Gå til innhold

Kjipeste julegave 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, bodyhack_petter skrev:

Nemlig, ja, at folk som vanligvis gir flotte gaver faller i fare for å kjøpe noe som ikke treffer blinken et år er jo helt uhørt. Hva skal man gjøre med sånt 

Poenget er jo bare at gaven ikke kan være særlig gjennomtenkt når de ikke engang spør om størrelse på dyne osv. I tillegg fikk de ganske dårlig samvittighet når sønnen hadde brukt en del penger på dem og de har kjøpt noe vi ikke har bruk for. De forstod jo det når han bare fikk en gave å åpne (Vi feirer jul separat).

Anonymkode: 496f5...f17

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk jeg egentlig fine gaver. Fikk en lampe som jeg sikkert ikke ville tenkt på å kjøpe selv, men den var litt kul også. Så jeg finner nok en plass til den. Har også fått et par småting fra teknikkmagasinet. Ikke noe jeg har bruk for, men er jo litt artig også. 

Anonymkode: 7e01a...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor bilderamme med en collage av bilder fra bryllupet til mamma og mannen hennes. Har ingen bilder på veggen fra før, og har virkelig ikke tenkt til å henge opp masse bilder av dem som det første, eller i det hele tatt.... 🙄 

Anonymkode: 55277...280

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare fine gaver, men jeg fikk et par nye telysholdere, og det er noe jeg allerede har masse av. Fine telysholdere, for all del, og fra et merke jeg liker. Det er bare det at jeg har mange holdere fra før, og flere av dem er fra samme giver som i år.

Anonymkode: e494c...f3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ryuk skrev:

Fikk en slik metalldunk til å ha slike 3l vindunker i med noe ala home is where the wine is påskrevet. Jeg drikker veldig sjelden vin og hater slike klisjé"morsomme" tekster på ting.

Typisk dritt-ting du kan gi til en bruktbutikk😁

Anonymkode: a0b42...c80

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I-landsproblem deluxe, men kjæresten vet at jeg ikke liker å ha masse godteri i hus fordi jeg spiser det opp i løpet av kort tid og jeg fokuserer på å spise sunnere. Han ga meg 8(!) plater med 200 grams sjokoladeplater som "ekstragave" (hvilket vil si at jeg fikk en fantastisk gave som jeg ønsket meg først). Så da blir man litt undrende om om han hører etter når jeg snakker? Jeg vil ikke ha godteri!

Anonymkode: 77d86...f27

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk laken i 220cm bredde, jeg har 120 seng det vet givere meget godt.

Anonymkode: 50787...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tylerkingdurden skrev:

Synes det er galt å klage over "kjipe gaver". Gaver er ment som et symbol på at folk er glad og tenker på deg, hvorfor skal det spille så utrolig mye å si hvor mye det koster? Er forøvrig også svært vanskelig å kjøpe gaver i disse tider hvor alle har "alt", så de fleste ender jo opp med en del unødvendige gaver.

Det er jo ikke hva det koster som er problemet. Men nettopp at gavene signaliserer at folk ikke tenker på deg, men bare har rasket med seg noe.

Kjappe eksempler: noe fra polet til onkel Jens som er tørrlagt alkoholiker på 20. året. Eller til bestemor som har vært avholds hele livet. Sjokolade til tante Trude som har store helseproblemer knyttet til overvekt og venter på fedme-operasjon. Klær flere størrelser feil - det er ikke så vanskelig å spørre folk om størrelsen (endel klær som har endt opp rett i Fretex-containeren oppigjennom. De som gav meg klærne har møtt meg, men det skulle en ikke tro). Barnebøker til tenåringer (denne har jeg fått flere ganger). Mat eller kosmetikk mottageren er kraftig allergisk mot (også fått mye av, selv om jeg har mast om allergiene mine ved mange anledninger).

Et enkelt knep er å gi et gavekort på en opplevelse i lokalmiljøet til alle du ikke vet presis hva du skal gi. Du støtter noe lokalt. Folk opplever i verste fall noe nytt.

Anonymkode: b7942...d33

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk egentlig ingen kjipe gaver i år. Pasta fra Olivenlunden føler jeg er litt råflott for meg som er ganske blakk, men tanken er og det er sikkert godt. Et par juleøl fra Gulating er litt kjedelig og litt siste liten, men de er sikkert også gode.

Anonymkode: 94dc8...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tenke at ingen gaver er kjipe og at det er tanken som teller osv. Har tenkt mye på overforbruk, miljø og slike ting de siste årene, og jeg har også sagt til familie at de ikke må kjøpe bare for å kjøpe. Kjøp i såfall noe jeg får bruk for, feks sokker, dusjsåpe eller lignende forbruksvarer. Da blir jeg frustrert når jeg får knallrøde juleputer med "GOD JUL" over hele og kaffekvern når jeg ikke drikker kaffe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven fra min far. Han skrev på et a4 ark som han hadde revet og lagt i en konvolutt at "kroner 500 overføres til din konto". Det lå en så mye større innsats i gavene fra min mor. Ikke bare i verdi men i tankene bak gavene også. Kanskje det bare er jeg som er gniten? Brodern ble også skuffa. 500 kroner er ikke en kjempestor sum og så på et a4 ark? Jaja. Ble skuffa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I-landsproblem deluxe, men kjæresten vet at jeg ikke liker å ha masse godteri i hus fordi jeg spiser det opp i løpet av kort tid og jeg fokuserer på å spise sunnere. Han ga meg 8(!) plater med 200 grams sjokoladeplater som "ekstragave" (hvilket vil si at jeg fikk en fantastisk gave som jeg ønsket meg først). Så da blir man litt undrende om om han hører etter når jeg snakker? Jeg vil ikke ha godteri!

Anonymkode: 77d86...f27

Å, stakkars deg. Stakkars, stakkars deg, noe så fælt! Grusomt! 

Anonymkode: 35d67...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sjokolade med nøtter og mandler, av tanten min som alltid har hatet meg. Hun vet veldig godt at jeg er veldig allergisk, for vi kan ikke ha mandel i grøten engang, og jeg har EPI penn for dette. Noe hun vet veldig godt da mamma alltid passer på at d ikke er mandel i grøten.

Anonymkode: a42a4...9b7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stylish24 skrev:

Gaven fra min far. Han skrev på et a4 ark som han hadde revet og lagt i en konvolutt at "kroner 500 overføres til din konto". Det lå en så mye større innsats i gavene fra min mor. Ikke bare i verdi men i tankene bak gavene også. Kanskje det bare er jeg som er gniten? Brodern ble også skuffa. 500 kroner er ikke en kjempestor sum og så på et a4 ark? Jaja. Ble skuffa. 

Du er "gniten", dessverre. Jeg får for tusenvis av mine foreldre, men vi var fattige i oppveksten så jeg har hatt en fot i begge leirer. 500kr er plenty. Er enig i at A4-arket var... Ja.. Hadde jeg vært han, hadde jeg tatt ut kontanter og lagt inni et fint kort. Han har antagelig mannet rundt frem til julemorgen og bare "oi, faen, er det 24. idag?"😂

Anonymkode: c3e7e...3a2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er "gniten", dessverre. Jeg får for tusenvis av mine foreldre, men vi var fattige i oppveksten så jeg har hatt en fot i begge leirer. 500kr er plenty. Er enig i at A4-arket var... Ja.. Hadde jeg vært han, hadde jeg tatt ut kontanter og lagt inni et fint kort. Han har antagelig mannet rundt frem til julemorgen og bare "oi, faen, er det 24. idag?"😂

Anonymkode: c3e7e...3a2


Takk for tilbakemeldingen. Du trenger ikke si dessverre, altså. Var et ærlig svar og det setter jeg pris på :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stylish24 skrev:


Takk for tilbakemeldingen. Du trenger ikke si dessverre, altså. Var et ærlig svar og det setter jeg pris på :)

Det var modent sagt av deg. Visste ikke om jeg var litt for brå. God jul og godt nyttår til deg❤️

Anonymkode: c3e7e...3a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stylish24 skrev:

Gaven fra min far. Han skrev på et a4 ark som han hadde revet og lagt i en konvolutt at "kroner 500 overføres til din konto". Det lå en så mye større innsats i gavene fra min mor. Ikke bare i verdi men i tankene bak gavene også. Kanskje det bare er jeg som er gniten? Brodern ble også skuffa. 500 kroner er ikke en kjempestor sum og så på et a4 ark? Jaja. Ble skuffa. 

500 er da en grei sum, men han burde vurdert å skrive ut et gavekort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset fikk vi noen gaver som var kjipe/vi ikke likte, men det er jo bare å bytte eller gi bort til andre!

En viss prisforskjell på det man gir og får blir det jo, men det jevner seg som regel ut gjennom årene. Vi har bare ett barn, mens de jeg gir til har tre, - regner likevel ikke med å få en dyrere gave til vårt barn for det.

Anonymkode: 50424...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...