Gå til innhold

Kjipeste julegave 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en eggeskje (altså en skje med et stort hull i til å legge ned egg/ta de opp av kokende vann) og en dillete engel i glass til å henge i vinduet av bestemor. Jeg spiser mye egg, men har klart meg i 30 år med en spiseskje, tror jeg hadde klart meg 30 år til... Og jeg har ikke noen dillete stil hjemme, hater støvsamlere osv. Så engelen fikk mamma til å gi til venninnen i bursdagsgave (mamma fikk en lik). 

Anonymkode: a3262...379

Du spiser mye egg, så et mer egnet verktøy enn det du har er en dårlig gave...   ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting. 

Altså arv jeg fikk ingenting fra noen jeg brukte 750 kr. på gave til, og gir tilsvarende til både jul og bursdag til hvert år men som aldri gir noe tilbake 🤦‍♀️ 

 

Anonymkode: 18681...bd3

De vil ikke ha noen julegavetradisjon med deg, tolker jeg det til. Sannheten er ofte kjip desverre, men mange er lei av å ha julegavetradisjon med flere titalls personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en eggeskje (altså en skje med et stort hull i til å legge ned egg/ta de opp av kokende vann) og en dillete engel i glass til å henge i vinduet av bestemor. Jeg spiser mye egg, men har klart meg i 30 år med en spiseskje, tror jeg hadde klart meg 30 år til... Og jeg har ikke noen dillete stil hjemme, hater støvsamlere osv. Så engelen fikk mamma til å gi til venninnen i bursdagsgave (mamma fikk en lik). 

Anonymkode: a3262...379

Tror det er en eggehvite-/plommedeler. Hviten sklir gjennom og plommen ligger hel igjen i skjeen. Sånn har i alle fall vi til det formålet. 

Anonymkode: c46e3...8e5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk steketakke av min bestemor. Det var en fantastisk gave. Jeg ble også rørt, fordi hun har i alle år gitt kontanter til min mor, som kjøper gaver og skriver "fra bestemor". Og da har bestemor alltid vært sånn "jo værsågod, hva fikk du av meg, da?". Men i år har hun tenkt på meg, hun har fått med seg at jeg er ei moderne kjerring, og på eget initiativ kjøpt takken. 

Det som er kjipt er at vi bor i en bitteliten leilighet, der vi allerede har en svær kenwood stående i stua, og nå takken, har ingen annen lagringsplass. 

Vi får vel flytte da🙂🤶

Anonymkode: c3e7e...3a2

Jeg oppbevarer min under senga👀 

i esken , så klart. 
den er gull verdt og jeg elsker å ha min egen takke🤗 brukes ikke så ofte , men utrolig kjekk å ha når det trengs👏🏻👏🏻

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen kjipe gaver. Ble glad for alt. Fikk en fargeglad øyenskyggepalett i farger jeg aldri bruker (jeg bruker bare nøytrale brun/bronsetoner), men det syns jeg var gøy, kanskje jeg tør leke litt med farger nå, ihvertfall de dagene jeg bare er hjemme og ikke skal noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer hadde kjøpt en ganske dyr regndress til sin far. Til sin mor hadde han kjøpt en brødkurv fra rosendal, i tilllegg til salt og pepperbøsse. Pluss at han hadde kjøpt en bok til dem på deling. Det eneste han fikk med dem var et sengesett som ikke engang passer til våre dyner. Han ble veldig overrasket selv siden de alltid har brukt å kjøpt mye forskjellige og fine gaver. I tillegg hadde han sagt at han ønsket seg noe helt annet. Som på ingen måte var noe dyrt. 

Anonymkode: 496f5...f17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk virkelig ingen kjipe eller 'rare' gaver i år. Fikk mye både fint og nyttig. Fikk blant annet to bøker jeg har ønsket meg lenge. Og ellers heldigvis lite av nips og slikt som jeg alt har altfor mye av.Fikk myyyee sjokolade i alle varianter i år. Kjipt for slankeprosjektet mitt, men jeg liker sjokolade altså! 

Vet ikke om det er rett å betegne det som kjipt, men fikk billett til et teaterstykke jeg ikke vil ha anledning til å dra på. Er utenbys da, og rekker ikke hjem. Men har gitt bort til ei som ble veldig glad 😊 Så det kjipe her blir jo egentlig bare at jeg ønsker jeg kunne fått med meg dette stykket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden TS spør om den KJIPESTE gaven, så tenker jeg å svare på nettopp det. Det betyr ikke at gaven var kjip, eller at jeg ikke er klar over det ikke er en fæl gave. Men: jeg fikk ei flaske rødvin av min beste venninne. Hun vet veldig godt at jeg ikke klarer lukta av rødvin engang, da vi nå og da er ute og tar et glass hvitt sammen. Så jeg lurer på om det muligens var en gave hun har fått av noen andre? Uansett, jeg ga den videre til mannen min, han liker rødvin. Har ingenting vonde følelser mot venninnen min for dette, jeg bare skjønte ikke greia. Hun fikk en bok av meg, og da én jeg visste at hun ønsket seg.

Anonymkode: cc18f...393

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt brukte str. 23 da hun fikk de første skoene 13-14 mnd. gammel. Så såå skivebom er det vel ikke. 

Anonymkode: 75096...62a

Det kan fremdeles være totalt skivebom, barnet mitt nærmer seg 4 år og bruker str 22 😂 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en kjip gave i seg selv men det bare passer ikke for meg og mannen. 
 

vi har vitrineskap som er fullt til raden av ulke glass til alle anledninger. 
vi fikk karaffel, ulike ølglass , ulke vinglass og champagne. HELE sett med glass. 
ser ut som farfaren har kjøpt halve butikken :sjokkert: Uten bytte lapp, må det stå og støve ned i boden. 

synst det er dumt for det er fra et kvalitets merke og må ha kostet over 3000,-  hadde blitt gla for en flaske vin jeg :) eller gavekort så vi kunne kjøpt det mangler hvis han ønsker å bruke en viss sum. 

Anonymkode: 2be4e...ad8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk egentlig ingen kjipe gaver, fikk mye fint. :) Eneste er at jeg og mannen fikk en flaske rødvin, det drikker vi ikke. Men det er jo en veldig grei ting å gi videre i gave til noen andre, så det gjør ingenting. :)

Anonymkode: c582e...409

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer hadde kjøpt en ganske dyr regndress til sin far. Til sin mor hadde han kjøpt en brødkurv fra rosendal, i tilllegg til salt og pepperbøsse. Pluss at han hadde kjøpt en bok til dem på deling. Det eneste han fikk med dem var et sengesett som ikke engang passer til våre dyner. Han ble veldig overrasket selv siden de alltid har brukt å kjøpt mye forskjellige og fine gaver. I tillegg hadde han sagt at han ønsket seg noe helt annet. Som på ingen måte var noe dyrt. 

Anonymkode: 496f5...f17

Din mann kjøpte huslige ting til sin mor og dere blir fornærmet når hans foreldre gir dere huslige ting??? 🤔

Anonymkode: dd374...415

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, theTitanic skrev:

 

"Giver vet dette"? 

Tror dere virkelig giver gir dere ting dere ikke liker eller tåler med vilje? At giver egentlig ønsker dere sure og syke?  Kanskje er dere litt navlebeskuende og tenker alle er fullt ut opplyst om deres behov og går rundt å husker på dette? 

Hahaha, ja, «giver vet jo at jeg kun bruker strømper med 92,5% ullblend». 🧐

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en kjip gave i seg selv men det bare passer ikke for meg og mannen. 
 

vi har vitrineskap som er fullt til raden av ulke glass til alle anledninger. 
vi fikk karaffel, ulike ølglass , ulke vinglass og champagne. HELE sett med glass. 
ser ut som farfaren har kjøpt halve butikken :sjokkert: Uten bytte lapp, må det stå og støve ned i boden. 

synst det er dumt for det er fra et kvalitets merke og må ha kostet over 3000,-  hadde blitt gla for en flaske vin jeg :) eller gavekort så vi kunne kjøpt det mangler hvis han ønsker å bruke en viss sum. 

Anonymkode: 2be4e...ad8

Det går an å prøve bytte uansett. Om du har en viss idé om hvor det kan være kjøpt. Noen butikker er greie.

Anonymkode: 496f5...f17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det går an å prøve bytte uansett. Om du har en viss idé om hvor det kan være kjøpt. Noen butikker er greie.

Anonymkode: 496f5...f17

Åh sikker? Ja det stod på gave båndet hvilken butikk der var kjøpt i 😊

Anonymkode: 2be4e...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din mann kjøpte huslige ting til sin mor og dere blir fornærmet når hans foreldre gir dere huslige ting??? 🤔

Anonymkode: dd374...415

Tror du skjønner at dette ikke var poenget. Det var mer tanken som ikke var bak. Han har brukt ganske mye tid på å gi fine gaver og lagt en omtanke bak. Og de har jo ikke det når de kjøper noe som ikke passer.

Anonymkode: 496f5...f17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh sikker? Ja det stod på gave båndet hvilken butikk der var kjøpt i 😊

Anonymkode: 2be4e...ad8

Ja, jeg har fått byttet gaver uten byttelapp eller noe før, men er kanskje lurt å ikke vente for lenge :)

Anonymkode: 496f5...f17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et håndfast bevis på at min mor begynner å røre litt 😕 

Jeg ble bare veldig, veldig lei meg.

 

Anonymkode: 5aca7...129

Hva mener du? 

Anonymkode: 113c0...022

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en trist tråd! Hva med å fokusere på det man ble fornøyd med fremfor det man kanskje ikke helt likte? 

Jeg ble veldig takknemlig for mine gaver. Ikke misfornøyd med noen av dem. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer hadde kjøpt en ganske dyr regndress til sin far. Til sin mor hadde han kjøpt en brødkurv fra rosendal, i tilllegg til salt og pepperbøsse. Pluss at han hadde kjøpt en bok til dem på deling. Det eneste han fikk med dem var et sengesett som ikke engang passer til våre dyner. Han ble veldig overrasket selv siden de alltid har brukt å kjøpt mye forskjellige og fine gaver. I tillegg hadde han sagt at han ønsket seg noe helt annet. Som på ingen måte var noe dyrt. 

Anonymkode: 496f5...f17

Nemlig, ja, at folk som vanligvis gir flotte gaver faller i fare for å kjøpe noe som ikke treffer blinken et år er jo helt uhørt. Hva skal man gjøre med sånt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...