Roadrunner Skrevet 10. september 2021 #501 Del Skrevet 10. september 2021 Pleier å se søndag kveld, så har ikke så mye å bidra med fra nyeste episode. Noen ganger får jeg sett tidligere, men det varierer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 10. september 2021 #502 Del Skrevet 10. september 2021 MalloryK skrev (2 timer siden): Er det ingen som ser på lengre? Joda 😃 Men jeg føler at det ikke har engasjert meg like mye som første sesong? 🤔 Jeg liker Maren og hennes måte å drive hundetrening på, men jeg synes ikke jeg har blitt «dratt» skikkelig inn i treningen til de forskjellige hundene og eierne enda. Episodene har gitt et innblikk i problematikken, og egentlig vist veldig godt at det utelukkende er eierne som er utfordringen her. Det jeg savner er å gå mer i dybden i treninga med eierne, få se mer av at de øver og prøver, med og uten veiledning fra Maren. Til nå synes jeg det har blitt vist en kjapp gjennomgang fra Maren av hvordan hun tenker det er viktig å trene, så gitt beskjed til eierne om å trene, og så når hund og eier får skjermtid igjen så vises kanskje litt halvhjerta trening og mye av den samme behandlinga de gjorde før de deltok på første bootcamp (unntaket er vel kanskje Zlatan og eieren). Jeg savner også en mer alvorlig samtale med noen av eierne (særlig de med valper) om hva som er realistiske og rettferdige forventninger til hunden deres. Det er klart det er demotiverende å trene en valp hvis man tror den kommer til å være ferdigtrent i alle situasjoner etter få dager, eller har litt lav selvtillit eller evne til å tone seg inn på hunden for å gi den oppmuntrende ros eller motivering. Dette er mer en «mennesketing» enn et problem som ligger i hundene. Og enn så lenge kjæledyrene våre ikke har valgt å leve med oss tobeinte så har vi et ansvar for å tilpasse oss også. Ellers så blir jeg inspirert av de kreative løsningene til Zlatan og Louie! Alle som har hatt lang fartstid med dyr har vel kommet over et og annet kjæledyr som har virket helt umulig å endre en spesifikk adferd på, og jeg synes det er fint at Maren forsøker å finne kreative løsninger og formidle et realistisk håp til eierne! Lovnader er skummelt å gi for man kan aldri garantere noe med levende vesener, men hun gir eierne håp om at dette kan løses på måter som oppleves greit også for hundene. Begge disse hundene har superkule, empatiske, snille eiere som virkelig vil det beste for hundene sine, og ihvertfall eieren til Zlatan har vondt for å stå i treningen på mer selvstendighet fordi han ser og hører reaksjonene hos hunden. Slike mer sårbare perspektiv er supert å vise, da det nok fortsatt er mange som har et kaldere forhold til dyr, og glemmer litt at dyrene både har et følelsesliv og et tilknytningsmønster akkurat som vi mennesker har 🙂 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skravlus Skrevet 10. september 2021 #503 Del Skrevet 10. september 2021 Kjenner jeg blir ganske oppgitt over eierne til Bingo. De gidder jo ikke å prøve engang (i hvert fall er det slik det fremstilles på tv). Null engasjement i stemmen når de liksom «trener» med ham. Det hjalp litt når Maren kom på besøk, heldigvis. Det krever masse innsats for å lære en hund alt den bør kunne. Virker som det kommer veldig overraskende på moren i huset (datteren er unnskyldt). Sondre og Zlatan er bare herlige😃 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 10. september 2021 #504 Del Skrevet 10. september 2021 Ja jeg ser bare på denne sesongen pga Sondre og Zlatan. Leo er en valp, bor i storbyen og her hadde eierne drømt om en herlig hund som var ferdig trent fra fødselen. Leo hadde trivdes på landet med uendelig uteplass på gress og hundevenner. Bingo, her gidder de ikke gjøre noe. Mia og Louie, her prøver de å gjøre noe. Jeg heier på de! Så skjønne. Joey. Her er mor/eier ikke god nok for hunden. Hun er mer interessert i øyevippene sine enn å oppdra hunden. Og hun skriker så mye. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 10. september 2021 #505 Del Skrevet 10. september 2021 skravlus skrev (4 timer siden): Kjenner jeg blir ganske oppgitt over eierne til Bingo. De gidder jo ikke å prøve engang (i hvert fall er det slik det fremstilles på tv). Null engasjement i stemmen når de liksom «trener» med ham. Det hjalp litt når Maren kom på besøk, heldigvis. Det krever masse innsats for å lære en hund alt den bør kunne. Virker som det kommer veldig overraskende på moren i huset (datteren er unnskyldt). Sondre og Zlatan er bare herlige😃 Enig her… Men jeg lar tvilen til Maren og produksjonen komme dem litt til gode, for det kan være at det foregår mye bak kulissene som ikke har fått skjermtid enda! Men ja, det er litt fortvilende å sitte hjemme og se på, og jeg tar meg i å prøve å oppmuntre og rose valpen selv med kroppsspråket - akkurat som om det hjelper her hjemme fra min egen stue 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 11. september 2021 #506 Del Skrevet 11. september 2021 10 hours ago, ziljemor said: Enig her… Men jeg lar tvilen til Maren og produksjonen komme dem litt til gode, for det kan være at det foregår mye bak kulissene som ikke har fått skjermtid enda! Men ja, det er litt fortvilende å sitte hjemme og se på, og jeg tar meg i å prøve å oppmuntre og rose valpen selv med kroppsspråket - akkurat som om det hjelper her hjemme fra min egen stue 😂 Jeg håper også at det er mer her som vi ikke får se. Hvis inntrykket som gis gjennom programmet stemmer så har de vel egentlig ikke tid til å ha hund og burde omplassere Bingo til noen som har det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 11. september 2021 #507 Del Skrevet 11. september 2021 Sondre og Zlatan er så kule🤩 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 13. september 2021 #508 Del Skrevet 13. september 2021 Eieren til Zlatan gir han menneskelige egenskaper ved å påstå at han er stormforelsket i en bamse, og kler han opp i solbriller og tskjorte. Synes egentlig ikke det er så morsomt, det er mer dumt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmuleSMitt Skrevet 13. september 2021 #509 Del Skrevet 13. september 2021 Blir litt mye "guttastemning" på Sondre og Zlatan, ja.. Bør vel sende Berit på en one-way-ticket tur til Gran Canaria nå, og la Zlatan vokse ut av bleia. Krever jo at eieren begynner å se på hunden sin som en hund da, men er vel for fristende å fortsette i samme tralten med å lage guttastemning med sin firbeinte, hårete kompis. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 13. september 2021 #510 Del Skrevet 13. september 2021 Jeg kjenner meg så godt igjen i Sondre og Zlatan sitt forhold. Sånn var det med meg og min hund. Bortsett fra problemene da. Jeg har ikke så mange venner, ei heller mulighet for å stifte familie. Så man blir så knyttet til hund/katt man har. Bare synd de ikke lever like lenge som oss. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 13. september 2021 #511 Del Skrevet 13. september 2021 Sondre og Zlatan er helt fantastiske! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 13. september 2021 #512 Del Skrevet 13. september 2021 Så lenge de får ordnet det med tissingen inne så kommer Sondre og Zlatan til å være guttaboys til det siste. De er en så god match. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 13. september 2021 #513 Del Skrevet 13. september 2021 Jeg synes det var så koselig at Sondre har blitt så gira på hundetrening og at han har snekret hinder til Zlatan ❤️ Blir også litt oppgitt på eiere til Bingo og Leo som er litt for stereotypisk valpekjøper som hadde litt feil forventinger, men samtidig må jo alle starte et sted. Heia heia! Begge hundene virker jo egentlig veldig greie Gleder meg til hundene vi skal følge neste uken 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 15. september 2021 #514 Del Skrevet 15. september 2021 Lo så jeg grein av videoen på Instan til Maren av Zlatan og Berit 😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 15. september 2021 #515 Del Skrevet 15. september 2021 Hvilken video er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 15. september 2021 #516 Del Skrevet 15. september 2021 MalloryK skrev (1 time siden): Hvilken video er det? https://www.instagram.com/reel/CTzqdnPIqtM/?utm_medium=copy_link 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 15. september 2021 #517 Del Skrevet 15. september 2021 Takk! Ja den var herlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 15. september 2021 #518 Del Skrevet 15. september 2021 I fjor hadde vi Anton, i år har vi Zlatan og matfar….og Berit 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 16. september 2021 #519 Del Skrevet 16. september 2021 VG har en sak nå om hvordan det går med hundene fra forrige sesong, men det er en + sak selvfølgelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 16. september 2021 #520 Del Skrevet 16. september 2021 MalloryK skrev (18 minutter siden): VG har en sak nå om hvordan det går med hundene fra forrige sesong, men det er en + sak selvfølgelig Kort oppsummert: Anton - bor hos matfar etter samlivsbrudd og har det bra. Skal gi ut sang og kjører fremdeles bare Mercedes. Mali - beskrives som en drøm å hanskes med. Iris - også en helt ny hund med storfornøyde eiere. Jobber fremdeles godt med å håndtere resterende utfordringer. Pippilotta - positiv endring og er stort sett med på jobb hver dag. Kan også være hjemme alene (med jazz i bakgrunnen). Nicko - hadde fin fremgang og de hadde fått bort de verste nykkene. Dessverre syk i januar i år og måtte tas. Familien har i dag en ny labradorvalp og viderefører teknikkene fra Maren. Medo - stor forbedring og er flinkere til å gi slipp på gjenstander. Trener fremdeles godt med teknikkene fra Maren. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå