Gå til innhold

Kjipeste julegave 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.12.2019 den 8.14, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er for store ser jeg ikke det som bom.

Anonymkode: 322f2...7ab

Virkelig ? Å spare på sko i 4-5 år som kanskje ikke passer til riktig årstid en gang ser jeg på som bom

Anonymkode: 14e27...7bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.12.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Fornøyd med alle gavene jeg fikk, men fikk en refleksparaply og jeg kun bruker stromparaply. 

Anonymkode: 23540...c48

oj.. vil ha ;) (elsker selv min stormparaply, men refleskparaply høres så kult ut)

Anonymkode: ea8b0...69a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

refleskparaply

hva er det? En vanlig paraply i refleksmaterial?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske nær slektning som kjøper saker hele året, for så å pakke de inn til både jul og bursdag. Og det er jo smart, men hun er av typen som handler på billig billig salg. Hun hamstrer rett og slett. Vet aldri hva vi kan vente oss i gave, det er alltid en pakke med det rare i. 

Fått regnponcho som ser ut som frosker, håndduker, bilderamme med leopardmønster, hansker med dyremotiv, skjerf, plastikk duppeditter, masse saker og ting til huset som aldeles kræsjer med resten, men også fått saker til huset jeg fint kan bruke. Fikk et år et CD stativ og vinstativ i neon rød plast, passet dårlig inn med stilen her i huset 😂 Har derimot også fått fine lysestaker som jeg bruker mye. 

Det eneste er at jeg føler det er litt lite gjennomtenkt. At hun ikke kjenner oss i det hele tatt. Og det er litt trist, for hun har jo vært på besøk hos oss mange ganger og burde kanskje sett at det er forskjellig stil. Fikk også et år et stort bilde av en malt naken dame, som også ble bare helt kræsj. Typen fikk i år en lyseblå klokke i plast hos vedkommende, han har aldri brukt klokker 😂 Har også fått en del elektronisk julepynt som ikke virker. Kan egentlig fortsette i det uendelige. 

Men jeg tenker alltid at en gave er en gave, og jeg vet hun mener det godt. Bare litt synd at mye ikke blir brukt. 

Anonymkode: dc9f0...8be

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste er gaver til barna fra tanta til min mann. Kjipt fordi hun har blokkert oss på Instagram og gir gaver kun fordi det da ser ut som hun ønsker et godt forhold, når hun i virkeligheten er snakket trill rundt av nevøen sin, min manns bror - en svært manipulerende drittsekk. Hvem blokkerer noen på insta når de nærmer seg 70 år? Aner ikke hvordan jeg skal takke for gavene. Har pleid å sende en gave til henne, men ikke i år pga hun blokkerte oss jo, så da regnet jeg med at hun ikke ønsket kontakt (har egentlig kun hatt kontakt i familieselskaper). 

Anonymkode: c46e3...8e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt frustrert over interiørting og ting til kjøkkenet. Problemet er ikke at det er stygge ting. Problemet er at jeg ikke har noe sted å sette det. Jeg har fått en gigantisk bolle jeg ikke har plass til, julepynt av de samme som gir julepynt hvert år og dessertskåler. 
 

Jeg synes det er litt merkelig at folk ikke tenker tanken at ting skal plasseres. Og hva er sannsynligheten for at veletablerte folk ikke allerde har dessertskåler?

Det snakkes i forkant av hver jul forbrukssamfunnet og miljø. Men en del av løsningen ligger vel i å ikke bare kjøpe for å kjøpe. Og det er ikke det at jeg ønsker meg sånn veldig kompliserte ting. En flaske vin eller god sjokolade, evt gode kremer er ting jeg faktisk bruker og som jeg blir kjempeglad for. 
Jeg mener ikke å være utakknemlig. Men ser ikke helt hensikten med å gi en ting mottaker ikke har plass til uten at stue/skap blir overfylt eller at man må kvitte seg med noe annet for å få plass? 

Anonymkode: 86860...7b0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pynte-pingvin i tre. For all del, en fin pingvin, men vi kan ikke fordra nips som ikke har noen nytte. 

Anonymkode: 698be...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke merke til det før jeg skulle prøve det i går, men jeg fikk et kroppspleieprodukt som var åpnet.
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro: om giveren har åpnet, prøvd, og deretter pakket den inn, eller om hun har kjøpt det og ikke sett at noen hadde brutt forseglingen. Jeg heller mest mot det første i dette tilfellet. 

Anonymkode: 991fe...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la ikke merke til det før jeg skulle prøve det i går, men jeg fikk et kroppspleieprodukt som var åpnet.
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro: om giveren har åpnet, prøvd, og deretter pakket den inn, eller om hun har kjøpt det og ikke sett at noen hadde brutt forseglingen. Jeg heller mest mot det første i dette tilfellet. 

Anonymkode: 991fe...eb9

Ville antatt det siste og forsøkt å bytte i butikk. 

Anonymkode: c46e3...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt frustrert over interiørting og ting til kjøkkenet. Problemet er ikke at det er stygge ting. Problemet er at jeg ikke har noe sted å sette det. Jeg har fått en gigantisk bolle jeg ikke har plass til, julepynt av de samme som gir julepynt hvert år og dessertskåler. 
 

Jeg synes det er litt merkelig at folk ikke tenker tanken at ting skal plasseres. Og hva er sannsynligheten for at veletablerte folk ikke allerde har dessertskåler?

Det snakkes i forkant av hver jul forbrukssamfunnet og miljø. Men en del av løsningen ligger vel i å ikke bare kjøpe for å kjøpe. Og det er ikke det at jeg ønsker meg sånn veldig kompliserte ting. En flaske vin eller god sjokolade, evt gode kremer er ting jeg faktisk bruker og som jeg blir kjempeglad for. 
Jeg mener ikke å være utakknemlig. Men ser ikke helt hensikten med å gi en ting mottaker ikke har plass til uten at stue/skap blir overfylt eller at man må kvitte seg med noe annet for å få plass? 

Anonymkode: 86860...7b0

Spør de ikke hva dere ønsker dere? Vi spør alltid hva folk ønsker seg og blir da spurt tilbake. 

Anonymkode: c46e3...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med årets gaver, jeg 🙂 ulltøy av kvalitet, turklær, artige sokker (er sokkefan!) Skikkelig kvalitets sovepose, og noen bøker fra ønskelista. Eneste jeg ikke blei direkte glad for var lysestaker. "Kjip" gave fordi vi allerede har ørten trillioner lysestaker og det er begrensa hvor mange jeg vil ha fremme/stående ute ... men så var staken såpass fin og dyr at jeg ikke bare kan stue den vekk i et skap heller. Nils kan være kjipe gaver når du ser at de er kostbare, men så har du liksom ikke noe plass å ha dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen kjipe gaver som jeg ikke ble glad for, men jeg sliter litt når jeg ønsker meg gaver til en grei pris, og så velger noen å gi noe dyrere som jeg ikke ønsker meg.

Jeg har ei venninne som er litt ekstra opptatt av penger og som mener gaver skal koste mer enn et par hundrelapper. Jeg får til tider litt sjokk av hvor mye penger hun bruker, og føler meg gnien i forhold. Og jeg VET at hun bruker mye penger, da jeg byttet et klesplagg et år (jeg likte det, men det var for lite) og fikk litt bakoversveis da det kostet 600 kr. Og jeg fikk en ting til i gave det året... I år hadde jeg blant annet ønsket meg noen øredobber i sort farge. Hun hadde da kjøpt disse øredobbene til meg, men hadde valgt å kjøpe gull-utgaven som er en god del dyrere enn de sorte. Jeg følte meg som verdens mest utakknemlige da jeg ble skuffet over gaven, men jeg hater gullsmykker og blir frustrert over at hun gikk for de dyre øredobbene istedet for de billige som jeg ønsket meg. Siden øredobber er hygieneartikler, kan de jo heller ikke byttes.

Men ellers har jeg fått masse fint i julegave i år! Jeg og vennene mine har blitt enige om et felles maksbudsjett og har også utvekslet ønskelister.

Anonymkode: 37eab...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.12.2019 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Min på 12 mnd bruker 23/24 så syns ikke det var så ille. Hva bruker din?

Anonymkode: 322f2...7ab

Her bruker 2,5 åringen 23😂

Anonymkode: f7a34...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En pynte-pingvin i tre. For all del, en fin pingvin, men vi kan ikke fordra nips som ikke har noen nytte. 

Anonymkode: 698be...36d

Den går lett inn i vedovnen 🔥

Anonymkode: a0b42...c80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør de ikke hva dere ønsker dere? Vi spør alltid hva folk ønsker seg og blir da spurt tilbake. 

Anonymkode: c46e3...8e5

Nei, jeg spør dem- nettopp fordi jeg ønsker å gi noe vedkommende har lyst på/trenger, men de spør ikke tilbake. 

Anonymkode: 86860...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk et stort glass med hjemmelaget sild. Jeg hater sild, det vet giveren. 

Anonymkode: 9d57b...682

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2019 den 22.45, theTitanic skrev:

 

"Giver vet dette"? 

Tror dere virkelig giver gir dere ting dere ikke liker eller tåler med vilje? At giver egentlig ønsker dere sure og syke?  Kanskje er dere litt navlebeskuende og tenker alle er fullt ut opplyst om deres behov og går rundt å husker på dette? 

Hehe ja. Jeg tok med en rødvin til en venninne en gang, hun var helt himmelfallen siden alle visste at hun kun drikker hvitvin. Vi ses et par ganger i året så hadde ingen anelse. Synes det er merkelig å bli så fornærmet, og rødvin kan man jo gi videre eller servere til gjester. 

Anonymkode: 1d26c...8a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Fikk ingen kjipe gaver som jeg ikke ble glad for, men jeg sliter litt når jeg ønsker meg gaver til en grei pris, og så velger noen å gi noe dyrere som jeg ikke ønsker meg.

Jeg har ei venninne som er litt ekstra opptatt av penger og som mener gaver skal koste mer enn et par hundrelapper. Jeg får til tider litt sjokk av hvor mye penger hun bruker, og føler meg gnien i forhold. Og jeg VET at hun bruker mye penger, da jeg byttet et klesplagg et år (jeg likte det, men det var for lite) og fikk litt bakoversveis da det kostet 600 kr. Og jeg fikk en ting til i gave det året... I år hadde jeg blant annet ønsket meg noen øredobber i sort farge. Hun hadde da kjøpt disse øredobbene til meg, men hadde valgt å kjøpe gull-utgaven som er en god del dyrere enn de sorte. Jeg følte meg som verdens mest utakknemlige da jeg ble skuffet over gaven, men jeg hater gullsmykker og blir frustrert over at hun gikk for de dyre øredobbene istedet for de billige som jeg ønsket meg. Siden øredobber er hygieneartikler, kan de jo heller ikke byttes.

Men ellers har jeg fått masse fint i julegave i år! Jeg og vennene mine har blitt enige om et felles maksbudsjett og har også utvekslet ønskelister.

Anonymkode: 37eab...7ba

Er det?🤔 Jeg har jobbet i gullsmed og det var klart man kunne bytte øredobber; renset de eventuelt bare på bakrommet.

Har du prøvd å bytte de? :)

Anonymkode: 47d10...07d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et digert lass med billig såpe og lotion, full av parfyme og så ekkel konsistens. Faktisk så jeg tenker at jeg føler microplasten i produktet. Prøvde såpen, den skummet ikke, men klumpet seg.. fikk et slags belegg på huden. Lotion la seg som en blank hinne og stinket parfyme! Dette er desverre ikke noe å bruke. Liker å få produkter, men disse var ikke bra. 

Anonymkode: a3a5a...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...