Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Førstegangsprøvene skrev (35 minutter siden):

Huff. Det er virkelig ikke bare bare dette her. Men masse egg da, det er da noe 🤷‍♀️❤️

Ja det er absolutt noe. Sist fikk vi 19 ut og totalfrys, men «bare» 2 stk på frys. krysser fingrene for noe liknende denne gangen, om ikke bedre🤞🏻💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

Å huff. Ja, det skjønner jeg. Det er så tøft å gå sånn å prøve og det er så få som skjønner noe som helst. Føler ukene føles som måneder når man ønsker så sterkt💔. Masse lykke til i morgen🤞. Kom dere rask inn på Hausken?

Vi vuderer Medicus i Stavanger som et alternativ. Kom hjem nå, og der lå svaret fra Porsgrunn, 5 måneder ventetid. Tenker man kan rekke noe privat i mellomtiden der 😏

Tusen takk👍🙏

Ja, fra vi ringte til vi var på første kontroll gikk det 8 dager 😊👍 Startet 1.runde ivf på 2. mensdag 14 dager etter det👍 så det er vel første gangen jeg har følt at noe har gått fort oppi dette🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvida skrev (8 timer siden):

Tusen takk👍🙏

Ja, fra vi ringte til vi var på første kontroll gikk det 8 dager 😊👍 Startet 1.runde ivf på 2. mensdag 14 dager etter det👍 så det er vel første gangen jeg har følt at noe har gått fort oppi dette🙈😅

Så deilig 🥰. Ja, det er jo sånn det bør være 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1988 skrev (På 12.11.2020 den 16.06):

Hei alle sterke og flotte damer! Tenkte jeg skulle fortelle min historie. Jeg ligger innlagt på sykehus og har veldig lite å finne på. 
 

Jeg møtte drømmemannen min og vi bestemte oss tidlig for å prøve å få barn sammen. Jeg har en gutt på 9år fra før, mens mannen har ingen. Vi prøvde og prøvde men som så mange av dere så tar det lang tid.
 

Etter et år bestemte vi oss for å få hjelp. Jeg har to gode venninner som har vært igjennom IVF i Porsgrunn så fikk med meg noen erfaringer og tips fra dem. Ventetiden i Porsgrunn var drepende lang, og så utålmodige som jeg og mannen er så bestemte vi oss for å gå privat. Vi tok kontakt med Klinikk Hausken i Oslo. 
 

Vi kom raskt inn til samtale der, allerede 2uker etter telefon (september 2020). Og etter en utredning der kunne vi begynne allerede ved neste mens (12.10). jeg begynte på Rekovelle og Fyremadel, var inne og tok ultralyd og det ble bestemt at vi utsatte egguthenting noen ekstra dager for eggene var for umodne.

Egguttak kom og jeg gruet meg veldig, hadde hørt mye om at det var vondt. Fikk smertestillende som jeg skulle ta en time før. 
Når vi kommer inn på Hausken ble vi som vanlig veldig godt mottatt. De husker navnene våre og er blide og trivelige (ingen samlebånd her). Mannen går avgårde og «gjør sitt», og jeg blir vist inn i et koselig rom med dusj og toalett og slike fasiliteter. Her henger det morgenkåpe som jeg skal ha på meg. 
Mannen kommer tilbake og kan sitte sammen med meg til det er min tur, så pga corona må han ut på venterommet. 
De får ut 11 egg denne mandagen, fornøyd med det! De bruker icsi-metoden på alle eggene. 
 

Så begynner ventetiden for å se hvor mange som blir befruktet og deler seg. På tirsdag ringer de, og jeg er kjempespent. Men hva sier de?? Jo, kun 1 egg har overlevd og delt seg etter befruktning! :( Denne tirsdagen gråter jeg av skuffelse helt til mannen kommer hjem og vi gråter litt sammen. Men vi gir ikke helt opp, man trenger bare 1! 
De vil vi skal komme å sette tilbake egget dagen etterpå, og jeg blir skeptisk. Jeg har jo lest meg opp og ned i mente om at 5dagers er best.. men klinikken sier at når man bare har 1 egg må vi få satt det inn. Det har det bedre i min livmor enn på et laboratorie. Men de skal ringe på morgenen hvis egget ikke overlever..
 

Onsdag og innsett: Vi har lang reisevei og må dra hjemmefra før klinikken har åpnet og vi vet derfor ikke om vi må snu på veien hvis egget ikke har overlevd natta. Grusomme timer i bil denne dagen hvor vi ikke vet hva som skjer eller om telefonen kommer til å ringe. Ingen telefon kommer og vi ankommer Oslo. Egget settes inn og ventetiden begynner..

 

Første uka går greit, prøver å ikke tenke så mye på det. Er ikke så lett men mannnen er veldig flink til å distrahere tankene mine. 
Så kommer uka hvor jeg snart kan teste. Jeg begynner å teste allerede på onsdag (8dpo), er så spent og klarer ikke å la være. Den er negativ. Jaja.. var jo litt tidlig. 
Jeg tester igjen på 9dpo, men nei den er også negativ. Begynner å bli motløs. Har jo lest at noen tester positivt 9dpo. 
 

Mannen skal avgårde på jakttur denne helga og jeg vil så veldig gjerne sende han avgårde med gode nyheter, så jeg tester igjen med en tidlig test på fredag. Det er en bitteliten blå strek der!! Veldig lys men den skimtes! Vi blir kjempeglade men prøver å ikke ta all glede på forskudd tilfelle det er en skyggestrek. Ny test på lørdagsmorgen: uten tvil positiv! Hurra! mannen drar avgårde med gode nyheter. 
 

Så kommer smertehelvete. De siste to ukene har jeg jo kjent at jeg har hatt mye vondt i magen, men har jo hørt og lest at det er vanlig. Buksene passer ikke men pytt, skal jo kjøpe nye mammabukser snart tenker jeg. 
Jeg blir større og større rundt livet for hver dag som går, og det gjør vondt i magen hele tiden. 
Jeg innser at jeg må ringe legevakta. Jeg får komme inn, og de konstanterer kraftig overstimulering. Eggstokkene mine er 10cm hver, og mye fri væske i buken. Jeg har nå gått opp 16kg på en uke!
Jeg blir innlagt og satt på intravenøs væske og smertestillende for å se om det hjelper. Men etter 2 dager med fryktelig vondt blir det lagt inn et dren i magen for å tappe væske. Jeg har væske i lungene også men ikke så mye at det er farlig enda. 
 

De tapper 4liter den dagen, og så 3.5liter neste dag for så 4liter til de to neste dagene. Det føles deilig å bli kvitt væsken, men magesmertene er der allikevel. 
Nå ligger jeg på sykehuset på 6dagen og syns i grunn ganske synd på meg selv. Drenet er lukket men de skal ta ultralyd for å se om de må åpne et nytt om noen dager. Jeg må være her minst 1 uke til.. Men, oppi alt dette vonde så stortrives knøttet vårt ❤️HCG stiger godt annenhver dag og det gir meg motivasjon for å fortsette kampen. 
 

Dette var min lange historie på kort tid, håper noen tar seg tid til å lese 😊

 

For en runde du har hatt. Men så flott det på en måte er verdt det med lille knøttet i magen ❤️. Ble litt rørt, og føler et snev av håp, at det kan gå bra ganske tidlig med IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 22.11.2020 den 13.39):

🤔

Jeg husker ikke helt hva st Olavs sier (og ta med forbehold at forskjellige klinikker kan ha forskjellige prinsipper), men jeg tror det er ultralyd ca dag 14. Så, jeg ville absolutt foreslått det :) det verste er at du får nei. 

De har visst åpent de tre dagene i romjula, så da blir det frysforsøk i desember hvis syklusen holder seg stabil🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Da har jeg fått satt tilbake en blastocyst med redusert kvalitet 😣 Vi fikk ca. 20-25% sjansen for at dette kunne bli en graviditet 🙏 25% er bedre enn 0% tenker vi👍 Legen sa også at de hadde flere som hadde født friske barn med redusert blastocyst som utgangspunkt ❤ Er det noen med samme erfaring som vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alvida skrev (5 minutter siden):

Hei😊 Da har jeg fått satt tilbake en blastocyst med redusert kvalitet 😣 Vi fikk ca. 20-25% sjansen for at dette kunne bli en graviditet 🙏 25% er bedre enn 0% tenker vi👍 Legen sa også at de hadde flere som hadde født friske barn med redusert blastocyst som utgangspunkt ❤ Er det noen med samme erfaring som vil dele?

Jeg har ikke vært borti dette, men ble litt nysgjerrig! Sa de noe om hvorfor de mener den har redusert kvalitet, hvordan ser de det? Masse lykke til i alle fall! Jeg ville tenkt som deg at 25 % sjanse er bedre enn 0, og det er vel ca. 25 % sjanse for å bli gravid i første syklus på naturlig måte også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvida skrev (49 minutter siden):

Hei😊 Da har jeg fått satt tilbake en blastocyst med redusert kvalitet 😣 Vi fikk ca. 20-25% sjansen for at dette kunne bli en graviditet 🙏 25% er bedre enn 0% tenker vi👍 Legen sa også at de hadde flere som hadde født friske barn med redusert blastocyst som utgangspunkt ❤ Er det noen med samme erfaring som vil dele?

Så flott! Vi får ta de prosentene vi får, tenker jeg og 🤞 fingrene for at det holder til et lite mirakel. 🥰 Oppdater oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (49 minutter siden):

Jeg har ikke vært borti dette, men ble litt nysgjerrig! Sa de noe om hvorfor de mener den har redusert kvalitet, hvordan ser de det? Masse lykke til i alle fall! Jeg ville tenkt som deg at 25 % sjanse er bedre enn 0, og det er vel ca. 25 % sjanse for å bli gravid i første syklus på naturlig måte også :)

De sa at celledeling var helt normal, den hang bare litt etter skjema 🙈 vet ikke hva de mener. Det er jo de som kan dette, så vi gjør bare det de sier🤣👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (7 minutter siden):

Så flott! Vi får ta de prosentene vi får, tenker jeg og 🤞 fingrene for at det holder til et lite mirakel. 🥰 Oppdater oss! 

Ja, det må vi😊🙏

Skal oppdatere når jeg vet mer eller har noen på hjerte 👍😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/19/2020 at 2:29 PM, Kone92 said:

Tok digitaltest også nå. Det er helt sykt! Etter 4 år som prøver, 2 uttak og 9 innsett, har det endelig klaffet for oss 😭😍😍Tør ikke tro det helt, er jo forsatt fare for å miste og alt.. Men har uansett aldri kommet så langt før. 

Gratulerer 🥰 krysser fingrene for at det sitter 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trer vi snart inn i prøverørsverden igjen. Etter siste innsett fra Riksen i August har vi i dag hatt samtale med Klinikk Hausken, Lysaker. Dessverre lang ventetid så vi vil få oppstart i Februar 2021🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TiiBii skrev (23 minutter siden):

Nå trer vi snart inn i prøverørsverden igjen. Etter siste innsett fra Riksen i August har vi i dag hatt samtale med Klinikk Hausken, Lysaker. Dessverre lang ventetid så vi vil få oppstart i Februar 2021🤞🏼

Oi, så overraskende lang ventetid! Jeg har god tro på hausken :) har de gjort noen andre vurderinger ift behandling /stimulering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (56 minutter siden):

Oi, så overraskende lang ventetid! Jeg har god tro på hausken :) har de gjort noen andre vurderinger ift behandling /stimulering? 

De vil ta flere utredninger på hvorfor egget ikke fester seg. De vil ta prøve av livmorshinnen å sende til Tyskland. Som jeg oppfatter det blir det litt som å sende mensblod til Hellas. Så det er jeg super happy for!  Og så nevnte han en prøve av implantatvindu (Helt nytt for meg) som sendes til USA for prøvesvar. Mye nytt som jeg må sette meg inn i. Masse å fordøye etter samtalen med de, men er veldig positiv til det hele 😊 Det beste er å være innen for systemet å få hjelp🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere 😊

Da har jeg hatt mitt tredje og siste uttak. Jeg har bare fått ut 3-4 egg hver gang og bare ett har overlevd til dag2 hver gang. 

Dermed har jeg heller ikke fått noe på frys❤️

Er enda mer redd denne gangen for at dette ikke skal gå. For det er så endelig liksom. Det betyr at jeg må innfinne meg med et liv uten barn. 

Og akkurat nå vet jeg ikke hvordan man gjør det. 

Er 8 dpo idag og jeg klarer ikke å tenke på noe annet🥺❤️

Har aldri opplevd å få positiv test

Anonymkode: 9026c...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TiiBii skrev (3 timer siden):

De vil ta flere utredninger på hvorfor egget ikke fester seg. De vil ta prøve av livmorshinnen å sende til Tyskland. Som jeg oppfatter det blir det litt som å sende mensblod til Hellas. Så det er jeg super happy for!  Og så nevnte han en prøve av implantatvindu (Helt nytt for meg) som sendes til USA for prøvesvar. Mye nytt som jeg må sette meg inn i. Masse å fordøye etter samtalen med de, men er veldig positiv til det hele 😊 Det beste er å være innen for systemet å få hjelp🥰

En liten oppmuntring herfra. Jeg har hatt 1uttak og 6 innsett på riksen. Men gikk over til Hausken i sommer pga koronastengt, og nå er jeg gravid! Jeg prøvde blant annet å sende prøve til Tyskland, scratching, blodfortynnende, kortison og fryseforsøk i naturlig syklus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! En liten lykke her. Vi skulle egentlig vente 5 måneder til uke 15 for forsamtale hos Porsgrunn. Jeg ba om ny vurdering pga leddgikt, som gir mye betennelse i kroppen. Det rådes å ikke bli gravid, om sykdommen er svært aktiv. På grunn av dette, så fikk vi svar samme dag at vi blir flyttet frem til uke 4 🤓. Nå håper jeg bare at kroppen klarer å holde seg frem til da, og at vi lykkes fort 🤞. Det er ikke bare en ting 😅😏🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (44 minutter siden):

Hei igjen dere! En liten lykke her. Vi skulle egentlig vente 5 måneder til uke 15 for forsamtale hos Porsgrunn. Jeg ba om ny vurdering pga leddgikt, som gir mye betennelse i kroppen. Det rådes å ikke bli gravid, om sykdommen er svært aktiv. På grunn av dette, så fikk vi svar samme dag at vi blir flyttet frem til uke 4 🤓. Nå håper jeg bare at kroppen klarer å holde seg frem til da, og at vi lykkes fort 🤞. Det er ikke bare en ting 😅😏🤷‍♀️

Hurra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei alle dere 😊

Da har jeg hatt mitt tredje og siste uttak. Jeg har bare fått ut 3-4 egg hver gang og bare ett har overlevd til dag2 hver gang. 

Dermed har jeg heller ikke fått noe på frys❤️

Er enda mer redd denne gangen for at dette ikke skal gå. For det er så endelig liksom. Det betyr at jeg må innfinne meg med et liv uten barn. 

Og akkurat nå vet jeg ikke hvordan man gjør det. 

Er 8 dpo idag og jeg klarer ikke å tenke på noe annet🥺❤️

Har aldri opplevd å få positiv test

Anonymkode: 9026c...3eb

Masse lykke til denne gangen, jeg krysser fingrene for at du om få dager får se en positiv test for første gang 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...