeg ikke tenker så mye på det. Har gått relativt greit frem til i dag egentlig, så satser på at det bare er dagen i dag som er litt kjip.

Håper det får fint med alle dere andre her inne❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å høre at denne dagen ikke behandler deg noe godt, @Noldi🌸

Det er bra at dagene har gått relativt greit frem til i dag. Det er positivt! Jeg har derimot full forståelse for at enkelte dager kan bli både litt og veldig tunge - et barneønske er jo tross alt noe stort. Jeg kan ikke se for meg hvor utrolig frustrerende det må være å ikke vite om syklus, ei heller om hvor lang tid det er til den kommer i gjenge igjen. 

Jeg unner deg virkelig å få mensen og/eller eggløsning snart. Uvitenheten er din verste fienden akkurat nå, men så sterk som du er - er jeg helt sikker på at du kommer seirende ut med fler positive enn negative dager ❤️ Også må du ikke være redd for å dukke opp her inne for å dele dine tanker, det kan være til god hjelp å bare blåse ut litt iblant.

Sender deg en stor, god og varm klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord, @SUPERMIRI 😍 Dagen ble bedre med en gang jeg hadde fått blåst ut litt negativitet. Det hjelper alltid for meg å lufte tankene, slik at de ikke manifesterer seg gjennom hele dagen. Når jeg får sagt det glemmer jeg det litt igjen, og det er jeg veldig glad for!
 

Så nå håper jeg at jeg er klar for to nye uker uten negative tanker, de gjør meg jo ikke noe godt uansett. I dag skal jeg bake kake til 17.mai og arbeidshelg, og bare kose meg  resten av uken😁

Selvom positiviteten er tilbake håper jeg likevel at kroppen min snart bestemmer seg for å komme inn i syklus igjen, det hadde gjort meg overlykkelig akkurat nå❤️🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 79
Nå vet jeg ikke hva jeg skal si eller gjøre eller tro eller noe som helst egentlig😶 Hvis kroppen min bare gjør narr av meg nå så blir dette veldig kjipt, og selvom jeg sitter her i gledesjokk gjør jeg meg bare klar for at det ikke blir som jeg håper.

De siste 2 dagene har det vært en form for press/ubehag i livmor området, men jeg har tenkt at jeg bare må late som ingenting pga beskjeden jeg fikk hos gynekologen. Når jeg står opp i dag tidlig er det litt rosa på papiret! Hva betyr det? Hundre tanker flyr rundt i hodet mitt. Er det mensen? Er det blødning fra EL? Er det ingenting? Hva skjer nå?

Realisten i meg sier at dette kun er spotting, og at det ikke kommer av noe spesielt eller vil resultere i noe spesielt. Den håpefulle i meg tenker «herregud nå skjer det likevel, nå kommer det en ny syklus». Den faglige delen av meg har lyst til å se om det står noe om gynekologiske undersøkelser, eggløsning og mensen i en av skolebøkene mine. Likevel har jeg bestemt meg for å prøve å leve dagen som normalt, ikke kaste meg over lærebøker eller Google meg bort i hele dag, men se hva som skjer i kveld. Har det da kommet mer eller mindre blod/spotting? Time will tell😶🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da! Krysser mine fingre og tær (og hundene sine) for at det betyr at noe er på gang. 😊 

Har du noe særlig utflod eller bare spotting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Noldi, håper jeg kan få lov til å følge deg her i dagboken :) Jeg har vært prøver noen runder, og vet hvor godt det er å ha noen som holder på med det samme. Man blir jo veldig i en boble, og til tider helt skrullete 😅 Men her er vi allefall noen som forstår hvordan det er!

Jeg skjønner veldig godt at timen hos gynekologen var nedslående. Venting er jo såå kjedelig. Når man er klar for å prøve på å få barn, så vil man jo helst ha blitt gravid i går... Men var det ikke aktuelt for gynekologen å gi deg noe medisin for å komme inn i syklus? Jeg kan dessverre ikke noe om ettervirkningene av p-sprøyte, derfor jeg lurer. Da jeg sluttet på p-piller for mange år siden slet jeg også med at syklusene var laange. Uten EL, rar mensen osv. Jeg fikk da medisin som hjalp til.

Spennende å høre at noe skjer nå da. Vanskelig å si akkurat hva spottingen du opplever kan være for noe. Men kanskje verdt å ta en EL-test bare for å sjekke om det kan være noe sånt? Hvis ikke håper jeg du kan få en ny start med en ordentlig syklus nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Noldi skrev:

CD 79
Nå vet jeg ikke hva jeg skal si eller gjøre eller tro eller noe som helst egentlig😶 Hvis kroppen min bare gjør narr av meg nå så blir dette veldig kjipt, og selvom jeg sitter her i gledesjokk gjør jeg meg bare klar for at det ikke blir som jeg håper.

De siste 2 dagene har det vært en form for press/ubehag i livmor området, men jeg har tenkt at jeg bare må late som ingenting pga beskjeden jeg fikk hos gynekologen. Når jeg står opp i dag tidlig er det litt rosa på papiret! Hva betyr det? Hundre tanker flyr rundt i hodet mitt. Er det mensen? Er det blødning fra EL? Er det ingenting? Hva skjer nå?

Realisten i meg sier at dette kun er spotting, og at det ikke kommer av noe spesielt eller vil resultere i noe spesielt. Den håpefulle i meg tenker «herregud nå skjer det likevel, nå kommer det en ny syklus». Den faglige delen av meg har lyst til å se om det står noe om gynekologiske undersøkelser, eggløsning og mensen i en av skolebøkene mine. Likevel har jeg bestemt meg for å prøve å leve dagen som normalt, ikke kaste meg over lærebøker eller Google meg bort i hele dag, men se hva som skjer i kveld. Har det da kommet mer eller mindre blod/spotting? Time will tell😶🤞🏼

Nei guuri så spennende!!! Nå kjente jeg at jeg ble skikkelig glad - tenk om syklusen ENDELIG er i gang?! Håper og krysser fingrene for at det er tilfellet ❤️ Hold oss oppdatert! 

Stor klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir varm langt inni hjerterota av at dere alle bryr dere! Det er sååå deilig å ha noen å snakke med som er i samme situasjon😍 Tusen takk for kryssing av alt som krysses kan @vegasus og @SUPERMIRI 😍

@Amatariel så hyggelig å høre fra deg, og superhyggelig at du vil følge med😁 Ang medisiner for å hjelpe meg i gang i syklus; det var ikke helt uaktuelt men heller ikke å anbefale for meg akkurat nå, rett og slett fordi jeg mest sannsynlig vil få tilbake syklus av meg selv. En av bivirkningene til p-sprøyte er nemlig at effekten kan sitte i opptil 18 måneder etter siste sprøyte. Det er 9 måneder siden jeg satt min siste sprøyte, noe som vil si at jeg kan forvente å måtte vente i 9 måneder til før virkningen er ute. Jeg ble derimot enig med gynekologen å vente litt, men ikke i fulle 9 måneder, så vi ble enige om å begynne utredning og evt medisinering dersom det ikke skjer noe innen 6 måneder. Men jeg håper kroppen ordner opp av seg selv veldig snart🙈

Det jeg fryktet ble selvfølgelig et faktum... Det har ikke kommet noe mer blod eller spotting siden morgenen.. Så en ny syklus begynner iallfall ikke i dag. Jeg har ikke noe særlig med annen type utflod heller egentlig. Presset i «livmorområdet» er fortsatt tilstede. Tok en graviditetstest selvom jeg var helt 100% sikker på at den var negativ, og det stemte jo. EL-test tok jeg også, men den er også negativ. Meeeen, er det bare meg eller ser den ganske sterk ut? Det trenger jo ikke bety at jeg har hatt eller vil få EL nå da, hvis jeg har forstått det riktig, men jeg ble jo håpefull likevel😅 

Legger ved bilde av EL-testen.
 

Det virker jo som at dere alle tre over her har littegranne mer peiling enn meg, så jeg kaster ut et spørsmål med håp om at dere kanskje vet svaret😇 Jeg var jo hos gynekologen for 18 dager siden, og hun så da at det ikke var noen modne egg/folikler, men hvor lang tid bruker de på å modnes? Er det fysisk mulig at et kan ha modnet til nå og at det kan være eggløsning jeg kjenner, eller er det bare ønsketenkning og falske symptomer som lurer meg?😅

 

37C1F4B3-DF5D-491C-A74C-B64424CE21D5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste (de som har 28 dager syklus) kommer eggløsning på dag 14 :) så ja, det er godt mulig på 18 dager 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Noldi skrev:

Ang medisiner for å hjelpe meg i gang i syklus; det var ikke helt uaktuelt men heller ikke å anbefale for meg akkurat nå, rett og slett fordi jeg mest sannsynlig vil få tilbake syklus av meg selv. En av bivirkningene til p-sprøyte er nemlig at effekten kan sitte i opptil 18 måneder etter siste sprøyte. Det er 9 måneder siden jeg satt min siste sprøyte, noe som vil si at jeg kan forvente å måtte vente i 9 måneder til før virkningen er ute. Jeg ble derimot enig med gynekologen å vente litt, men ikke i fulle 9 måneder, så vi ble enige om å begynne utredning og evt medisinering dersom det ikke skjer noe innen 6 måneder. Men jeg håper kroppen ordner opp av seg selv veldig snart🙈

Jeg ser den. Bra å følge gynekologens råd. Jeg forstår også veldig godt hvordan du har det. Jeg var helt intetanende da jeg skulle prøve første gang, kastet p-pillene og trodde jeg skulle bli gravid med èn gang. Man hadde liksom lært at man kunne bli det bare man misset èn pille... vel, så feil kunne man ta. Så da vi visste at vi skulle prøve på neste en gang, sluttet jeg på minipillen et helt år før vi faktisk begynte å prøve. Så man lærer litt etterhvert da... og nå er det faktisk 6 år siden sist jeg var prøver, og denne gangen har jeg ikke tatt noe hormonprevensjon siden da (kobberspiral). For ja, irriterende når ikke kroppen vil spille helt på lag.

Når det gjelder EL-testen din så syns jeg den ser nesten positiv ut! 😍 Veldig sterk iallefall! Så sterk er det ikke alle som får en gang. Så eneste man kan sammenligne med er seg selv... da jeg prøvde på nr. 2 fikk jeg aldri en strek like sterk som kontrollstreken. Men den økte litt i styrke i forhold til når den var klar negativ likevel, slik at jeg skjønte at for meg var den positiv.  Så om denne ikke er helt positiv for deg, så kan jeg ikke skjønne annet enn at den vil bli det snaaart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Noldi skrev:

Jeg kjenner jeg blir varm langt inni hjerterota av at dere alle bryr dere! Det er sååå deilig å ha noen å snakke med som er i samme situasjon😍 Tusen takk for kryssing av alt som krysses kan @vegasus og @SUPERMIRI 😍

@Amatariel så hyggelig å høre fra deg, og superhyggelig at du vil følge med😁 Ang medisiner for å hjelpe meg i gang i syklus; det var ikke helt uaktuelt men heller ikke å anbefale for meg akkurat nå, rett og slett fordi jeg mest sannsynlig vil få tilbake syklus av meg selv. En av bivirkningene til p-sprøyte er nemlig at effekten kan sitte i opptil 18 måneder etter siste sprøyte. Det er 9 måneder siden jeg satt min siste sprøyte, noe som vil si at jeg kan forvente å måtte vente i 9 måneder til før virkningen er ute. Jeg ble derimot enig med gynekologen å vente litt, men ikke i fulle 9 måneder, så vi ble enige om å begynne utredning og evt medisinering dersom det ikke skjer noe innen 6 måneder. Men jeg håper kroppen ordner opp av seg selv veldig snart🙈

Det jeg fryktet ble selvfølgelig et faktum... Det har ikke kommet noe mer blod eller spotting siden morgenen.. Så en ny syklus begynner iallfall ikke i dag. Jeg har ikke noe særlig med annen type utflod heller egentlig. Presset i «livmorområdet» er fortsatt tilstede. Tok en graviditetstest selvom jeg var helt 100% sikker på at den var negativ, og det stemte jo. EL-test tok jeg også, men den er også negativ. Meeeen, er det bare meg eller ser den ganske sterk ut? Det trenger jo ikke bety at jeg har hatt eller vil få EL nå da, hvis jeg har forstått det riktig, men jeg ble jo håpefull likevel😅 

Legger ved bilde av EL-testen.
 

Det virker jo som at dere alle tre over her har littegranne mer peiling enn meg, så jeg kaster ut et spørsmål med håp om at dere kanskje vet svaret😇 Jeg var jo hos gynekologen for 18 dager siden, og hun så da at det ikke var noen modne egg/folikler, men hvor lang tid bruker de på å modnes? Er det fysisk mulig at et kan ha modnet til nå og at det kan være eggløsning jeg kjenner, eller er det bare ønsketenkning og falske symptomer som lurer meg?😅

 

37C1F4B3-DF5D-491C-A74C-B64424CE21D5.jpeg

Om det er 18 dager siden det ble sett umodne egg, kan de absolutt være modne nå🤗 Det er jo mange som feks spotter litt ved eggløsning, som om det er tilfelle er det isåfall helt normalt! Har du sett noe eggehvite slim eller? 

Denne testen ser forøvrig nesten positiv ut! Om den ikke er det, kan det hende det har vært eller at EL nærmer seg med stormskritt 🎉

Hurraaa😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Neutral90 Ææææ kan det virkelig være?😍 Herregud som jeg får forhåpninger nå da!😅😁

Jeg skal iallfall legge inn litt aksjer tilfelle det virkelig er eggløsning😶😍 nå kommer jeg iallfall til å begynne å ta EL-tester igjen de neste dagene, for å følge med på utviklingen. Så får vi se om ca 14 dager da, om mensen eller en positiv test dukker opp, eller om det hele er ønsketenkning og ingenting har skjedd😅

@SUPERMIRI nei, jeg har egentlig ikke sett noe EL-slim, men jeg har ikke vært så bevist på det heller siden jeg var så innstilt på at det ikke ville skje noe på leeenge😶 Nå i sta var det utflod, men helt hvitt og ikke slimete. Det er egentlig sånn utflod jeg alltid pleier å ha. Var redd det var sopp, men snakket med gynekologen om det og det var det altsa ikke, heldigvis🙈

@Amatariel Akkurat nå er jeg så lei av alt klusset etter hormonprevensjon at jeg vurderer å ikke begynne på det igjen før jeg er helt ferdig med å få barn. Hadde jeg visst alt dette om p-sprøyten som jeg vet nå hadde jeg iallfall aldri begynt på det for fire år siden!😶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre her. Den ser nesten positiv ut @Noldi 😊 

Det er ikke alle som får så mye eggehviteslim rundt eggløsning. Hos meg har det variert veldig, fra så godt som ingenting til mye. Du får følge med på utfloden også i dagene fremover 😊 

Du får kose deg med aksjelegging. 😊

Nå blir det veldig spennende å se utviklingen på testen fremover! 😃 

 

Jeg skal aldri gå på hormonprevensjon igjen. Jeg føler meg generelt mye bedre uten! Så her er vi enig om at når vi er ferdig med å få barn så blir det sterilisering av mannen så jeg skal slippe å bruke noe som helst. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 80

Da får vi se om ca 14 dager da!🙈 EL-testen fra i dag tidlig var ganske mye svakere, og ikke i nærheten av positiv. Mange følelser som flyr rundt om kring i hodet og kroppen akkurat nå. Tenk hvis det virkelig er eggløsning😍 Tenk hvis det ikke er det😓 

Enn så lenge har jeg valgt å være positiv. Det kan hende det resulterer i skuffelse om 14 dager, men da får jeg ta det når det kommer. Om det resulterer i en positiv graviditetstest eller mensen om ca 14 dager vet jeg iallfall at jeg kjenner EL på kroppen, og ikke minst at det faktisk skjer😍 Akkurat nå er jeg bare spent på fremtiden😍

 

EF6C78C6-682C-4A33-A780-F20CF4ECD456.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Noldi skrev:

Jeg skal iallfall legge inn litt aksjer tilfelle det virkelig er eggløsning😶😍 nå kommer jeg iallfall til å begynne å ta EL-tester igjen de neste dagene, for å følge med på utviklingen. Så får vi se om ca 14 dager da, om mensen eller en positiv test dukker opp, eller om det hele er ønsketenkning og ingenting har skjedd😅

 

46 minutter siden, Noldi skrev:

Da får vi se om ca 14 dager da!🙈 EL-testen fra i dag tidlig var ganske mye svakere, og ikke i nærheten av positiv. Mange følelser som flyr rundt om kring i hodet og kroppen akkurat nå. Tenk hvis det virkelig er eggløsning😍 Tenk hvis det ikke er det😓 

Enn så lenge har jeg valgt å være positiv. Det kan hende det resulterer i skuffelse om 14 dager, men da får jeg ta det når det kommer. Om det resulterer i en positiv graviditetstest eller mensen om ca 14 dager vet jeg iallfall at jeg kjenner EL på kroppen, og ikke minst at det faktisk skjer😍 Akkurat nå er jeg bare spent på fremtiden😍

 

Ja det er bare å hoppe til køys 😁 om EL blir å skje er vanskelig å si helt sikkert. Det kan hende at kroppen prøver på EL, men ikke får det helt til, og at det er årsaken til såpass sterk EL-test. Eller så klarte akkurat egget å tippe over 🙂 Jeg ville iallefall hatt håp om at kroppen kan klare å komme litt inn i syklus, innimellom iallefall, selv om beskjeden fra gynekologen var nedslående. Jeg mener - la oss si at hun har rett i at du ikke kommer i syklus før om 9 måneder fra nå av. Så betyr ikke det at du "er ødelagt" helt fra nå og frem til om 9 måneder, og så plutselig er alt på stell etter det. Det er høyst sannsynlig at kroppen vil forsøke hardt å få det til, noen måneder feile og andre måneder klare det. Så jeg ville ikke sett det som usannsynlig at du får noen eggløsninger i løpet av de neste 9 månedene. Kanskje med lange ustabile sykluser ja, men at EL faktisk skjer innimellom.

Så da gjelder det å treffe den 😎 Og ja, det er vanskelig og kjedelig å ta EL-test hver dag i uker og måneder. Så om du er interessert i å sjekke ut temping så vil jeg sterkt anbefale det. Jeg har tempet noen år tidligere, og med lang ustabil syklus er det rett og slett en vidundermåte å få bekreftet at man har hatt EL. Bare spør om du har spørsmål 😊  

Ellers vil jeg si at dersom man ikke temper, og får en slik EL-test som du har gjort her, så går det går an å dra til legen for å få målt progresteronnivået etter mulig EL har skjedd. For å få det bekreftet. Hvis man ikke vil vente til positiv g-test/mensen da. Men vi vet vel alle hvordan det kan være i ventetiden... for mange helt uutholdelig.

Har lyst til å vise deg en testerekke av EL-tester første gang jeg var prøver - her. Som du ser på CD25 og 26 så er disse testene langt unna å være positiv sånn styrkemessig. Alle sa "de er negative". Men for meg var de mye sterkere enn resten av testene, som betød at det faktisk var nok LH til å slippe egget. At disse er positive vet jeg, for dette var den eggløsningen jeg ble gravid på ☺️ Derfor har jeg god tro på at eggløsning kan være rett rundt hjørnet for deg, selv om EL-testen du tok i går ikke var perfekt etter bruksanvisningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Du har nok veldig rett i det du sier, det har jeg egentlig ikke tenkt på selv. Gir mening at kroppen kommer til å prøve og feile litt før jeg får en stabil syklus, og det gir meg faktisk litt ro i sjela å tenke på😁

Har vært inne på tanken om temping, men slik jeg har forstått det er det vanskelig å gjennomføre når man jobber 3delt turnus (dag, kveld og natt)?

Gir meg også litt håp når jeg ser hvilke LH nivåer du hadde når du ble gravid😁 har et lite håp om at det kan ha sluppet et egg nå😇😁 presset i livmoren begynner å avta, og det har ikke dukket opp noe mer spotting, så det kan jo hende at det har sluppet et egg nå😇 Blir veldig spennende å se om to uker😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Noldi skrev:

Har vært inne på tanken om temping, men slik jeg har forstått det er det vanskelig å gjennomføre når man jobber 3delt turnus (dag, kveld og natt)?

Nå har jeg ikke vært turnusarbeider selv, men i tempegjengen jeg var i vet jeg at det var noen av dem som var det. Det er kanskje ikke optimalt, men det kan gå. Viktigste er at man temper etter at man har sovet, og det gjør du vel 😄

Men jaa håper på EL nå og at gullegget har sluppet - så trenger du ikke tenke mer på prøving :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...