Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Dansken skrev (1 time siden):

Takk for forklaring 😊

 

Jeg har tenkt litt på om man alltid vil få positiv test etter innsett? Siden man jo booster med progesteron og lurer kroppen til å tro man er gravid? 

Nei er ingen HCG i det , kun i ovitrell 

Anonymkode: 6b30e...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidlig UL i dag. Fikk se et bankende hjerte. Skal tilbake for ny ultralyd rett før jul. Det er helt sykt at det endelig ser ut til å gå for oss etter 9 innsett. Håper det kan gi litt håp til dere andre her inne ❤️ Det vi gjorde annerledes denne gangen var at jeg hadde scratching og fryseforsøk i naturlig syklus. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Er det noen av dere her som har hatt en hysteroskopi? Jeg har fått beskjed om å vente på telefon i dag fra sykehuset, så jeg har drøyd med spørsmålene men de har ikke ringt meg.. 
Jeg finner lite informasjon på nettet, så jeg antar at det ikke spiller noen rolle. Men går det an å ha menstruasjon under en kirurgisk hysteroskopi? Er det noen som tilfeldigvis vet dette?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H31 skrev (6 minutter siden):

Hei:)

 

Er det noen av dere her som har hatt en hysteroskopi? Jeg har fått beskjed om å vente på telefon i dag fra sykehuset, så jeg har drøyd med spørsmålene men de har ikke ringt meg.. 
Jeg finner lite informasjon på nettet, så jeg antar at det ikke spiller noen rolle. Men går det an å ha menstruasjon under en kirurgisk hysteroskopi? Er det noen som tilfeldigvis vet dette?😅

Jeg mener å huske du kan det. Jeg skulle egentlig ha kirurgisk hysteroskopi og mener det sto i brevet at mensen var ingen hindring. Så ble det endret til "vanlig" hysteroskopi, og da var det viktig at jeg ikke hadde menstruasjon under inngrepet 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Jeg mener å huske du kan det. Jeg skulle egentlig ha kirurgisk hysteroskopi og mener det sto i brevet at mensen var ingen hindring. Så ble det endret til "vanlig" hysteroskopi, og da var det viktig at jeg ikke hadde menstruasjon under inngrepet 😬

Takk for svar! :) Hva mener du med "vanlig" vs kirurgisk? 😅  Jeg skal i narkose så antar det går som kirurgisk og ikke "vanlig"..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H31 skrev (33 minutter siden):

Takk for svar! :) Hva mener du med "vanlig" vs kirurgisk? 😅  Jeg skal i narkose så antar det går som kirurgisk og ikke "vanlig"..  

Ja, riktig :) vanlig er bare opp i stolen, spre bena, opp med kamera, inn med vann 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kone92 skrev (4 timer siden):

Tidlig UL i dag. Fikk se et bankende hjerte. Skal tilbake for ny ultralyd rett før jul. Det er helt sykt at det endelig ser ut til å gå for oss etter 9 innsett. Håper det kan gi litt håp til dere andre her inne ❤️ Det vi gjorde annerledes denne gangen var at jeg hadde scratching og fryseforsøk i naturlig syklus. 

Gratulerer så mye 💜 det er jo helt fantastisk! 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (På 5.12.2020 den 11.36):

21 egg ut. 14 befruktet. Og ingen på frys..😞skulle ikke vært lov. Burde vel være glad for å ha satt inn noe i det hele tatt, men har vondt for å tro at denne er noe bedre enn de andre.  Typisk at når vi blir for positive og fulle av håp, så kommer virkeligheten og slår oss i bakken. 

Kjempekjipt... 💔 

Jeg har av totalt 35 egg (4 uttak) hatt ett til fersk innsett og ett på frys, begge negative. Blir kanskje eggdonasjon på oss om ikke det femte og siste forsøket vårt etter jul gir resultater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 9.12.2020 den 18.52):

@H31

Her er brevet jeg fikk, kanskje det hjelper. 

16075363135402521454097565280136.thumb.jpg.363a68cbefcadc533fe7c1934f9388d5.jpg

Takk😊 @Neutral90 Dette er for laparoskopi, ikke hysteroskopi som jeg hadde 😘 men takk likevel:)

Alt gikk fint, og det var visst ikke noe problem med menstruasjon👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H31 skrev (Akkurat nå):

Takk😊 @Neutral90 Dette er for laparoskopi, ikke hysteroskopi som jeg hadde 😘 men takk likevel:)

Alt gikk fint, og det var visst ikke noe problem med menstruasjon👍🏼 

Herlighet, snakk om å være på en annen planet! Beklager. 

Godt det gikk fint 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet på egg. Eg det slik at sykehusene kun setter inn egg som er bra? Hadde kun 1 egg etter uttak og bildet av embryo som jeg fikk se var ikke så bra (ikke at jeg jobber på lab, så kan jo ikke uttale meg om kvalitet egentlig 😛 ) Har ikke troa på dette forsøket, men må vel endre tankegang, var jo trodd slt et egg knn. Andre som har følt slik?

Anonymkode: 6c9a8...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kvalitet på egg. Eg det slik at sykehusene kun setter inn egg som er bra? Hadde kun 1 egg etter uttak og bildet av embryo som jeg fikk se var ikke så bra (ikke at jeg jobber på lab, så kan jo ikke uttale meg om kvalitet egentlig 😛 ) Har ikke troa på dette forsøket, men må vel endre tankegang, var jo trodd slt et egg knn. Andre som har følt slik?

Anonymkode: 6c9a8...d54

Jeg hører til st olavs. Jeg spurte litt om dette en gang jeg hadde fått 12 ut, men bare en blasto. Da ble legen nokså fornærmet og ga meg en lekse om hvordan de i det offentlige ikke må ta hensyn til å tjene penger og alltid ønsker å gjøre det beste for oss siden god statistikk betyr mest. Sånn i forhold til en privatklinikk der hovedmålet tross alt er å tjene penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spurt om dette på Riksen og fikk litt samme reaksjon som @Neutral90 , at de ikke hadde satt inn om de ikke anså kvaliteten som god nok. Masse lykke til❤️

Anonymkode: 5ffb6...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvalitet på egg. Eg det slik at sykehusene kun setter inn egg som er bra? Hadde kun 1 egg etter uttak og bildet av embryo som jeg fikk se var ikke så bra (ikke at jeg jobber på lab, så kan jo ikke uttale meg om kvalitet egentlig 😛 ) Har ikke troa på dette forsøket, men må vel endre tankegang, var jo trodd slt et egg knn. Andre som har følt slik?

Anonymkode: 6c9a8...d54

Av å ha lest på babyverden så har flere sagt de har satt inn dårlige egg, men dette har vært når de ikke har hatt noen andre. Hvor dårlig er dårlig er vanskelig å Si

Anonymkode: 6b30e...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatklinikker er veldig nøye på kvalitet og hva som settes inn, det er hvertfall min erfaring. Har alltid fått se og vite skåren på blastoen som settes inn. Synes det er kynisk av det offentlige dersom de indikerer at de setter inn, samme hva omtrent, for å tjene mest mulig penger. 

Anonymkode: b3b2c...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,alle sterke damer! Har hatt 5innsett offentlig og nå får behandling privat. Satt inn 4/12 ,testdag tirsdag 15/12. Som mange andre klarer ikke å vente i ro... har tatt test 3dager på rad... på bilde øverste fra i går og nederste fra i dag(ikke morgenurin). Den andre streken har blitt sterkere 👏 Håper virkelig at det sitter denne gangen...gleder meg til tirsdag.
Viktig å ikke gi opp! 🌸 Vi alle en dag for det til! 

6E4BE679-21EE-4E02-A961-116491EA6F65.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

skal ha innsett av fryst i naturlig syklus. Fikk positiv eggeløsning i dag (lørdag), så har altså eggeløsning i morgen. Lurer på når det blir innsett av 3-dagers da? Er det 3 dager ETTER eggeløsning eller den tredje dagen etter eggeløsning? 😅 De ringer uansett på mandag, men vil bare vite hvilken dag det blir 🙈

Anonymkode: 98671...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!

skal ha innsett av fryst i naturlig syklus. Fikk positiv eggeløsning i dag (lørdag), så har altså eggeløsning i morgen. Lurer på når det blir innsett av 3-dagers da? Er det 3 dager ETTER eggeløsning eller den tredje dagen etter eggeløsning? 😅 De ringer uansett på mandag, men vil bare vite hvilken dag det blir 🙈

Anonymkode: 98671...353

Så spennende med innsett i naturlig syklus😊 Hvor er det du får behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...