Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er 35 år. Har et barn jeg fikk som 18 åring fra tidligere forhold. Vært samboer de siste 8 årene, har en å¨6 år sammen og begynte med en gang å prøve på søsken. Dette gikk aldri. 

vi begynte med prøverør oktober 2018. Ble med en gang gravid på fersk forsøk, men mistet. Etter dette har vi hatt et fryseforsøk som jeg ikke ble gravid på. jeg har hatt 4 avbrutte forsøk, rett og slett for jeg har fått mensen og eggløsning på "feil dag" i Haugesund. Dette har med at labben er stengt der i helgene og en derfor ikke må få eggløsning på Tirsdag. det fikk jo jeg som " fast" eggløsningsdag. Har også et forsøk som ble avlyst samme dag som innsett.

Denne gangen har jeg gått på Primolyt for å styre syklus og femar. Jeg har 2 - 3 dagers egg i 1 strå på frys. disse blir tint nå på Torsdag (i morgen), og vi skal sette inn et (kanskje 2) på Fredag som kommer. Jeg er super nervøs for sist gang så overlevde ikke egga dyrkingen fra dag 4 til dag 5. Denne gangen skal de sette inn på dag 4. Har prøvd å google og finner veldig lite informasjon om innsett av 4 dagers.

 

Noen som har erfaring? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest86 skrev (1 time siden):

Skjønner godt at du blir bekymret for eggkvaliteten, det er liksom det aller verste som kan skje i prøverørsverden. Men samtidig tror jeg eggkvaliteten din er god, visst ikke er jeg ganske sikker på at klinikkene ville sagt det til deg :) Du kan jo spørre dem etter gradering på eggene dine? Det har jeg gjort. Det at du har fått 2 blastoer på frys tenker jeg betyr at eggkvaliteten er veldig god! Spontanabort/missed abortion er ganske vanlig, har selv opplevd det to ganger ved spontane graviditeter, men så ble vi aldri gravide igjen og dermed begynt med ivf:(Kan jeg spørre hvor mange egg du har fått ut på de forskjellige forsøkene, hvor mange som ble befruktet og hvor mange du stod igjen med? Og denne gangen da du fikk inn et 3-dagers egg, hvorfor valgte de 3 dagers og ikke 5 dagers denne gangen? Stemmer det at du da har hatt to negative innsett etter hverandre nå? Er det da vanlig å ha en "samtale" med klinikken om hva de tror er årsaken til to negative forsøk og hva de eventuelt skal gjøre annerledes på neste forsøk? Skal du begynne på igjen i januar eller februar for neste ferskforsøk?

Hvorfor er det så ønskelig fra klinikkene å dyrke til 5 dagers? De nevnte ingenting om dette for vår del. Jeg hadde trodd at alle dyrket til 5 dagers nå, men plutselig på dag 3 fikk vi beskjed om at alle var fryst ned... 

 

Er vel mest meg som tenker katastrofetanker, men etter så mange år og to SA før hjerteslag blir man jo litt bekymret for eggkvalitet ja🤷🏻‍♀️ Første uttak fikk jeg 6 ut, 6 befruktet, ingen igjen på dag 5. Andre uttak 19 ut, 11 befruktet, 2 blasto på frys. Tredje uttak 21 egg ut, 14 befruktet og ikke noen igjen på dag 5. Blastoene ble klassifisert som excellent. Samme med det som ble satt inn dag tre. De ville vel helst dyrke til blasto før innsett, men gikk ikke pga helg. Glad de ikke gjorde det, da ville nedturen blitt enda større.. sies vel at det er større sjans for å lykkes med blasto, og at de tåler opptining bedre. 

 

Jeg er i tett dialog med klinikken hele veien, og har prøvd ulike tiltak fra start egentlig. Veldig veldig fornøyd, så blir et nederlag om vi må tilbake offentlig🙈😅Fikk komme med innspill for neste forsøk også, og tenker det beste er å prøve lang protokoll en gang til i og med at vi fikk et fint resultat da, selv om det ble totalfrys 😊 Håper på oppstart i januar om jeg får klarsignal, ikke hørt fra legen enda👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på veldig tidlig ultralyd i går 5+5uker❤ Fikk se mye mer enn forventet 🥰 Hjerte banket som bare det og alt annet var akkurat som det skulle ❤💙 En fantastisk følelse etter 2 exu og 3 sa, har aldri vært på en ultralyd der alt var positivt og mer enn forventet 😁 

Skal på ny ultralyd om 1 uke, da skal mannen få være med😍 Blir kjekt å ha han med på noe, har gjort alt alene p.g.a den hersens coronaen😣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvida skrev (19 timer siden):

Jeg var på veldig tidlig ultralyd i går 5+5uker❤ Fikk se mye mer enn forventet 🥰 Hjerte banket som bare det og alt annet var akkurat som det skulle ❤💙 En fantastisk følelse etter 2 exu og 3 sa, har aldri vært på en ultralyd der alt var positivt og mer enn forventet 😁 

Skal på ny ultralyd om 1 uke, da skal mannen få være med😍 Blir kjekt å ha han med på noe, har gjort alt alene p.g.a den hersens coronaen😣

Gratulerer Alvida. Håper spiren klamrer seg fast hele veien🥰 Ser at du har hatt 2 exu og 3 sa. Har alle de vært prøverør? Hvor mange forsøk har du hatt? Var dette fersk eller fryseforsøk? Kunne du kjenne noe annerledes på dette forsøket enn eventuelt andre negative forsøk? Tenker da på eventuelle symptomer i rugetiden. Hvor tidlig testet du og når fikk du positiv test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (21 timer siden):

Er vel mest meg som tenker katastrofetanker, men etter så mange år og to SA før hjerteslag blir man jo litt bekymret for eggkvalitet ja🤷🏻‍♀️ Første uttak fikk jeg 6 ut, 6 befruktet, ingen igjen på dag 5. Andre uttak 19 ut, 11 befruktet, 2 blasto på frys. Tredje uttak 21 egg ut, 14 befruktet og ikke noen igjen på dag 5. Blastoene ble klassifisert som excellent. Samme med det som ble satt inn dag tre. De ville vel helst dyrke til blasto før innsett, men gikk ikke pga helg. Glad de ikke gjorde det, da ville nedturen blitt enda større.. sies vel at det er større sjans for å lykkes med blasto, og at de tåler opptining bedre. 

 

Jeg er i tett dialog med klinikken hele veien, og har prøvd ulike tiltak fra start egentlig. Veldig veldig fornøyd, så blir et nederlag om vi må tilbake offentlig🙈😅Fikk komme med innspill for neste forsøk også, og tenker det beste er å prøve lang protokoll en gang til i og med at vi fikk et fint resultat da, selv om det ble totalfrys 😊 Håper på oppstart i januar om jeg får klarsignal, ikke hørt fra legen enda👌🏻

Excellent er jo kjempe bra. Mine har ikke fått så god karakter, men gode nok sa dem. De sa på klinikken min at det var sjelden noen fikk excellent så det er jo fantastisk! Du er kanskje litt yngre enn meg? Hvilken klinikk er du på? Håper også du får oppstart i januar🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilli skrev (22 timer siden):

Heisann :)

Jeg er 35 år. Har et barn jeg fikk som 18 åring fra tidligere forhold. Vært samboer de siste 8 årene, har en å¨6 år sammen og begynte med en gang å prøve på søsken. Dette gikk aldri. 

vi begynte med prøverør oktober 2018. Ble med en gang gravid på fersk forsøk, men mistet. Etter dette har vi hatt et fryseforsøk som jeg ikke ble gravid på. jeg har hatt 4 avbrutte forsøk, rett og slett for jeg har fått mensen og eggløsning på "feil dag" i Haugesund. Dette har med at labben er stengt der i helgene og en derfor ikke må få eggløsning på Tirsdag. det fikk jo jeg som " fast" eggløsningsdag. Har også et forsøk som ble avlyst samme dag som innsett.

Denne gangen har jeg gått på Primolyt for å styre syklus og femar. Jeg har 2 - 3 dagers egg i 1 strå på frys. disse blir tint nå på Torsdag (i morgen), og vi skal sette inn et (kanskje 2) på Fredag som kommer. Jeg er super nervøs for sist gang så overlevde ikke egga dyrkingen fra dag 4 til dag 5. Denne gangen skal de sette inn på dag 4. Har prøvd å google og finner veldig lite informasjon om innsett av 4 dagers.

 

Noen som har erfaring? :)

Hei Dillis 🙂 Høres ut som du har hatt en lang reise på 6 år. Kom første barnet naturlig? Hadde dere vansker med å få det barnet eller gikk det greit og så kom "problemene" etterpå?  Så forferdelig at du har hatt 5 avbrutte forsøk, det skulle ikke vært mulig... Går du privat eller offentlig? Hvorfor ble et forsøk avlyst samme dag som innsett?  Om ikke venteprosessen er lang nok som den er så blir den jo forferdelig lang når en ikke får innsett en gang...  

Vi er omtrent likt i løpet med frys i naturlig syklus, jeg fikk inn et 3-dagers egg. Jeg har bare hørt om folk som får innsett med 2,3 eller 5 dagers egg så 4 dagers har jeg ikke hørt om??? Har de sagt hvorfor de skal gjøre det? Håper tiningen går greit!!! Håper du på insett av 1 eller 2 egg på fredag?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest86 skrev (53 minutter siden):

Excellent er jo kjempe bra. Mine har ikke fått så god karakter, men gode nok sa dem. De sa på klinikken min at det var sjelden noen fikk excellent så det er jo fantastisk! Du er kanskje litt yngre enn meg? Hvilken klinikk er du på? Håper også du får oppstart i januar🙂 

Ja det var et godt resultat, så håper en ny runde lang protokoll kan gi oss noe sånt igjen..😊 er hos Hausken, Lysaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilli skrev (På 16.12.2020 den 11.32):

Heisann :)

Jeg er 35 år. Har et barn jeg fikk som 18 åring fra tidligere forhold. Vært samboer de siste 8 årene, har en å¨6 år sammen og begynte med en gang å prøve på søsken. Dette gikk aldri. 

vi begynte med prøverør oktober 2018. Ble med en gang gravid på fersk forsøk, men mistet. Etter dette har vi hatt et fryseforsøk som jeg ikke ble gravid på. jeg har hatt 4 avbrutte forsøk, rett og slett for jeg har fått mensen og eggløsning på "feil dag" i Haugesund. Dette har med at labben er stengt der i helgene og en derfor ikke må få eggløsning på Tirsdag. det fikk jo jeg som " fast" eggløsningsdag. Har også et forsøk som ble avlyst samme dag som innsett.

Denne gangen har jeg gått på Primolyt for å styre syklus og femar. Jeg har 2 - 3 dagers egg i 1 strå på frys. disse blir tint nå på Torsdag (i morgen), og vi skal sette inn et (kanskje 2) på Fredag som kommer. Jeg er super nervøs for sist gang så overlevde ikke egga dyrkingen fra dag 4 til dag 5. Denne gangen skal de sette inn på dag 4. Har prøvd å google og finner veldig lite informasjon om innsett av 4 dagers.

 

Noen som har erfaring? :)

Tror mitt var 4 dagers, 12 delt.

var ikke fryst , men vi hadde uttak en mandag og satt inn torsdag. Er gravid!

håper det lykkes for dere.

Anonymkode: 6b30e...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest86 skrev (4 timer siden):

Gratulerer Alvida. Håper spiren klamrer seg fast hele veien🥰 Ser at du har hatt 2 exu og 3 sa. Har alle de vært prøverør? Hvor mange forsøk har du hatt? Var dette fersk eller fryseforsøk? Kunne du kjenne noe annerledes på dette forsøket enn eventuelt andre negative forsøk? Tenker da på eventuelle symptomer i rugetiden. Hvor tidlig testet du og når fikk du positiv test? 

Tusen takk 😊

Nei, de andre graviditetene var før vi prøvde ivf. Jeg fikk diagnosen at jeg har veldig tykt blod så derfor har vi ikke fått det til på egenhånd😣 endten fikk det ikke ordentlig feste eller så festet det seg feil🙄

Denne graviditeten har vært helt anderledes, jeg har hatt lite symptomer og ingen smerter eller blødninger👍 De andre gangene har jeg hatt smerter og blødninger fra start til slutt🙄

Dette var vårt første forsøk og det var ferskt👍😊 vi fikk ut 6 egg, 2 befruktet og 1 overlevde til 5 dager blastocyst 👍

Jeg testet ut ovitrellen og 2 dager etter innsett var testene negativ. Testet ikke 3 dager etter innsett. 

Jeg fikk positiv test 4 dager etter innsett av blastocyst (4dp5dt)👍 Fikk digital Gravid 1-2 på 5 dager etter innsett 😊

 

Hadde hcg blodprøver:

8dp5dt  - 106

10dp5dt - 204

14dp5dt  - 1163

16dp5dt  - 2351

Med exu og sa gikk aldri hcgen over 350.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sette inn et to dagers embryo i dag, men det overlevde dessverre ikke opptiningen. Nå tenker jeg på hva vi skal gjøre. Dette var vårt første forsøk som nå er over, med kun ett innsett. Vi er inne på tanken om å prøve privat da jeg i dag fikk forespeilet at neste forsøk kanskje ikke blir før mars/april. 

Er det noen her som har noen ide om ventetidene rundt om og har dere noen anbefaling mtp hvilken klinikk? 
 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Rita90 said:

Jeg skulle sette inn et to dagers embryo i dag, men det overlevde dessverre ikke opptiningen. Nå tenker jeg på hva vi skal gjøre. Dette var vårt første forsøk som nå er over, med kun ett innsett. Vi er inne på tanken om å prøve privat da jeg i dag fikk forespeilet at neste forsøk kanskje ikke blir før mars/april. 

Er det noen her som har noen ide om ventetidene rundt om og har dere noen anbefaling mtp hvilken klinikk? 
 

❤️

Har lite erfaring med IVF, men vet at klinikken vi bruker (Medicus) er stengt fra lille juleaften til 04.01. Jeg ville ringe og høre i morgen. I Oslo er det stor pågang, så det er en fordel å være tidlig ute. Dere kan eventuelt bestille en time til utredning eller "second opinion". Håper dere lykkes snart ❤️

Anonymkode: 55892...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi hører til Riksen og har akkurat hatt et mislykket fryseforsøk med blasto med veldig god kvalitet (4AB). Burde jeg være bekymret for miljøet i livmoren, i og med at egget ikke engang festet seg? Har hørt om endometrietesten på Hausken, men usikker på om vi burde prøve de to vi har igjen på frys først.. Hva ville dere gjort?

 

Håper 2021 blir et bedre år for oss alle❣️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 11.59):

Tror mitt var 4 dagers, 12 delt.

var ikke fryst , men vi hadde uttak en mandag og satt inn torsdag. Er gravid!

håper det lykkes for dere.

Anonymkode: 6b30e...4b3

Egget overlevde desverre ikke tining. Men bra å høre at det går bra med 4 dagers egg også🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle dere damer. Mensen kom i dag som antatt. Neste mens får vi hjelp. Så det føles litt godt også! Bare en måned igjen ❤️. Så nå skal jeg kose meg med vin i jula og slappe av med venner og familie. Håper 2021 blir året de fleste av oss blir gravide 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et annet spørsmål jeg håper noen kan svare på.. Jeg satt inn en femdagers blastocyst og fikk beskjed om å starte på crinone 6 dager før innsett. Jeg vil jo gjerne stole på at de har tenkt riktig, men jeg leser flere steder at det kan ha vært for tidlig å starte? Ser ut til at man gjerne starter 4-5 dager før.. Noen  som vet noe om dette? Hadde fryseforsøk i styrt syklus😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lullii skrev (2 minutter siden):

Har et annet spørsmål jeg håper noen kan svare på.. Jeg satt inn en femdagers blastocyst og fikk beskjed om å starte på crinone 6 dager før innsett. Jeg vil jo gjerne stole på at de har tenkt riktig, men jeg leser flere steder at det kan ha vært for tidlig å starte? Ser ut til at man gjerne starter 4-5 dager før.. Noen  som vet noe om dette? Hadde fryseforsøk i styrt syklus😊

Det gjøres litt forskjellig. Som oftest har jeg begynt 5 dager før innsett, denne gangen begynte jeg 3 dager før innsett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest86 skrev (På 13.12.2020 den 20.08):

Hei! Jeg har også fryseforsøk i naturlig syklus (brukte femar). Fikk positiv eggløsningstest fredag og skal sette inn 3 dagers egg tirsdag. Fikk beskjed at de setter inn 3 dagers egg 4 dager etter positiv eggløsningstest. Er det ditt første fryseforsøk? Det er mitt første fryseforsøk og første innsett (totalfrys på første ferskforsøk). Har du flere egg på frys? 

 

Seint svar! Men jeg satt inn på tirsdagen altså den tredje dagen etter eggeløsning. Hvor hører du til? 

Anonymkode: 98671...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lullii skrev (På 23.12.2020 den 9.06):

Har et annet spørsmål jeg håper noen kan svare på.. Jeg satt inn en femdagers blastocyst og fikk beskjed om å starte på crinone 6 dager før innsett. Jeg vil jo gjerne stole på at de har tenkt riktig, men jeg leser flere steder at det kan ha vært for tidlig å starte? Ser ut til at man gjerne starter 4-5 dager før.. Noen  som vet noe om dette? Hadde fryseforsøk i styrt syklus😊

Hadde også fryseforsøk, men bruker lutinus. Måtte begynne med den 4 dager før innsett. 

 

Testdagen nærmer seg med stormskritt ☺️ Skal teste i morgen og er så spent. Kjenner ikke meg annerledes, ingen symptomer, så ingen ide hvordan dette skal gå 🙄

Ønsker alle godt nyttår og håper at babydrømmen går i oppfyllelse i det nye året ❤️

Endret av Livet.er.magisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet.er.magisk skrev (6 minutter siden):

Hadde også fryseforsøk, men bruker lutinus. Måtte begynne med den 4 dager før innsett. 

 

Testdag en nærmer seg med stormskritt ☺️ Skal teste i morgen og er så spent. Kjenner meg ikke annerledes, ingen symptomer, så ingen ide hvordan dette skal gå 🙄

Ønsker alle godt nyttår og håper at babydrømmen går i oppfyllelse i det nye året ❤️

Masse lykke til med testdag! Jeg hadde veldig typiske gravidsymptomer, men testet negativt, så det trenger absolutt ikke å bety noe ❤️
 

Det viser seg at legen hadde gitt meg feil beskjed ang når jeg skulle starte på crinone.. Ganske sikker på at implantasjonvinduet allerede var lukket når egget skulle feste seg, så det er skikkelig bittert😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...